Niet bloot op de tribune.....

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

fcdinamo2
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-12-2007 09:30

Bericht door fcdinamo2 »

dekoning schreef: Trouwens, als ze niks hadden gezegd was het waarschijnlijk na enige tijd vanzelf overgewaaid.
Precies!Ik snap ook niet waarom dit enkele weken na de wedstrijd naar buiten wordt gebracht. Had dat gelijk de maandag erop gedaan :?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het is dus ook niet door de club naar buiten gebracht.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Wat een overtrokken reacties zeg, Het bestuur laat gewoon aan nieuw noord weten dat ze dit liever niet zien, de media pakt dit op en voordat je het weet zijn er weer allemaal supporters die het "schandelijk" vinden.
Laat je niet zo opjutten door de media...

Trouwens vind het ook heel normaal wat het bestuur vraagt, als je in een kroeg, restaurant of trein bent ga je toch ook niet in je blote bast staan, en als je dat wel doet wordt er wat van gezegd. Gebeurt nu bij Heerenveen ook.

De vergelijking van iemand die zegt dat je bij een zwembad ook in je blote bast loopt slaat natuurlijk nergens op...
met kleren zwemmen heb je waarschijnlijk alleen toen je een jaar of 8 was gedaan bij het afzwemmen...
Heb zo een idee dat bij de meesten die zo aangebrand reageren dat nog niet al te lang geleden is...
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Ik wil dan toch de supporters van het Nieuw Naakt vak adviseren gebody-paint deel te nemen aan eventuele protest acties of in ieder gaval de tepelzone af te plakken met een kruisje van tape. :roll:

Wat een ophef en gedoe. Is het niet beter er helemaal geen aandacht aan te besteden?? Als het bestuur dit niet kan/ wil, laten wij als suporters dan wel zo verstandig zijn en de media niet extra munitie te geven om maar weer eens een onozel stuk te kunnen publiceren.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Lekker belangrijk dit bericht, net of heel NN elke wedstrijd naakt in het stadion staat.. :|
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Op de site van de knvb staat er inmiddels ook al een bericht:
Supporters van voetbalclub SC Heerenveen mogen niet met ontbloot bovenlijf op de tribune zitten of staan. Het bestuur van de eredivisieclub heeft daarover een brief gestuurd naar het bestuur van fanclub Nieuw Noord. Dat meldde een lid van de fanclub dinsdag.


De fans ging tijdens de gewonnen uitwedstrijd tegen De Graafschap uit hun dak. Daarbij gingen t-shirts, jassen en truien bij een deel van de mannelijke aanhang uit. De brief van het clubbestuur is door het fanclubbestuur doorgestuurd naar de leden van Nieuw Noord en heeft veel ophef veroorzaakt.

De supporter van Nieuw Noord stelt dat zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen NAC Breda als protest mogelijk alle leden van Nieuw Noord hun torso ontbloten.
http://www.knvb.nl/archief/clubs?func=v ... kqFEY2SD6g

Op zich vind ik het wel mooi dat het enorm opgeblazen wordt door de media, hoewel ik daar normaal niet zo'n fan van ben. Als de club ergens een hekel aan heeft is dat dit soort dingen in de media komen, en dus is dit al een soort 'protest' op zich. Het bericht is dan weliswaar niet berust op volledige waarheid (die brief die verstuurd zal zijn en de actie van a.s. zaterdag) maar zo wordt het bestuur van de club toch min of meer 'voor lul gezet'. En er zullen wel een boel zijn die dat weer niet met me eens zijn, feit is dat het in het nieuws is gekomen en dat half Nederland er dus een mening over heeft.
Corruption is everywhere, fight it!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Velen begrijpen er weer hélémaal geen reet van!

Het gaat niet om de zin of onzin van het tonen van je blote buik. Het gaat om de pratijken die de directie bezigt. Supporters die fanatiek zijn en stad en land afreizen om er maar bij te zijn, worden gekleinneerd door zulke pietluttige 'maatregelen'. Waar gaat dit over? Is dit iets wat we vaker willen of gaan doen? Het was gewoon iets wat zich opeens voordeed, mede door de fantastische sfeer. De club moet eens ophouden met de baas willen spelen. Het is niet alleen onfatsoenlijk tegenover je supporters, want zo gaan je niet met mensen om, het is ook negatieve publiciteit. Van alle kanten niet goed.

Het NieuwNoord-bestuur had er in mijn optiek ook veel beter aan gedaan om afstand te nemen van de mening van de clubdirectie. Ik kan me niet voorstellen dat het NN-bestuur het hier mee eens is. Het argument om er geen poespas van te maken, werkt dus gewoon niet goed. Bovendien heb ik wel vaker het gevoel dat ze de lieve vrede willen bewaren en dat een goede relatie met de directie heilig is. Maar wat is er mis mee, om eens ergens tegen aan te schoppen? Als je het ergens niet mee eens bent, dan kun je dat toch gewoon zeggen? Of dat nou gewoon over de slapstick blote buiken, over censuur, fakkels, spandoeken of over de positie van het NN-vak (ben nog steeds pissed-off dat NN met deze situatie akkoord is gegaan). Blijkbaar zit dat er niet in.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Het Nieuw Noord bestuur kan hier moeilijk tegenin gaan lijkt mij het is alleen tegen hun gezegd omdat de mensen die tegen de Graafschap(uit) in de blote buik stonden bijna allemaal in NN staan en dat accepteerd het NN bestuur maar om dan gelijk actie's te regelen dat kunnen de jongens uit NN zelf wel doen lijkt mij.
maar wel een belachelijke regel maar dat het NN bestuur nu gelijk ook mede schuld krijgt is wat overdreven na mijn idee :roll:
mancity
Bankzitter
Berichten: 156
Lid geworden op: 29-08-2005 16:51

Bericht door mancity »

op zich is het natuurlijk fantastisch al die ophef.. het mooie is dat de club het zelf over zich heen afroept...

wat een ballentent dat bestuur..

altijd het lieve klasje willen spelen opzouten
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

Ik bin ek fan betinken dat it Hearrenfean hjir wat te fier yn giet. Sneon allegear in Fryske swimbroek oan en in badjas? Of yndie in Fryske boerkini? De Fryske flagge op de bealch bealchskilderje litte is ek noch in opsje.

Mooglikke spandoektekst: "Zodra we voor staan gaat ons shirt weer aan"
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Wat my oanbelanget mei it wol yn it Frysk.
Falt my in bytsje tsjin fan jo. ;)
Anti anti. :)
tds
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-08-2005 14:42
Locatie: De Knipe

Bericht door tds »

Security had tijdens graafschap uit ook al een aantal mensen geattendeerd dat ze hun shirt aan moesten trekken.
Allemaal op een rijtje en op de buik een letter geschilderd :lol: En dan Allemaal naast elkaar met BLOOT erop ofzo :stan:
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

mancity schreef:altijd het lieve klasje willen spelen opzouten
Slaat helemaal nergens op. Het gaat hier gewoon om 'huisregels' en 'goed fatsoen'. Wie kan dat niet snappen? Het bestuur heeft te kennen gegeven dat ze dit gedrag niet willen in het stadion; daar mag je best niet mee eens zijn maar dat heeft niets te maken met 'altijd het lieve klasje willen spelen' of iets dergelijks.
SF
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 15-07-2007 19:36
Locatie: VAK 11

Bericht door SF »

Fean Fan Drachten schreef: Slaat helemaal nergens op. Het gaat hier gewoon om 'huisregels' en 'goed fatsoen'. Wie kan dat niet snappen? Het bestuur heeft te kennen gegeven dat ze dit gedrag niet willen in het stadion; daar mag je best niet mee eens zijn maar dat heeft niets te maken met 'altijd het lieve klasje willen spelen' of iets dergelijks.
Het netste fatsoenlijkste klasje spelen dan? Als het aan jouw ligt zit iedereen de hele wedstrijd muis-stil te volgen en krijgt iemand een sv als hij gaat staan, jij zou een sv moeten krijgen voor je domme praatjes.
ANTI BESTUUR
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

En de bericht verwijderaars kunnen weer aan het werk :D
Ga elkaar toch niet zo naar het leven staan.
De een vind het schitterend om wat te stoken en een ander houd zich netjes aan de regels.
Iedereen is daar vrij in maar laat elkaar lekker in zijn (of haar) waarde.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

SF schreef:Het netste fatsoenlijkste klasje spelen dan? Als het aan jouw ligt zit iedereen de hele wedstrijd muis-stil te volgen en krijgt iemand een sv als hij gaat staan, jij zou een sv moeten krijgen voor je domme praatjes.
Het discussiëert gemakkelijker wanneer je iemand geen woorden in de mond legt en in zijn/haar waarde laat :wink:

Ik (en mijns inziens ieder weldenkend persoon) kan niet anders dan het met Fean Fan Drachten eens zijn. Hoewel de brief van het bestuur mij ook enigszinds bevreemd, staat zij natuurlijk wel in haar recht wanneer zij aan geeft welke 'uitingen' zij wel/niet in haar stadion wil 'zien'. Dat die brief zo'n 2,5-3 weken 'te laat' komt is inderdaad raar. Dat de brief aan het bestuur van Nieuw Noord is gestuurd mag ook de wenkbrauwen doen optrekken, nu het om een beperkt aantal individuen ging..
Maar vervolgens wordt er door toedoen van 'een NN-lid' (en de daaropvolgende hype) van een relatief kleine mug een hele grote olifant gemaakt. En is dat de schuld van het bestuur? Men heeft gedacht met tussenkomst van NN de betreffende personen aan te kunnen schrijven met het verzoek voortaan de bovenkleding aan te houden. Het is niet het bestuur dat dit vervolgens 'groots' in de media heeft gebracht..

PS. Persoonlijk heb ik er niets op tegen dat iemand in z'n blote buik gaat staan als de sfeer goed is en hij/zij daar plezier aan beleeft. Wat mij betreft gaat men in de blote kont staan, ieder z'n eigen..
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

SF schreef:Het netste fatsoenlijkste klasje spelen dan? Als het aan jouw ligt zit iedereen de hele wedstrijd muis-stil te volgen en krijgt iemand een sv als hij gaat staan, jij zou een sv moeten krijgen voor je domme praatjes.
Haha, grapjurk. Zo moeilijk is het toch niet je te gedragen? Waarom is het zo erg om de braafste jongen van de klas te zijn? Boeie. Ik ben er trots op dat wij zo'n mooi publiek hebben waar de helft niet stijf staat van de drugs. En dat we hier niet een groep hersenlozen hebben die alleen maar naar het voetbal komen om te rellen. Dan maar het braafste jongen van de klas.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

SF schreef: Het netste fatsoenlijkste klasje spelen dan? Als het aan jouw ligt zit iedereen de hele wedstrijd muis-stil te volgen en krijgt iemand een sv als hij gaat staan, jij zou een sv moeten krijgen voor je domme praatjes.
Overdrijven is ook een vak. Weet je wat, anders ga je vanavond gewoon in je blote bast op de tribune staan. Raad eens wie er dan het einde van het seizoen niet haalt (als scc-houder)? 8)

DiepFries verwoordt het goed: de directie is vrij om te bepalen welke uitingen ze wel en niet tolereren op de tribune. Wie kent die foto van die hele jonge Feyenoord-supporter die pontificaal met z'n middelvinger omhoog gefotografeerd is? Een iets ander genre dan met je blote bast op de tribune staan, maar ook een voorbeeld van een uiting dat te zot voor woorden is. Dan maar het braafste klasje van de eredivisie, maar ik ben er trots op! :lol:
Gebruikersavatar
rolandos
Invaller
Berichten: 488
Lid geworden op: 25-01-2005 18:02
Locatie: akkrum

Bericht door rolandos »

Fean Fan Drachten schreef: Overdrijven is ook een vak.
Fean Fan Drachten schreef:Wie kent die foto van die hele jonge Feyenoord-supporter die pontificaal met z'n middelvinger omhoog gefotografeerd is? Een iets ander genre dan met je blote bast op de tribune staan, maar ook een voorbeeld van een uiting dat te zot voor woorden is.
Gelukkig zie je zelf ook in dat wat je nu zegt ook erg overdreven is!
Morgen lekker naar de kerk jongens! pfff zielig
Nieuw Noord
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Deze huisregels van sc Heerenveen luiden als volgt:

1. Het is verboden:

- om één of meer trommel(s), fluitje(s), laserpen(nen) en daarmee vergelijkbare instrumenten in het stadion mee te brengen
en in bezit te hebben zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van sc Heerenveen;

- om te slaan en/of te schoppen tegen in het stadion geplaatste wanden, borden en deuren en beplating van de tribune;

- om het stadion te betreden of zich in het stadion te bevinden met ontbloot (boven)lijf.
2. Overtreding van bovengenoemde verboden kan leiden tot het opleggen van een stadionverbod. Bij het opleggen van een
stadionverbod is sc Heerenveen niet gebonden aan de door de KNVB ter zake gehanteerde richtlijnen.


De directie, februari 2008.
ze hebben zelfs in de huisregels staan op de officiele site. niet met ontblood bovenlijf. als ik NN was zou tegen nac geen protest houden omk met zijn allen in ontblood bovenlijf daar te staan, straks krijg je met zijn allen een stadionverbod :lol:
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

rolandos schreef: Gelukkig zie je zelf ook in dat wat je nu zegt ook erg overdreven is!
Morgen lekker naar de kerk jongens! pfff zielig
Is naar de kerk gaan zielig dan?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Fean Fan Drachten schreef:Wie kent die foto van die hele jonge Feyenoord-supporter die pontificaal met z'n middelvinger omhoog gefotografeerd is? Een iets ander genre dan met je blote bast op de tribune staan, maar ook een voorbeeld van een uiting dat te zot voor woorden is. Dan maar het braafste klasje van de eredivisie, maar ik ben er trots op! :lol:
Bedoel je de middelvinger in het algemeen of de middelvinger samen met de jonge leeftijd van de "dader"?
Bedankt Torcida:-)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ja of dat jochie bij Utrecht laatst.....

Het 'brave' imago heeft Heerenveen groot gemaakt. Braaf trekt hele families en sponsors naar het stadion, wat inkomsten betekent, wat groei betekent.

Over de blote bast blijf ik zoals velen dezelfde mening toegedaan als de directie.

Mijn tatoe-verhaal wil ik bij nader inzien wel graag even nuanceren na even nadenken.

Ik vind het aso/niet mooi staan in bepaalde gevallen, zeker als ze groot zijn en veel over het hele lichaam, maar....... ik vind zeker niet die mensen aso. Dat is een groot verschil! Ik ken veel mensen met een tatoe die heel aardig zijn :wink: Maar ik zeg dan wel dat ik het helemaal niks vind. Moet kunnen.

Winnen vanavond!!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

ALS 26.000 schreef:Ja of dat jochie bij Utrecht laatst.....

Het 'brave' imago heeft Heerenveen groot gemaakt. Braaf trekt hele families en sponsors naar het stadion, wat inkomsten betekent, wat groei betekent.

Over de blote bast blijf ik zoals velen dezelfde mening toegedaan als de directie.

Mijn tatoe-verhaal wil ik bij nader inzien wel graag even nuanceren na even nadenken.

Ik vind het aso/niet mooi staan in bepaalde gevallen, zeker als ze groot zijn en veel over het hele lichaam, maar....... ik vind zeker niet die mensen aso. Dat is een groot verschil! Ik ken veel mensen met een tatoe die heel aardig zijn :wink: Maar ik zeg dan wel dat ik het helemaal niks vind. Moet kunnen.

Winnen vanavond!!
Jonguh dat is toch mooi die beleving. Hadden wij maar wat fanatiekere plubliek.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

leuke tekst van NN over het Blote Buiken schandaal :mrgreen:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Niet in de blote buik waar gaat dit heen ? Straks in de boerka naar Heerenveen
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Het zal mij benieuwen of dat handjevol supporters die ook in de blote buik stonden in het uitvak ook een SV krijgen aangezien dit niet is toegestaan volgens de huisregels van het ALS.
Dikke vinger naar de directie, stelletje schijnheiligen.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Squerrel schreef: Bedoel je de middelvinger in het algemeen of de middelvinger samen met de jonge leeftijd van de "dader"?
In het algemeen vind ik het ook een gebaar wat nergens op slaat, maar ik doelde met name op de combinatie met de jonge leeftijd van die jongen.
Wel eens opgevallen hoeveel agressie er zit in met name het fanatieke deel van het Feyenoord-publiek? Kijk eens naar elke willekeurige close-up van het deel wat achter het doel zit, wanneer spelers van de bezoekende club in de buurt zijn.
Het zal mij benieuwen of dat handjevol supporters die ook in de blote buik stonden in het uitvak ook een SV krijgen aangezien dit niet is toegestaan volgens de huisregels van het ALS.
Dikke vinger naar de directie, stelletje schijnheiligen.
Zie je het niet of wil je het niet snappen? De club is toch niet verantwoordelijk voor de supporters van de bezoekende club... Het gaat om het imago en fatsoen van ONZE club.
Vond het spandoek tegen NAC overigens wel grappig, wel typisch Nederlands om meteen overdreven te reageren - blote bast mag niet, DUS moeten we een boerka. Slaat natuurlijk nergens op. Maar vond het gebaar en het enkele spreekkoor wel leuk. Verder hulde aan NN :stan: , die de hele wedstrijd de sfeer er in hield (en dat met de kleren aan!! 8) ).
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Uitsupporters zijn te gast in ons stadion, dus iedereen (ook de uitsupporters) heeft zich te houden aan de huisregels van het ALS.
Lijkt mij? Anders zijn het erg kromme regels; de 1 mag het wel en de ander niet.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Je snapt toch zelf ook wel dat dat niet gaat werken. Een bezoekende club komt 1x per seizoen naar het ALS, ze zijn geen SCC-houder van Heerenveen.
Lijkt me leuk idee om de supporters van Ajax ónze gedragsregels op te leggen. Die gaan er alles aan doen om die regels te negeren. Wat wil je dan doen? Hun SCC laten intrekken?... De bezoekende club is verantwoordelijk voor het gedrag van haar supporters, daar heeft onze directie geen invloed op. Het gedrag van de EIGEN supporters wel en daar gaat het nou net om.
Gesloten