FeanFan (supportersclub)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 12-04-2008 18:25

Nergens kon ik een geschikt topic vinden om het in te plaatsen, daarom een eigen topic.

Een aantal keer per jaar ontvang ik de FeanFan omdat ik een paar jaar geleden eens lid ben geworden van de supportersvereniging FeanFan. Ik ben lid geworden van FeanFan omdat ik dan met korting uitwedstrijden kon bezoeken. Sinds het moment dat een vriend van mij (en later ikzelf) in het bezit is van een rijbewijs bezoeken we de wedstrijden altijd met de auto (of er moet een leuke treinreis op het programma staan). Ik ben lid gebleven van FeanFan omdat ik een aantal keer per jaar een leuk magazine kreeg met leuke informatie over sc Heerenveen. Het blad is mooi vorm gegeven en heeft altijd wel boeiende items.

Zo is er ook elke keer een column "Tribunepraat". De laatste column "It peerd-van-Ome-Loeks-syndroom" is van een bedenkelijk niveau dat ik mijn lidmaatschap van de FeanFan ga opzeggen. Hier de link: http://img135.imageshack.us/img135/5214/feanfanka1.jpg

Er wordt geschreven dat hij het belachelijk vindt wanneer Nieuw Noord zingt "Wie niet springt is voor cambuur", want wij zijn voor alle Friese ploegen. Sterker nog, voor alle Noordelijke en Oostelijke clubs wanneer het ons uit komt. Dergelijk praat kan alleen maar van een koffiekanner/successupporter komen. Het enige uitje wat ze eens in de 2 weken hebben is het voetbal. Cambuur is dé rivaal..... (Oké ik gun ze geen enkel succes, maar zie ze wel graag in de eredivisie, toch weer 2 leuke wedstrijden + 6 punten :lol: ).. Hij vind het ook terecht dat het hele stadion blijft zitten. Nee, dan groningen, dan vindt Bert het schitterend wanneer het hele stadion springt bij "Wie niet springt die is een Fries". Groningers kotsen op alles wat uit Friesland komt, diepe haat noem ik het (ik kan het weten want ik woon in groningen). Nee daar heeft meneer wel symphatie voor.

Vervolgens gaat hij verder met het punt dat hij zich ergert aan PSV supporters omdat ze steeds Boeren Boeren zingen na een doelpunt, om de tegenstander te kleineren (iets in die trand, mijn Fries is niet super). En hij zegt dat de Graafschap daar een goed antwoord op gevonden heeft, Superboeren, die draaien het om in een geuzenaam. Ik weet niet of Bert het weet, maar de randstedelingen noemden PSV supporters altijd Boeren, PSV heeft dit later overgenomen als geuzenaam. Niks kleineren van de tegenstander, PSV noemt gewoon haar eigen geuzenaam.

Weet waar je over praat denk ik dan. Kraam niet zomaar wat onzin uit. En support je EIGEN CLUB en niet de rivaal. Het lijkt wel een kind, ja ik ben voor Heerenveen en PSV (omdat psv altijd kampioen word). Als dit soort mensen lid zijn van die vereniging dan wil ik er niets meer mee te maken hebben.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 18:34

Nooit van humor gehoord?
Laatst bijgewerkt door Freezeman op 12-04-2008 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Jappuh » 12-04-2008 18:38

Heel toevallig heb ik hetzelfde stukje net aangestipt op het NN forum, ben het helemaal met je eens... Niet dat ik er wakker van lig maar het laat maar weer zien hoe de gemiddelde "koffiekanner" er over denkt.
Is niet voor Ajax!
Jappuh
Bankzitter
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 27-02-2006 15:22

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor xander » 12-04-2008 18:52

Dit is echt geen humor freezman. Belachelijk dat feanfan dit plaatst! Dit soort suppoters mogen ze om mij direkt uit het stadion trappen.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 18:54

Kan iemand het even vertalen in het nederlands, ik ga dat op deze manier toch echt niet lezen
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 12-04-2008 18:56

Freezeman schreef:Nooit van humor gehoord?


Ik heb alle DVD's van Jiskefet, dat is humor.

Ik vind die column ongefundeerd, tendentieus en buitengewoon kwetsend. Ik ben daarom benieuwd wat andere "supporters" er van vinden.


Dit is echt geen humor freezman. Belachelijk dat feanfan dit plaatst! Dit soort suppoters mogen ze om mij direkt uit het stadion trappen.


Hij spreekt over een seizoenskaart voor uitwedstrijden zodat je de uitwedstrijden op tv kan bekijken volgend seizoen. Neem een compleet pakket voor uit- en thuis wedstrijden. Lekker onder een dekentje voor de tv zitten, en altijd verse koffie op loopafstand.
Laatst bijgewerkt door SCH-4-LIVE op 12-04-2008 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 19:01

Gut o gut de kids hebben weer wat.
Maar ik bemoei me er uit voorzorg niet mee, scheelt de moddermannen weer veel werk. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 19:02

Freezeman schreef:Gut o gut de kids hebben weer wat.


Ik heb het stuk niet gelezen dus heb ik er ook geen mening over maar bovenstaande opmerking slaat weer es nergens op freezeman!
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 12-04-2008 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor SF » 12-04-2008 19:03

Wat een triest figuur, hoe zet ik me zelf (en mijn club?) voor lul.

Levenslange SV voor deze zieke geest!
ANTI BESTUUR
SF
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 15-07-2007 18:36
Woonplaats: VAK 11

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 19:04

Squerrel schreef: beetje neerbuigend vind je niet?

Ja.
En nu als de sodemieter Fries leren jij. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 19:06

Freezeman schreef:
Squerrel schreef: beetje neerbuigend vind je niet?

Ja.
En nu als de sodemieter Fries leren jij. :D


:mrgreen: nope, daar begin ik echt niet aan.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Superfries88' » 12-04-2008 19:21

Zullen we hier proberen om on-topic te blijven? Een discussie over FeanFan zou in principe geen probleem moeten zijn. Ook over deze column kan je discussiëren, maar reageer gewoon inhoudelijk en niet persoonlijk. Scheelt ons ook weer werk :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 19:28

ok superfries, heb me er doorheen geworsteld en ik denk het meeste wel te hebben begrepen. Die beste man mag natuurlijk zo'n mening hebben maar het mag duidelijk zijn dat het niet de mijne (zoals de meesten hier denk ik) is, ik kan er alleen maar heel hard om lachen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor ItFean82 » 12-04-2008 19:47

Vreemd stukje, is dit nu als humor bedoelt of als een serieus iets? Is dit bedacht door bert of is dit echt een dialoog geweest tussen bepaalde personen? :?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 19:51

Superfries88' schreef: Scheelt ons ook weer werk

Aan mij ligt het niet Afbeelding
Voor belangstellenden het woord column beschreven in de wiki.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 19:54

Freezeman schreef:
Superfries88' schreef: Scheelt ons ook weer werk

Aan mij ligt het niet Afbeelding
Voor belangstellenden het woord column beschreven in de wiki.


Waar staat dat het een column is? Ze hebben volgens mij zoals ze altijd doen iemand geinterviewd met een seizoenkaart
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 21:03

SCH-4-LIVE schreef:....Zo is er ook elke keer een column "Tribunepraat".....

Staat er niet eens in het Fries, dus je zou het moeten kunnen lezen. :D
En ja ik hou erover op.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Squerrel » 12-04-2008 21:24

Freezeman schreef:
SCH-4-LIVE schreef:....Zo is er ook elke keer een column "Tribunepraat".....

Staat er niet eens in het Fries, dus je zou het moeten kunnen lezen. :D


Hierna stop ik er ook mee.

Degeen die het topic heeft geopend zegt dat het om een column gaat maar er staat in dat hele artikel (kop en voettekst) niet dat het daarom gaat.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Frisian Viking » 13-04-2008 10:22

Haha, wat een druktemakers hier weer. Prachtig. Ten eerste heb ik krom gelegen tijdens het lezen, mooie column! Ik mag deze graag lezen trouwens. Verder is hetgeen waar de mensen hier zo enorm over zeuren natuurlijk ook wel een beetje waar. Ik gun Cambuur het allerbeste, ik gun Groningen het allerbeste, ik gun Veendam het allerbeste, ik gun Emmen het allerbeste. Zolang ze maar niet van ons winnen en zolang ze maar niet boven ons staan, dan vind ik alles wel best.

Freezeman schreef:
SCH-4-LIVE schreef:....Zo is er ook elke keer een column "Tribunepraat".....

Staat er niet eens in het Fries, dus je zou het moeten kunnen lezen. :D
En ja ik hou erover op.

Het is een stukje van iemand die dat stukje altijd schrijft. Weldegelijk een column dus.
Laatst bijgewerkt door Caspar op 13-04-2008 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag even de edit-knop gebruiken!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor DE ZUID » 13-04-2008 12:32

No, ik ha mien blik dur ek oer worpen, mar ek ik fien ut mar nix. Dis gewoan un trap in ut gezicht fan NN, fien ik!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor sch4-live » 13-04-2008 15:24

KAn iemand mij ff kort vertellen wat daar staat ? In het NEDERLANDS ?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor drika746 » 13-04-2008 23:43

Wat een onnozel stuk :x
anti cambuur is onzin want wij zijn voor alle Friese ploegen

Wat ik dan wel kan waarderen is dat Groningen het hele stadion anti-Fries liedjes kan laten zingen


Dit soort teksten zet je niet in een supportersblad, deze man voelt zich meer een Fries die van voetbal houdt, dan een Heerenveen supporter. Laat hem lekker zijn verhaal doen in het nietszeggende stukje "abonnee" van VI, dat is een algemeen voetbalblad gemaakt door idioten, Feanfan is voor Heerenveen supporters zoals de naam al zegt.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Venderwel » 14-04-2008 14:31

Dit is duidelijk een niet serieus stuk en snap dan ook niet dat jullie er serieus op reageren.
De man geeft hier duidelijk aan dat de gemiddelde Heerenveensupporter maar een dikke zeur is die overal wat op af te geven heeft zonder dat men de achterliggende feiten gaat. En gelijk heeft ie ook nog, want kijk maar eens naar de meeste reacties op alle onderwerpen op dit forum!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 14-04-2008 16:48

Als dit in het NNblad had gestaan(noordnieuws) en het kwam van een bekende wist iedereen dat het een grap was. Echter de column beschrijft de gedachten van vele Feanfans, en dat is het probleem. Niet de mening van de schrijver ansich maar de meningen van de gemiddelde 'koffiekanner'.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Jappuh » 15-04-2008 18:58

Iedereen die lid is van de FeanFan en dit blad regelmatig leest kan weten dat dit gewoon serieus is. De meeste stukjes geschreven door deze "supporters" zijn van deze aard!
Is niet voor Ajax!
Jappuh
Bankzitter
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 27-02-2006 15:22

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor forca hveen » 15-04-2008 20:31

Ik vind dit wel degelijk een representatief beeld van sommige mensen die rondlopen als supporter van heerenveen.
Vind dan wel dat ze de volgende keer een jong iemand nemen ipv (naar mijn idee) oude man die hele dag niks te doen heeft :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Gekko » 16-04-2008 08:18

Er zijn inderdaad nog al wat supporters die nog zijn blijven hangen in de tijd dat we eerste divisie speelden en je sympathie had voor clubs uit de eredivisie. Toen was het bijvoorbeeld leuk dat Groningen het goed deed (de tijd dat ze europees speelden tegen Atletico, Inter enzo). Of denk aan die auto's waar naast een Heerenveenshirtje ook één van Ajax of Feyenoord hangt. Of mensen met kinderen die voor een andere club zijn door onvoldoende opvoeding door de (Heerenveen)ouders. (DIe van mij zouden direct het huis uit gaan!) Nu zijn het een rivalen waar de jongere generatie een andere beleving bij heeft. Niet te druk om maken. Zoveel mensen, zo veel zinnen. Elkaar wat ruimte geven voor verschillen in beleving is handiger dan (Crijffiaans gesproken) proberen van een eikenboom een berk te maken. Maar het kost mij soms ook moeite. Net als wanneer een trainer na 15 jaar afscheid neemt en er mensen zijn die dan die 30 minuten eerder bij mem zijn belangrijker vinden dan het eren van een held. Of de vlak voor tijd weglopers....
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Niels » 16-04-2008 14:29

Gooi het maar even neer, aangezien het om Feanfan gaat.

Heerenveen-fans willen beker terug van Alves
Uitgegeven: 16 april 2008 13:51
Laatst gewijzigd: 16 april 2008 13:51

HEERENVEEN - Voetballer Afonso Alves heeft de wisselbeker voor de speler van het jaar van zijn oude club SC Heerenveen meegenomen naar Brazilië. Alves kreeg de trofee na het voetbalseizoen 2006/2007 van supportersclub Feanfan.

De supportersclub heeft een probleem omdat het huidige seizoen bijna ten einde is en zondag een nieuwe speler van het jaar wordt gekozen. Dat meldde secretaris Geja Stoker van Feanfan woensdag.

Emotionele waarde

De beker wordt al 27 jaar uitgereikt aan een speler die volgens de supporters de beste van de club is. "Het heeft emotionele waarde", aldus Stoker over de trofee. SC Heerenveen probeert nu op alle mogelijke manieren contact met Alves te leggen.

Dat is nog niet gelukt. De spits speelt tegenwoordig bij de Engelse club Middlesbrough.


Bron: ANP.

Wat een giller... :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor Gekko » 16-04-2008 15:44

En de fans interesseerden hem niet? De prijs van de aupporters staat wel mooi bij mem in Belo. (Hopelijk niet onder het bed voor als ze niet naar de wc wil lopen).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: FeanFan [Supportersmagazine]

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 16-04-2008 17:07

Wel naief van Feanfan, hadden ze nou echt gedacht dat alves dat ding persoonlijk ging terughalen, lekker slim :mrgreen:
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten