Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Pietro
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 12-08-2006 21:07

Bericht door Pietro »

Onze club heeft duidelijke huisregels en dat is een goede zaak.
Bij onfatsoenlijk gedrag wordt er direct opgetreden en worden
de huisregels weer aangepast.
Echter op diverse beelden van de afgelopen tijd is duidelijk te zien
dat de gebroeders Anker dusdanig op de reclameborden slaan dat
het een wonder is dat ze nog heel zijn. Halen we de huisregels
er even bij:

1. Het is verboden:

- om één of meer trommel(s), fluitje(s), laserpen(nen) en daarmee vergelijkbare instrumenten in het stadion mee te brengen
en in bezit te hebben zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van sc Heerenveen;

- om te slaan en/of te schoppen tegen in het stadion geplaatste wanden, borden en deuren en beplating van de tribune;

Volgens mij hebben we een zaak?
Tip, neem wel een goede advocaat!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Heb je ook ergens in de huisregels staan wat er gebeurt als je je er niet aan houd?
Zodra er geen straf op staat is het namelijk nogal moeilijk te handhaven. Meeste mensen zullen zich wel aan de regels houden maar met de gebroeders Anker heb je wel advocaten tegenover je die er verstand van hebben (oke alleen van strafrecht maar toch dit gaat over een "straf").

Misschien willen ze ook wel alvast nieuwe directeur achter de hand hebben aangezien Wim Anker de ambitie heeft dat als hij stopt met de advocatuur hij wel graag nog directeur van sc heerenveen wil worden :wink:
Pietro
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 12-08-2006 21:07

Bericht door Pietro »

2. Overtreding van bovengenoemde verboden kan leiden tot het opleggen van een stadionverbod. Bij het opleggen van een
stadionverbod is sc Heerenveen niet gebonden aan de door de KNVB ter zake gehanteerde richtlijnen.


De directie, april 2008.
jort
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 12-12-2007 19:26
Locatie: franeker

Bericht door jort »

kom op zeg gaan wij nu ook al zitten mierenneuken :roll:
of storen we ons er vreselijk aan dat de Ankers op de borden slaan en geen stadionverbod krijgen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat is dit voor onzin topic, slap ouwehoeren kan wel in de kroeg.
Op naar het volgende seizoen....
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Die mensen zijn zoo belangrijk voor de club!
mensen met veel verstand van voetbal
en ook nog eens veel contacten.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Ik wil zeker niet dat De Ankers een Stadionverbod opfzo krijgen maar ik ben wel benieuwd als wanneer een gast van 18 met een biertje en een sigarretje er op slaat dat die wel een SV krijgt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Topic van Pietro even samengevoegd met een ander topic. De topictitel heb ik even gewijzigd in “Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion”.

In dit topic kan er gesproken worden over ergernissen in het stadion. Voor de muzieksmaak en de meningen over de speaker verwijs ik iedereen echter even naar dit topic.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

sch4-live schreef:Ik wil zeker niet dat De Ankers een Stadionverbod opfzo krijgen maar ik ben wel benieuwd als wanneer een gast van 18 met een biertje en een sigarretje er op slaat dat die wel een SV krijgt.
Get used to it.. Kom op zeg, dit zijn 2 karakters waarvan je blij moet zijn dat je ze binnen je club hebt. En een 18-jarige met een biertje en een sigaretje die op de borden zit te 'trommelen' zoals de gebroeders Anker dat doen krijgt ook echt geen SV.. Bij de Ankers is het enthousiasme, spontaniteit. Iemand die domweg op die borden om zit te hengsten wordt daar echt wel op aangesproken, ook al zijn ze 'prominente personen'. En als je je er aan stoort, loop dan zelf eens op ze af?
In case of doubt, make it sound convincing
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Om hun wangedrag te maskeren is de lichtmast in die hoek vandaaag weggehaald. Blijft altijd een mooi gezicht met zo'n grote kraan.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

diepFries schreef:Bij de Ankers is het enthousiasme, spontaniteit.
Ik noem het toch liever een (inmiddels) vervelend toneelstukje.
En mocht Heerenveen ooit gaan discrimineren op grond van 'sociale status' dan zou ik dat een erg kwalijke zaak vinden.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ach, op Zuid zie ik ook wel eens Heerenveen-supporters op de achterwand slaan. Heel zelden komt er eens een steward kijken of zelfs een waarschuwing uitdelen. Meestal gaat het dan zelfs om het zitten bij die wand, niet eens om het slaan.

Wat mij betreft is het dus nogal overdreven om hier echt aandacht aan te besteden. Zelfs Heerenveen zal daar niet zo'n punt van maken.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Denk dat het ook meer een regel is zodat de reclameborden niet worden vernield, zolang dit niet het geval is zal er geen stadionverbod komen. Heb het idee dat het zo meer werkt :wink:
JD
Invaller
Berichten: 398
Lid geworden op: 18-12-2003 19:15

Bericht door JD »

davp schreef: Ik noem het toch liever een (inmiddels) vervelend toneelstukje.

Dit is het idd! Ik weet nog wel dat we in Zagreb op de spelers stonden te wachten, eerst stond een van de ankers rustig bij ons maar toen omroep friesland ging filmen was het ineens een gekkehuis voor hem en hij maakte een dansje.. Niet echt mijn lui! :frown:

Andere ergernissen voor mij zijn oa. de Friese gebruide truien en dan met name de feanfans die er in zitten
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Eerst een hele grote ergernis. Kan de club misschien net als het Ministerie van Defensie bij het contracteren van een speler een foto maken zodat wij niet een 'zwart silhouet' te zien hoeven te krijgen als voor de wedstrijd de spelersnamen worden omgeroepen? (Hetzelfde geldt overigens voor stadionspeakers die in dienst worden genomen, pas als ze alle namen van spelers foutloos en verstaanbaar kunnen uitspreken mogen ze wat mij betreft met hun vingers aan de microfoon komen)

Vervolgens een ergernis die blijft toenemen, maar op dit moment nog íets minder is. Wanneer gaat die irritante reclame weg van het scorebord? En als het dan al reclame moet zijn, mag deze misschien stilstaan, ik word ook wat ouder!

Daarna een nóg iets minder grote ergernis, maar een voorzorgsmaatregel voor de toekomst (als ik hopelijk nóg ouder en vergeetachtiger ben en er geen analoge programmaboekjes meer bestaan). Kan de stand af en toe vervangen worden door een weergave van de opstellingen en de wissels van beide teams? De stand kan ik altijd nog aan mijn buurman vragen, maar die man zit verder alleen koffie te drinken en weet volgend jaar na 5 minuten echt het verschil tussen Ole Tobiasen en Roel Goffin niet (meer).

Vervolgens twee kleine ergernissen, wanneer gaat het deksel van de 'milkshakes' af en komen er halve liter bekers voor het bier? Dat kinderachtige gedoe met rietjes en het heen en weer geloop op de tribunes kan écht niet langer meer hoor!

En nu ter afsluiting nog een vraag. Waar waren de rolstoelers gisteren? Als ik de volgende keer het antwoord niet weet ga ik me er misschien wel aan ergeren... :wink:
Ok.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Even over die bekers. Kan Heerenveen niet de exacte reden er van zeggen ipv het mileu de schuld te geven.
Wel een licht puntje aan Jouke,Hij zei wel iets in de term massaal naar Heerenveen en steun onze club ook in de Arena.
Alleen voor de wedstrijd gaf die aan dat je het duel op internet kon kijken.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Piet schreef:
En nu ter afsluiting nog een vraag. Waar waren de rolstoelers gisteren? Als ik de volgende keer het antwoord niet weet ga ik me er misschien wel aan ergeren... :wink:
Die zaten in een skybox.Zij hebben hun eigen plaats,net als ons,terug kunnen kopen maar werden
zonder overleg in een rokerige skybox geplaatst.Zo ook mijn zwager.Hij wou de wedstrijd niet
in een rokerig hok en achter het glas zien.Hij wil net als de andere supporters er boven op zitten,mee kunnen zingen,
schelden etc.Hij heeft geweigert en zijn geld terug gekregen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

sch4-live schreef:Even over die bekers. Kan Heerenveen niet de exacte reden er van zeggen ipv het mileu de schuld te geven.
Wel een licht puntje aan Jouke,Hij zei wel iets in de term massaal naar Heerenveen en steun onze club ook in de Arena.
Alleen voor de wedstrijd gaf die aan dat je het duel op internet kon kijken.
Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
Op naar het volgende seizoen....
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

...dat hij wat ambivalente gevoelens t.o.v Jouke heeft :wink:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Garcia-Garcia schreef: Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het een beetje tegen strijdig is,eerst aangefen dat de wedstrijd via internet te volgen is en daarna te zeggen dat iedereen naar Amsterdam moet afreizen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Was mij ook opgevallen, ingezonde bericht uit de LC
In de LC van 28 april schreef De Vries over de verhoogde tarieven van de seizoenskaart van SC Heerenveen. Ook
mijn kaart gaat volgend seizoen met €15 omhoog, maar dat is nog niet alles. Bij de laatste thuiswedstrijd tegen Excelsior kwamen we er achter dat de flesjes cola, sinas en dergelijke niet meer mogen worden verkocht. Flesjes fris die men van huis had meegenomen, moesten bij de ingang worden ingeleverd. Reden: bij Heerenveen- Ajax werd er met een paar flesjes gegooid. Nu kan ik dat wel begrijpen, maar het is slechter voor het milieu. De flesjes kunnen worden gerecycled en de bekers waar de drank
nu in wordt geschonken niet. Maar het ergste is dat je ook minder inhoud krijgt. Zo heeft de club op vier flesjes één flesje verdiend.
BlueWhiteDynamite
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-09-2007 21:23

Bericht door BlueWhiteDynamite »

de grootste ergenis is natuurlijk de uit supporters in het thuisvak... zie hveen - ajaks (p)lay offs
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik koop eigenlijk nooit drinken in het stadion, maar maandag tijdens de wedstrijd van jong heerenveen kon ik wel gewoon flesjes kopen (achter vak 410)
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Het seizoen zit er (hoop ik) bijna op. Misschien dat de komende maanden eens nagedacht worden over de aan- en afvoerwegen voor supporters in het stadion. De wijze waarop ik vanuit van 18 zie hoe mensen naar de Noordzijde een uitgang proberen te bereiken, terwijl een tegenstroom supporters van de Noordzijde naar het supportershome onder de oosttribune proberen te komen, is echt niet meer van deze tijd. Ik blijf zelf altijd even een kwartiertje zitten en dan valt het wel mee.
Maar ik moet er niet aan denken als de oosttribune met spoed ontruimd zou moeten worden. Dit moet anders.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Ik zat gisteravond voor de verandering ook in vak 18 (rij 8 ofzo) en ik heb me geweldig gestoord aan de volumeknop van de muziekinstallatie, volgens mij hebben ze maar één stand en dat is 10!

We zaten een half uur van te voren op de tribune en we me moesten schreeuwen om elkaar een beetje verstaanbaar te maken, na 5 minuten heb je dat ook wel gehad en hebben we zwijgzaam de warming-up gevolgd. Normaal zit ik een stuk hoger en is het me niet opgevallen dat de muziek hard staat.

Als de volumeregelaar van het stadion dit leest: de volume mag echt wel een paar tandjes lager, dan hoor je de muziek en versta je de reclameboodschappen echt ook wel.
mancity
Bankzitter
Berichten: 156
Lid geworden op: 29-08-2005 16:51

Bericht door mancity »

De gebreide truien, de koffiekanners, elke keer maar weer doen dat je zo uniek bent met dat volkslied, geen trommels de tribune op, geen fotos maken voor een fansite, altijd maar het braafste jongetje bent van de klas.. bleeeeeeeeeehhhh.. en dan lopen roepen dat de sfeer zo goed is (?) weet niet hoor maar volgens mij word de sfeer toch voornamelijk gecreeerd door het noord gedeelte waar je niet in je blote barst op de tribune mag zitten (niet dat ik vind dat het moet, maar om weer als een stel schoolmeesters daar op te reageren door het bestuur vind ik jammer) ik ben absoluut niet voor hooliganisme maar sommige dingen gaan bij heerenveen te ver. het is toch belachelijk dat je gewoon eigenlijk censuur wil toepassen op spreekkoren (en ja, als dat racistisch of uitermate kwetsend is dan begrijp ik dat.. maar hier..tjonge) o ja, en die Ankers .. grappige mannen voor een keer, maar telkens weer dat aanstellerige kunstje op de tribune verveeld ook een keer... toch blijf ik fan van de club maar dit soort dingen vind ik echt heel erg treurig bij de club
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Vertoon van clubliefde door shirtje/trui/sjaal/petje is niet goed...waarom niet in hemelsnaam? Laat die mensen lekker!
Alleen op noord kunnen ze sfeer maken....(ja dat is jou soort van sfeer, wellicht niet van iemand anders?)...misschien bedoelen ze de algemene sfeer? Dat er nooit veel gedonder is enzo? Denk het wel he...
Vertoon van blote bast mag niet....jeetje, wat erg! De meeste mensen wil ik niet eens in blote bast zien!
Als ik jou was zou ik je ogen wat meer op het veld houden, je hoeft namelijk niet naar de Ankers te kijken!

Waarom blijf je dan fan vraag ik me af? Je zit te zeiken als een oud wijf, niks is goed en toch blijf je fan.
Klinkt als 1 van die oude mannetjes op de tribune, die doen ook niks anders dan zeiken! :mrgreen:

Alleen het niet mogen maken van die foto's....ja dat vind ik ook wel raar.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Allemaal een hooded sweater aan, capuchon op en sjaal voor gezicht gebonden. Lekker anti-liedjes zingen. Da's pas cool en dan word je voor vol aan gezien in Hooliganland. Wat de club daarmee pschiet weet ik trouwens niet. (Dat was dus mijn ergernis; dat wannabee immitatie hooligangedrag)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Laten we ons in dit topic aub beperken tot flesjes drinken/muziek en dat soort ergernissen, en er niet wéééééér een NN vs. de rest topic van maken. :cry:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Venderwel schreef:Vertoon van clubliefde door shirtje/trui/sjaal/petje is niet goed...waarom niet in hemelsnaam? Laat die mensen lekker!
Alleen op noord kunnen ze sfeer maken....(ja dat is jou soort van sfeer, wellicht niet van iemand anders?)...misschien bedoelen ze de algemene sfeer? Dat er nooit veel gedonder is enzo? Denk het wel he...
Vertoon van blote bast mag niet....jeetje, wat erg! De meeste mensen wil ik niet eens in blote bast zien!
Als ik jou was zou ik je ogen wat meer op het veld houden, je hoeft namelijk niet naar de Ankers te kijken!

Waarom blijf je dan fan vraag ik me af? Je zit te zeiken als een oud wijf, niks is goed en toch blijf je fan.
Klinkt als 1 van die oude mannetjes op de tribune, die doen ook niks anders dan zeiken! :mrgreen:

Alleen het niet mogen maken van die foto's....ja dat vind ik ook wel raar.
Het gaat er niet om dat we niet in de blote barst mogen staan,maar het gaat er om dat we alles opgelegd krijgen.
Ik ben het bijna helemaal met mancity eens,en ja ik blijf ook gewoon fan van de club om dat je ervoor hebt gekozen en je nooit weer een ander kiest maar soms denk ik wel eens,waarom ben ik fan van zown trieste club.
Plaats reactie