FeanFan (supportersclub)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Heb je zeker gelijk in. Twee staanvakken van 1200 man hebben natuurlijk geen nut en weinig meerwaarde voor Heerenveen. Denk ook niet dat Heerenveen hier snel mee instemt. De gehele Noord zijde als staantribune zal inderdaad ideaal zijn, hopelijk beseft FeanFan dat ook.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Geheel Noord is niet realistisch hoe mooi het ook zou zijn. Het is nu de laatste keer waarschijnlijk dat er wat aan ons stadion gaat gebeuren en dan moet je als Nieuw Noord en Feanfan zijnde gewoon inzetten op de oude tribune op Noord daar een stavak naar Duits model. Dan heb je het goed gedaan ben ik van mening.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

xander schreef:Geheel Noord is niet realistisch hoe mooi het ook zou zijn. Het is nu de laatste keer waarschijnlijk dat er wat aan ons stadion gaat gebeuren en dan moet je als Nieuw Noord en Feanfan zijnde gewoon inzetten op de oude tribune op Noord daar een stavak naar Duits model. Dan heb je het goed gedaan ben ik van mening.
Wanneer er interesse blijkt de zijn van FeanFan en de groei van NieuwNoord blijft voortborduren dan zal een gehele (of halve) Noord tribune als staanvak best mogelijk moeten kunnen zijn. Dit moet je alleen dan wel als toekomstplan meenemen en hiermee de nieuwe seizoenkaarthouders op gaan screenen (lees, geen 45+ers meer toelaten als nieuwe seizoenkaarthouders op Noord).

Dan zou die tribune inderdaad naar Duits model met klapstoeltjes gemaakt moeten worden, volgens mij nog goedkoper ook.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Eric schreef: Dit moet je alleen dan wel als toekomstplan meenemen en hiermee de nieuwe seizoenkaarthouders op gaan screenen (lees, geen 45+ers meer toelaten als nieuwe seizoenkaarthouders op Noord).
Ik vind dit een kansloze opmerking.Waarom zouden 45 plussers niet voor sfeer kunnen zorgen?
Ik ben zelf ook 45 + en sta in het NN vak.Ik zing niet de hele wedstrijd mee,maar denk toch dat ik
70 a 80% van de wedstrijd mee zing.Tuurlijk zijn er wedstrijden bij dat ik weinig zing,maar dat heeft temaken
hoe mezelf voel.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Tsjah een feanfan staanvak zou wel ook een uitkomst kunnen zijn voor Nieuw Noord. dan kunnen alle mensen die nu in nieuw noord staan omdat ze graag staan en minder hebben met zingen etc naar het "rustige" feanfan staanvak en komt er weer meer ruimte voor fanatieke jongens in het NN staanvak om sfeer te maken. Zo haal je wel een stuk ergernis weg uit het NN vak volgens mij.

Als ik naar mezelf kijk zou ik wel plaats nemen in het feanfan staanvak en proberen daar wat sfeer te maken (proberen he :P ) en zou mezelf niet zo snel opgeven voor het NN staanvak. Dit heeft meer te maken met dat het mij vooral gaat om het voetbal kijken. Ik mag wel graag staan maar het voetbal kijken komt bij mij op 1.

1 grote staantribune zou inderdaad wel het mooiste zijn. Dan kun je wel echt goed sfeer maken. Al kun je dan wel krijgen dat het kan botsen tussen Feanfan en NN omdat de een dit wil en de ander wat anders.

Ben het wel met xander eens dat je beter samen moet gaan kijken wat is er mogelijk en wat heeft het meeste kans van slagen. Dit omdat het inderdaad wel eens 1 van de laatste keren zou kunnen zijn dat een kans als deze zich voor doet. Mede doordat nu de grachten misschien dicht gaan en je nu de gewenste positie zou kunnen gaan in nemen (dicht tegen het veld achter het doel)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Currahee schreef:
1 grote staantribune zou inderdaad wel het mooiste zijn. Dan kun je wel echt goed sfeer maken. Al kun je dan wel krijgen dat het kan botsen tussen Feanfan en NN omdat de een dit wil en de ander wat anders.
Dat valt denk ik wel heel erg mee. Bij uitwedstrijden staan ze toch ook bij elkaar in de buurt? De bekerfinale is ook een goed voorbeeld, toen stonden de fanatieksten in het midden, terwijl FF iets meer aan de buitenkanten stond. Achteraf heb ik daar alleen maar positieve verhalen over gehoord.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

jah het zal ook wel wat meevallen. Maar is wel een gevaar wat op de loer ligt . Hangt ook een beetje vanaf hoe iedereen zich opstelt en dat er niet op alle slakken zout wordt gelegd. Want laten we eerlijk zijn soms doet de een wat en dan weet de ander niet hoe snel ze er op moeten reageren en dan vaak niet altijd even positief.

Niet dat ik trouwens nu een zinloze discussie op wil starten. Ik geef alleen maar aan dat het wel voor zou kunnen komen. Ik was ook bij de bekerfinale en stond in de feanfan vakken en ik moet zeggen was perfect. Geweldige sfeer en stemming in de vakken alleen moet je niet vergeten dat dat ook te maken had met de speciale wedstrijd.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Fanatic 4-ever schreef: Dat valt denk ik wel heel erg mee. Bij uitwedstrijden staan ze toch ook bij elkaar in de buurt? De bekerfinale is ook een goed voorbeeld, toen stonden de fanatieksten in het midden, terwijl FF iets meer aan de buitenkanten stond. Achteraf heb ik daar alleen maar positieve verhalen over gehoord.
Ik sluit me bij F4E aan.

Samen staan we sterker en ergernissen kan ik op die manier niet voorstellen om eerlijk te zijn ik denk dat het eerder meer tot een geheel groeit in het totaal betreft de beleving. Ik zou het i.i.g. fantastisch vinden als Nieuw Noord als fanatiek vak in het midden staat en de zijkanten ook geregeld inhaken als met de bekerfinale maar heb verder geen verwachtingen van die mensen om het zo maar even te zeggen wel van de mensen die dan kiezen voor het Nieuw Noord vak.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Currahee schreef:Hangt ook een beetje vanaf hoe iedereen zich opstelt en dat er niet op alle slakken zout wordt gelegd. Want laten we eerlijk zijn soms doet de een wat en dan weet de ander niet hoe snel ze er op moeten reageren en dan vaak niet altijd even positief.
Dat zal wel meevallen, de storende factoren zijn (voor zover ik weet) zelf al opgestapt. Als iedereen gewoon elkaar zijn ding laat doen is er niks aan de hand. We moeten niet doen alsof het haat en nijd is, want daar is natuurlijk nooit sprake van geweest tussen beide verenigingen.

Maar waar ik nog wel benieuwd naar ben, gezien die poll er is: In hoeverre wil FF een staanvak realiseren op Zuid, waar, en hoe wil men dat bewerkstelligen?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

ik probeer alleen de discussie een beetje levendig te houden ;). Maar inderdaad ik denk ook dat het wel wat mee zal vallen.

Maar zijn ze er al niet eens eerder mee bezig geweest om een (klein) stavak te krijgen boven in vak 427. Voor een man of 100 dacht ik zo. Of ging dit toen over een zittend sfeervak ?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Currahee schreef: Maar zijn ze er al niet eens eerder mee bezig geweest om een (klein) stavak te krijgen boven in vak 427. Voor een man of 100 dacht ik zo. Of ging dit toen over een zittend sfeervak ?
Dat was toch een plaatsruil-actie om mensen die er graag in wouden te ruilen met mensen die er nu zaten maar niet echt bijdroegen aan de sfeer die men voor ogen had?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

okay dat zou ook kunnen. Ik heb dat toen niet helemaal gevolgd.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Currahee schreef:Maar zijn ze er al niet eens eerder mee bezig geweest om een (klein) stavak te krijgen boven in vak 427. Voor een man of 100 dacht ik zo. Of ging dit toen over een zittend sfeervak ?
Ik denk dat het toen ging om een zittend sfeervak. Toentertijd gaf FeanFan volgens mij puur aan dat het ging om een sfeervak, het woord stavak heb ik FeanFan toen niet horen gebruiken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Is dit niet een herhaling van zetten? Het idee van FeanFan om een sfeervol vak te creëren op Zuid is immers al talloze keren besproken, ook op dit forum. Meestal levert dat vooral een discussie Nieuw Noord versus FeanFan op, maar bevorderlijk is dat zelden. Dat kan en mag ook niet de bedoeling zijn als je een 'twaalfde man' als uitgangspunt neemt.

Ik ben er zelf voorstander van. Ik denk namelijk dat er relatief weinig supporters geïnteresseerd zijn in een overstap van Zuid naar Nieuw Noord. Om welke redenen dan ook. Daarentegen denk ik dat er wel supporters zijn die animo hebben voor een dergelijk sfeervak wanneer je een interessant aanbod krijgt. En laten we eerlijk zijn: het is toch prachtig om twee sfeervolle tribunes te hebben? Al met al denk ik dat een dergelijk vak juist een verbetering zal zijn voor de sfeer in het stadion, ongeacht de plannen van NN. Daarnaast heeft iedereen de keuze om uit eigen beweging over te stappen naar NN.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Superfries88' schreef: En laten we eerlijk zijn: het is toch prachtig om twee sfeervolle tribunes te hebben? Al met al denk ik dat een dergelijk vak juist een verbetering zal zijn voor de sfeer in het stadion, ongeacht de plannen van NN. Daarnaast heeft iedereen de keuze om uit eigen beweging over te stappen naar NN.
Dit zou een doodsteek zijn voor de sfeer in het stadion in de toekomst ben ik bang, liever een vocale tribune dan het net niet verhaal, op Zuid zal een utopie blijven, dan was er allang iets geweest in die 6 jaren vak 427. Op Noord zet NN structureel songs in en dan hoef je je minder te schamen om eens mee te zingen. Als je ernaast staat en gaat dat een stuk makkelijker en ben je veel vocaler aanwezig en zal zelfs een gehele tribune sneller inhaken. Ook ben je van veel mensen 0:20 (paar seconden voor het fluitsignaal) verlost want je weet dat je op de fanatiekere tribune plaats neemt.

Twee sfeervolle tribunes zal een utopie blijven in Heerenveen. Met de aankomende verbouwing zou ik daar als Feanfan zijnde echt niet op inzetten maar voor het collectief gaan.

Ik zou het zonde vinden als Feanfan zo wil maarja wie ben ik.
Superfries88' schreef:Ik denk namelijk dat er relatief weinig supporters geïnteresseerd zijn in een overstap van Zuid naar Nieuw Noord. Om welke redenen dan ook.
Het hangt er vanaf want je kan straks met de a.s. verbouwing veel mensen iets bieden, waarom niet naar Noord daar de fanatiekere supporters met z'n allen? De Oost en West voor de wat neutrale toeschouwers echt voetballiefhebbers en Zuid meer vrije verkoop maken. Zal de totaal beleving in het stadion bevorderen meer doorstroom in het stadion en ook geen last meer van de uitsupporters in thuisvakken want dan is het stand your ground Noord is voor de fanatieke aanhang.

Men moet beseffen dat dit de laatste kans is en die moet je meteen goed doen en dat doe je echt niet met 2 vakken voor twee "sfeervolle tribunes" ik ken ze amper tot niet hier in Nederland en in het buitenland enkele ( )maar die zijn 100 keer vocaler aanwezig dan bij ons. Bij de meeste clubs zie je een tribune waar de fanatiekere aanhang plaats neemt en dat dat het meest sfeervol is als ik kijk naar bijvoorbeeld alle Duitse clubs, zoiets vind ik echt iets voor ons. Daar willen alle verenigingen graag aan een zijde bij elkaar staan als een geheel van fanatieke aanhang (wel verschillende vakken met belevingen) en dat moet hier toch ook kunnen? Waarom moeten wij zo nodig een klein vak aan bijde kanten?

Voorbeeld waar de fanatiekere supporters op een zijde plaats nemen.

Afbeelding
Poptown met daarboven de supportersvereniging die geregeld ook sfeeracties organiseert maar ook aan de zijkanten veel fans die willen staan en geregeld inhaken bij poptown. Hetzelfde verhaal zie je teug bij Schalke 04, Dortmund, Hannover 96 Hertha BSC, enzovoorts waar eigenlijks niet.
Laatst gewijzigd door xander op 13-09-2011 20:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef: Ik ben er zelf voorstander van. Ik denk namelijk dat er relatief weinig supporters geïnteresseerd zijn in een overstap van Zuid naar Nieuw Noord. Om welke redenen dan ook. Daarentegen denk ik dat er wel supporters zijn die animo hebben voor een dergelijk sfeervak wanneer je een interessant aanbod krijgt.
Je weet niet of men dat wel of niet wil. Juist door een beperkte keuze te geven (staanvak op zuid) krijg je geen 'eerlijk' resultaat. Bovendien geef je zelf al aan dat men te porren is bij een interessant aanbod. Zo'n interessant aanbod kan in mijn ogen alleen zijn als de staanplaats een verbetering is ten opzichte van de huidige plaats. Dan kom je automatisch uit in de gracht, waar je natuurlijk geen 2 zijdes met staantribunes gaat krijgen. De bekerfinale heeft aangetoond hoe het zou kunnen/moeten. Het is namelijk echt een utopie om te denken dat je twee sfeervolle tribunes gaat krijgen met een staanvak op zuid. Dat is in de huidige 6 jaar ook niet gelukt, en daar zul je toch echt mensen voor nodig zijn die het voortouw nemen (en dus niet alleen klappen bij een 4-0 nederlaag en alleen Bas Dost toezingen)/fanatiek zijn. Dat gaat op beide tribunes gewoon niet van de grond komen, en daarom denk ik dat je beter de krachten kunt bundelen.

Om trouwens nog even op Xander terug te komen, er zijn inderdaad weinig stadions in de wereld met twee sfeervolle tribunes. Saint Etienne is daar inderdaad een uitzondering op. Hier nog een mooi filmpje van het 'nous nous sommes les stephanois', de commentator heeft het er ook nog even over:

http://www.youtube.com/watch?v=acmyCGbc ... re=related
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

xander schreef:Dit zou een doodsteek zijn voor de sfeer in het stadion in de toekomst ben ik bang
Waarom? In mijn optiek is dit scenario juist prachtig. Nieuw Noord kan dankzij het bestaande idee al een hoop progressie boeken, op Zuid zal er meer tegenwicht geboden kunnen worden ten opzichte van het uitvak. Een win-winsituatie. Mocht het een beetje gaan lopen (lastig, maar niet uitgesloten) zal dat alleen maar positief werken.
Zuid zal een utopie blijven, dan was er allang iets geweest in die 6 jaren vak 427.
De geschiedenis van 427 is niet zo relevant. Simpelweg omdat er bij de indeling van seizoenkaarthouders weinig/geen rekening is gehouden met het toenmalige uitgangspunt van FeanFan. Er is daardoor bijna geen basis te creëren. Als er een staanvak komt zal die basis wel kunnen ontstaan. Natuurlijk zal dat niet zo krachtig zijn als Nieuw Noord, maar ik zie niet in waarom dit elkaar bijt. Sterker nog: ik denk zelfs dat het een stimulans voor de sfeer kan zijn.

@ F4E: ik weet dat er supporters op Zuid zijn die absoluut op Zuid willen blijven, maar wel interesse hebben in een vak als deze. Waarom zou je niet kijken of daar echt animo voor is?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Superfries88' schreef: Waarom? In mijn optiek is dit scenario juist prachtig. Nieuw Noord kan dankzij het bestaande idee al een hoop progressie boeken, op Zuid zal er meer tegenwicht geboden kunnen worden ten opzichte van het uitvak. Een win-winsituatie. Mocht het een beetje gaan lopen (lastig, maar niet uitgesloten) zal dat alleen maar positief werken.
Dit soort dingen die veel supporters bij onze club fantastisch vinden heb ik het idee zullen dan helemaal zeker een utopie blijven ik zie graag zo'n tribune i.i.g.


Ik blijf bij mijn verhaal en voorbeelden, hoe kijk jij daar dan tegen aan? Samen op een tribune staan we sterker, de progressie zal tegen het uitvak zal echt niet toenemen hierdoor, het zou mooi zijn maar ik geloof er echt niet in op Zuid dan was dat er allang geweest check het eerste filmpje eens. Dat kan alleen maar als wij als fanatieke supporters op een tribune bij elkaar staan en dan zullen andere tribune's ook eerder aanhaken zo nu en dan. Wat jij voor ogen hebt is niet realistisch en is een heel groot risico gezien ik dit nog nooit heb gezien dus waarschijnlijk gedoemd is te mislukken. Mocht dat mislukken kan je waarschijnlijk NOOIT meer terug naar de andere optie die op voorhand meer kans van slagen heeft lijkt mij en zal het altijd kut en hetzelfde zoals het nu is blijven.

Maar ik begrijp dat Feanfan in gaat zetten op een eigen vak op Zuid dus gezien daar vraag naar is? En wat vinden die mensen van het scenario dat ik voorstel een fanatieke tribune? Je hebt het nu over een vak maar als je zegt een sfeervolle fanatieke tribune waar alle fanatieke supporters plaats nemen met als voorbeeld bekerfinale dan kunnen die mensen er wel heel anders over denken, je hebt nu eigenlijks een optie en dat is op zuid een vak en daar kunnen mensen voor laten horen nu.
Superfries88' schreef:
De geschiedenis van 427 is niet zo relevant. Simpelweg omdat er bij de indeling van seizoenkaarthouders weinig/geen rekening is gehouden met het toenmalige uitgangspunt van FeanFan. Er is daardoor bijna geen basis te creëren. Als er een staanvak komt zal die basis wel kunnen ontstaan. Natuurlijk zal dat niet zo krachtig zijn als Nieuw Noord, maar ik zie niet in waarom dit elkaar bijt. Sterker nog: ik denk zelfs dat het een stimulans voor de sfeer kan zijn.

@ F4E: ik weet dat er supporters op Zuid zijn die absoluut op Zuid willen blijven, maar wel interesse hebben in een vak als deze. Waarom zou je niet kijken of daar echt animo voor is?
Ik wens dan Zuid veel succes maar 90% kans dat de sfeer in het stadion blijft zoals het nu is en ook op Zuid.
Laatst gewijzigd door xander op 13-09-2011 21:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef: @ F4E: ik weet dat er supporters op Zuid zijn die absoluut op Zuid willen blijven, maar wel interesse hebben in een vak als deze. Waarom zou je niet kijken of daar echt animo voor is?
Ik heb hierboven ook al aangegeven dat het een uitstekend initiatief is om te kijken of er animo voor is. Ik denk echter dat je niet alleen naar de zuidtribune moet kijken, dat zou enorm zonde zijn. Ik zou het natuurlijk ook prachtig vinden als er twee staantribunes direct aan het veld komen. Maar wij weten allebei dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Samen sta je nu eenmaal sterker en daarom vind ik het raar dat (kort na de mededeling van NN) FF met het idee van een staanvak op zuid komt. Tenzij de plannen natuurlijk al uitgewerkt zijn en beide staantribunes er komen, dan heb ik niks gezegd. Maar die kans acht ik heel klein.
Corruption is everywhere, fight it!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Superfries88' schreef:En laten we eerlijk zijn: het is toch prachtig om twee sfeervolle tribunes te hebben? Al met al denk ik dat een dergelijk vak juist een verbetering zal zijn voor de sfeer in het stadion, ongeacht de plannen van NN.
Een sfeervol Zuid lijkt me niet realistisch. Er is daar de laatste jaren genoeg geprobeerd, maar het blijft een dooie bende om het maar even oneerbiedig te verwoorden.

Hoe groter de groep op Noord, hoe groter de kans om een mooie plek te krijgen bij een verbouwing van het stadion. Samen sta je sterker.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

xander schreef:Ik blijf bij mijn verhaal en voorbeelden, hoe kijk jij daar dan tegen aan? Samen op een tribune staan we sterker
In beide gevallen heeft het vooral met idealisme te maken. Vanuit het optiek Nieuw Noord is het gericht op groei, maar de kans dat velen de overstap maken is nihil. FeanFan wil de Zuidtribune sfeervoller maken, maar dat zal heel moeilijk worden. De vraag is natuurlijk waar de mogelijkheden nog liggen. Alleen ligt de 'verantwoordelijkheid' van FF toch meer bij Zuid en ik snap best dat ze gaan onderzoeken of er animo is om zoiets te realiseren. Het is ook lastig om hierover een oordeel te vellen aangezien ik geen flauw benul heb wat de exacte ideeën zijn.
Wat jij voor ogen hebt is niet realistisch en is een heel groot risico gezien ik dit nog nooit heb gezien dus waarschijnlijk gedoemd is te mislukken.
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel voor ogen. Ik verwacht niet dat de Zuidtribune in de toekomst echt fanatiek gaat worden, maar ik zie het wel gebeuren dat bijv. 427 met een x-aantal plaatsen zal worden ingericht als sfeer- en staanvak. Als je daar een redelijke groep voor weet te vinden ben je al een stuk verder dan nu. Ik denk dat het sowieso vrij kleinschalig zal worden en van daaruit zal er dan wel gekeken worden naar doorgroeimogelijkheden.
Maar ik begrijp dat Feanfan in gaat zetten op een eigen vak op Zuid dus gezien daar vraag naar is? En wat vinden die mensen van het scenario dat ik voorstel een fanatieke tribune?
Daar lijkt het wel op, maar dat idee speelt natuurlijk al jaren. Eigenlijk al vanaf de periode dat Nieuw Noord in het oude uitvak kwam. Verder moet je niet bij mijn zijn als het gaat om de uitvoering, ik spreek puur op persoonlijke titel namelijk. Maar ik weet dat bepaalde supporters zich uitstekend voelen op Zuid en best willen plaatsnemen in een sfeervak, maar niet de ambitie hebben om over te stappen naar de andere kant. Om welke reden(en) dan ook.
Fanatic 4-ever schreef:Samen sta je nu eenmaal sterker en daarom vind ik het raar dat (kort na de mededeling van NN) FF met het idee van een staanvak op zuid komt.
Zoals ik al schreef: dit idee is absoluut niet nieuw. Dit idee speelde al voor de mededeling van Nieuw Noord en is een voortvloeisel uit een idee van zeker een jaar of zes geleden. Het is alleen nog nooit tot uitwerking gekomen. Daarbij kom je dus ook weer bij een bekend probleem uit: de indeling staat al redelijk vast, je kunt niet zomaar even een plan uitvoeren. Als je een stadion van 26.000 man hebt en er zitten er maar 20.000, dan kun je prima een gedeelte aanwijzen om je plan tot uitvoering te brengen. Nu gaat dat niet of nauwelijks. Verder is het zeker zo dat je samen sterker staat, maar dat is natuurlijk ook gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het streven is prima en het verleden maakt een dergelijke stap misschien juist wel lastiger.
Gearard schreef:Een sfeervol Zuid lijkt me niet realistisch. Er is daar de laatste jaren genoeg geprobeerd, maar het blijft een dooie bende om het maar even oneerbiedig te verwoorden.
In welk opzicht is er 'genoeg geprobeerd'? De sfeeracties zijn bekend, maar die staan los van het vocale gebeuren. Op dat gebied is er (te) weinig gebeurd, mede vanwege de strakke beperkingen die er zijn. De intenties zijn er wel geweest, maar de situatie heeft het niet toegelaten om het echt serieus te maken. Dus ik deel de conclusie dat er genoeg is geprobeerd niet. Ik denk zelfs dat er best iets mogelijk is, maar dan zal men (inclusief de club) er wel echt voor moeten gaan.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Superfries88' schreef:Ik denk dat het sowieso vrij kleinschalig zal worden en van daaruit zal er dan wel gekeken worden naar doorgroeimogelijkheden.
Mooi bedacht maar je moet het nu gewoon in een keer goed doen wat hier en in andere landen om ons heen ook een succes is en dan is het gewoon klaar en zullen er veel meer dingen ontstaan die je voor nu onmogelijk hield.
Superfries88' schreef:FeanFan wil de Zuidtribune sfeervoller maken, maar dat zal heel moeilijk worden. De vraag is natuurlijk waar de mogelijkheden nog liggen. Alleen ligt de 'verantwoordelijkheid' van FF toch meer bij Zuid
Ik vind het energie steken in een bodemloze put waarom moet het zo nodig op Zuid terwijl Noord nog veel sfeervoller kan worden samen met Feanfan waar al een goede bodem ligt om verder op te borduren?
Superfries88' schreef:Maar ik weet dat bepaalde supporters zich uitstekend voelen op Zuid en best willen plaatsnemen in een sfeervak, maar niet de ambitie hebben om over te stappen naar de andere kant. Om welke reden(en) dan ook.
Als ik jou zo hoor moet dit een grote groep zijn die dus in het nieuwe vak plaats wil nemen met een man of 200? Persoonlijk kan ik niet bij deze gedachten komen het lijkt wel een soort van tegen bij een bepaalde groep omdat men zich wil bewijzen op Zuid ofso of niet willen dat Nieuw Noord groeit en Feanfan animo afneemt. Ik ken mensen uit het dorp op Zuid (wel vak 26 27) die graag op een grote sta tribune op Noord willen staan mocht die er komen.

Hoeveel mensen denk je in het eventuele vak op Zuid te krijgen?

Met 200 man ga je de tegenstand tegen het uitvak niet winnen...

Met het oog op de toekomst is dit echt een doodsteek voor de doorstroom en sfeer in het stadion. Je hebt nu een kans waar nieuwe plaatsen vrij komen en mensen terrecht kunnen dus je hebt dingen te bieden. Het is lastig veranderen maar ik denk dat je na deze verbouwing de meeste mensen blij kan maken met zeer mooie plaatsen. Je moet nu inzetten op een groot stavak. Ik ken ook mensen die nu graag naast elkaar willen in het stadionmaar dat niet kan. In een stavak kan je altijd naast je maat staan etc. Hierdoor komen ook weer plaatsen vrij. Deze kans zal er nooit weer komen en zou het zonde vinden als het scenario met Feanfan van 6 jaar geleden weer opkomt. Had Feanfan dat niet gedaan 6 jaar terug maar was gaan samenwerken met Nieuw Noord hadden we allang onderaan gestaan met de fanatieke supporters. Wat mij betreft gaan we elkaar ook helpen met sfeeracties en vind dat we met de bekerfinale over het algemeen een zeer mooie samenwerking hebben gehad het totaal gezienvan plaats in het stadion tot de sfeeractie. Waarom MOET er in de toekomst een sfeeractie op zuid zijn?
Alle ballen op Henkie!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

xander schreef:Mooi bedacht maar je moet het nu gewoon in een keer goed doen
Naar andere landen wijzen heeft geen zin, want de cultuur is hier heel anders. Heerenveen al helemaal niet. De akoestiek in het Abe Lenstra Stadion is dramatisch en daardoor is het lastig om Nieuw Noord optimaal te laten renderen. Sowieso blijft een hele vlakte over en ik kan me best indenken dat er initiatieven zijn om daar meer uit te halen, zoals FeanFan dat nu probeert.
Ik vind het enrgie steken in een bodemloze put waarom moet het zo nodig op Zuid terwijl Noord nog veel sfeervoller kan worden samen met Feanfan waar al een goede bodem ligt om verder op te borduren?
In mijn optiek is het absoluut geen bodemloze put, want ik denk oprecht dat er potentie zit. Het is alleen de vraag of je dat op een goede wijze kan benutten. Ik merk dat Nieuw Noord (dat al hele grote stappen heeft gezet) daar al een beetje tegenaan hikt hier en daar, dus FeanFan moet helemaal grote stappen gaan zetten in dat geval. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat ze gaan kijken wat er mogelijk is.
Als jou zo hoor moet dit een grote groep zijn die dus in het nieuwe vak plaats wil nemen met een man of 200?
Dat weet FeanFan zelf al niet, vandaar dat ze dat ook aan het onderzoeken zijn. Ik kan daar dus geen zinnig woord over zeggen. Maar als je een paar honderd fanatieke supporters bijeen krijgt ben je al stukken verder dan nu. Misschien sta je dan al een keer of tien sterker dan nu het geval is.
Wat mij betreft gaan we elkaar ook helpen met sfeeracties dan en waarom MOET er in de toekomst een sfeeractie op zuid zijn?
Niets moet. Maar zeg nou eerlijk: het is toch mooier als je twee tribunes weet te vullen met sfeermateriaal dan een enkele tribune? Bij een goede uitvoering lijkt me dat per definitie een betere optie. Nu kan dat nog prima los worden gezien van deze discussie, maar om een eventuele samenwerking mogelijk te maken moet je eerst de rijen gesloten zien te krijgen (én te houden) en te kijken of er voldoende mogelijk is om überhaupt samen te werken. Ik sluit dus niet uit dat er meer te winnen is met een staanvak op Zuid dan de nadruk te leggen op een overstap naar Noord, omdat ik denk dat er vrij veel supporters zijn die niet de wil hebben om die stap te maken.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Superfries88' schreef: Dat weet FeanFan zelf al niet, vandaar dat ze dat ook aan het onderzoeken zijn.
Ik vind het dan wel een enorm slecht onderzoek om eerlijk te zijn tot heden als men het hier mee wil gaan doen... Ik denk dat alle betrokken partijen binnenkort maar eens om tafel moeten en vanuit daar een grootschalig onderzoek onder de supporters op te zetten.

Voor de rest ik houd me wel stil en wacht het wel af. Tot heden niet positief gestemd erover en zal het de sfeer Feanfan vs Nieuw Noord niet verbeteren ben ik bang.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ben het met Xander eens in deze. Kansloos van Feanfan. Het beste zou zijn om gewoon met z'n tweeën aan één kant te gaan staan. Van twee sfeervakken wordt de sfeer niet beter.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Bijna de helft zegt 'nee', lijkt me een duidelijk bericht.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Calimero schreef:Bijna de helft zegt 'nee', lijkt me een duidelijk bericht.
Want? Meer dan de helft van de mensen op Noord ziet er ook niets in om wekelijks in een vak te 'moeten' staan.. Ideaal zou zijn om iedere thuiswedstrijd te kunnen kiezen, dat zit er echter niet in met een stadion wat bijna altijd 'uitverkocht' is. En dan krijg je dus dat mensen liever een vaste zitplek hebben dan een 'vaste' staanplaats. Dat is op Zuid echt niet anders dan op Noord.

En als we dan even doorredeneren, van die pakweg 1200 man/vrouw in NN is nog niet de helft dusdanig fanatiek dat ze voor een continue sfeerverhoging zorgen. Een nog kleiner percentage zal online zijn. Dat tot dusver 169 personen (ruim 1/3 van het aantal stemmen) online aangeven dat ze wel voor een stavak (en dus meer sfeer) op Zuid willen gaan, betekent dus dat de daadwerkelijke groep een stuk groter zal zijn. Lijkt me best de moeite van het verder uitwerken waard dan..
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

diepFries schreef: betekent dus dat de daadwerkelijke groep een stuk groter zal zijn. Lijkt me best de moeite van het verder uitwerken waard dan..
Nee niet doen. Veel te veel gedoe. Laat Feanfan maar lekker die bussen regelen....
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

NN19 schreef:[..]

Nee niet doen. Veel te veel gedoe. Laat Feanfan maar lekker die bussen regelen....
Een stukje onderbouwing helpt op een (discussie-)forum..

Ja, een groter, fanatiek en sfeervol vak op Noord heb je meer aan dan 2 kleine(re) verspreid over Noord en Zuid. Gezien de gemiddelde participatie in het huidige NN denk ik echter dat je je geen enkele illusie hoeft te maken over 1 groot staanvak op Noord en dus kun je ook prima een vergelijkbaar initiatief op Zuid onderzoeken als daar serieus belangstelling voor is.
In case of doubt, make it sound convincing
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Calimero schreef:Bijna de helft zegt 'nee', lijkt me een duidelijk bericht.
Dat er basis is voor een vervolg welteverstaan. Van de stemmers (waaronder ongetwijfeld ook supporters die al in NN staan) geeft bijna de helft aan wel interesse te hebben. Als dat percentage synoniem staat voor de donateurs van FeanFan, dan zou je in theorie net zo'n groot vak als Nieuw Noord kunnen claimen. Dat zie ik dan weer niet gebeuren, maar al zou het in de praktijk 25 procent zijn: daar kun je best verder mee. Dat percentage in aantal donateurs uitgedrukt is minimaal 750 supporters.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat FeanFan dit idee laat varen. Ik denk zelfs dat deze poll alleen maar bevestigend zal zijn.
Plaats reactie