Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Het wordt steeds meer een theater der commercie. Nog een paar jaar verder en de wedstrijd wordt even stilgelegd voor een reclame boodschap.

Om de tien minuten een Irritant luid dingdong om de tussenstanden van de eerste divisie te melden. Wat interesseert mij dat en al helemaal niet zovaak. En dan de beschamende vertoning om dat bierblik aan de man te brengen. Dat hoeft toch niet zo? Gewoon een ranzige reclame stunt om ook nogeens dat smerige biertje aan de man te brengen. Dan nog die ronddraaiende reclame borden. Irritant maar daar kan ik dan nog wel enigzins inkomen. Nieuwe speeltijden van de wedstrijden ook zoiets. Puur gebaseerd op hoe verdien ik zoveel mogelijk geld, met supporter wordt geen rekening gehouden. Maar waarom zou je ook? Het zit weer vol. Welkom in het nieuwe seizoen.
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Joho schreef:
Om de tien minuten een Irritant luid dingdong om de tussenstanden van de eerste divisie te melden. Wat interesseert mij dat en al helemaal niet zovaak.
Daarnaast was die dingdong de 2e helft veel harder..én werd er 1 of 2 keer nadat de eerste divisie wedstrijden allang afgelopen waren nog steeds ''Tussenstanden" vermeld. Gek genoeg was er geen enkele uitslag veranderd :roll:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik weet dat ik het eens eerder heb gezegd, maar de 2-1 van Heracles heb ik helemaal niet gezien omdat iemand zo nodig voor mij langs moest lopen, stront irritant ga gewoon drinken/eten halen als het echt rust is.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Lipton schreef:Ik weet dat ik het eens eerder heb gezegd, maar de 2-1 van Heracles heb ik helemaal niet gezien omdat iemand zo nodig voor mij langs moest lopen, stront irritant ga gewoon drinken/eten halen als het echt rust is.
Wat hier boven allemaal staat kan me gestolen worden..
Is al miljoen x hier voorbij gekomen maar dat mensen bij een stand van 2-2 en dan 4 minuten voor tijd weg gaan en +blessuretijd ook nog eens 4 minuten daar kan ik maar niet aan wennen...
Is de allegrootste ergernis wat er is in het abe lenstra stadion..ik blijf het maar herhalen :wink:
Zou bijna smeken...doe de hekken dicht en pas open doen als de wedstrijd is afgelopen is.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

boy waterman schreef:doe de hekken dicht en pas open doen als de wedstrijd is afgelopen is.
Ik snap wat je bedoelt, maar dit is toch iets te tricky. Want als je nou echt weg MOET. Iemand belt je op en je moet dringend naar huis, dan kan ik me het voorstellen dat iemand naar huis gaat. Maar mensen die weg gaan om te meute te ontlopen en daarbij andere de wedstrijd voor andere fans verstoren erger ik mij ook aan.

Ik denk niet eens dat Heerenveen de deuren dicht MAG houden.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

dan de 85e minuut hekken dicht tot het einde ..
frisian-viking
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 19-09-2006 21:04
Locatie: Engelum
Contacteer:

Bericht door frisian-viking »

Er kunnen natuurlijk altijd uitzondering worden gemaakt. Gewoon niemand eruit laten behalve als het dringend is, en dat is vaak wel duidelijk dus dat hoeft geen probleem te zijn
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Voetbal is allang geen voetbal meer."
Naar het voetbal gaan is tegenwoordig meer een soortement van verplicht netwerken voor je baas, om zodoende veel omzet te genereren voor je bedrijf. Veel fans worden zo langzamerhand 'opgezogen'in de wereld die commercie heet. Ongedwongen voetbal kijken is er niet meer bij. Het begint al bij bij de ingang waar die irritante bijdehande stewards staan. `T is een kwestie van geduld tot de tijd dat deze mensen reclamefolders gaan uitgeven, met reclame op hun hoofd gaan rondlopen , verplicht met megafoon gaan omroepen dat een ieder wel in t gereel moet blijven lopen, en zeker niet moet vergeten gemiddeld zo`n 50 euri`s uit te gaan geven aan vreten en zuipen. Anders ben je nl tegenwoordig supporter onwaardig.

Hoelang duurt t nog dat je kunt beleggen in je eigen voetbalstoeltje?

Een voetbalwedstrijd lijkt tgenwoordig meer op een concert van een bekende popgroep dan op een lekker potje ballen. De echte beleving van een voetbalwedstrijd is dood....al jaren!

Helaas... :(
Miereneukert!
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Ik weet inmiddels dat het al heel vaak gezegd is maar ik sluit me er gewoon bij aan. Niet meer vroeg weglopen. Ik zat in 415 en de eerste goal van Heracles viel recht voor mijn nuis maar zag er letterlijk helemaal niks van. Het was dat die irritante jongens die het veld op mogen met de Spelers (Heracles jongens) begonnen te juichen anders had ik er helemaal niks van mee gekregen. Doe er alsjeblieft iets aan, ik weet dat het wachten nog wel lang kan duren vooral als je van boven in het stadion moet komen. Maar als je na het fluitsignaal meteen gaat kun je nog makkelijk eten en drinken halen en op tijd terug zijn.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Ook de paapo op NN blijft een grote ergenis...
Deze wordt opeens weer door de strot geduwd onder het mom van een zogenoemde poll op de NN site waar niemand iets van afwist en waar 10 man een stem uitgebracht hebben.

Is en blijft een volstreks mislukt project. Dus dat zeepkist ken beter weer heel snel de kast in...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

SpongeBob schreef:Ook de paapo op NN blijft een grote ergenis...
Deze wordt opeens weer door de strot geduwd onder het mom van een zogenoemde poll op de NN site waar niemand iets van afwist en waar 10 man een stem uitgebracht hebben.

Is en blijft een volstreks mislukt project. Dus dat zeepkist ken beter weer heel snel de kast in...
Kun je je mening ook onderbouwen?

Er is inderdaad destijds een enquête geweest, wat uitgebreid overal heeft gestaan. Op de NN site, het NN forum, NoordNieuws en volgens mij is het ook op dit forum wel ter sprake gekomen. Je had je mening dus best kunnen geven, net als de ruim 100 anderen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Caspar schreef:
Kun je je mening ook onderbouwen?

Er is inderdaad destijds een enquête geweest, wat uitgebreid overal heeft gestaan. Op de NN site, het NN forum, NoordNieuws en volgens mij is het ook op dit forum wel ter sprake gekomen. Je had je mening dus best kunnen geven, net als de ruim 100 anderen.
De enquête van destijds is nergens aangegeven. 100 reacties vind ik dan ook niet representatief voor een vak waar zo'n 1000 mensen staan...

Ook de uitvoer van het capo-project rammelt aan alle kanten. Ten eerste is er amper te verstaan wat er wordt gezongen, en ten tweede zou de capo zorgen voor "opvulling" tijdens de stille momenten. Dit ging de eerste 10 min. goed misschien, maar daarna absoluut niet meer...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

SpongeBob schreef: De enquête van destijds is nergens aangegeven. 100 reacties vind ik dan ook niet representatief voor een vak waar zo'n 1000 mensen staan...
Ga nog maar even een cursus statistiek volgen dan.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

SpongeBob schreef:De enquête van destijds is nergens aangegeven. 100 reacties vind ik dan ook niet representatief voor een vak waar zo'n 1000 mensen staan...

Ook de uitvoer van het capo-project rammelt aan alle kanten. Ten eerste is er amper te verstaan wat er wordt gezongen, en ten tweede zou de capo zorgen voor "opvulling" tijdens de stille momenten. Dit ging de eerste 10 min. goed misschien, maar daarna absoluut niet meer...
Kijk, daar noem je in ieder geval argumenten. Goed dat je ze noemt, want daar heeft de capo iets aan. Als je er ook nog even bij zet hoe hij het volgens jou kan verbeteren zijn we helemaal klaar. Het is zo makkelijk om te roepen dat iets kut is...

Bovendien is er absoluut 'reclame' gemaakt voor die enquete via de kanalen die ik in mijn eerdere post noemde. Dat mensen niet de moeite nemen op de hoogte te blijven of zo'n enquete in te vullen kan je het bestuur niet verwijten.
Ladies and gentleman: We've got him!
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Jeroen schreef: Ga nog maar even een cursus statistiek volgen dan.
Of jullie. De manier waarop die poll is georganiseerd, leidt er toe dat vooral de hele fanatieke mensen zullen hebben meegedaan. Die zullen wellicht eerder voorstander zijn van dit idee. He is in ieder geval duidelijk geen a-selecte steekproef.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

FC Drogeham schreef:
Of jullie. De manier waarop die poll is georganiseerd, leidt er toe dat vooral de hele fanatieke mensen zullen hebben meegedaan. Die zullen wellicht eerder voorstander zijn van dit idee. He is in ieder geval duidelijk geen a-selecte steekproef.
Ach, asjeblieft zeg. Als 900 leden al niet eens de moeite nemen om zich af te melden voor de jaarlijkse alv, dan vraag ik me af of je die uberhaupt wel zou moeten vragen voor zo'n enquete.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

FC Drogeham schreef:Of jullie. De manier waarop die poll is georganiseerd, leidt er toe dat vooral de hele fanatieke mensen zullen hebben meegedaan. Die zullen wellicht eerder voorstander zijn van dit idee. He is in ieder geval duidelijk geen a-selecte steekproef.
Hoe had het anders gemoeten dan? De enquete is zo ongeveer overal aangegeven. Op de site, op het forum, in Noordnieuws. Veel meer kunnen ze niet doen lijkt me. Bovendien is meer dan 10% halen bij een enquete een hele nette uitslag.
Ladies and gentleman: We've got him!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

FC Drogeham schreef:De manier waarop die poll is georganiseerd, leidt er toe dat vooral de hele fanatieke mensen zullen hebben meegedaan.
Maar dat ligt toch niet aan het NN-bestuur? Ik zit op Zuid, maar ben ook lid van Nieuw Noord. Toch heb ik de enquete voor zover ik weet gewoon ingevuld. Naar mijn mening was het gewoon duidelijk. Je kan het NN-bestuur niet verantwoordelijk houden voor de beperkte reacties.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Tevens is de enquete anoniem en is met geen mogelijkheid te zeggen wie fanatiek is en wie niet. Het enige wat je kan zeggen is dat mensen die het meest betrokken zijn bij Nieuw Noord de enquete hebben ingevuld, maar hoe fanatiek die zijn? Geen idee.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Caspar schreef: Hoe had het anders gemoeten dan? De enquete is zo ongeveer overal aangegeven. Op de site, op het forum, in Noordnieuws. Veel meer kunnen ze niet doen lijkt me. Bovendien is meer dan 10% halen bij een enquete een hele nette uitslag.
Ik was toendertijd nog lid van NN, maar heb het nergens gelezen. (nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik bijna nooit op de nieuwnoord.org website kwam/kom) maar in het NoordNieuws, etc stond het in ieder geval niet. De uitslag ja, maar niet een aankondiging voor een enquête.

En 10% is helemaal geen nette uitslag. Het is ronduit een zeer matige 'opkomst' Bij een referendum etc heb je toch ook altijd een minimumgrens van 30% a 40% voordat het feest doorgaat?
Ik heb geen onderschrift nodig...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jij zit (aangezien je geen lid meer bent) in een groep met een lage interesse voor Nieuw Noord. Dat is uiteraard geen probleem, maar je kan niet verwachten dat we enorm veel moeite gaan doen om die groep te bereiken voor een enquete over NN. Zeker niet als daar kosten aan verbonden zitten (bijvoorbeeld porto door het versturen van een brief). Een website/forum is een eenvoudig en snel middel om met je leden te communiceren. Als jij als (ex-)lid niet bereid bent daar met enige regelmaat op te kijken, maakt het je waarschijnlijk niet zoveel uit wat er binnen de vereniging gebeurt.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik zou zeggen gooi er hier eens een poll tegenaan? Gewoon om een second opinion te krijgen over hoe iedereen er nou echt over denkt.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Ik zou zeggen gooi er hier eens een poll tegenaan?
Dat gaat denk ik niet gebeuren. De site van NN is daar de enige aangewezen plaats voor. De Capo was echt meer dan prima. Mocht je het echt helemaal niks vinden...ga dan lekker in een ander vak zitten. Genoeg mensen die seizoenkaart graag over willen nemem voor een staanplaatsje.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik zou niet weten waarom dat hier niet besproken mag worden, en al helemaal niet waarom hier geen poll over gehouden zou mogen worden. Ik zeg niet dat de poll bindend moet zijn hier, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag daarvan.

En dat gezever altijd dat je dan je seizoenkaart maar moet inleveren slaat natuurlijk nergens op. Dus als iemand zich ergens aan stoort moet hij zijn seizoenkaart maar gelijk inleveren, lekker kort door de bocht.
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik heb niet gestemd maar ik vind het prima dat die capo er is om het vak wat aan te sporen als het nodig is.

Want ik blijf me dood ergeren aan die lui in het NN vak (voornamelijk aan de rechterkant van het vak) die hun mond niet opentrekken. Misschien dat de capo die lui wat wakker kan schudden.

De capo moet wel liederen aanheffen die in de geest van de wedstrijd passen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Persoonlijk ben ik ook niet weg van z'n Capo, je ziet die "krengen" alleen in 3e wereld landen.
Het klinkt irritant, en als hij dan zelf ook nog een beetje door gaat zingen en zijn bier via dat ding gaat bestellen is het helemaal leuk geweest.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

De capo was super!

En SpongeBob, leuk dat je je NN-lidmaatschap hebt opgezegd. Blijkbaar zijn de initiatieven van NN (sta-vak, meer sfeer in stadion, etc.) waarvan jij ook profiteert je blijkbaar geen euro per maand waard. Mensen zoals jij moeten we meer hebben.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Je mag toch zelf weten als je ergens lid van bent of niet?
Een beetje raar, als je Lid bent van NN dan ben je een held, maar ben je geen lid dan ben je maar een lul..
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Capo was super !

@Spongebob Jij wil toch ook geen moeite voor NN doen ? Waarom zij dan wel voor jou .
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

als je Lid bent van NN dan ben je een held, maar ben je geen lid dan ben je maar een lul..
Eén van je beste opmerkingen op dit forum ooit! :lol:

Over smaak valt natuurlijk te twisten, laat dat duidelijk zijn. Een deel van de supporters in het NN-vak vindt een capo echt een toegevoegde waarde hebben. Anders wa hij er natuurlijk nooit gekomen. De interactie tussen hem en een groot deel van de supporters in het vak was meer dan prima. We moeten niet vergeten dat dit nog maar de eerste thuiswedstrijd was. Zoiets moet groeien. De supporters in het NN-vak moeten aan hem wennen en hij aan de rest van het publiek. Het heeft zeker potentie als je het mij vraagt. Opbouwende kritiek is daarbij alleen maar goed.

Oh ja, Lipton...blijkbaar nog nooit in een Frans of Duits voetbalstadion geweest. Hoezo 3e wereld landen? Vreemd mannetje blijf je toch.
Plaats reactie