Heerenveensupporters en uitwedstrijden

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

De euro is denk ik de grootste oorzaak.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Misschien is het een id om alle seizoenskaart houders gewoon automatisch uitregistratie te geven?!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Lasse4evah schreef:Misschien is het een id om alle seizoenskaart houders gewoon automatisch uitregistratie te geven?!
Dat is al zo.. Ik wist het ook niet ik had ook uitregistratie zonder dat ik het wist ook weer zo iets :roll: En mijn relatienr staat niet eens in het smoelenboek op de site.. Dus naar mijn weten zijn veel mensen uitgeregistreerd zonder dat ze het weten maar dat kunnen ze zelf niet via de site van sc heerenveen checken..

Het komt er op neer dat supporters van andere grote clubs dus minder voor een uitwedstrijd betalen door sponsoring van de club of iets anders. En dat bij heerenveen de volle pond betaald moet worden door de supporter.. Kortom er moet eens iets met de club geregeld worden dat supporters voor een redelijke prijs naar uitwedstrijden kunnen en duidelijkere informatie over uitwedstrijden.. Maar ik blijf me verbazen hoe het zo snel berg afwaards is gegaan..
Alle ballen op Henkie!
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

Ik heb nu voor het 2e seizoen een seizoenkaart met mijn vader. En ook sinds vorig seizoen ben ik af en toe naar uitwedstrijden gegaan. Nou zijn er een aantal redenen waarom ik niet heel vaak naar de uitwedstrijden toe ga:

De vaak dramatische resultaten, zelfs tegen kleine clubs
De kosten
De tijd die het kost, voor bijv wedstrijden naar het zuiden

Kijk altijd weer uit om naar een uitwedstrijd van Heerenveen te gaan, maar het valt me toch altijd tegen qua sfeer, aantal mensen die er zijn, en het spel wat Heerenveen vertoont op een ander veld (Hoewel het in het ALS ook tegenvalt). Dit zijn toch wel redelijk belangrijke redenen voor mij. En inderdaad, je kunt de wedstrijden vaak ook op internet volgen, en heeft Heerenveen aan het begin van dit seizoen 3 (?) wedstrijden op vrijdag gehad, waardoor het zelfs live op TV te volgen was.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Vanaf 2002/03 ben ik niet meer zo fanatiek meer om naar uit wedstrijden tegaan.
Daar voor ben ik bijna bij alle uitwedstrijden van heerenveen geweest(vanafca 1990)
Heb door de uitwedstrijden zelfs mijn huidige vrouw ontmoet.Ook zij was/is vrij fanatiek.
Op een gegeven ogen blik komen er kinderen en dan heb je gewoon wat minder tijd.Komt ook bij dat de vrouw vaak in de weekenden moet werken en probeert op de thuiswedstrijden vrij te krijgen.

Darbij spelen natuurlijk ook de kosten een grote rol.Vroeger in het gulden tijdperk was je voor 2 wedstrijden een kleine 40 a 50 gulden kwijt,dat is nu per uitwedstrijd.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Tijdgebrek is denk ik een van de belangrijkste oorzaken. Toen ik nog student was (jaar of 7 geleden) ging ik nog wel redelijk vaak naar uitwedstrijden toe. Nu werk ik zes dagen per week. Ik bezoek ongeveer 5 uitwedstrijden per jaar en uiteraard de thuiswedstrijden. Ik pieker er niet over om meer uitwedstrijden te bezoeken. Reden hiervoor is dat Heerenveen veel te laf voetbalt buiten de eigen provincie. Negen van de tien keer is het spel ook nog eens beroerd (helemaal sinds GJV aan het roer staat). Dit weegt gewoon niet op tegen de enige vrije dag die ik per week heb. Vaak heb je op die dag ook wel weer ander verplichtingen. Overigens vind ik het altijd wel gezellig in de bus ookal is het voetbal resultaat teleurstellend. Biertje er bij doet het altijd goed :mrgreen:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

wald pyk schreef:Darbij spelen natuurlijk ook de kosten een grote rol.Vroeger in het gulden tijdperk was je voor 2 wedstrijden een kleine 40 a 50 gulden kwijt,dat is nu per uitwedstrijd.
Hoe doe je dat, ik ben meestal rond de 40 a 50 euro per uitwedstrijd kwijt.

Ik ga niet vaak vanwege de kosten, studiefinanciering is door het rijk de nek om gedraaid (zeker als je wat langer studeert :mrgreen: ) ... daardoor worden dit soort uitgaven ineens een stuk groter.
Áls ik meer geld zou hebben zou ik denk ik vaker op EV een wedstrijd bezoeken, geen drankscheten op de weg terug en geen Jantje Smit op de terugreis.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Kosten zijn inderdaad het grootste obstakel. Ben dit seizoen heel enthousiast begonnen, en heb tot december alles bezocht, inclusief europees. Dan wordt het de rest van het seizoen wel erg krap. Nu dus maar even rustig aan tot aan de playoffs. Dit jaar alleen nog Sparta-uit ...
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ik dacht eerst waarom het geld.. Andere clubs nemen toch veel meer supporters mee. Die zeuren ook niet over geld.. Maar uiteindelijk is het best logisch wij moeten best een eind reizen omdat onze club niet zo centraal in het land ligt. En daarom zijn de reiskosten ook wat hoger dan de andere clubs. En de reiskosten zijn sinds de euro als maar omhoog gegaan en zo is het niet meer super aantrekkelijk om best vaak naar een uitwedstrijd te gaan.

Ik vindt dat de club hier wel eens wat aan mag doen. Ik denk dat de club gewoon er standaard voor moet zorgen dat uitwedstrijden 10€ kosten combi of EV maakt niet uit. Ik denk als dat het bedrag is veel mensen weer naar uitwedstrijden gaan de sfeer is beter de ploeg heeft steun en haalt vaker een uit overwinning ;) dus een win win situatie.. Overigens kost het de club naar mijn inzien ook niet zoveel als je elke supporter wat korting geeft ze hebben ook voor allemaal duurdere onzin geld over.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
rolandos
Invaller
Berichten: 488
Lid geworden op: 25-01-2005 18:02
Locatie: akkrum

Bericht door rolandos »

xander schreef:Ik dacht eerst waarom het geld.. Andere clubs nemen toch veel meer supporters mee. Die zeuren ook niet over geld.. Maar uiteindelijk is het best logisch wij moeten best een eind reizen omdat onze club niet zo centraal in het land ligt. En daarom zijn de reiskosten ook wat hoger dan de andere clubs.
Weet je wat supporters van Den Haag betalen voor een kaartje naar Feyenoord?
Die 2 steden liggen dichtbij elkaar maar hun betalen veel meer dan ons.
Dus aan de afstand ligt het niet.
Nieuw Noord
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Feyenoord - Den Haag is ook niet eerlijk vergelijken Rolandos. Dat is een wedstrijd uit de A categorie, zoals die er meer zijn voor DH. De politie en NS zorgen voor de belachelijke prijzen.

Geld is de belangrijkste reden dat er weinig supporters mee gaan, maar ook het aantal fanatieke supporters is niet bijster groot bij ons. Zo eerlijk moet je ook zijn.
Neemt niet weg dat de club veel meer zou moeten doen om meer supporters mee te krijgen naar uitwedstrijden.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

xander schreef:Ik dacht eerst waarom het geld.. Andere clubs nemen toch veel meer supporters mee. Die zeuren ook niet over geld.. Maar uiteindelijk is het best logisch wij moeten best een eind reizen omdat onze club niet zo centraal in het land ligt. En daarom zijn de reiskosten ook wat hoger dan de andere clubs. En de reiskosten zijn sinds de euro als maar omhoog gegaan en zo is het niet meer super aantrekkelijk om best vaak naar een uitwedstrijd te gaan.

Ik vindt dat de club hier wel eens wat aan mag doen. Ik denk dat de club gewoon er standaard voor moet zorgen dat uitwedstrijden 10€ kosten combi of EV maakt niet uit. Ik denk als dat het bedrag is veel mensen weer naar uitwedstrijden gaan de sfeer is beter de ploeg heeft steun en haalt vaker een uit overwinning ;) dus een win win situatie.. Overigens kost het de club naar mijn inzien ook niet zoveel als je elke supporter wat korting geeft ze hebben ook voor allemaal duurdere onzin geld over.
benzine prijs is bijvoorbeeld ook gestegen!
ik vind dat de club wat moet doen!
zonder supporters geen geld
zonder geld geen voetbal!
Di Stefano
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 25-11-2006 18:48
Locatie: Sunnegea

Bericht door Di Stefano »

Lasse4evah schreef: ik vind dat de club wat moet doen!
zonder supporters geen geld
zonder geld geen voetbal!
zonder voetbal geen leven :roll:
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Een max. aantal van bussen. Er gaan maar 2 bussen richting Amsterdam. Wanneer deze twee bussen vol zitten wordt de verkoop voor bus-combi stilgezet.

Beetje jammer, had bijvoorbeeld graag weer mee gewild naar de Arena, net zoals ik van veel anderen hoor. Maar de limiet van 2 bussen maakt het velen niet meer mogelijk hierheen te gaan.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Er is ook nog zoiets als Eigen Vervoer..
SCH
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

En als dat nou voor sommige mensen nou eens niet mogelijk is?
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

waarom zou je niet met de trein kunnen
als je heel graag wilt
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Een max. aantal van bussen. Er gaan maar 2 bussen richting Amsterdam. Wanneer deze twee bussen vol zitten wordt de verkoop voor bus-combi stilgezet.
kaartverkoop begint altijd 3 weken voor de wedstrijddatum, de eerste 2 weken kan men onbeperkt kaarten kopen. Pas in de laatste week wordt de kaartverkoop voor de bus geblokkeerd, dwz er zijn dan nog maar een beperkt aantal kaarten voor de bus beschikbaar. Op die manier voorkomt men dat men voor 1 persoon een bus moet laten rijden.

De discussie over het aantal supporters dat meegaat naar uitwedstrijden laait zo nu en dan weer eens op :urgs:

hieronder een aantal oorzaken:
1. geld, uitwedstrijd kost inclusief vervoer, hapje&drankje, kaartje al gauw 30 tot 40 euro
2. werk, niet iedereen heeft de luxe van een maandag tot vrijdag job
3. live wedstrijden op vrijdag, thuis in je eigen "vip-loge" de wedstrijd volgen
4. sommige supporters hebben ook nog een gezin, partner&kids waardoor alleen de thuiswedstrijden overblijven
5. heerenveen heeft niet de reputatie dat ze "uit" de punten pakken wellicht dat men daarom liever thuis blijft
6. ranglijst supporters, hoe hoger een club staat des te meer supporters er mee gaan. Twente trekt momenteel ook hele hordes mee naar uitwedstrijden
7. invoering uitregistratie, een aantal jaren terug kon je nog zonder enige uitregistratie naar een uitwedstrijd en was er ook nog gewoon kaartverkoop aan het stadion.
uitsupporters in het gastenvak!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat zijn inderdaad allemaal redenen waarom er minder supporters meereizen, maar vanuit de club doen ze er ook weinig aan. Slechts wedstrijden als Groningen en Newcastle scoren qua aantallen goed.

Heerenveen zou best eens een speciale aanbieding kunnen opstellen. Heracles heeft onlangs een aanbieding van 10 euro opgesteld voor het uitduel bij RKC. Toen hadden ze het uitvak vrijwel vol. Helaas doet Heerenveen zoiets niet. AZ-uit zou je best zo’n aanbieding kunnen doen m.i., maar dat zal wel minimaal het dubbele worden :erm: .
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Een aanbieding zal Heerenveen nooit doen. Waarom niet? Ze hebben het liefste helemaal geen fans mee.
Pietje Cross-Side
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-02-2005 19:53

Bericht door Pietje Cross-Side »

Op 01-04-07 hopen we weer massaal naar Sparta uit te gaan.

Er wordt weer een ouderwetse treinreis georganiseerd!

Geld moet geen probleem zijn, als er al mensen zijn die niet meekunnen om het geld, dan gaan we wel met de pet rond, just like the old days!

Dus heb je zin, en wil je dit opic flink voeden!

Be There!
Proud to be a CROSS-SIDER!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ga ook wel mee..

Goedkoop eerste klas reizen met de lente tour:

Met z'n tweeën een hele zaterdag, zondag of feestdag onbeperkt 1e klas treinen, voor maar 35 euro of 32.50 als je via internet (http://www.ns.nl) de trein tickets besteld. Een mooie manier om het voorjaar te vieren!

http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel

Dus 17.50 pp (koopje dus :)

Het kan nog goedkoper als je de kaarten via internet koopt ( http://www.ns.nl )dan krijg je 2.50€ korting en dan wordt het bedrag dus 16.25 pp. Dit is de goedkoopste manier. Goedkoper dan de lente tour kan niet ook niet met voordeel urenkaart of los kaartje of ov jaarkaart!!

Nu denken mensen ik kan het nog niet het nog niet vinden op de site van de NS? Het zal er dan denk ik wel binnekort op komen.. Er wordt wel mee geadverteerd in het boekje SPOOR van de NS..

Het wordt een goedkoop reisje lijkt mij gezien de EV kaarten vorig seizoen € 12,50 kosten dit zal denk ik niet veel gestegen zijn ik ga uit van een totaal plaatje van 35€ :) Best goedkoop voor een EV reisje.. We hebben nog een paar weken om er voor te sparen ;)
Alle ballen op Henkie!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Het wordt een goedkoop reisje lijkt mij gezien de EV kaarten vorig seizoen € 12,50 kosten dit zal denk ik niet veel gestegen zijn ik ga uit van een totaal plaatje van 35€ Best goedkoop voor een EV reisje.. We hebben nog een paar weken om er voor te sparen
35,-? Drink jij niks :wink: ?
heida18
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-06-2006 18:53
Locatie: heerenveen

Bericht door heida18 »

Ben ik het Helemaal mee eens.
we moeten masaal naar rotterdam gaan sparta.
we Moeten onze Club egt steunen,,
Ben er bijna altijd bij.. alleen soms Komt ut slecht Uit met me werk,
maar naar sparta ga ik zeker.
dus Mensen iedereeen moet gaan.
zijn nog maar 3 uitwedstrijden,
en we Kunnen de punten nu egt wel gebruiken
Heerenveen word Kampioen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

heida18 schreef:Ben ik het Helemaal mee eens.
we moeten masaal naar rotterdam gaan sparta.
we Moeten onze Club egt steunen,,
Ben er bijna altijd bij.. alleen soms Komt ut slecht Uit met me werk,
maar naar sparta ga ik zeker.
dus Mensen iedereeen moet gaan.
zijn nog maar 3 uitwedstrijden,
en we Kunnen de punten nu egt wel gebruiken
Zou het helpen met de steun van de supporters denk je? Ik hoop van wel natuurlijk maar Heerenveen jaagt de supporter ook weg van de uitwedstrijden met de prijs en spel. Daarom is het WEL fijn om met zoveel mogelijk erop uit te gaan.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Dit jaar alleen nog Sparta-uit ...
AZ-uit dan?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

sf-NN schreef:35,-? Drink jij niks :wink: ?
Natuurlijk wel ;)

Maar voor de reiskosten reken ik 35€.. Voor die prijs kan je al mee ;)

Overigens heb ik het idee dat ook veel lui naar AZ uit gaan hoor er veel mensen over die zeggen ik ga alleen nog naar az uit iedereen wil dat nieuwe stadion zien geloof ik..
Alle ballen op Henkie!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Eastermar schreef: AZ-uit dan?
Inderdaad, die wil ik eigenlijk ook nog wel bezoeken.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Willem ll uit dan? Mooi met busjes heen denk?
SCH
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

SEIZOEN 2000-2001
Afbeelding

SEIZOEN 2001-2002
Afbeelding

SEIZOEN 2002-2003
Afbeelding

SEIZOEN 2003-2004
Afbeelding

SEIZOEN 2004-2005
Afbeelding
Amstelcup
Afbeelding

SEIZOEN 2005-2006
Afbeelding[/quote]

en nu deze:

Afbeelding
Plaats reactie