Bezoekersaantallen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Superfries88' » 24-11-2013 10:46

Frankrijk is qua inwoners bijna vier keer groter en heeft een kwalitatief betere competitie, maar toch kunnen we prima wedijveren. Onze top is sterker, hun subtop is breder, de middenmoot redelijk gelijkwaardig en de staart scheelt ook niet zoveel. In Europa scoren we gewoon uitstekend voor een niet-topcompetitie tijdens een economische crisis en zeker in ogenschouw nemende dat het kwalitatief minder is geworden de laatste jaren. Het is best acceptabel nog.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 24-11-2013 19:45

Ben erg onder de indruk van het aantal uitsupporters in de Engelse Championship. Leeds United had 4800 meegenomen naar Bolton, qua afstand vergelijkbaar met AZ-uit voor ons. Echt ongelooflijk wat die mensen er daar voor over hebben. Ze lachen je daar uit als je met 300 man aankomt. :lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor wimpiewillem » 24-11-2013 20:06

feanryp23 schreef:Ben erg onder de indruk van het aantal uitsupporters in de Engelse Championship. Leeds United had 4800 meegenomen naar Bolton, qua afstand vergelijkbaar met AZ-uit voor ons. Echt ongelooflijk wat die mensen er daar voor over hebben. Ze lachen je daar uit als je met 300 man aankomt. :lol:

Bij de 5de divisie zitten er ook gewoon bijna 10,000 man :lol:
wimpiewillem
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 21-06-2013 17:12

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Appie_M » 24-11-2013 20:50

wimpiewillem schreef:Bij de 5de divisie zitten er ook gewoon bijna 10,000 man :lol:


Waanzinnig inderdaad. Vooral als je bedenkt dat een aanzienlijk deel van de Eredivisieclubs de 10.000 meestal niet eens halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 24-11-2013 20:56

Lijkt me wel eens leuk om met extreem veel Heerenveensupporters naar een uitwedstrijd te gaan, zoals ooit is gebeurd tegen SVV in De Kuip, met 4.500 man. Lijkt me wel haalbaar tegen Vitesse! :lol:

Portsmouth haalt in League Two een gemiddeld aantal van 15.735, dat is toch niet te geloven!

Verder kijk ik iedere week nog net niet met tranen in de ogen naar de Jupiler League, waar helaas de tribunes nooit vol zitten. Wat zou het toch mooi zijn als iedere week een run op de kaarten is, en ook de uitvakken in de JL vol zaten. Maar dat is een utopie, en is hier volgens mij nog nooit gebeurd.

Hoe zouden wij eigenlijk meer mensen mee kunnen krijgen naar de uitwedstrijden? Beetje jammer dat wij zo laag staan op de ranglijst van meeste uitsupporters bij wedstrijden.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Frisianlunatic » 25-11-2013 10:13

feanryp23 schreef: Hoe zouden wij eigenlijk meer mensen mee kunnen krijgen naar de uitwedstrijden? Beetje jammer dat wij zo laag staan op de ranglijst van meeste uitsupporters bij wedstrijden.


Dat is heel simpel. Haal die belachelijke prijzen omlaag. Gooi die belachelijke combi`s eruit, althans bij geen risco wedstrijden! Maar volgens mij zien we hier in NLD alleen maar risico wedstrijden.

Voorbeeld: PSV uit eigen vervoer, maar als je met de trein komt moet je het melden.. Utrecht uit, EV maar je mag niet met het openbaar vervoer. ADO uit was ook EV, maar met verplichte rij route.. Dat noem ik gewoon verkapte auto combi`s.

Zolang er maar geen uit supporters in het centrum zitten zijn wij blij. Als ik een uitwedstrijd wil bezoeken. Dan wil ik als normale nette Nederlander met de trein kunnen om nog wat vrienden die daar wonen te kunnen bezoeken. Om vervolgens gezamenlijk naar het stadion te gaan hij naar de thuistribunes ik naar het uitvak.
Weer terug van weg geweest.
Frisianlunatic
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 15-04-2013 12:00
Woonplaats: Goutum Noord

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Gekko » 25-11-2013 12:09

RKC-Feyenoord dit weekend voor halflege tribunes. Blijkbaar valt het de media nog niet op maar de trend is duidleijk neergaand.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Appie_M » 25-11-2013 12:44

Het stadion van Utrecht zit ook altijd maar voor 60% vol ofzo. Er kunnen daar 22.000 in en er zitten er gemiddeld maar 15.000.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 25-11-2013 16:20

Dat is toch zwaar teleurstellend? Wat dacht je van Roda JC, die hebben sinds de opening nog nooit, of hooguit één keer volle bak gehad.

Doe als club eens een actie dat verenigingen goedkoop kaartjes kunnen inkopen, zoals Willem II dat vorig jaar deed. En dat had succes, want meteen verbraken zij het record aan toeschouwers in de Jupiler League.
De kaarten zijn te duur, en al helemaal voor thuiswedstrijden!

De KNVB heeft volgens mij ook het doel om wedstrijden toegankelijk en aantrekkelijk te maken voor zowel thuis- als uitsupporters. Vooralsnog is daar weinig van te merken..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Superfries1996 » 25-11-2013 17:44

feanryp23 schreef:Dat is toch zwaar teleurstellend? Wat dacht je van Roda JC, die hebben sinds de opening nog nooit, of hooguit één keer volle bak gehad.

Doe als club eens een actie dat verenigingen goedkoop kaartjes kunnen inkopen, zoals Willem II dat vorig jaar deed. En dat had succes, want meteen verbraken zij het record aan toeschouwers in de Jupiler League.
De kaarten zijn te duur, en al helemaal voor thuiswedstrijden!

De KNVB heeft volgens mij ook het doel om wedstrijden toegankelijk en aantrekkelijk te maken voor zowel thuis- als uitsupporters. Vooralsnog is daar weinig van te merken..


Heel makkelijk om te roepen dat kaarten te duur zijn, maar zowel clubs als supporters hebben het financieel moeilijk.

Als je goedkope kaarten verkoopt komen er misschien wat meer mensen, maar je inkomsten nemen sterk af. Want voor 25 i.p.v. 30 euro komt er natuurlijk nog steeds niemand. Niet zo handig als je als club het in gevallen al financieel moeilijk hebt.

Ik ben het met je eens dat kaarten ontzettend duur zijn hoor, maar voor mij en misschien ook voor jou, is het nooit anders geweest. Daar komt bij dat de clubs die inkomsten gewoon nodig hebben.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 25-11-2013 18:02

Dan kan ik je wel garanderen dat de opbrengst van de kaartverkoop bij uitwedstrijden relatief niks voorstelt t.o.v. andere inkomstenbronnen. Sowieso is de kaartopbrengst niet een primaire inkomstenbron voor BVO's. Stel je verkoopt 200 kaarten voor €20, dan is de omzet (zonder inkoopprijs) gelijk aan 200 x 20 = €4.000.
Als je de kaartprijs dan halveert, moet je twee keer zo veel kaarten verkopen om dezelfde omzet te halen. En 400 kaarten verkopen lijkt me echt geen probleem bij een prijs van €10.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Mackan68 » 25-11-2013 18:06

Superfries1996 schreef:Heel makkelijk om te roepen dat kaarten te duur zijn, maar zowel clubs als supporters hebben het financieel moeilijk.

Als je goedkope kaarten verkoopt komen er misschien wat meer mensen, maar je inkomsten nemen sterk af. Want voor 25 i.p.v. 30 euro komt er natuurlijk nog steeds niemand. Niet zo handig als je als club het in gevallen al financieel moeilijk hebt.

Ik ben het met je eens dat kaarten ontzettend duur zijn hoor, maar voor mij en misschien ook voor jou, is het nooit anders geweest. Daar komt bij dat de clubs die inkomsten gewoon nodig hebben.


Als je de lege stoeltjes verkoopt voor iets (pak hem beet 10-15 euro) verkoop je ze. Hou je de prijs van 25+ in stand blijven ze leeg en heb je niets. Het is een afweging die je als club zou moeten maken. Lege stoeltjes leveren sowieso niets op en 'kosten' de club in die zin alleen maar geld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 25-11-2013 18:11

Nou ja, het kost de club in principe niks, maar de opofferingskosten zijn groter. Je laat immers omzet liggen. Wat ik trouwens ook niet begrijp, is dat sc Heerenveen bezoekende clubs soms verkooplimieten opgeeft. Zo mocht Willem II vorig seizoen maximaal 280 supporters meenemen. Dat is toch ook een wanvertoning? Ze willen voetbal kijken, dus laat ze voetbal kijken! Het zal wel weer uit angst geweest zijn.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Superfries1996 » 25-11-2013 18:41

feanryp23 schreef:Nou ja, het kost de club in principe niks, maar de opofferingskosten zijn groter. Je laat immers omzet liggen. Wat ik trouwens ook niet begrijp, is dat sc Heerenveen bezoekende clubs soms verkooplimieten opgeeft. Zo mocht Willem II vorig seizoen maximaal 280 supporters meenemen. Dat is toch ook een wanvertoning? Ze willen voetbal kijken, dus laat ze voetbal kijken! Het zal wel weer uit angst geweest zijn.


Denk nou eens na voordat je wederom een populistische uitspraak doet, dat is zo omdat ze er bij dat soort wedstrijden vanuit gaan dat er weinig uitsupporters meekomen. Dan wordt het uitvak in twee delen verdeeld en kunnen Heerenveensupporters in het bovenste gedeelte tegen een zacht prijsje naar het voetbal.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 25-11-2013 18:55

Dat weet ik, maar dat betekent dus wel dat Willem II niet meer supporters mee kón nemen, terwijl die club hier duidelijk wel belang bij had. En wees eerlijk, daar boven dat uitvak zat vorig seizoen ook steeds maar een handje vol supporters van Heerenveen. Ik gun dan eerlijk gezegd de (vele) uitsupporters meer ruimte dan die paar Feanfans.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor pes5 » 25-11-2013 19:32

Mackan68 schreef:
Als je de lege stoeltjes verkoopt voor iets (pak hem beet 10-15 euro) verkoop je ze. Hou je de prijs van 25+ in stand blijven ze leeg en heb je niets. Het is een afweging die je als club zou moeten maken. Lege stoeltjes leveren sowieso niets op en 'kosten' de club in die zin alleen maar geld.


Dat kan alleen als de prijzen van de seizoenkaarten dan ook behoorlijk dalen. Dat lijkt men hier te vergeten. Als je voor een tientje of vijftien euro een kaartje kunt gaan halen, dan ben je als seizoenkaarthouder dus duurder uit. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ben het trouwens met je eens dat ik de losse prijzen echt absurd vind. Net als bepaalde uitduels trouwens. Dan zit je vaak ook nog op een van de slechtere plekken in het stadion. Ik vind dat de clubs samen om tafel moeten om dit op te lossen. Samen sta je sterk. Wat dat betreft zijn die onderlinge prijsafspraken prima. Alleen is het zonde dat je als supporter van de uitspelende ploeg zo beperkt wordt in je vrijheid. Je kunt bijna nergens meer in de stad een hapje gaan eten of een biertje gaan drinken. Ook al hebben we dat natuurlijk vooral te danken aan de supporters die het nodig vinden om luidruchtig en met vuurwerk/drank door de stad te banjeren. Her en der nog enkele baldadigheden en zie daar, weer een autocombi. Maar dat ligt dan weer allemaal aan de politie.
Noem mij een brave Hendrik, maar ik heb heel veel uitduels op eigen vervoer bezocht en ook heel vaak al ruim vantevoren in de stad aanwezig, maar ik heb nog nooit ook maar een berisping gehad van een agent, laat staan een ME'er. Het zijn mijns inziens vrijwel altijd dezelfden die in dat soort situaties terecht komen. Een uitzondering daargelaten.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 25-11-2013 19:44

Sluit ik mij helemaal bij aan, al doelde ik met die prijzen van €10 meer op uitwedstrijden. Wil je voor thuiswedstrijden goedkoper uit zijn dan met een seizoenkaart, zul je voor mijn plaats onder de €17,88 (= 270 / 17) moeten gaan zitten. Voor de plekken in de hoeken zou je dus zeker wel een goedkoper kaartje kunnen regelen.

Wat betreft de autocombi's vind ik het uiterst jammer dat de goedwillenden continu worden benadeeld door die paar vandalen. Neem nou FC Twente - NAC afgelopen weekend. Supporters van de thuisclub gaan de supporters van NAC opwachten bij het station en gaan daar lopen provoceren. Op die manier vraag je ook wel echt om een combiregeling.

Als je de supporters, die wel de fysieke confrontatie opzoeken, er uitfiltert, houd je een groep supporters over, waarmee je zonder problemen eigen vervoer kunt afspreken. Helaas blijft er altijd de soort die het voor een ander moet verzieken.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Mackan68 » 26-11-2013 04:49

pes5 schreef:
Dat kan alleen als de prijzen van de seizoenkaarten dan ook behoorlijk dalen. Dat lijkt men hier te vergeten. Als je voor een tientje of vijftien euro een kaartje kunt gaan halen, dan ben je als seizoenkaarthouder dus duurder uit. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ben het trouwens met je eens dat ik de losse prijzen echt absurd vind. Net als bepaalde uitduels trouwens. Dan zit je vaak ook nog op een van de slechtere plekken in het stadion. Ik vind dat de clubs samen om tafel moeten om dit op te lossen. Samen sta je sterk. Wat dat betreft zijn die onderlinge prijsafspraken prima. Alleen is het zonde dat je als supporter van de uitspelende ploeg zo beperkt wordt in je vrijheid. Je kunt bijna nergens meer in de stad een hapje gaan eten of een biertje gaan drinken. Ook al hebben we dat natuurlijk vooral te danken aan de supporters die het nodig vinden om luidruchtig en met vuurwerk/drank door de stad te banjeren. Her en der nog enkele baldadigheden en zie daar, weer een autocombi. Maar dat ligt dan weer allemaal aan de politie.
Noem mij een brave Hendrik, maar ik heb heel veel uitduels op eigen vervoer bezocht en ook heel vaak al ruim vantevoren in de stad aanwezig, maar ik heb nog nooit ook maar een berisping gehad van een agent, laat staan een ME'er. Het zijn mijns inziens vrijwel altijd dezelfden die in dat soort situaties terecht komen. Een uitzondering daargelaten.


Er vanuit gaande dat ik van 8x een los kaartje voor mijn vak, rij en stoel een seizoenkaart kan kopen vind ik dat ik de conclusie mag trekken dat de losse kaarten veel te duur zijn. Dat seizoenkaarthouders goedkoper uit zijn is ok. Maar het verschil hoeft niet zó verschrikkelijk groot zijn. De club doet er alleen zichzelf maar pijn mee op deze manier. Ik kan in 1 keer het bedrag van de seizoenkaart ophoesten. Sommige mensen kunnen dat niet, maar zouden wel bijzonder graag naar het voetballen willen. Zoals iemand zei, dat het tussen de 75 en 100 euro moet kosten als je met je gezin naar 2x 45 minuten voetbal wil kijken mag je je afvragen of je dat kunt maken. Het is geen reclame voor potentiële seizoenkaarthouders in ieder geval. Ik moet zeggen dat ze soms wel leuke aanbiedingen hebben. Maar kennelijk wordt daar ook niet heel veel gebruik van gemaakt.
Over de uitduels ben ik het volkomen met je eens. Wat jij aanhaalt is ook exact mijn ervaring. 'Vroeger' maakte je er gewoon een dagje Maastricht of halve dag Rotterdam van. Dan parkeerde je de auto redelijk dichtbij het stadion en ging je lopend de stad in. Voetbalvrienden maken. Maar zoals het nu gaat, met de bus of in in enkele gevallen de autocombi....Dan moet je je op een afgesproken plaats binnen een tijdsbestek van 30 minuten melden om je omwisselbiljet in te ruilen voor kaarten. En dat alleen omdat een stel simpele zielen zich niet weet te gedragen volgens redelijk algemeen aanvaarde regels. Dan is de aardigheid er op een gegeven moment wel af. En het zal ook alles met leeftijd te maken hebben, ik ben de eerste die het zal toegeven. Met mijn lengte van 2 meter plus is het geen lolletje om uren in een bus te zitten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor fuotbalgek » 26-11-2013 10:22

Er is al eerder aangedragen dat een seizoenkaart in gedeeltes betaald moet kunnen worden. sc Heerenveen krijg het geld direct en de periodieke inning is aan een derde partij. Maar de prijs voor losse kaarten hoeft van mij, op acties na, niet omlaag. Indien je 8 wedstrijden wilt bezoeken en dan net zo goed een seizoenkaart kunt nemen, koop die dan lekker. Kun je er altijd heen wanneer je kan, en anders iemand anders een plezier doen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Mackan68 » 26-11-2013 10:36

fuotbalgek schreef:Er is al eerder aangedragen dat een seizoenkaart in gedeeltes betaald moet kunnen worden. sc Heerenveen krijg het geld direct en de periodieke inning is aan een derde partij. Maar de prijs voor losse kaarten hoeft van mij, op acties na, niet omlaag. Indien je 8 wedstrijden wilt bezoeken en dan net zo goed een seizoenkaart kunt nemen, koop die dan lekker. Kun je er altijd heen wanneer je kan, en anders iemand anders een plezier doen.

Dat in termijnen betalen van de seizoenkaart is (nog) niet aan de orde. In deze discussie gaat het niet alleen over te hoge prijzen voor losse kaarten. Voor de club zou het vullen van lege stoeltjes een plus kunnen zijn. Nogmaals, nu zijn de stoeltjes leeg en heeft de club niets. Biedt je kaartjes aan voor iets minder dan heb je wellicht weer een uitverkocht stadion en heb je er ook nog iets van inkomsten van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor fuotbalgek » 27-11-2013 09:54

Mackan68 schreef:Dat in termijnen betalen van de seizoenkaart is (nog) niet aan de orde. In deze discussie gaat het niet alleen over te hoge prijzen voor losse kaarten. Voor de club zou het vullen van lege stoeltjes een plus kunnen zijn. Nogmaals, nu zijn de stoeltjes leeg en heeft de club niets. Biedt je kaartjes aan voor iets minder dan heb je wellicht weer een uitverkocht stadion en heb je er ook nog iets van inkomsten van.


En hoe goedkoper de losse kaarten, hoe aantrekkelijker het wordt om geen seizoenkaart te kopen. Gevolg dat veel mensen alleen nog kaarten kopen tegen de top 5/6/7. De verhoudingen zijn altijd zo geweest, en de seizoenkaartverkoop zal de komende jaren wel weer wat aantrekken. Losse kaarten tegen lage prijzen is alleen maar afbouw van je aanbod. En dat het (nog) niet aan de orde is om in termijnen te betalen betekent niet dat dit als een reële optie genoemd mag worden voor de toekomst lijkt me ...

Kortom, mijn mening: Zeur niet zo en koop gewoon een seizoenkaart als je denkt goedkoper uit te zijn. :mrgreen:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor pes5 » 27-11-2013 11:35

@Mackan: Jij had het over 10/15 euro.. Dat is mij dus te goedkoop. Ook ik vind ze nu heel prijzig. Ik zou zeggen doe die kaarten voor de lange zijde op 20 euro en korte 17.50. Volgens mij zijn dan alle seizoenkaarthouders nog goedkoper uit.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Mackan68 » 27-11-2013 13:39

pes5 schreef:@Mackan: Jij had het over 10/15 euro.. Dat is mij dus te goedkoop. Ook ik vind ze nu heel prijzig. Ik zou zeggen doe die kaarten voor de lange zijde op 20 euro en korte 17.50. Volgens mij zijn dan alle seizoenkaarthouders nog goedkoper uit.


Ook prima.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-12-2013 13:34

Ah ok, bedankt! Het is dus nooit zo dat Heerenveen meer kaarten weigert te verkopen i.v.m. twijfel aan veiligheid?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Superfries88' » 03-12-2013 13:48

Iedere club heeft recht op het maximaal aantal beschikbare kaarten, wat normaliter 1280 zijn. Wel vraagt sc Heerenveen aan bepaalde clubs of ze meer dan 280 kaarten willen afnemen. Als ze aangeven dat deze hoeveelheid voldoende is, plaatst de club nog wel eens een scheiding om het bovenste gedeelte te verkopen aan eigen supporters. Maar in principe mag een uitspelende club altijd meer supporters meenemen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Hero » 03-12-2013 14:23

Hier onze bezoekersaantallen even op een rijtje:

sc Heerenveen – AZ Toeschouwers: 19500
sc Heerenveen - Heracles Almelo Toeschouwers: 20500
sc Heerenveen – Ajax Toeschouwers: 25205
sc Heerenveen - FC Groningen Toeschouwers: 24150
sc Heerenveen - SC Cambuur Toeschouwers: 26100
sc Heerenveen – Vitesse Toeschouwers: 22000
sc Heerenveen - RKC Waalwijk Toeschouwers: 22000
sc Heerenveen - Go Ahead Eagles Toeschouwers: 22600
Hero
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 08-07-2013 16:43
Woonplaats: Friesland

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-12-2013 14:53

Best netjes voor een vrij matig presterende club, die desondanks zeker 4.000 kaarten per wedstrijd weet te verkopen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 03-12-2013 16:28

Toch waren wedstrijden, die ook in de vakantieperiode plaatsvonden, in 2005-2009 ook steevast (nagenoeg) uitverkocht. Het is duidelijk dat het terugloopt, maar bij ons blijkt gelukkig eens te meer hoe trouw een groot deel van de fans is.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor feanryp23 » 29-12-2013 22:06

Met Feyenoord-thuis meegerekend hebben we nu een gemiddelde van 23.084 toeschouwers per wedstrijd. Dat betekent een bezettingsgraad van 88,4%. Als je de eerste twee thuiswedstrijden achterwege laat, houd je gemiddeld 23.965 toeschouwers en een bezettingsgraad van 91,8% over. Langzaamaan komen we er weer bovenop!

Op naar een volle tweede seizoenshelft!! :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekersaantallen

Berichtdoor Knipecity » 29-12-2013 23:14

Blijven veel mensen voor zo'n regio.
Jarenlang was Heerenveen zo'n club waar iedereen bij wilde horen, maar ondanks dat door alle perikelen die luchtbel wel gebarsten is (we zijn niet langer de grote uitzondering in voetballand waar alles goed lijkt) komen er nog steeds best veel mensen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten