Scanderen van spelersnamen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Scanderen van spelersnamen

Bericht door Arnoud »

Er zit me iets dwars, en wel het volgende.Bij uitwedstrijden hebben we de gewoonte de spelersnamen te scanderen tijdens de warming-up. Maar waarom beperken we ons altijd tot de volgende spelers:
John de Jong, Romano Denneboom, Gerald Sibon (sinds kort), Hans Vonk, Mika Nurmela (soms) en Daniel Jensen (sporadies).

Wat is er mis met de andere spelers ? Waarom scanderen we niet de namen van Erik Edman, Johan Hansma (ja, ook hij), Petter Hansson en Ronnie Venema ? Waarom slaan we Arek Radomski meestal over ?

Ik stel voor, om te beginnen bij de wedstrijd uit tegen Utrecht, gewoon de namen van alle basis spelers te scanderen – te beginnen bij Hans Vonk en dan van de achterhoede naar de voorhoede, van rechts naar links om te eindigen met Romano Denneboom !
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Arnoud, wil je best helpen met het inzetten van het scanderen van alle spelersnamen. Weet zelf ook niet waarom er alleen maar enkele spelers worden toegezongen. En dat zijn meestal ook nog de voorhoede spelers.
Misschien zijn er ook nog wel supporters die een leuk deuntje of liedje over een speler weten. Al wordt het dan lastig om dit dan te zingen omdat de helft dan niet weet wat er gezongen wordt. Maar we kunnen het altijd proberen.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik ben het wel met je eens hoor Arnoud. Maar meestal heeft het publiek er geen zin in om als een soort verplichting alle spelers bij af te gaan. En sommige spelers zijn nou eenmaal populairder dan anderen. 1 en 5 maart zullen we bijvoorbeeld alleen maar zingen voor Sjonnie de Jong als hij een hattrick scoort tegen zijn oude club. Bovendien zijn er niet echt originele liederen over de spelers. Pipi Langkous en Allback was leuk, maar nou houdt het op met 'Sjonnie de Jong, Sjonnie de Jong, Sjonnie, Sjonnie. sjonnie de Jong'.

Maar als jij nou met je enorme charisma en je luide stemvermogen de megafoon overneemt en alle liederen in zet, dan moet het vast helemaal goed komen ;) :lol:

Zoiets als dit:

[img]C:\WINDOWS\Temporary%20Internet%20Files\Content.IE5\6ABBNVKT\02-03grahee53[1].jpg[/img]

Arnoud, de gekste!
Laatst gewijzigd door Roelof op 17-02-2003 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Zit idd wel een kern van waarheid in ja...1 punt: wie vezint de melodie en de tekst?? :wink:

PS: het liedje 'Alles of niets' mag mij part wel geschrapt worden uit de playlist van het legioen....zat me er bij FCG uit ook al aan te ergeren toen de FCG aanhang het zong...het klinkt zo liefjes :?
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Nou ben ik er afgelopen zondag niet bij geweest maar snap wel wat je bedoelt.
Je hebt ook wel een punt maar kom dan eens met leuke ideeen en teksten probeer dit zelf wel eens maar kom er nooit. tis wel lastig om dan origineel te zijn.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Hallo lui, ik heb het gehad over het "scanderen"van namen, niet over een songfestival.
Wat maakt het uit of je voor Erik Edman, Johan Hansma, Petter Hanson allemaal hetzelfde toontje gebruikt ? Het gaat erom dat je alle spelers aanmoedigt, niet een selectief deel.
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Ben het met je eens Arnoud. Voor de wedstrijd alle spelers scanderen!!! Woensdag tegen Utrecht zal het begin zijn....
Groningen - Heerenveen 0-3
Fatih
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 12-12-2002 18:23
Locatie: Droog

Bericht door Fatih »

Een ieder zingt voor zijn eigen favoriet, ik heb niet zoveel met krullebol Ronnie dus zing ik daar ook niet zo snel voor :roll:
Bush-wanker
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik ben het er helemaal mee eens.

en je zou met dat Pipi langkous deuntje ook Petter Hansson toe kunnen zingen 8)
Ladies and gentleman: We've got him!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Petter is een Zweed, ewn hij speelt voor Heerenveen
Hij scoort heel veel goals Petter mak er nog maar 1

He petter hanson jalalala


Gaat niet echt op he dat scoren.
Lang leve het censuur
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Als er spelers aangemoedigt worden met de warming up moeten alle spelers weten dat we achter hen staan dus niet alleen Sibon maar ook Edman en Ebbinge. Iedereen moet weten dat wij voor hun schouwspel komen!
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Fatih schreef:Een ieder zingt voor zijn eigen favoriet, ik heb niet zoveel met krullebol Ronnie dus zing ik daar ook niet zo snel voor :roll:
Je bent er toch om de ploeg te steunen, en het gaat hierom de warming up waar iedereen moet worden aangemoedigd.
Groningen - Heerenveen 0-3
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik ga niet veel met uitwedstrijden mee, maar een paar seizoenen geleden hier in Grunn gingen we toch het hele rijtje spelers af. Dat was juist opvallend omdat elke speler na het scanderen eventjes bedankte, en zo het hele rijtje af. Vond ik erg grappig destijds.
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Je hebt gelijk Arnoud, ik dacht er ook nog aan. Ik denk dat het de meeste(r)(n) te lang duurt. Even een paar spelers en dan is het wel genoeg. In mijn geval is het in elk geval wel zo. Dan tegen Utreg maar even beter.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ik ben het wel met je eens, Arnie, alleen heb ik net als een paar anderen met bepaalde mensen helemaal nix mee. Ik bedoel, met een Hansma en Foppe kan ik nog door één deur, maar om er voor te zingen of te schreeuwen??? NEE
Goed geantwoord......
Zie jij Jelle al Hansie Vonk Hansie Vonk zingen???!!!!
Whahahahahahaha.
Maar idd, het zijn meestal dezelfde spelers die toe gezongen worden. Dan moeten we dus bij het bein van de wedstrijd met zijn allen, als de speaker de opstelling omroept, met zijn allem schreeuwen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Kennen jullie het nummer 'Here Comes The Sun' van The Beatles? Misschien is het leuk om in het stadion 'Here Comes Sibon' te zingen. Is eens weer iets anders, een nieuwe melodie.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

pats! boem!
er rolt zowaar een goed idee uit dit forum, lijkt mij een goed en origineel idee om 'here
comes the sun' te gebruiken.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Bij deze dan:

Goed oefenen! begin thuis. ;)
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Here comes Sibon, tralalala
Here comes Sibon and I say
It's allright!
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

geen goed plan thuis oefenen,
werd net bijna aangeklaagt wegens
burengerucht
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik ben zelf ook even na gaan denken en hier komen ze:

Denneboom, Denneboom,
Catch the ball,
Score a goal,
Romano Denneboom.



Si Sa Samaras jalalalala
Si Sa Samaras jaaaalalalalala

(waar de beloftes al niet goed voor zijn 8) )
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Er moet ook eens iets komen voor Venema. Jongen uit eigen streek, maar wordt niet of nauwelijks toegezongen.
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Toen ik naar een uitwedstrijd van Liverpool was werd elke basisspeler even toegezongen tijdens de warming up, en ze hadden allemaal hun eigen liedje. En als hun naam geroepen werd klapten ze even naar het publiek. Zo'n mooie traditie zouden wij ook moeten hebben. 8)
De beste aanval is een goede aanval.
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Mja..dat zal best, maar in werkelijkheid weet je best dat zoiets bij ons nooit zal gebeuren.
(enkel in de natte dromen van sommige spelers..) 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Ik ben het helemaal met Edmanian Devil eens. Waarom wordt Venema nooit toegezongen? Het is al jaren een vaste waarde die er altijd 100% voor gaat, en hij komt als een van de weinigen uit de streek!
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Ik vind niet dat je iedereen hoeft toe te zingen voor een wedstrijd.
Het moet spontaan gebeuren, tijdens de wedstrijd als een bepaalde speler een mooie actie maakt ofzo.
Dat zingen voor alle 11 spelers voor de wedstrijd vind ik zo gemaakt.
Fanatic
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-12-2002 22:06
Locatie: Heerenveen

Bericht door Fanatic »

Ik heb nog wel een liedje voor Johnie de Jong... Zeker een aanrader als hij ook volgend jaar weer voor ons voetbalt...

Hey Johnie, scoor een goaltje voor Heerenveen,
Hey Johnie, je bent onze nummer 1.

Op het deuntje van "Hey Johnie, zing een liedje voor mij alleen"

Voor de laatste drie wedstrijden is deze misschien leuk voor Johnie:

Hey Johnie, scoor een goaltje voor ons alleen,
Hey Johnie, blijf toch lekker bij Heerenveen..
BLUE & WHITE BOYS
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Ik kan me een paar wedstrijden herinneren dat mister Venema uit de basis werd gehaald wegens een gebrek aan vechtlust dusse, 100%... Maar okey, ik vind dat iedere speler het verdient om toegezongen te worden, behalve degene die het vertikken om een normaal interview te geven in een supportersblad (we noemen geen namen :roll: )
But what about Arek Radomski? Die mag van mij best eens wat extra aandacht krijgen!! De stille kracht van Heerenveen.. Maakt niet uit wat voor deuntje, maar het moet zekers gebeuren :stan: !

enne Cross... Volgens misschien moet ik je er nog even aan herinneren dat Hansson een :huh: VERDEDIGER :huh: is
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Oké, een opzetje voor Radomski.

Op refrein Radio GaGa van Queen :

We sing this song for
Arek Radomski
He's our hero
Arek Radomski
Sing this song for
Arek Radomski
He's our hero
We are white and blue
Arek we like you

Pas lekker aan als je wilt, vooral de laatste zin vind ik een beetje slap... De muziek is denk ik wel goed, kun je lekker meeklappen :)


En degene die een leuke tekst weet op de muziek van Samson, die hond weetjewel, heeft binnen no time een lied voor Hansson.

Hey, wel leuk, zo'n brainstorm-item op het forum, maar wanneer wordt er ook daadwerkelijk eens iets nieuws gezongen?
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

taz schreef:enne Cross... Volgens misschien moet ik je er nog even aan herinneren dat Hansson een :huh: VERDEDIGER :huh: is
En een verdediger mag niet scoren taz? Van mij mag zelfs Vonk uit zijn doel komen om te scoren, als ze dat balletje maar in het net van de tegenstander schoppen :twisted:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Plaats reactie