Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 30-11-2016 15:08

TORCIDA schreef:dan stond dat in een reactie op zijn bericht. Zoals ik zei, ik keur het niet goed, het is door een enkeling gehoord die dan ook erg dicht in de buurt stond van deze lieden. Ik sta zelf ook in het NN centraal in het midden en heb dit niet gehoord. Ik vind dus als je als journalist een groter podium zoekt over iets wat niet of nauwelijks is gehoord of door een enkeling is gebezigd, je bewust iets schrijft om negatief te zijn, iets aan te zwengelen, om een bepaald imago te schetsen.


Ik maar denken dat jij altijd op de trap of net daar naast stond... :wink:

Het waren geen enkelingen. Er zijn meerdere klachten over gekomen op de club en men kon het zelfs horen op Oost en kennelijk ook op de hoofdtribune. Hoe dan ook, de boodschapper moet in mijn ogen niet het onderwerp zijn, wel onnozele zielen die het zongen en geen enkel besef hebben dat ze de club hier mee beschadigen. Dat dit door een journalist op social media wordt gezet is een gevolg, die je een journalist niet kwalijk kan nemen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 30-11-2016 18:16

Los daarvan: wederom schokkend grote aantallen ajacieden in de sponsorvakken :x
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Ebiede » 30-11-2016 18:21

en daar niet alleen, overal op de tribunes en zich ook weer misdragend. Maar ja, we kennen het waardeloze beleid van de club.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FeanYme » 30-11-2016 18:58

Ik vind het grappig dat mensen het serieus nemen met het 'joden/herten moeten dood'. Het gaat hierbij tijd om de bijnamen, en niet de letterlijke joden en herten
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor diepFries » 30-11-2016 21:48

FeanYme schreef:Ik vind het grappig dat mensen het serieus nemen met het 'joden/herten moeten dood'. Het gaat hierbij tijd om de bijnamen, en niet de letterlijke joden en herten
En waarom moeten die "bijnamen" dan dood?

Doe normaal. Support de club. Uitbreiding sfeervak naar beneden dit seizoen is voor mij echt een meerwaarde gebleken. Dit soort kansloze spreekkoren mogen van mij echter keihard worden aangepakt. Liefst vanuit de supporters in het vak zelf (sociale controle). Maar als dat niet werkt (zoals kennelijk ook 'biergooien' nog steeds nodig is voor diverse lieden), dan maar door club of desnoods KNVB.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 30-11-2016 23:45

Het staat los van de uitbreiding van het sfeervak, het gebeurde daarvoor ook al en soms ook massaler.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FeanYme » 01-12-2016 10:48

diepFries schreef:En waarom moeten die "bijnamen" dan dood?

Doe normaal. Support de club. Uitbreiding sfeervak naar beneden dit seizoen is voor mij echt een meerwaarde gebleken. Dit soort kansloze spreekkoren mogen van mij echter keihard worden aangepakt. Liefst vanuit de supporters in het vak zelf (sociale controle). Maar als dat niet werkt (zoals kennelijk ook 'biergooien' nog steeds nodig is voor diverse lieden), dan maar door club of desnoods KNVB.


Ik support de club volledig, anders was ik hier niet. We zingen meer voor de club dan voor de herten. Maar ik vind het lachwekkend dat er mensen zijn die het zo serieus nemen, even een lolletje tussendoor kan toch best? Ik vind het beter dan als de gehele vak stil is, maar het moet ook niet te vaak gebeuren uiteraard.
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 01-12-2016 12:02

Sommige mensen nemen dit soort dingen veel te serieus. Je kunt je beter druk gaan maken om dingen die er daadwerkelijk toe doen in plaats van een groot probleem te maken van een liedje dat eventjes gezongen werd en niet eens massaal. Een anti-Ajax lied staat niet meteen gelijk aan een steunbetuiging aan Adolf Hitler en zijn ideeën.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 01-12-2016 14:21

Appie_M schreef:Sommige mensen nemen dit soort dingen veel te serieus. Je kunt je beter druk gaan maken om dingen die er daadwerkelijk toe doen in plaats van een groot probleem te maken van een liedje dat eventjes gezongen werd en niet eens massaal. Een anti-Ajax lied staat niet meteen gelijk aan een steunbetuiging aan Adolf Hitler en zijn ideeën.



Ohhh dan valt het allemaal wel mee. Te serieus...echt? 'Alle joden moeten dood!' is nogal een dingetje. Bagataliseer jij het lekker ik vind zulke teksten niet bij onze club passen. Ontzettend kansloos.


FeanYme schreef:Ik support de club volledig, anders was ik hier niet. We zingen meer voor de club dan voor de herten. Maar ik vind het lachwekkend dat er mensen zijn die het zo serieus nemen, even een lolletje tussendoor kan toch best? Ik vind het beter dan als de gehele vak stil is, maar het moet ook niet te vaak gebeuren uiteraard.


Beter dan dat het gehele vak stil is, een lolletje.... kanslozer dan dit wordt het niet vandaag.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 01-12-2016 14:23

wie niet springt die is een hert, jood of boer heb ik niet zoveel moeite mee,als het maar niet eindigt met alle joden moeten dood, alle herten moeten dood gaat dan nog, maar dat hamas hamas kan er bij mij niet in en suggereert toch echt naar halverwege vorige eeuw... ik vind dat een gruwelijke tekst. En juist als je de link niet snapt tussen de rivaliteit van supportersgroepen en je hoort dit dan is het juist nog erger
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 01-12-2016 17:40

So what? Een paar mensen zingen dat eventjes. Misschien is het inderdaad niet een heel smaakvol iets om te zingen maar om nu meteen van een mug een olifant te maken vind ik veel te ver gaan. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld, zoals in Syrië, Irak, Noord Korea en Afghanistan. Dat je ondanks al dat geweld en al die haat zoiets kleins als een liedje kiest om je druk over te maken vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd. Als je je druk wilt maken over onrecht en haat kun je beter een donatie aan War Child of iets dergelijks doen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 02-12-2016 09:01

Van een mug een olifant is ook overdreven. Het is gewoon goed dat dit soort zaken besproken worden, klaar.
Er fel op tegen zijn of het allemaal afdoen alsof het wel meevalt zal met de tijdsgeest te maken hebben. Hetzelfde verhaal als met de biergooiers. Verschil in generatie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCHyperman » 03-12-2016 15:08

Appie_M schreef:So what? Een paar mensen zingen dat eventjes. Misschien is het inderdaad niet een heel smaakvol iets om te zingen maar om nu meteen van een mug een olifant te maken vind ik veel te ver gaan. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld, zoals in Syrië, Irak, Noord Korea en Afghanistan. Dat je ondanks al dat geweld en al die haat zoiets kleins als een liedje kiest om je druk over te maken vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd. Als je je druk wilt maken over onrecht en haat kun je beter een donatie aan War Child of iets dergelijks doen.


Wie zegt dat ik me daar allemaal niet ook druk over maak? Iedere misstand is er een te veel. Als jouw portemonnee gejat wordt zegt er toch ook niemand dat je niet zo moet zeiken omdat er mensen dakloos zijn? Of, draai het eens om: volgens deze logica mag je Heerenveen ook geen goeie pot voetbal vinden spelen, omdat er in Camp Nou beter getikt wordt.

'Alle ___en moeten dood' vind ik sowieso al een hele zwakke, maar zeker als er jood ingevuld wordt vind ik dat je er verre van moet blijven. Ja, misschien bedoel je Ajax, maar je ziet aan het feit dat Hamas etc. er door sommigen bij wordt gehaald dat dit absoluut niet de enige associatie is. En daar moet je gewoon heel erg mee uitkijken.
Avatar gebruiker
SCHyperman
Nieuw talent
 
Berichten: 136
Geregistreerd op: 07-06-2009 15:35
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 03-12-2016 16:40

Ik zeg alleen maar dat ik alle ophef erover zwaar overdreven vindt. Nee, het is misschien niet een ethisch verantwoord nummer maar om er zo hysterisch over te doen vind ik zwaar overdreven. Het waren maar een paar mensen en het werd misschien een paar seconden gezongen. Ik vind dat we ons beter druk kunnen maken om andere dingen, zoals bijvoorbeeld de problemen met uitsupporters in de thuisvakken en het aantoonbare meten met twee maten dat de veiligheidsmensen van de club hieromtrent doen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCHyperman » 03-12-2016 17:11

Er is wat mij betreft niks overdreven aan. Juist op een forum als dit mag je hierover in discussie toch? Dit betreft gedrag van andere supporters die niet alleen idiote teksten zingen, maar daarmee ook de club minder aantrekkelijk maken. Volgens mij is het belangrijk dat dit niet weer gebeurt.

Wat jij noemt zijn zaken die vanuit de club anders aangepakt moeten worden, en dat is volgens mij een andere discussie (al is het misschien wel hetzelfde topic).
Avatar gebruiker
SCHyperman
Nieuw talent
 
Berichten: 136
Geregistreerd op: 07-06-2009 15:35
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 03-12-2016 17:15

Tuurlijk mogen we daarover in discussie, dat zijn we nu volgens mij ook aan het doen. Ik denk alleen niet dat we het eens gaan worden. Jij vind het blijkbaar een heel ernstig iets en ik vind het wel meevallen. En wat ik aangaf is inderdaad een andere discussie. Alleen vind ik dat dus een groter probleem dan dat er af en toe eventjes een dergelijk liedje wordt gezongen door een paar man.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2017 17:57

Ik denk voor de koffie ook.... Die is net zo duur als het biertje.
Omrekenen schijnt niet meer te mogen, maar even ter vergelijking. Een liter diesel kost ongeveer een euro minder. Ik weet het, diesel is niet te zuipen. Maar (toch even omrekenen: €uro 2,20 = fl. 4,40) voor een bakje koffie of een biertje. Ik vind het toch aardig aan de prijs. En als dat nu rechtstreeks de club ingepompt zou worden dan had ik er vrede mee. Maar dat is helaas niet zo. Ik neem voor het gemak maar aan dat Beijk voor hun cateringpunten niet meer betaalt aan de club dan dat er binnen komt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Knipecity » 12-01-2017 19:51

Mackan68 schreef:Ik denk voor de koffie ook.... Die is net zo duur als het biertje.
Omrekenen schijnt niet meer te mogen, maar even ter vergelijking. Een liter diesel kost ongeveer een euro minder. Ik weet het, diesel is niet te zuipen. Maar (toch even omrekenen: €uro 2,20 = fl. 4,40)

Het is nog erger. Een euro was € 2,20 dus 2,2x2,2 is € 4,84 ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2017 21:10

Knipecity schreef:Het is nog erger. Een euro was € 2,20 dus 2,2x2,2 is € 4,84 ;-)

Oh ja, natuurlijk! Niet normaal! Alleen bij jou klopt de eindconclusie weer niet want die 4,84 is in oud-Hollandse Florijnen i.p.v euro's :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor heerenveenown » 12-01-2017 21:12

Wat wel opvalt is dat Heerenveen als het om de 0,25l gaat niet bij de duursten zit.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor heerenveenown » 14-01-2017 14:59

http://www.ad.nl/binnenland/zoveel-beta ... ~a3acf141/

Neem het verschil met Vitesse hierin, ''Bij Vitesse kost 0,25 l bier 2,75 en een halve liter 4,25. Bij Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion is dat 2,20 voor 0,25 l en 4,40 euro voor een halve liter.''

0,25l is 55 cent duurder. Ze hebben gerekend met de halve liters.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 15-01-2017 12:23

Mackan68 schreef:Maar (toch even omrekenen: €uro 2,20 = fl. 4,40) voor een bakje koffie of een biertje. Ik vind het toch aardig aan de prijs.


Of € 2,20 voor 1 kadetje...
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor abegoal » 15-01-2017 13:29

Broodjes zijn toch halve muntjes?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lenstra » 15-01-2017 16:29

abegoal schreef:Broodjes zijn toch halve muntjes?
Klopt ;)
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 15-01-2017 21:31

abegoal schreef:Broodjes zijn toch halve muntjes?


Sinds dit seizoen dan?
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 15-01-2017 23:42

gwgwgw schreef:
Sinds dit seizoen dan?

Alleen op Noord wordt (of werd) gebruik gemaakt van halve muntjes. Op Zuid deden ze hier sowieso tot aan mijn verhuizing in augustus/september vorig jaar niet aan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCH0513 » 16-01-2017 17:34

Hele stadion gek omdat een 18 jarige huurling van Real Madrid invalt maar voor de rest amper wat laten horen. Calimero gedrag op en top.. Heb me doodgeschaamd.
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 17-01-2017 13:20

SCH0513 schreef:Hele stadion gek omdat een 18 jarige huurling van Real Madrid invalt maar voor de rest amper wat laten horen. Calimero gedrag op en top.. Heb me doodgeschaamd.


Dan moet je ergens anders gaan zitten/staan. Op tv was er genoeg te horen. De langzame versie van 'we come from the North' was erg gaaf
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Baas » 17-01-2017 14:54

Eens Satyr! Het koste even moeite voordat iedereen het doorhad, maar dat klonk wel echt top!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor 12eMan » 17-01-2017 15:45

Sfeer is echt niks mis mee tegenwoordig. Hulde daarvoor aan het staanvak, is echt genieten!!

Waar ik mij zeker afgelopen zaterdag over heb verbaast zijn de lege stoeltjes. Opvallend veel en dat terwijl we zitten te wachten op een debuut van van een wereldtalent, de resultaten sportief en organisatorisch(nieuwe sponsoren enz enz) gewoon goed zijn. En toch komt een hoop volk niet opdagen. Wat was deze keer het excuus? Te koud? Beetje hagel/sneeuw? Te vroeg tijdstip? Geebn aansprekende tegenstander? Het valt me echt smerig tegen......
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten