Bezoekersaantallen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 30-12-2013 00:01

Klopt, en als je kijkt hoeveel we erop achteruit zijn gegaan, valt dat allemaal reuze mee.

In 2008/09 was het gemiddelde aantal toeschouwers in de competitie 25.594.
In 2013/14 is het gemiddelde aantal toeschouwers (min de eerste twee competitieronden i.v.m. vakantieperiode) in de competitie 23.965.

Dat betekent een achteruitgang van absoluut 25.594 - 23.965 = 1.629 toeschouwers, wat neerkomt op zo'n 6,2% van de capaciteit.

Relatief gezien betekent het een achteruitgang van ongeveer 6,4%. Valt mee toch?

Tijdens Heerenveen - AZ schrok ik wel even en dacht ik dat 19.500 het beeld voor dit seizoen zou worden. Gelukkig zijn de aantallen weer gestegen en gaan we de goede kant weer op.

Vergeet ook niet dat het de wedstrijd tegen Vitesse behoorlijk hondenweer was, waardoor een deel van de mensen al besluit thuis te blijven.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Hinkelpikke » 30-12-2013 01:13

feanryp23 schreef:Vergeet ook niet dat het de wedstrijd tegen Vitesse behoorlijk hondenweer was, waardoor een deel van de mensen al besluit thuis te blijven.

???
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 30-12-2013 10:25

Vraagtekens? Er is gewoon een aantal supporters dat niet komt als het continu regent. Dat zag je vorig seizoen tegen Roda ook heel erg. Het is jammer, maar het is nu eenmaal zo. Ook FC Groningen had er last van tegen N.E.C. Halve tribunes waren gewoon leeg.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Hinkelpikke » 30-12-2013 11:39

Destijds tegen Roda viel het nog enigszins te begrijpen, maar tegen Vitesse was er weinig reden om thuis te blijven.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 30-12-2013 11:43

Waarom tegen Roda die dag wel dan? Het weer was beide keren om te janken. Maar goed, ik kan het me ook wel voorstellen dat je je niet laat natregenen op de voorste rijen. Ik zou wel gaan, laat dat duidelijk zijn! :mrgreen:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Calimero » 30-12-2013 13:18

Bij Groningen staan ze altijd in de omloop toch?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor frisiansmurf » 02-03-2014 19:05

Misschien een optie om voor de laatste 4 thuiswedstrijden een combipakketje te maken. Voor 4 losse kaartjes ben je minimaal een dikke 90 euro kwijt. Ik denk dat een gereduceerde prijs toch nog meer mensen naar het stadion lokt.
Avatar gebruiker
frisiansmurf
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 15-01-2014 17:06

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 02-03-2014 19:07

4 kaarten voor €50 lijkt me zeer redelijk! Zo'n actie is al eens eerder geweest en was toen erg populair. Ik blijf er toch bij dat de clubkaartverplichting een ernstige hindernis vormt. Je moet gewoon naar het stadion kunnen gaan en een kaartje kunnen kopen. Desnoods sluit je inwoners van de regio van de bezoekende club uit.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Calimero » 02-03-2014 23:48

Dus als inwoner van Groningen zou ik wanneer Heerenveen thuis aantreedt geen losse kaarten mogen aanschaffen voor die wedstrijd? Beetje belachelijk vind je niet? Een clubkaart aanschaffen is een fluitje van een cent. Er zijn echt wel andere oplossingen te bedenken.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor jeewee » 03-03-2014 00:16

Het moet inderdaad niet op de Groningen manier. Snap best dat ze geen DKV-supporters op de tribune wouden, maar om zoiets op deze manier op te lossen is ook bijna een vorm van discriminatie ( ;) ). Clubkaart kan inderdaad wel eens een opstakel zijn, maar moet toch geen reden zijn om mensen tegen te houden, iedereen zal toch wel een kennis hebben die wat kan regelen.



@jdnijland schreef:Vanmiddag om 13.00 uur openen de kassa's van Euroborg voor de kaartverkoop. Per legitimatiebewijs (m.u.v. Friesland) twee kaarten te koop.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-03-2014 06:57

Wat ik hiermee wilde zeggen, is dat je bij Heerenveen van je lang zal ze leven geen vrije verkoop gaat krijgen zonder beperkingen. Meneer Van der Zwan moet vooral geen uitsupporters in Heerenveen hebben, want dan kunnen we de orde niet meer handhaven en de veiligheid niet meer garanderen.... Er moet dus een soort beperkingsfactor in zitten, waardoor alleen Heerenveensupporters kaarten kunnen kopen, wat natuurlijk van de zotte is..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor fuotbalgek » 03-03-2014 13:47

Calimero schreef:Dus als inwoner van Groningen zou ik wanneer Heerenveen thuis aantreedt geen losse kaarten mogen aanschaffen voor die wedstrijd? Beetje belachelijk vind je niet? Een clubkaart aanschaffen is een fluitje van een cent. Er zijn echt wel andere oplossingen te bedenken.


Gewoon vrij vervoer voor uitsupporters, met losse verkoop bij het uitvak. Kan hier prima, tot het vak vol is.
Uitsupporter in thuisvak zijn is voor niemand leuk. Bij Heerenveen wordt hier nog redelijk netjes mee om gegaan door de thuissupporters ..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Frisian Viking » 03-03-2014 13:49

feanryp23 schreef:4 kaarten voor €50 lijkt me zeer redelijk! Zo'n actie is al eens eerder geweest en was toen erg populair. Ik blijf er toch bij dat de clubkaartverplichting een ernstige hindernis vormt. Je moet gewoon naar het stadion kunnen gaan en een kaartje kunnen kopen. Desnoods sluit je inwoners van de regio van de bezoekende club uit.

Dat laatste is iets wat Groningen gister ook heeft gedaan. Het was aan Friezen niet besteedt een kaartje te kopen voor één van de thuisvakken in de Euroborg...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Gekko » 03-03-2014 13:52

Tegen cambuur kan dat ook op deze manier. Er is toch geen Cambuur fan met hoog genoeg IQ om in Groningen te studeren en dus wonen. Dat ligt bij onze aanhang anders. :D
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-03-2014 13:56

Vrije verkoop bij het uitvak moet inderdaad wel kunnen, maar is er een kassa daar? Volgens mij hebben wij niet een speciale uitvak-kassa, of wel?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Calimero » 03-03-2014 17:57

fuotbalgek schreef:Gewoon vrij vervoer voor uitsupporters, met losse verkoop bij het uitvak. Kan hier prima, tot het vak vol is.
Uitsupporter in thuisvak zijn is voor niemand leuk. Bij Heerenveen wordt hier nog redelijk netjes mee om gegaan door de thuissupporters ..

Onmogelijk, vrije verkoop bij het uitvak. Een uitclub moet namelijk per X aantal supporters een steward meesturen en moet daarom vooraf weten hoeveel stewards er op de been moet zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-03-2014 18:13

Dan is het heel simpel. Alle regels zijn af te schaffen, dus die ook.
Een club kan zelf wel inschatten hoeveel stewards er mee moeten, lijkt mij.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor heerenveenown » 03-03-2014 18:32

Kan een club kaart niet net zo simpel als je kaartje laten maken in het ziekenhuis.?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Calimero » 03-03-2014 18:36

feanryp23 schreef:Dan is het heel simpel. Alle regels zijn af te schaffen, dus die ook.
Een club kan zelf wel inschatten hoeveel stewards er mee moeten, lijkt mij.

Dat is een regel van de KNVB, dus daar kan Heerenveen weinig aan veranderen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-03-2014 19:04

Natuurlijk is dat zo, maar je kunt wel een voorstel doen met meerdere clubs tegelijk. Geen kassaverkoop bij het uitvak is echt niet meer anno 2014.

En wat heerenveenown zegt, een clubkaart zou je heel eenvoudig moeten kunnen krijgen. Zoiets zou bij de stadionkassa nog geregeld moeten kunnen worden, zoals FeanFan-donateur worden in de bus ook kan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor fuotbalgek » 04-03-2014 11:17

Calimero schreef:Onmogelijk, vrije verkoop bij het uitvak. Een uitclub moet namelijk per X aantal supporters een steward meesturen en moet daarom vooraf weten hoeveel stewards er op de been moet zijn.


Dat is een argument dat voor mij alleen maar getuigd van vastzitten in vaste regels en denkwijze. Men zou een stuk creatiever met voetbalpubliek kunnen omgaan, zonder dat dit negatieve gevolgen hoeft te hebben. Maar de voetbalwereld is natuurlijk zo conservatief dat de stadions eerder half leeg blijven inderdaad.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Calimero » 04-03-2014 17:55

fuotbalgek schreef:Dat is een argument dat voor mij alleen maar getuigd van vastzitten in vaste regels en denkwijze. Men zou een stuk creatiever met voetbalpubliek kunnen omgaan, zonder dat dit negatieve gevolgen hoeft te hebben. Maar de voetbalwereld is natuurlijk zo conservatief dat de stadions eerder half leeg blijven inderdaad.

Gezien het feit dat die idiote politiek alleen maar meer absurde regels begint te bedenken, kun je dat soort dingen echt wel onmogelijk achten. Hoe graag wij dat als voetbalsupporter ook willen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Feanfan13 » 20-03-2014 03:09

Ik ben er overigens ook van overtuigd, dat door de afschaffing van het automatische verlengen van de seizoenkaart veel mensen niet verlengen, omdat: het teveel moeite is, of omdat ze gaan nadenken of ze daadwerkelijk nog wel een jaar heen willen, en uiteindelijk besluiten om inderdaad maar niet te verlengen. Gemakzucht dient de mens!

Ook zullen er natuurlijk enkele mensen zijn die het niet weten of vergeten te verlengen.

Ikzelf zou het ook fijner vinden als hij gewoon ieder jaar automatisch verlengd wordt, ik weet dat het wettelijk niet meer toegestaan is, maar kan de club hier niet wat aan doen, of een andere constructie bedenken?

Ook ben ik voorstander van het variabele tarief, met een maximum van 30 euro (korte zijde Noord/Zuid) per kaart, maakt de wedstijden tegen kleine tegenstanders weer aantrekkelijker voor de mensen met een low-budget. Wedstrijden tegen de grotere clubs zitten toch wel nagenoeg vol.

En is het niet mogelijk om bij risicoloze wedstrijden geen clubkaart te hanteren maar gewoon dat mensen een los kaartje kunnen kopen.

Zou je dit allemaal kunnen toepassen, dan zou het in de toekomst zo maar eens kunnen dat 'toeschouwers' hier voor 10 euro of een dergelijke prijs, een wedstrijd tegen bijv. Nec, Roda JC, spontaan kunnen bijwonen. Hopelijk weet je deze toeschouwers dan wat warm te maken, waardoor ze vervolgens gaan overwegen om een seizoenkaart aan te schaffen.

Van belang is dan wel om een goeie aftersales te doen, dus misschien mensen telefonische benaderen die zo'n kaartje hebben aangeschaft, wat zij er van vonden om ze misschien een seizoenkaart aan te smeren.

Is het trouwens nog steeds mogelijk om halverwege het seizoen, of gewoon op ieder willekeurig moment een seizoenkaart aan te schaffen met een daarbij passend tarief?

Overigens voorzie ik ook een grote toename van seizoenkaarthouders zodra NieuwNoord achter het doel komt. Ik heb al enkele mensen horen zeggen dat zij dan ook weer een seizoenkaart gaan aanschaffen zodra dit gerealiseerd wordt. De club moet ingaan zien dat mensen niet alleen meer voor een potje voetbal naar het stadion komen, het gaat tegenwoordig echt om de beleving. Oftewel de meerwaarde van het voetbal in het stadion ten aanzien van het voetbal op TV. Neem als voorbeeld een plaatselijke kroeg op vrijdags of zondags, de jeugd komt hier niet meer om alleen een biertje te drinken. Dit is hetzelfde principe als met het naar voetbal kijken.

Hopelijk blijft de club hier niet te lang mee rondneuzen, maar wordt dit zo snel mogelijk geregeld. Mijn hoop is gevestigd op aankomend seizoen! het schilderen van de gracht was er ook vrij snel doorheen, natuurlijk brengt dit meer teweeg.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Damaverick » 20-03-2014 17:46

Feanfan13 schreef:Ik ben er overigens ook van overtuigd, dat door de afschaffing van het automatische verlengen van de seizoenkaart veel mensen niet verlengen, omdat: het teveel moeite is, of omdat ze gaan nadenken of ze daadwerkelijk nog wel een jaar heen willen, en uiteindelijk besluiten om inderdaad maar niet te verlengen. Gemakzucht dient de mens!

Ook zullen er natuurlijk enkele mensen zijn die het niet weten of vergeten te verlengen.

Ikzelf zou het ook fijner vinden als hij gewoon ieder jaar automatisch verlengd wordt, ik weet dat het wettelijk niet meer toegestaan is, maar kan de club hier niet wat aan doen, of een andere constructie bedenken?


Is wettelijk geregeld dat je abonnementen tegenwoordig niet meer automatisch mag verlengen.
Hier kan de club niets aan of tegen doen.
Damaverick
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 29-01-2013 12:44

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 18-10-2014 22:37

Trouwens, even voor de statistieken, na zondag hebben we een gemiddeld toeschouwersaantal van 24.166 bij de thuiswedstrijden, oftewel een bezettingsgraad van 92,6%. :stan:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Frisian Viking » 19-10-2014 01:27

Knap percentage rekening houdende met voor supporters weinig interessante wedstrijden tegen Excelsior, Dordrecht, Utrecht en Cambuur.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten