Niet bloot op de tribune.....

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Strukeduker » 04-03-2008 20:37

Kan me voorstellen dat ze het gaan verbieden als ze mij in de blote buik zien, maar er zijn best wel supporters (v) die ik eens in de blote buik zou willen zien! :mrgreen:
Strukeduker
Selectiespeler
 
Berichten: 227
Geregistreerd op: 18-11-2004 21:00
Woonplaats: Drylts!

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Anoniempje » 04-03-2008 20:40

Ik speel maar even advocaat van de duivel hier, maar wat heeft een ontbloot bovenlijf te maken met "beleving"?


Sommige jongens vinden dat mooi. Zoals sommige mensen het fijn vinden om met hun door oma gebreide pompeblêdetrui op de tribune te zitten. Dat mag ook. Prima wat mij betreft, want iedereen heeft zijn eigen beleving.

Je kunt trouwens 'belevingen' niet uitleggen aan elkaar denk ik. Laten we dat dan ook buiten de discussie houden zou ik zeggen.
Gonzalo García-García: muy bien!
Avatar gebruiker
Anoniempje
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 07-03-2006 20:03
Woonplaats: Thuis

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor feanfanhannes » 04-03-2008 20:42

ja ik snap die actie van het ook bestuur niet.
Graafschap uit was gewoon 1 groot massaal super feest met gigantische sfeer dan mag zoiets toch wel. :?: :?: :?:
als het bestuur dit nu gaat verbieden heb je de supporters boos en heb je ook nog eens een grote kans dat ze nu hun blote buik vaker gaan laten zien.
waarschijnlijk was het bij de graafschap uit de enigste keer dat zoiets gebeurd.
als het nou herhadelijk weer werd gedaan ja dan had ik als bestuur gezegt how dit kan niet maar nu vind ik dit een slechte actie van het bestuur.
en de supporters gaan bij een achterstand of kleine voorsprong echt niet hun blote buik laten zien dan moet het al 4-0 of hoger staan.
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Freezeman » 04-03-2008 20:48

Anoniempje schreef:Ja joh, betrek het weer eens op jezelf. Sjongejonge... :?

Ja joh, ik denk voor mezelf en niet voor een ander misschien zouden meer mensen dat moeten doen.
Anoniempje schreef:Jij hebt je Nieuw Noord trui aan, een ander wil in zijn blote buik staan. Mooi toch? Moet allemaal kunnen lijkt me. Dus waarom in godsnaam een verbod?

Heb je mij ergens zien schrijven dat het verboden moet worden?
Ik (nadruk op ik) vraag me alleen maar af wat het bijdraagt aan de sfeer?
Als we tegen NEC allemaal in de blote buik hadden gestaan was de sfeer dan beter geweest?
Trek dan je bek eens open en niet een beetje anoniem op het forum denk ik dan.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor SCH-P.O.T.N. » 04-03-2008 20:53

Er lopen hier een aantal te zeuren of het staan in de blote buik mee draagt aan de sfeer, maar draagt het mee aan de sfeer (of wordt het team beter) als je een gebreide trui, sjaaltje, pet, klompen weet ik veel wat voor meuk aan hebt?
Beantwoordt die vraag eerst eens voor jezelf voor je gaat zeuren of blote buiken meedragen aan de sfeer. Danku.
SCH-P.O.T.N.
Selectiespeler
 
Berichten: 338
Geregistreerd op: 12-01-2006 18:09

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Squerrel » 04-03-2008 21:13

Freezeman schreef:
Anoniempje schreef:Ja joh, betrek het weer eens op jezelf. Sjongejonge... :?

Ja joh, ik denk voor mezelf en niet voor een ander misschien zouden meer mensen dat moeten doen.


Het voor jezelf nadenken en het op jezelf betrekken zijn 2 heel verschillende dingen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Caspar » 04-03-2008 22:41

Allemaal maar even bestellen voor komende zaterdag! 8)
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Royce_SCH » 04-03-2008 23:33

Dit is gewoon erg triest, je zal haast denken dat het bestuur het leuk vindt om de wat fanatiekere fans tegen te stribbelen! Iedereen moet maar een Friese trui met klompen, waar maakt het bestuur zich druk over?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Riverside » 04-03-2008 23:51

Hebben ze bij SCH niet wat beters te doen? Nieuwe trainer ofzo?

Inderdaad, waar een grote club (althans zo pretendeert het zich) klein in kan zijn.

Nu zal ik niet zo snel mijn bovenkleren uittrekken in deze tijd van het jaar, maar als er mensen zijn die dat wel willen doen.. Prima toch?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Lasse4evah » 05-03-2008 07:30

Afbeelding
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor H-J » 05-03-2008 08:19

Misschien kan het bestuur eens kledingvoorschriften opstellen. Als bijlage direct wat songteksten erbij.

Ik kan er niet op wachten.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Riverside » 05-03-2008 08:25

Haha, prachtig. Zelfs de ochtendbladen (spits) besteden er aandacht aan. Ook circuleerde een dergelijk bericht al op verscheidene nieuws-sites. Waar klein nieuws, groot kan worden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor H-J » 05-03-2008 08:35

Lasse4evah schreef:Afbeelding

Maar Lasse, dit zijn de gasten, die mogen alles in het ALS.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor paparazzi » 05-03-2008 10:28

Gearard schreef:Haha, prachtig. Zelfs de ochtendbladen (spits) besteden er aandacht aan. Ook circuleerde een dergelijk bericht al op verscheidene nieuws-sites. Waar klein nieuws, groot kan worden.


Nou zo prachtig vind ik dat niet. Dit kunnen we weer jaren aanhoren vanaf de overkant...

Het bestuur van Heerenveen maakt zich hier volkomen belachelijk mee !! Welke gek bedenkt zoiets denk ik dan daar in die kantoren? Wake up, dit is 2008!!
Sorry, maar Ik kan me hier zo kwaad over maken...hockey vereniging!

Hebben we de nieuwe trainer al rond bestuur??? Maak je eens druk om relevantere zaken!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Collettivo » 05-03-2008 11:12

Paparazzi, ik ben het helemaal met je eens. Wat is dit nu weer voor actie van het bestuur. Laat ze eerst maar met een nieuwe trainer en nieuwe aankopen aankomen.

Ik vind dit weer zo'n kortzichtige reactie van het bestuur. Ontblote bovenlijven horen niet bij Heerenveen. Wat is dat nou weer!! Wat is de volgende stap. Matten in de nek, Tatoeages of sjaaltjes voor je mond (lijkt te veel op hooligans) zijn verboden. Geen wonder dat het Heerenveenpubliek nog steeds wordt gezien als klapvee met zulke uitlatingen van het bestuur.
Avatar gebruiker
Collettivo
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 16-01-2006 21:29
Woonplaats: Joure

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor paparazzi » 05-03-2008 11:30

Het bestuur meent na de censuur op uiterlijke gedragingen van spelers te menen zich nu ook te moeten bemoeien met het uiterlijk cq het vertoon daarvan van de supporter? Sodemieter op zeg!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Baggerraartje » 05-03-2008 11:53

De Tjongerschans had geklaagt...teveel mensen met bronchitus/longonsteking opgenomen! :D :D :D
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Makkum8 » 05-03-2008 12:07

Tja, aan de ene kant kan ik het standpunt van het bestuur wel begrijpen. Ontblote bovenlijven, tatoo's en lang haar riekt toch een beetje naar "laagdrempelig" volk. Anderzijds kan ik het me ook prima indenken dat bepaald mensen zich zo willen uitten dit als zij hun ultieme feestvreugde willen laten zien. Het heeft gewoon ook met enthousiasme,beleving en gek-aanstekerij (naar de tegenstander) toe te maken (volgens mij dan).

Laat voetbal nu net eens volksport nummer 1 zijn in Nederland. Gelukkig komt er bij SCH naast sponsoren ook nog "gewoon" volk. Ik ben van mening dat het bestuur niet te veel ruchtbaarheid moet geven aan dit verschijnsel. Als een met zijn gesponsorde vlaggetje wil zwaaien dan mag dat net zo goed al die jongens in de blote buik mogen staan.

In New Castle trokken de engelsen hun schoenen uit. Kunnen wij tegen NAC ook wel doen, ben benieuwd hoe het bestuur daar op gaat reageren.......
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Hielke » 05-03-2008 12:27

paparazzi schreef:Nou zo prachtig vind ik dat niet. Dit kunnen we weer jaren aanhoren vanaf de overkant...
Het bestuur van Heerenveen maakt zich hier volkomen belachelijk mee !! Welke gek bedenkt zoiets denk ik dan daar in die kantoren? Wake up, dit is 2008!!


Ben het volledig met je eens, en iedereen hier wel zo'n beetje volgens mij. Ik betwijfel of het de bedoeling van de directie was dat dit 'nieuws' naar de pers lekte. Ik weet wel zeker van niet eigenlijk.

Het AD maakte vanochtend ook al melding van dit opmerkelijke bericht. Op deze manier bevestigt de club haar 'gebreide-truien-imago' dat in bepaalde delen van het land wel heel nadrukkelijk.

Neem nou lunaticnews.nl (supporterssite Feyenoord) vandaag:

Bij Feyenoord is men al jaren bezig met een beleid om iedere vorm van sfeer weg te krijgen. Van pietluttige regeltjes tot irritatie verhogende acties van stewards. Voormalig interim-directeur en politieagentje Peter Vogelzang zei zelfs dat AZ en Heerenveen een voorbeeld moeten zijn voor het Feyenoord publiek.

Wanneer men onderstaand bericht leest weten wij zeker dat we geen beleidsmatige maatregelen uit Friesland op supportersgebied over moeten nemen.

“Supporters van voetbalclub SC Heerenveen mogen niet met ontbloot bovenlijf op de tribune zitten of staan. Het bestuur van de eredivisieclub heeft daarover een brief gestuurd naar het bestuur van fanclub Nieuw Noord. Dat meldde een lid van de fanclub dinsdag.

De fans ging tijdens de gewonnen uitwedstrijd tegen De Graafschap uit hun dak. Daarbij gingen t-shirts, jassen en truien bij een deel van de mannelijke aanhang uit. De brief van het clubbestuur is door het fanclubbestuur doorgestuurd naar de leden van Nieuw Noord en heeft veel ophef veroorzaakt.

De supporter van Nieuw Noord stelt dat zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen NAC Breda als protest mogelijk alle leden van Nieuw Noord hun torso ontbloten.”


Tsja.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor ALS 26.000 » 05-03-2008 12:42

Tsja, naar mijn idee zijn mensen die bij dat soort temperaturen in hun blote bast gaan, stomdronken, onder invloed van verdovende middelen, ontzettend dom, maar nog waarschijnlijker, een combinatie van de 3 factoren. :?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Squerrel » 05-03-2008 12:49

ALS 26.000 schreef:Tsja, naar mijn idee zijn mensen die bij dat soort temperaturen in hun blote bast gaan, stomdronken, onder invloed van verdovende middelen, ontzettend dom, maar nog waarschijnlijker, een combinatie van de 3 factoren. :?


Ja en wat wil je nu precies over het onderwerp melden?

ALS 26.000 schreef: ontzettend dom


Ik vind dit eigenlijk wel je meest schandelijke opmerking, wie ben jij om iemand ontzettend dom te noemen als je niet van de hoed en de rand weet. Dit is belediging in de meest erge vorm.
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 05-03-2008 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-03-2008 12:50

ALS 26.000 schreef:Tsja, naar mijn idee zijn mensen die bij dat soort temperaturen in hun blote bast gaan, stomdronken, onder invloed van verdovende middelen, ontzettend dom, maar nog waarschijnlijker, een combinatie van de 3 factoren. :?


Let je even op je woorden asjeblieft? Stond je naast ze en heb je ze gevraagd of ze dat waren? Beetje makkelijk om zo te reageren.

Naar mijn idee zijn mensen in hun gebreide trui en andere 'typische Heerenveensupporter toebehoren' een stel mongolen die op hun 50e nog bij hun pappie en mammie wonen en niet verder dan de Tsjonger komen omdat ze niet kunnen zwemmen.

Voor degene die direct in de brand vliegt, dit is natuurlijk net zo'n kromme opmerking als die van ALS
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor paparazzi » 05-03-2008 12:52

ALS 26.000 schreef:Tsja, naar mijn idee zijn mensen die bij dat soort temperaturen in hun blote bast gaan, stomdronken, onder invloed van verdovende middelen, ontzettend dom, maar nog waarschijnlijker, een combinatie van de 3 factoren. :?


Stomdronken, oke en dan, sho what? Beter dan dat ze de troep afbreken!
Datzelfde geldt voor de verdovende middelen. Doe jij nooit eens gek ALS 26.000 als je een paar biertjes op hebt en er een leuk meisje naast je staat in de plaatselijke bistro? :lol:
Valt m.i.z. meer onder de catagorie 'beleving' , of je nu zat of stoned bent...laat toch een ieder in z`n eigen waarde!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Makkum8 » 05-03-2008 13:03

ALS 26.000 schreef:Tsja, naar mijn idee zijn mensen die bij dat soort temperaturen in hun blote bast gaan, stomdronken, onder invloed van verdovende middelen, ontzettend dom, maar nog waarschijnlijker, een combinatie van de 3 factoren. :?


Hoezo? Dat hun beleving anders is dan die van jou maakt dat van hen dan meteen zuipende,snuivende domkoppen?

Ik ga ook niet snel in in mijn blote bast staan. Maar een ding weet ik wel, ik ben eerder solidair met deze in jouw ogen zuipende/ snuivende domkoppen dan dat ik me in de feanshop een gebreide trui laat aanmeten die door de overgroot beppe van Abe is gebreid!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor elp » 05-03-2008 13:24

En we zingen in koor: 'Yme laat je tieten zien' :erm:
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor ALS 26.000 » 05-03-2008 13:30

Tsja, het is toch geen al te intelligente actie om bij een gevoelstemp. van -5 in je blote bast te gaan staan.....

Maar goed, dat is mijn mening. Net zoals ik ook tatoeages aso vind.
Lang haar is ook helemaal passé. En zeker een matje.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Squerrel » 05-03-2008 13:32

ALS 26.000 schreef:Tsja, het is toch geen al te intelligente actie om bij een gevoelstemp. van -5 in je blote bast te gaan staan.....

Maar goed, dat is mijn mening. Net zoals ik ook tatoeages aso vind.
Lang haar is ook helemaal passé. En zeker een matje.


Zielig mannetje (misschien is bekrompen beter)ben je dus en wat betreft die intelligentie, jij snapt er echt helemaal niks van.

Btw, jij moet je dan ook groen en geel ergeren aan al die spelers die wekelijks door de groene weide sjokken. Een groot deel van de spelers is tegenwoordig behangen met tattoes, dat jij nog komt kijken naar al die aso's.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-03-2008 13:41

ALS 26.000 schreef:Tsja, het is toch geen al te intelligente actie om bij een gevoelstemp. van -5 in je blote bast te gaan staan.....

Maar goed, dat is mijn mening. Net zoals ik ook tatoeages aso vind.
Lang haar is ook helemaal passé. En zeker een matje.


Zo he, jij bent een tolerant persoon, past echt precies bij het imago van Heerenveen, dat ook zo is...

En wie weet was de gevoelstemperatuur wel totaal anders bij anderen dan bij jou. Maargoed ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken, het is gewoon in en al triest om zo iets op deze manier te verbieden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor Venderwel » 05-03-2008 13:50

Ik begrijp het bestuur wel degelijk. Zulk gedrag wordt vaak geassocieerd met hooligens en men is er bij de SC als de dood voor dat hooligens gedrag zich (nog meer) voor gaat doen.
Omdat nou op deze manier naar buiten te brengen en het te verbieden gaat mij ook wat te ver, maar ik snap best dat ze het vervelend vinden.

Wat ik niet snap is dat je uberhaubt in je blote bast gaat staan, waarom doe je dat? Dat is beleving? Nee dat is groepsgedrag, laat ik lekker in mijn blote bast gaan staan want mijn buurman doet dat ook. Werkt overigens precies zo met de sjaaltjes en petjes en weet ik het.
In principe moet iedereen lekker doen wat ie zelf wil, daar ben ik het mee eens. Maar ook ik vind dit niet normaal....ja en wat is normaal, dat is toch weer een gemiddelde van alles he.

Waar ik een beetje moeite mee heb is dat men hier maar wat loopt te schelden en af te geven op het bestuur, terwijl men geen enkele moeite doet om zich een beetje in het bestuur te verplaatsen. Goed andersom doet het bestuur ook weinig om zich in de supporters te verplaatsen en dan met name het NN deel, maar als je je een beetje in het bestuur verplaatst zie je wel waarom ze dit niet willen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat is een ander verhaal!!!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Niet bloot op de tribune.....

Berichtdoor ALS 26.000 » 05-03-2008 13:54

Tsja, ik zal veel mensen tegen het zere been trappen, maar zo zie ik het.



Maar goed, het ging over de blote bast... Ik ben het met de directie eens.
Laatst bijgewerkt door ALS 26.000 op 05-03-2008 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron