Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

12eMan schreef:
Had zeker de gelegenheid maar jij denkt dat ik mij daar aan ga branden? Ben gekke Henkie niet! Er waren er gisteravond(weer) een aantal bij die nog voordat de wedstrijd begon behoorlijk beschonken waren. Ik laat ze maar in de waan dat het biersmijter echt "super stoer" is wat ze doen. Bovendien, ze zijn niet aanspreekbaar, laat staan verstaanbaar.... Steek ik geen energie in, doen de stewards, die er bij staan te kijken en er eveneens niets van zeggen, ook niet. Het is overigens maar een klein aantal van een verder mooie groep Heerenveen fanaten!!

BTW: Had jij er wat van gezegd of eentje in de kraag gevat? Of ben jij zelf zo een die het bier liever weg smijt dan op drinkt TORCIDA.
Tja, als stewards het zien en niet ingrijpen, waar maken we ons dan druk om? Dan is het gewoon de verantwoordelijkheid van de club toch?
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1374
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Heb überhaupt nog nooit begrepen dat je je duurbetaalde biertje weg zou gooien, nog los van de overlast voor je medesupporters. :lol:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik heb wel wel eens wat kleine ruzietjes gezien toen iemand wat zei van het zuipen en gooien. Dus ik snap ook wel dat er daarna wat angst is om er over te beginnen. Het is beter om dat bij de club te klagen en de stewards te laten ingrijpen. Droogleggen zal wel nooit gebeuren omdat er gewoon teveel verdient wordt aan de consumpties.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Joucke schreef: Tja, als stewards het zien en niet ingrijpen, waar maken we ons dan druk om? Dan is het gewoon de verantwoordelijkheid van de club toch?
Dat is in eerste instantie natuurlijk flauwekul. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen fratsen. Heb in Eindhoven even met 0513 gesproken. Hij verliest wel eens wat bier bij het juichen. Dat kan en dat snap ik best. Maar de mensen die hun bier (soms met beker en al) meters naar voren gooien doen dat bewust en daar blijf ik bij. Zag in Eindhoven zelfs de cameraman/fotograaf op het veld geraakt worden. Dikke kolder!
Als de club logischerwijs wil dat dit stopt zou je zeggen dat de stewards hierover instructies krijgen. Maar kennelijk is dat niet aan de orde, of zijn die stewards ook geen gekke Henkies... Ze gaan meer voor de echt 'zware' vergrijpen. Rookbommen enzo.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 29-10-2016 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ook zo'n heerlijk sfeerattribuut; de rookbom. Wat is het nut daarvan? Lekker iedereen een giftige damp in de longen bezorgen. Voor mij zijn dat echt leeghoofden. Dat fouilleren in Eindhoven stelde ook geen reet voor trouwens, maar de stewards lijken wel voor een aantal van die gastjes met een grote bek.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

pes5 schreef:Ook zo'n heerlijk sfeerattribuut; de rookbom. Wat is het nut daarvan? Lekker iedereen een giftige damp in de longen bezorgen. Voor mij zijn dat echt leeghoofden. Dat fouilleren in Eindhoven stelde ook geen reet voor trouwens, maar de stewards lijken wel voor een aantal van die gastjes met een grote bek.
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

pes5 schreef:Ook zo'n heerlijk sfeerattribuut; de rookbom. Wat is het nut daarvan? Lekker iedereen een giftige damp in de longen bezorgen. Voor mij zijn dat echt leeghoofden. Dat fouilleren in Eindhoven stelde ook geen reet voor trouwens, maar de stewards lijken wel voor een aantal van die gastjes met een grote bek.
Niks mooiers dan pyro. Punt.
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Dat fouilleren in Eindhoven stelde ook geen reet voor trouwens,
Nou, degene die mij fouilleerde wees me er wel op dat ik 2 aanstekers op zak had dus die deed in ieder geval goed z'n best :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef: Nou, degene die mij fouilleerde wees me er wel op dat ik 2 aanstekers op zak had dus die deed in ieder geval goed z'n best :lol:
Er waren ook stewards die dat voor het eerst deden. Had weinig om het lijf.

Wel een prima sfeer overigens, maar dat biergooien en die rookbommen voor elkaars voeten gooien, blijf ik belachelijk vinden.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

12man omdat jij op mijn quote van Joucke reageerde meende ik dat jij ook gezegd had dat je ze bij de kraag zou vatten, dat was dus niet zo, Ik haal dus in mijn reactie jullie door elkaar , Joucke zou dit doen maar of hij het doet is dus de vraag.

Weet je een keer wat bier over mij heen gebeurd nu ook wel s vind ik niet zo'n probleem, maar als ik moedwillig een bak bier in m'n nek krijg kost hem dat of 6 bier of een dreun op z'n neus. Aan hem de keus. Daarnaast heb ik een schurft hekel aan als men zaken op het veld gooit, mocht ik naast iemand staan die dat doet dan spreek ik hen daarop aan. Echter van waar ik sta haal je het veld niet en kan ik dus ook niet zien wie dat doet .
Hier heb ik geen woorden voor
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

TORCIDA schreef:12man omdat jij op mijn quote van Joucke reageerde meende ik dat jij ook gezegd had dat je ze bij de kraag zou vatten, dat was dus niet zo, Ik haal dus in mijn reactie jullie door elkaar , Joucke zou dit doen maar of hij het doet is dus de vraag.

Weet je een keer wat bier over mij heen gebeurd nu ook wel s vind ik niet zo'n probleem, maar als ik moedwillig een bak bier in m'n nek krijg kost hem dat of 6 bier of een dreun op z'n neus. Aan hem de keus. Daarnaast heb ik een schurft hekel aan als men zaken op het veld gooit, mocht ik naast iemand staan die dat doet dan spreek ik hen daarop aan. Echter van waar ik sta haal je het veld niet en kan ik dus ook niet zien wie dat doet .
Ik zou het waarschijnlijk niet aandurven, afhankelijk van hoeveel het er zijn, hoe doorgesnoven ze eruit zien en hoeveel medestanders ik heb. Ik heb geen zin in vechtpartijen met medefans. Maar ik meen dat er eerder was gezegd dat dit soort dingen wel voorkomen zou worden door mensen die erbij in de buurt zouden staan. Daar verwees ik eigenlijk naar ;-)

Mede ook een reden voor mij om naast het sfeervak te zitten, en er niet in te staan.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

TORCIDA schreef:12man omdat jij op mijn quote van Joucke reageerde meende ik dat jij ook gezegd had dat je ze bij de kraag zou vatten, dat was dus niet zo, Ik haal dus in mijn reactie jullie door elkaar , Joucke zou dit doen maar of hij het doet is dus de vraag.

Weet je een keer wat bier over mij heen gebeurd nu ook wel s vind ik niet zo'n probleem, maar als ik moedwillig een bak bier in m'n nek krijg kost hem dat of 6 bier of een dreun op z'n neus. Aan hem de keus. Daarnaast heb ik een schurft hekel aan als men zaken op het veld gooit, mocht ik naast iemand staan die dat doet dan spreek ik hen daarop aan. Echter van waar ik sta haal je het veld niet en kan ik dus ook niet zien wie dat doet .
No problem TORCIDA, kan gebeuren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

TORCIDA schreef: Weet je een keer wat bier over mij heen gebeurd nu ook wel s vind ik niet zo'n probleem, maar als ik moedwillig een bak bier in m'n nek krijg kost hem dat of 6 bier of een dreun op z'n neus. Aan hem de keus. Daarnaast heb ik een schurft hekel aan als men zaken op het veld gooit, mocht ik naast iemand staan die dat doet dan spreek ik hen daarop aan.
En terecht. Maar dit hangt ook af van de persoon (helaas). Gisteren zat ik tussen de feyenoord supporters en eentje blies steeds rook naar achteren (vol in m'n gezicht) waar ik zat. Dan ben ik wel een persoon die em vraagt ergens anders heen te blazen of vragen te wachten tot de pauze. Deze man waardeerde mn reactie en wachtte keurig tot de pauze. Samen maken we de sport en het plezier. En dan hebben we het hier over iemand die zich van geen kwaad bewust was.
Maar, mensen die je uitdagen door moedwillig bier over je heen te gooien, aanvaarden ook indirect de consequenties. Mits in het NN-vak zou je eigenlijk de namen door moeten geven aan de organisatie. Weerzinwekkend en triest om bier over een ander heen te gooien; laat staan over je medefans. Enfin, het zegt vaak genoeg over de leeftijd en het verstand.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1374
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Vrieskist schreef:Ik heb wel wel eens wat kleine ruzietjes gezien toen iemand wat zei van het zuipen en gooien. Dus ik snap ook wel dat er daarna wat angst is om er over te beginnen. Het is beter om dat bij de club te klagen en de stewards te laten ingrijpen. Droogleggen zal wel nooit gebeuren omdat er gewoon teveel verdient wordt aan de consumpties.
De horeca is niet in eigen beheer, het zal de club worst zijn hoeveel bier er gedronken wordt. Volgens bij betaalt Blaauw een vast bedrag per jaar, en pakken zij de (eventuele) winst.
Gebruikersavatar
Arnold89
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2016 18:59

Bericht door Arnold89 »

Gewoon stoppen met gooien en het opdrinken. Ben zelf nog niet geraakt maar ik zie de lol er niet van in om een vol glas naar beneden te gooien.
Gorredijk - Heerenveen! It Fryske lân fol eare en rom
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

'Wie niet springt die is een jood' etc.
nou nou
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

']"wie niet springt is geen jood"
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

TORCIDA schreef:']"wie niet springt is geen jood"
Eens.
nou nou
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

TORCIDA schreef:'wie niet springt is geen jood"
En werd daarna nou geroepen "alle joden moeten dood"???
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat over die Joden (ik praat het niet goed) maar alle friezen moeten dood of alle Friezen zijn homo kan en mag wel?
Spijt heb je morgen maar!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Ebiede schreef:Dat over die Joden (ik praat het niet goed) maar alle friezen moeten dood of alle Friezen zijn homo kan en mag wel?
Dat niet, maar hiermee zet je natuurlijk wagenwijd de deur open voor droeftoeters die beginnen over antisemitische spreekkoren...
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2036
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zulke spreekkoren zeggen vooral veel over de mensen die het zingen. Hele bevolkingsgroepen dood wensen, gezellig... :?

Ik schaam me daar als Heerenveenfan best voor, eerlijk gezegd. Gelukkig is het maar een klein groepje - al is elke stem die zoiets roept er een te veel.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Het is walgelijk inderdaad. Het zal wel onmogelijk zijn maar zulke gasten moet je gelijk je stadion uitdonderen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

"TORCIDA"]'wie niet springt is geen jood"
En werd daarna nou geroepen "alle joden moeten dood"???
ik heb het eens proberen te ontleden,

wie NIET springt is een Jood, dus dan moeten alle niet ajaxieden springen, bij wijze van spreken wij dus
wie NIET springt is geen Jood zou dus iedereen moeten zingen die Ajaxied is of Jood is

Dat woordje geen doet t hem in deze, dus mijn eigen quote, Joucke is niet door "ons' gezongen maar was de tegenleus op het bericht van Superfries.

ik heb trouwens en sta in het NN vak gehoord dat het eindige met " alle herten moeten dood' en aangezien dat geen bevolkingsgroep is maar een diersoort kun je deze lijkt niet kwetsen of discrimineren.

Ik las op twitter dat opper oproer journalist R de Vries had gehoord dat er ook iets over Hamas zou zijn gezongen? iets waar ik mij van distantieer maar ik sta in het NN in het midden en heb dat niet gehoord, dus als dat al is gezongen is dat wel erg zacht of door slechts een enkeling gezongen, keur het niet goed, maar A klopt het en B moet dat dan door een deze pipo weer als nieuws gebracht worden waardoor het veel groter lijkt? Ik keur het absoluut af maar dit soort berichten ook.
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Waar gaat dit eigenlijk over... Dat van Cambuur slaat ook nergens op, we speelde toch tegen Ajax en niet Cambuur? Waar is de link tussen beide ploegen? Het lijkt wel of mensen een obsessie hebben met Cambuur, moeten ze steeds maar weer toegezongen worden? Is de haat tegen Cambuur groter dan de liefde voor Heerenveen?

Waarom wordt er gezongen met zinnen met dubbele negaties? Dit maakt het heel moeilijk voor de rest van de supporters in het stadion om mee te zingen. Dit is toch wel wat we willen? Gebruik dan simpele zinnen ipv deze dubbele negaties...

Enfin, ik ben geen fan van het zingen over Joden en dat iedereen een Jood is. Er is al meerdere keren in media aangegeven dat deze bevolkingsgroep hier wel klaar mee eens. Dat een deel van de Ajax-supporters dit zien als geuzennaam kan mij niet interesseren, blijkbaar ondervinden mensen hier hinder aan dus dan is het naar mijn mening klaar.
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:
Ik las op twitter dat opper oproer journalist R de Vries had gehoord dat er ook iets over Hamas zou zijn gezongen? iets waar ik mij van distantieer maar ik sta in het NN in het midden en heb dat niet gehoord, dus als dat al is gezongen is dat wel erg zacht of door slechts een enkeling gezongen, keur het niet goed, maar A klopt het en B moet dat dan door een deze pipo weer als nieuws gebracht worden waardoor het veel groter lijkt? Ik keur het absoluut af maar dit soort berichten ook.

Roelof heeft niks over Hamas getwitterd. Wel over wat hij van het zingen van " alle joden moeten dood" vindt. Wat door meerdere mensen is gehoord, wel door een kleine groep gezongen misschien maar toch. Overigens vind ik het raar dat je de boodschapper hiervan het kwalijk neemt. Het word niet opgeblazen verder in de media naar mijn weten.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

In het stadion heb ik alle herten moeten dood gehoord, wat overigens net zo kansloos is.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Alle joden moeten dood werd er ook gezongen. Nog erger dan alle herten moeten dood in iedere wedstrijd die niet tegen Cambuur gespeeld wordt. VMBO niveau of nog lager.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

VMBO mijn inziens nog te hoog. Bestaat ITO nog? :|
SCH
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Roelof heeft niks over Hamas getwitterd. Wel over wat hij van het zingen van " alle joden moeten dood" vindt.
dan stond dat in een reactie op zijn bericht. Zoals ik zei, ik keur het niet goed, het is door een enkeling gehoord die dan ook erg dicht in de buurt stond van deze lieden. Ik sta zelf ook in het NN centraal in het midden en heb dit niet gehoord. Ik vind dus als je als journalist een groter podium zoekt over iets wat niet of nauwelijks is gehoord of door een enkeling is gebezigd, je bewust iets schrijft om negatief te zijn, iets aan te zwengelen, om een bepaald imago te schetsen.
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie