Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die ballenjongens en -meisjes zijn hier echt een drama inderdaad.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

pes5 schreef:Die ballenjongens en -meisjes zijn hier echt een drama inderdaad.
het was een supporter die de bal op het veld gooide, geen ballenjongen/meisje
Hier heb ik geen woorden voor
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Wat een kinderachtig gedoe zeg, dat biergooien. Misschien moeten er eerst een paar mensen hete koffie teruggegooid krijgen voordat ze in de gaten hebben hoe vervelend het is. Ik vind het trouwens ook schandalig tegenover de clubleiding. Zij luisteren maar al te graag naar de supporters en doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, maar als ze even vragen om niet meer met bier te gooien, dan kunnen ze in de stront zakken. Opsodemieteren met dat volk! Ben blij dat ik nog nooit in dat vak heb gestaan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

feanryp23 schreef:Wat een kinderachtig gedoe zeg, dat biergooien. Misschien moeten er eerst een paar mensen hete koffie teruggegooid krijgen voordat ze in de gaten hebben hoe vervelend het is. Ik vind het trouwens ook schandalig tegenover de clubleiding. Zij luisteren maar al te graag naar de supporters en doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, maar als ze even vragen om niet meer met bier te gooien, dan kunnen ze in de stront zakken. Opsodemieteren met dat volk! Ben blij dat ik nog nooit in dat vak heb gestaan.
Als je nog nooit in het vak hebt gestaan dan moet je gewoon je mond houden.
Je staat met z'n allen in het vak en als er dan explosie van vreugde is dan heeft gewoon niemand meer door waar zijn biertje is. En als je zegt dat de clubleiding maar al te graag naar supporters luistert dan kan ik je al helemaal niet meer serieus nemen.
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Gisteren de eerste helft me kapot geërgerd aan vier Oost-Europeanen in het Sta-vak. Kwamen tien minuten te laat en redelijk aangeschoten binnen, met eigen blikjes bier! Daar waar iedereen uitgebreid gefouilleerd werd en er bijna zelfs moeilijk werd gedaan over een pen die ik bij me had. Bij de eerste goal werd er door deze gasten bewust met bier naar beneden gegooid. Reden genoeg om de tweede helft ergens anders te kijken.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

@SCH0513
Tja, zo lust ik er nog wel een paar. Jij hebt nog nooit op het veld gestaan tijdens een wedstrijd, dus jij mag voortaan niks meer zeggen over het spel van Heerenveen.

En volgens mij wordt er sinds de aanstelling van onze huidige directeur wel degelijk naar wensen van supporters geluisterd, maar dat zie jij ongetwijfeld anders. Geen probleem, dan laten we dat in het midden. Feit is wel dat de club heeft gevraagd om een beetje fatsoen, of is dat alweer te veel?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

feanryp23 schreef:@SCH0513
Tja, zo lust ik er nog wel een paar. Jij hebt nog nooit op het veld gestaan tijdens een wedstrijd, dus jij mag voortaan niks meer zeggen over het spel van Heerenveen.

En volgens mij wordt er sinds de aanstelling van onze huidige directeur wel degelijk naar wensen van supporters geluisterd, maar dat zie jij ongetwijfeld anders. Geen probleem, dan laten we dat in het midden. Feit is wel dat de club heeft gevraagd om een beetje fatsoen, of is dat alweer te veel?
Vergelijking die kant noch wal raakt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:
het was een supporter die de bal op het veld gooide, geen ballenjongen/meisje
Ik heb het gezien, gebeurde bij mij in de buurt. Dat staat hier voor mij los van. Ik vind de ballenjongens en -meisjes bij Heerenveen apathisch, niet adequaat en hebben weinig spelinzicht.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

SCH0513 schreef:
Je staat met z'n allen in het vak en als er dan explosie van vreugde is dan heeft gewoon niemand meer door waar zijn biertje is. 'kan ik je al helemaal niet meer serieus nemen'.
En jij hebt het over serieus nemen? 'Niemand' heeft door waar zijn biertje is??? Laat je eens goed nakijken zou ik zeggen. Het zijn er maar een paar die dit doen. En die paar moeten daar gewoon me kappen. Onvolwassen gedrag. Pleur je biertje dan lekker over je zelf heen. Je liegt als je durft te beweren dat het niet doelbewust naar voren wordt gegooid. Zelfs nog seconden na de goal. Grow up en leer je verstand te gebruiken. Iedereen blij tenzij je een enorme egotripper bent.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ik heb het gezien, gebeurde bij mij in de buurt. Dat staat hier voor mij los van. Ik vind de ballenjongens en -meisjes bij Heerenveen apathisch, niet adequaat en hebben weinig spelinzicht.
ok ik las het alleen in een andere context, het is mij nog nooit echt opgevallen
Hier heb ik geen woorden voor
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

pes5 schreef:
Ik heb het gezien, gebeurde bij mij in de buurt. Dat staat hier voor mij los van. Ik vind de ballenjongens en -meisjes bij Heerenveen apathisch, niet adequaat en hebben weinig spelinzicht.
We hebben het toch over ballenjongens en meisjes? Kom op man, het zijn kinderen!
Spijt heb je morgen maar!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ebiede schreef:
We hebben het toch over ballenjongens en meisjes? Kom op man, het zijn kinderen!
Die bij Heerenveen tussen de 12 en 16 zijn. Dan mag je best wat betere instructies geven lijkt mij.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Wat zou je graag zien dan?

Dat ze tijdrekken bij een voorsprong en snelheid bij achterstand?

Bij willem II gaan de ballenjongens bij voorsprong helemaal bij de hoekvlag zitten om zo 3 sec extra te winnen. Maar ik vind het persoonlijk erg kinderachtig
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Currahee schreef:Wat zou je graag zien dan?

Dat ze tijdrekken bij een voorsprong en snelheid bij achterstand?

Bij willem II gaan de ballenjongens bij voorsprong helemaal bij de hoekvlag zitten om zo 3 sec extra te winnen. Maar ik vind het persoonlijk erg kinderachtig
Dat hoeft niet eens. Ik zou in ieder geval wel graag zien dat ze de bal niet razendsnel aan een tegenstander geven als men bij Heerenveen nog niet goed staat.

Daarnaast vind ik dat ze ook gewoon niet opletten. Vaak ligt er een bal in de buurt, maar staren ze voor zich uit en letten ze niet op. Is hier überhaupt begeleiding voor bij Heerenveen? Ik weet dat Ajax dat wel doet.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Zal ook wel iets met mentaliteit te maken hebben en bravour. Kan me zo voorstellen dat in een Amsterdam jochie iets meer bravour en bluf zit in een jochie uit Heerenveen eo op die leeftijd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef:Zal ook wel iets met mentaliteit te maken hebben en bravour. Kan me zo voorstellen dat in een Amsterdam jochie iets meer bravour en bluf zit in een jochie uit Heerenveen eo op die leeftijd.
Bij Ajax krijgen de ballenjongens- en meisjes speciale training en instructies. Bij Heerenveen is het een hele korte instructie.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Bij Ajax krijgen de ballenjongens- en meisjes speciale training en instructies. Bij Heerenveen is het een hele korte instructie.
Dat geloof ik zo maar ik denk dat ook het een combinatie is.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Mackan68 schreef:En jij hebt het over serieus nemen? 'Niemand' heeft door waar zijn biertje is??? Laat je eens goed nakijken zou ik zeggen. Het zijn er maar een paar die dit doen. En die paar moeten daar gewoon me kappen. Onvolwassen gedrag. Pleur je biertje dan lekker over je zelf heen. Je liegt als je durft te beweren dat het niet doelbewust naar voren wordt gegooid. Zelfs nog seconden na de goal. Grow up en leer je verstand te gebruiken. Iedereen blij tenzij je een enorme egotripper bent.....
Jij trekt de boel wat uit verband Mackan, je hoort me nergens zeggen dat ik het goedkeur dat er doelbewust met biertjes wordt gegooid, maar als er mensen bij een doelpunt opspringen met een biertje in hun hand dan kun je er vanuit gaan dat die op plekken belanden en meestal dus naar beneden. Ik heb trouwens nog nooit iemand doelbewust een biertje zien gooien, wel al wat ladingen over me heen gehad. Kan gebeuren.

En mensen die een mening hier over hebben maar nog nooit in het vak hebben gestaan kan ik inderdaad niet serieus nemen.
Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Ik ben benieuwd of er net zoveel gegooid zou worden als er statiegeld op de bekers zou zitten.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

SCHyperman schreef:Ik ben benieuwd of er net zoveel gegooid zou worden als er statiegeld op de bekers zou zitten.
Wordt het bier dan met beker en al gegooid? :o
Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet, maar ging er van uit. Merk zelf dat het bij een concert of een festival vaak met beker en al het publiek in wordt geslingerd, en dat is een stuk minder als je statiegeld op je bekers hebt. Als er een slokkie bier over mij heengaat vind ik t ook niet zo erg, maar als ik bewust gedouchet wordt met een halve beker pils ben ik er vaak minder over te spreken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

SCH0513 schreef: Jij trekt de boel wat uit verband Mackan, je hoort me nergens zeggen dat ik het goedkeur dat er doelbewust met biertjes wordt gegooid, maar als er mensen bij een doelpunt opspringen met een biertje in hun hand dan kun je er vanuit gaan dat die op plekken belanden en meestal dus naar beneden. Ik heb trouwens nog nooit iemand doelbewust een biertje zien gooien, wel al wat ladingen over me heen gehad. Kan gebeuren.

En mensen die een mening hier over hebben maar nog nooit in het vak hebben gestaan kan ik inderdaad niet serieus nemen.
Ik trek niets uit z'n verband. Ik zie iedere wedstrijd weer wat er gebeurt. Opspringen en bier knoeien.....Dan zou je het over jezelf gooien, of over de buurman of over de rij voor je. Maar als het werkelijk meters door de lucht vliegt, naar voren, hoe naïef of wat voor chronische leugenaar ben je dan om vol te houden dat het per ongeluk zou gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SCH0513 schreef:
En mensen die een mening hier over hebben maar nog nooit in het vak hebben gestaan kan ik inderdaad niet serieus nemen.
Wat een onzin. Jij hebt nog nooit eredivisie gevoetbald dus jouw mening over voetbal of spelers uit de eredivisie is niet serieus te nemen? Jij hebt nooit in de directie van een BVO gezeten dus als jij wat zegt over de organisatie hoeven we je niet serieus te nemen? Jij bent nooit steward geweest dus jouw mening over een steward is niet serieus te nemen? Etc....

Het gaat gewoon om normen en waarden naar elkaar toe en respect. Heb je enig respect en normaal denk vermogen dan gooi je geen bier over je medesupporters. Bij juichen is het niet anders? Dan mors je hoog uit wat maar niet zo dat het tien of vijftien meter voor je neervalt, dan doe je het gewoon bewust.

Vroeg of laat wordt het onderling matten in het staanvak door het bier gegooi. De club komt slecht in het nieuws en moet dan maatregelen nemen. Bijvoorbeeld drooglegging en dan gaan we weer klagen dat het een belachelijke beslissing is van de directie om dat het maar om een klein aantal gaat die met bier gooit...
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Is het niet gewoon zaak dat dit door mensen uit het vak gecorrigeerd wordt? Iets met zelfregulerend enzo...
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zou inderdaad het meest ideale zijn, maar als je een plens bier in je nek krijgt staat er geen afzender op..
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Marça schreef:Zou inderdaad het meest ideale zijn, maar als je een plens bier in je nek krijgt staat er geen afzender op..
Klopt, maar de mensen naast en achter de moedwillige gooiers (als die er zijn) zien dat toch wel? Kwestie van in de kraag vatten en aanspreken. Luisteren ze niet, afleveren bij stewards. Of hen een glas bier over het hoofd kieperen als ze weer gooien.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Joucke schreef: Klopt, maar de mensen naast en achter de moedwillige gooiers (als die er zijn) zien dat toch wel? Kwestie van in de kraag vatten en aanspreken. Luisteren ze niet, afleveren bij stewards. Of hen een glas bier over het hoofd kieperen als ze weer gooien.

tuurlijk je praat wel heel makkelijk, ik wil wel s zien wat jij doet op zo'n moment...
Hier heb ik geen woorden voor
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Oh Torcida, kwestie van tijd hoor. Gebeurde gisteravond ook en kan je vertellen, mensen ergeren zich er kapot aan. Niet alleen bij een doelpunt maar ook geruime tijd daar na(zoals gisteravond). Fabeltje over "biertje kwijt" bij vieren van een doelpunt gaat niet helemaal op....
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

en wat heb jij er dan aan gedaan, heb je er wat van gezegd? heb je ze in hun kraag gevat? Ik bedoel je schrijft het hier wel zo op dus gister had je de gelegenheid
Hier heb ik geen woorden voor
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

TORCIDA schreef:en wat heb jij er dan aan gedaan, heb je er wat van gezegd? heb je ze in hun kraag gevat? Ik bedoel je schrijft het hier wel zo op dus gister had je de gelegenheid
Had zeker de gelegenheid maar jij denkt dat ik mij daar aan ga branden? Ben gekke Henkie niet! Er waren er gisteravond(weer) een aantal bij die nog voordat de wedstrijd begon behoorlijk beschonken waren. Ik laat ze maar in de waan dat het biersmijter echt "super stoer" is wat ze doen. Bovendien, ze zijn niet aanspreekbaar, laat staan verstaanbaar.... Steek ik geen energie in, doen de stewards, die er bij staan te kijken en er eveneens niets van zeggen, ook niet. Het is overigens maar een klein aantal van een verder mooie groep Heerenveen fanaten!!

BTW: Had jij er wat van gezegd of eentje in de kraag gevat? Of ben jij zelf zo een die het bier liever weg smijt dan op drinkt TORCIDA.
Plaats reactie