Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Knipecity » 12-01-2017 18:51

Mackan68 schreef:Ik denk voor de koffie ook.... Die is net zo duur als het biertje.
Omrekenen schijnt niet meer te mogen, maar even ter vergelijking. Een liter diesel kost ongeveer een euro minder. Ik weet het, diesel is niet te zuipen. Maar (toch even omrekenen: €uro 2,20 = fl. 4,40)

Het is nog erger. Een euro was € 2,20 dus 2,2x2,2 is € 4,84 ;-)
Knipecity
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2017 20:10

Knipecity schreef:Het is nog erger. Een euro was € 2,20 dus 2,2x2,2 is € 4,84 ;-)

Oh ja, natuurlijk! Niet normaal! Alleen bij jou klopt de eindconclusie weer niet want die 4,84 is in oud-Hollandse Florijnen i.p.v euro's :)
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor heerenveenown » 12-01-2017 20:12

Wat wel opvalt is dat Heerenveen als het om de 0,25l gaat niet bij de duursten zit.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
heerenveenown
Basisspeler

Berichtdoor Bubbe » 14-01-2017 13:12

heerenveenown schreef:Wat wel opvalt is dat Heerenveen als het om de 0,25l gaat niet bij de duursten zit.

Dat lijkt mij heel sterk, aangezien dit schema is gebaseerd op basis van de hoeveelheid in liters.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor heerenveenown » 14-01-2017 13:59

http://www.ad.nl/binnenland/zoveel-beta ... ~a3acf141/

Neem het verschil met Vitesse hierin, ''Bij Vitesse kost 0,25 l bier 2,75 en een halve liter 4,25. Bij Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion is dat 2,20 voor 0,25 l en 4,40 euro voor een halve liter.''

0,25l is 55 cent duurder. Ze hebben gerekend met de halve liters.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
heerenveenown
Basisspeler

Berichtdoor gwgwgw » 15-01-2017 11:23

Mackan68 schreef:Maar (toch even omrekenen: €uro 2,20 = fl. 4,40) voor een bakje koffie of een biertje. Ik vind het toch aardig aan de prijs.

Of € 2,20 voor 1 kadetje...
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor abegoal » 15-01-2017 12:29

Broodjes zijn toch halve muntjes?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Lenstra » 15-01-2017 15:29

abegoal schreef:Broodjes zijn toch halve muntjes?
Klopt ;)
Lenstra
Selectiespeler

Berichtdoor gwgwgw » 15-01-2017 20:31

abegoal schreef:Broodjes zijn toch halve muntjes?

Sinds dit seizoen dan?
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 15-01-2017 22:42

gwgwgw schreef:
Sinds dit seizoen dan?

Alleen op Noord wordt (of werd) gebruik gemaakt van halve muntjes. Op Zuid deden ze hier sowieso tot aan mijn verhuizing in augustus/september vorig jaar niet aan.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor SCH0513 » 16-01-2017 16:34

Hele stadion gek omdat een 18 jarige huurling van Real Madrid invalt maar voor de rest amper wat laten horen. Calimero gedrag op en top.. Heb me doodgeschaamd.
SCH0513
Selectiespeler

Berichtdoor Satyr » 17-01-2017 12:20

SCH0513 schreef:Hele stadion gek omdat een 18 jarige huurling van Real Madrid invalt maar voor de rest amper wat laten horen. Calimero gedrag op en top.. Heb me doodgeschaamd.

Dan moet je ergens anders gaan zitten/staan. Op tv was er genoeg te horen. De langzame versie van 'we come from the North' was erg gaaf
Satyr
Superster

Berichtdoor Baas » 17-01-2017 13:54

Eens Satyr! Het koste even moeite voordat iedereen het doorhad, maar dat klonk wel echt top!
Zeg maar niks!
Baas
Wereldspeler

Berichtdoor 12eMan » 17-01-2017 14:45

Sfeer is echt niks mis mee tegenwoordig. Hulde daarvoor aan het staanvak, is echt genieten!!

Waar ik mij zeker afgelopen zaterdag over heb verbaast zijn de lege stoeltjes. Opvallend veel en dat terwijl we zitten te wachten op een debuut van van een wereldtalent, de resultaten sportief en organisatorisch(nieuwe sponsoren enz enz) gewoon goed zijn. En toch komt een hoop volk niet opdagen. Wat was deze keer het excuus? Te koud? Beetje hagel/sneeuw? Te vroeg tijdstip? Geebn aansprekende tegenstander? Het valt me echt smerig tegen......
12eMan
Selectiespeler

Berichtdoor Hero » 17-01-2017 16:12

12eMan schreef:Sfeer is echt niks mis mee tegenwoordig. Hulde daarvoor aan het staanvak, is echt genieten!!

Waar ik mij zeker afgelopen zaterdag over heb verbaast zijn de lege stoeltjes. Opvallend veel en dat terwijl we zitten te wachten op een debuut van van een wereldtalent, de resultaten sportief en organisatorisch(nieuwe sponsoren enz enz) gewoon goed zijn. En toch komt een hoop volk niet opdagen. Wat was deze keer het excuus? Te koud? Beetje hagel/sneeuw? Te vroeg tijdstip? Geebn aansprekende tegenstander? Het valt me echt smerig tegen......

Viel mij inderdaad ook op. Ook waren heel veel seizoenkaarthouders er niet.
Hero
Nieuw talent

Berichtdoor abegoal » 20-01-2017 19:37

Net het fan onderzoek maar eens even ingevuld.

Aangegeven dat consumpties en losse kaarten in mijn ogen te duur zijn. Benieuwd of dat gedragen wordt door het merendeel van de Heerenveen supporters.

Voor de rest betrap ik mezelf op een zeer positieve insteek. :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Sfeer » 19-03-2017 15:54

Lachwekkend beleid in het Abe Lenstra stadion. Ik snap dat je niet alle Feyenoorders kan weren (die kopen namelijk via SCH CC op een valse naam), maar je kan op zijn minst optreden bij provocaties en wanordelijkheden. Stewards zijn echt een lachertje aan het worden. Ik vind het niet zo gek dat er een groep verhaal gaat halen maar die worden dan wel weer hardhandig naad buiten gegooid met behulp van de politie. Het ging even goed los met klappen over en weer. Dit had voorkomen kunnen worden bij handhaving van het eigen beleid, of is er geen beleid?
Let's go fucking mental.
Sfeer
Selectiespeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 16:05

Wat ik ook al in een ander topic aangaf. Mensen die herkenbaar zijn d.m.v. shirts, shawls, petten, jassen of weet ik veel wat gewoon buiten het stadion laten. Die ergernis zou al een slok op de borrel zijn.
Maar als er gescoord wordt kan je denk ik niet zoveel tegen doen. Als ik die hoofdtribune vanmiddag zo zag, meer Feyenoorders dan Heerenveen-publiek. Dan kan je als steward hoog of laag springen, daar kan je gewoon niet tegenop
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Appie_M » 19-03-2017 17:08

Je kan ze inderdaad niet volledig weren, het grootste deel komt ook gewoon via sponsoren binnen. Tot zover niet zo'n probleem dat de club zich gastvrij gedraagt, zolang die uitsupporters zich dan ook maar als gast gedragen. Het grootste probleem is mijns inziens nog wel de hypocrisie en het met twee maten meten dat de club doet. Uitsupporters in onze thuisvakken wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar als er toevallig eens een aantal Heerenveensupporters in de thuisvakken zitten bij een uitwedstrijd dan worden ze er door Pietje en Ale uitgepikt met alle gevolgen van dien. Eigen supporters hoeven maar een scheet te laten en er valt meteen een brief op de mat van de directie. Waarschijnlijk vinden ze ook nog wel een manier om de schuld omtrent de gebeurtenissen van vandaag in de schoenen van de eigen aanhang te schuiven. Kwalijke hypocrisie is het, niets meer niets minder.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 19-03-2017 17:15

Dat er uitsupporters in de thuisvakken zitten, prima.
Dat ze hun eigen clubkleding dragen, oke.
Dat ze juichen bij een goal, liever niet maar goed.
Dat ze het plezier van andere thuissupporters verzieken door hun gedrag kan niet.
Dat ze beter worden behandeld dan thuissupporters slaat nergens op.
Maar dat ze Heerenveensupporters gewoon kunnen provoceren met gebaartjes richting bijvoorbeeld het staanvak en er wordt niets aan gedaan, dat is echt onacceptabel.

Er zijn Heerenveensupporters die door deze problematiek niet naar deze wedstrijden komen of zich in hun eigen stadion niet veilig voelen. Ik hoop echt dat de club beseft dat dit een keer verkeerd gaat en dat ze hun beleid op dit gebied zo snel mogelijk aanpassen aan wat het beste is voor de Heerenveensupporters en niet voor de tegenpartij.
FeanfanSpursfan
Bankzitter

Berichtdoor Livid » 19-03-2017 17:17

Feanfan 1 schreef:Wat ik ook al in een ander topic aangaf. Mensen die herkenbaar zijn d.m.v. shirts, shawls, petten, jassen of weet ik veel wat gewoon buiten het stadion laten. Die ergernis zou al een slok op de borrel zijn.
Maar als er gescoord wordt kan je denk ik niet zoveel tegen doen. Als ik die hoofdtribune vanmiddag zo zag, meer Feyenoorders dan Heerenveen-publiek. Dan kan je als steward hoog of laag springen, daar kan je gewoon niet tegenop

Dan voorkom je één wedstrijd problemen en laten ze merchandise de volgende keer thuis. Dat werkt niet. Snap je toch.

Die kakkerlak in de witte trui op west heeft wel een paar tikken verdiend. Tis omdat het te ver weg was... Grote loser! :evil:
Livid
Nieuw talent

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 19-03-2017 18:18

Volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord gewoon geen losse verkoop, klaar!
Laatst bijgewerkt door Ruud Huntbäck op 19-03-2017 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Ruud Huntbäck
Basisspeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 18:24

Het was een vreemde gewaarwording, zondag bij sc Heerenveen - Feyenoord. Overal in het Abe Lenstra Stadion juichten Feyenoord-supporters na de 1-1 en 1-2. Heerenveen onderzoekt hoe dat kan.

In principe kunnen Feyenoord-fans alleen in het uitvak plaatsnemen, maar al tijdens het duel bleek volgens de Leeuwarder Courant dat de Feyenoord-aanhang op tal van tribuneplekken zat. Ook vanaf de hoofdtribune klonk gejuich bij de Rotterdamse goals.
"Ik ben wel geschrokken van de manier waarop die Feyenoord-fans aan hun kaartje zijn gekomen", zegt Heerenveen-directeur Luuc Eisenga. "Voor die plaatsen gold een clubkaartverplichting. Dat betekent dat onze fans hun kaart hebben doorverkocht aan Feyenoord-supporters. Of dat verboden is? Dat weet ik niet. Maar het verbaast me dat je dat als Heerenveen-fan doet. Je verkoopt de kans op het beleven van een topwedstrijd."
Dat de hoofdtribune voor de helft gevuld was met Feyenoordfans, wil Eisenga niet bevestigen. "Ik heb geen statistieken bijgehouden. Maar ik geloof niet dat het fifty fifty was", aldus de directeur, die een onderzoek aankondigt. "Maar het is nog vrij lastig te onderzoeken."
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Jazz » 19-03-2017 18:30

Boete geven aan seizoenkaarthouders die hun plekken verkopen aan niet-Heerenveen fans.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Thinkman » 19-03-2017 19:35

Jazz schreef:Boete geven aan seizoenkaarthouders die hun plekken verkopen aan niet-Heerenveen fans.

Volgende wedstrijd maar een spandoekje ophangen voor deze echte 'kakkerlakken'.
Je eigen nest bevuilen voor een paar centen, bah!
Thinkman
Superster

Berichtdoor Bubbe » 19-03-2017 20:12

Jazz schreef:Boete geven aan seizoenkaarthouders die hun plekken verkopen aan niet-Heerenveen fans.

Kaarten komen ook voort uit clubcards. Die kun je als Cambuur/Feyenoord duo-fan ook gewoon aanvragen:
https://twitter.com/keeshoeksma/status/ ... 8889055235
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Frisian Viking » 19-03-2017 20:47

Thinkman schreef:Iets te makkelijk om Eisinga nu al hierop af te rekenen. Dit was hem als 'nieuwkomer' kennelijk niet voldoende bekend, maar hij pleit nu in ieder geval meteen voor een onderzoek naar de 'supporters'/'sponsoren' die hiervoor verantwoordelijk zijn.

Eisinga een beetje kennende denk en hoop ik niet dat het bij onderzoeken blijft. Hij komt wel met een (re)actie.

Dit dossier is kennelijk niet goed overgedragen door Vd Wie... Wie? ja die. :wink:

Even uit het wedstrijdtopic gekopieerd. Maar dit is mij te makkelijk. De club is hier donders goed van op de hoogte. Tegen Twente, Groningen, Cambuur, Ajax en in het bijzonder Feyenoord weet je dat het weer zover is. Dit is niets nieuws en wordt al jaren getolereerd. Eisenga moet hier zeker wel van op de hoogte zijn geweest, maar de club vind het allemaal wel prima. Er moet nu eens keihard opgetreden worden door de club.

Ik heb niets tegen uitsupporters in thuisvakken, mogen best even juichen of blij zijn, maar ze hebben zich wel te gedragen. Waar ik mij in dit geval ook aan erger is dat het gewoon georganiseerd gebeurt. Dit zijn geen mensen die even gezellig meegaan met een SCH-fan of die op de kaart kunnen van iemand die toevallig niet kan. Deze mensen misleiden de boel met valse CC's en dergelijke om aan kaarten te komen.

Wat de club nu in dit soort gevallen moet doen is iedereen die met een Feyenoordsjaal of shirt aankomt zetten de toegang weigeren. Gewoon niet binnen laten. Gejuich bij een Feyenoordgoal mag niet getolereerd worden in dit specifieke geval, want dit leidt tot onrust. Dus juichen? Dan ook het stadion uit, oprotten. En ook provoceren lijkt mij niet wenselijk op z'n zachtst gezegd.

Wat wij als Heerenveen-fans kunnen doen is deze wedstrijd volgend jaar gewoon links laten liggen. Ik weiger mijn eigen veiligheid in het gedrang te laten komen en ik weiger mij op te laten naaien door honderden tokkies. Ik hoop dat de supportersverenigingen een dergelijke actie op poten willen zetten en oproepen tot een boycot van deze wedstrijd. Het moet klaar zijn met deze onzin.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 21:02

Dan is het in jouw geval misdaad loont, of de goeden moeten weer lijden onder de slechten. Ik snap je gedachtegang wel, maar ik doe er niet aan mee. Ik ga naar mijn club en niemand houdt me tegen, hoe irritant de situatie ook is
De ogen zijn voor Eisenga nu hopelijk extra geopend en ik neem aan dat hij nu ook met passende maatregelen komt dat dit niet zo kan.
Lijkt me sowieso verstandig dat Feyenoorders/Ajacieden enz een verplichte buscombi krijgen. En om mijn part bij zulke wedstrijden alleen seizoenkaarthouders toegang. Liever 17.000 supporters en een 3/4 stadion vol, dan een uitverkocht huis met 1/4 "uitsupporters"
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 19-03-2017 21:04

Als fans moeten wij de club eens laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt door de eigen aanhang.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 21:08

Frisian Viking schreef:Als fans moeten wij de club eens laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt door de eigen aanhang.

Dan doe ik dat liever op een andere manier. Hoe weet ik ook niet, maar er is vast wel iemand die daar een goede oplossing voor heeft. Ik zal er ook ff over nadenken.
Feanfan 1
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters