Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Eigenlijk is er gewoon geen discussie. Op alle openbare plekken worden rokers afgezonderd van de niet-rokers omdat de groep rokers steeds kleiner wordt, wat een gevolg is van een opkomende trend. Die trend is dat mensen steeds meer bewust gaan leven. Gezond eten, biologisch eten, duurzame energie. Prachtig voorbeeld daarbij is onze hoofdsponsor, een bedrijf wat ontzettend goed loopt en op de toekomst gebouwd is omdat het op de vraag van de hedendaagse markt inspeelt, maar dat even ter zijde.

Enkele maanden geleden zou ik nog geroepen hebben dat de geur van versgemaaid gras, een slokje bier, een snuifje speed en ook een hijsje van een sigaret bij een zaterdagavond wedstrijdvoetbal hoort. Echter begint mijn astma weer erger te worden en merk ik dat ik tijdens het uitgaan rookruimtes moet vermijden en zelfs in de schoolpauzes niet met rokende mensen een praatje kan gaan maken zonder daarna mijn medicijnen in te moeten nemen. Vervelend. Maar wat natuurlijk nog veel vervelender is, is dat je 45 minuten zonder sigaret moet.

Als je niet doorhad dat die laatste zin ironisch was, misschien dat je je hier thuisvoelt: cambuuronline.nl

Ik gun jullie van harte een sigartje, wél een heel pakje per wedstrijd, watte, zelfs twee pakjes. Maar als ik er hijgend naast moet zittend bederft dat een beetje mijn pret tijdens de wedstrijd. Zie je niet in dat het onfatsoenlijk is om de rook in mijn gezicht uit te blazen, ben je egocentrisch. Zie je dat wel in en doe je het alsnog, ben je egoïstisch en asociaal! Moet ik ergens anders plaatsnemen omdat mijn buurman wil roken? Houd gewoon even rekening met de mensen om je heen, we supporten tenslotte allemaal dezelfde club en willen allemaal een leuke avond hebben.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SCH0513 schreef: Dat weet ik wel, rokers en niet rokers die het niets boeien gaan grotendeels niet zo'n enquete invullen, alleen mensen die er tegen zijn zien hun kans schoon om er over te klagen. Dat dan 70% van de respondenten invult dat voor het rookbeleid zijn, dan is dat niet een goede indicatie. Het geeft geen goed beeld van de mening van alle supporters. Er wordt dan ook nog gesteld dat twee derde van de supporters tegen is, tsjonge jonge wat een onzin wordt hier uitgekraamd.
Dat is slechts jouw mening over de enquete. Zo vul jij het in omdat het je niet uitkomt. Ook jij kon de enquette invullen. Het is net als stemmen, degene die hem wel hebben ingevuld daar gaat het om. Iets met democratie.
Op dit moment ben jij degene die onzin uitkraamt en lijkt het dat je het niet kunt handlen dat het stadion binnen enkele tijd rookvrij wordt. Sterkte.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Betreffende de rokers discussie, ik als niet roker ben blij dat deze discussie gestart is.
Echter zal het tijd nodig hebben voor iedereen om aan het idee te wennen.
Het zal een kwestie van tijd zijn dat het roken in en om sportevenementen verboden gaat worden.
Dus goed en mooi dat we daarop vooruit lopen!

Blij dat het stadion gister mooi gevuld was, hopelijk is dit een opmaat voor de rest van het seizoen!!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

SCH0513 schreef:Grimo en Marca,

Is het al eens in jullie opgekomen dat grotendeels alleen mensen die problemen hebben met rokers zo'n enquete invullen? Die enquete is dan ook niet serieus te nemen en niet een goede indicatie.
Goh, volgens mij wordt er in GB nu iets dergelijks geroepen over de Brexit enquete.......
Iedereen die niet stemt/enquete niet invult verliest daarmee zijn recht om de uitkomst te bekritiseren!!!!!!!!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Erwin4ever schreef:Blij dat het stadion gister mooi gevuld was, hopelijk is dit een opmaat voor de rest van het seizoen!!!!
Dit viel mij echter nog wel tegen. Had een vol stadion verwacht. Het loopt goed, spelen tegen de kampioen, de nr 3 tegen nr 4, zaterdagavond 19:45. Dan valt 23.650 mij nog wel een beetje tegen.

Uiteraard een hele vooruitgang bij de eerste 3 wedstrijden, maar toch. Als je kijkt dat het gemiddelde vorig jaar 23.470 was. Zijn we van die paar duizend seizoenskaarthouders die de afgelopen jaren zijn kwijt geraakt, tevens een groot gedeelte kwijt geraakt als incidentele bezoeker?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

gwgwgw schreef:Als je kijkt dat het gemiddelde vorig jaar 23.470 was. Zijn we van die paar duizend seizoenskaarthouders die de afgelopen jaren zijn kwijt geraakt, tevens een groot gedeelte kwijt geraakt als incidentele bezoeker?
Dat gemiddelde moet je dan ook bekijken na 17 thuiswedstrijden, dus als je oa Groningen, Ajax en Feyenoord ook gehad hebben. Clubs die een uitvak ook goed vullen. Ook Cambuur zorgde voor een vol uitvak en goed bezette tribunes.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Een van de grootste ergernissen in het Abe Lenstra Stadion is volgens mij al jaren (provocerende) uitsupporters in thuisvakken. Ze kunnen je het bloed werkelijk onder de nagels vandaan halen, maar we zijn nette mensen dus je zegt er eerst niks van, misschien nog een keer netjes, en daarna zit je jezelf op te vreten. In Tilburg ging het gister helemaal mis, ik wil geweld NOOIT goed praten, maar dat de Feyenoordsupporter die in de gracht belandde inmiddels is opgepakt zegt wat mij betreft wel het een en ander.

Ik zit zelf ook wel eens in een thuisvak, vaak op uitnodiging. Maar hoe moeilijk is het om je dan gewoon te gedragen? Je bent te gast in het huis van de tegenstander. Je 'verpest' de avond van de vele tientallen supporters in je directe omgeving, ik begrijp dat echt niet. Geweld is natuurlijk nooit en te nimmer de oplossing, maar dat de vlam ooit een keer in de pan slaat kan ik me goed voorstellen.

Is het tijd voor landelijke spelregels voor uitsupporters in thuisvakken? Dat stewards door heel Nederland een handvat hebben, iets waarmee ze consequent kunnen optreden. Zo voorkom je willekeur en grote irritatie bij het thuispubliek.

Het is belachelijk dat het zo moet, maar beter zo dan doen alsof het allemaal wel meevalt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Kaz_SCH schreef: In Tilburg ging het gister helemaal mis, ik wil geweld NOOIT goed praten, maar dat de Feyenoordsupporter die in de gracht belandde inmiddels is opgepakt zegt wat mij betreft wel het een en ander.
Dat hij is opgepakt heeft niks te maken met zijn gedrag in het stadion.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Grimo schreef: Dat hij is opgepakt heeft niks te maken met zijn gedrag in het stadion.
Maar wel met zijn gedrag na de wedstrijd toch? En daarmee zijn 'karakter' als supporter. Als ik net in de gracht gegooid ben zou ik niet per se veel zin hebben om nog even lekker rond te blijven hangen in het centrum van Tilburg.

Maar goed, wat vind je er inhoudelijk van dan Grimo? Daar ben ik met vooral benieuwd naar.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Over zijn karakter kan ik niet oordelen. Over het hoe en wat buiten het stadion ook niet.

Ik vind het jammer dat de mentaliteit van een gedeelte van de (Nederlandse?) voetbalsupporter zo is. Dat je uitsupporters die juichen in een thuisvak wil molesteren terwijl er kinderen bij zitten. Dat je zo hersenloos bent dat je kinderen dit wilt laten meemaken op de tribune snap ik niet. Kennelijk gaan frustraties boven het wel een wee van kinderen op de tribune. Zo kan je dus nooit meer mee met een vriend die ergens anders supporters is. Ik vind het dieptriest. Je mag van mij best juichen voor een andere club op de tribune, zolang je het niet provocerend doet.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dat het zou moeten kunnen zijn de meesten het wel over eens, dat het niet kan ook. Zowel de bezoekende supporter als de supporter van de thuisclub heeft vaak teveel moeite met de situatie. Er wordt wel provocerend gejuicht, er wordt wel op gereageerd. In mijn ogen is de discussie dan ook niet of het zou moeten kunnen, wel hoe je er als club mee om wilt gaan.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 03-10-2016 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
scheeren
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-07-2015 04:58

Bericht door scheeren »

Supporters van de tegenstander horen in het uitvak. Probleem opgelost
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Grimo schreef: Dat is slechts jouw mening over de enquete. Zo vul jij het in omdat het je niet uitkomt. Ook jij kon de enquette invullen. Het is net als stemmen, degene die hem wel hebben ingevuld daar gaat het om. Iets met democratie.
Op dit moment ben jij degene die onzin uitkraamt en lijkt het dat je het niet kunt handlen dat het stadion binnen enkele tijd rookvrij wordt. Sterkte.
Hahaha, die enquête vergelijken met democratie. Ik krijg steeds meer het idee wat voor persoon jij bent. Het is niet mijn mening, je kan niet ontkennen dat de resultaten van die enquête niet generaliseerbaar zijn en dat heeft niks met een mening te maken.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

What's next? Alcoholvrij stadion? Geen snacks meer maar appels en bananen? :lol:
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

SCH0513 schreef:What's next? Alcoholvrij stadion? Geen snacks meer maar appels en bananen? :lol:
Rare vergelijking. Wist niet dat omstanders schadelijke stoffen krijgen als iemand een appel eet...
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

En weer was daar een gigantische bierdouche bij de goal. Stumperds!! En dan straks janken dat Noord drooggelegd wordt. Eisenga heeft daar vorige week in een mail voor gewaarschuwd. Maar de hersenlozen onder onze die-hards hebben dat natuurlijk niet gelezen. Op deze manier hoop ik g.v.d dat ze per ingang van de volgende wedstrijd geen drinken meer op de tribune toelaten. Want als frisdrank het enige is wat nog wel geschonken zou worden dan zal daar ook weer mee gegooid worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Hoe meer aandacht hoe meer bier er door de lucht vliegt.... Ik drink het zelf liever op maar op het moment van de goal tegen psv snap ik heel goed dat het niet goed lukt om hem vast te houden... wat een vreugdeexplosie was dat zeg.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Podium3 schreef:Ik drink het zelf liever op maar op het moment van de goal tegen psv snap ik heel goed dat het niet goed lukt om hem vast te houden...
Wat een onzin. Dat je bier morst of evt zelfs laat vallen met een doelpunt, daar kan ik inkomen. Dat er bekers bier door de lucht vliegen, gebeurd gewoon moedwillig.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

En weer was daar een gigantische bierdouche bij de goal. Stumperds!! En dan straks janken dat Noord drooggelegd wordt. Eisenga heeft daar vorige week in een mail voor gewaarschuwd. Maar de hersenlozen onder onze die-hards hebben dat natuurlijk niet gelezen. Op deze manier hoop ik g.v.d dat ze per ingang van de volgende wedstrijd geen drinken meer op de tribune toelaten. Want als frisdrank het enige is wat nog wel geschonken zou worden dan zal daar ook weer mee gegooid worden.
machtig, wat een ontlading bij de 1-0, al m'n bier weg, maar weer 6 nieuwe gehaald.
Hier heb ik geen woorden voor
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

aanstekers en bierglazen richting de keeper, bier gooien in het vak en stug op de trap blijven staan. Blijkbaar zijn er een aantal lieden die het nieuw verworven staanvak zo snel mogelijk weer kwijt willen. Zonde.
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

Mackan68 schreef:En weer was daar een gigantische bierdouche bij de goal. Stumperds!! En dan straks janken dat Noord drooggelegd wordt. Eisenga heeft daar vorige week in een mail voor gewaarschuwd. Maar de hersenlozen onder onze die-hards hebben dat natuurlijk niet gelezen. Op deze manier hoop ik g.v.d dat ze per ingang van de volgende wedstrijd geen drinken meer op de tribune toelaten. Want als frisdrank het enige is wat nog wel geschonken zou worden dan zal daar ook weer mee gegooid worden.
Eisenga en de club zullen zelf ook wel snappen dit uit vreugde van de goal kwam! Ik was zelf ook 2 bier kwijt na de goal, waar ze gebleven zijn? ik heb geen idee....
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

NNboss schreef: Eisenga en de club zullen zelf ook wel snappen dit uit vreugde van de goal kwam! Ik was zelf ook 2 bier kwijt na de goal, waar ze gebleven zijn? ik heb geen idee....
Je kunt lang en breed lullen. Als de club en Eisenga het zouden snappen hadden ze de mail hierover niet gestuurd. Verder, als er van vreugde een biertje door de lucht zou vliegen dan is het wel bijzonder opvallend dat dat steevast in één grote golf naar voren is en niet recht omhoog waar je zelf staat. Dát zou namelijk een natuurlijke beweging zijn bij een vreugdesprong na een goal. Het is dus een doelbewuste actie. Wetende dat er veel mensen zijn die zich er aan ergeren is het dus alleen om anderen te jennen. Er is niets anders van te maken. Ik zou je uitnodigen om mensen persoonlijk een biertje over hun hoofd te gooien. Terwijl je ze recht in de ogen kijkt. Ik ben benieuwd of je dan nóg zo'n held (op sokken) bent! Kappen met die onzin!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

machtig, wat een ontlading bij de 1-0, al m'n bier weg, maar weer 6 nieuwe gehaald.
Stoer man!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
scheeren
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-07-2015 04:58

Bericht door scheeren »

Mackan lekker wegwezen, bier op het veld hoort niet. Maar bij de 1-0 je bier de lucht in gooien moet kunnen.
Dan zie je dat het leeft he
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Als al die biergooiers nou eens lekker vooraan staan, is het opgelost.

@Scheeren: Het leeft ook wel zonder bier te gooien. Als dat voor jou dan meer leeft misschien dan een ideetje om je bier over jezelf te gooien?
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

door Mackan68 » 06-10-2016 06:37

machtig, wat een ontlading bij de 1-0, al m'n bier weg, maar weer 6 nieuwe gehaald.


Stoer man!!

Ja en waar denk jij dat het gebleven is dan? heb het gewoon uitgedeeld. maar bedankt dat je dat stoer vindt....
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

scheeren schreef:Mackan lekker wegwezen, bier op het veld hoort niet. Maar bij de 1-0 je bier de lucht in gooien moet kunnen.
Dan zie je dat het leeft he
Ja, alsof je alleen met biergooien maar kunt bewijzen dat het leeft.....
Jammer dat het dan niet langer zal leven wanneer er geen drinken meer op de tribune is toegestaan. Hoe een stel simpele zielen het voor zichzelf en anderen aan het vergallen zijn.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 06-10-2016 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

TORCIDA schreef:


Ja en waar denk jij dat het gebleven is dan? heb het gewoon uitgedeeld. maar bedankt dat je dat stoer vindt....
Daar is niets mis mee, maar je reactie in deze discussie deed vermoeden dat het bier op een andere manier 'zoek' was geraakt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik erger me niet zo snel aan dingen, maar vandaag tot minimaal vier keer toe dat er twee ballen in het veld liggen. Bij de goal van Marzo waren er ook twee ballen in het veld en mochten we blij zijn dat Blom dat niet affloot.
Of er is weer een sufferd (laat ik het aardig houden) uit het publiek die de bal op het veld gooit ipv naar de steward. Maar ook de ballenjongens/meisje ""zien" niet wanneer wel of niet de bal in toegegooid moet worden
Laatst gewijzigd door Feanfan 1 op 23-10-2016 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Gevalletje 1-0 was inderdaad een supporter die de boel bijna verneukte. Gelukkig liet Blom doorspelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie