Wie niet springt ....

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie niet springt, is voor C?????R

Naam noemen van een ondermaats clubje uit DKV, is leuk.
48
44%
Nooit meer doen, we maken ons er volslagen belachelijk mee
61
56%
 
Totaal aantal stemmen: 109

Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Wie niet springt ....

Bericht door g11 »

In Rotterdam krijgt niemand het woord Ajax uit zijn strot, en in Amsterdam niemand het woord Feyenoord.

In Nijmegen geldt hetzelfde voor Vitesse, en in Arnhem voor NEC.

Hoe kan het dan bestaan dat het woord C?????R dan door een paar jongetjes van onder de vijftien op noord luidkeels gezongen wordt.

Tijd voor een inburgringscursus voetbal wetenschappen, of vinden we dit leuk, en moet het kunnen?

Persoonlijk vindt ik het veelste veel eer dat de naam van een nietszeggend clubje uit de lagere regionen, gezongen wordt in een stadion van een andere club die op zeker op het hoogste niveau thuishoort.
Ik pas hier niet
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Mee eens. Soms is het leuk, maar het wordt te vaak ingezet.

Ook het 'we hate lied' ben ik bij tijden zat.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

In principe is het compleet onzinning om te zingen. Want concurrenten zijn het al jaren niet meer. Ik zie er zelf de meerwaarde ook niet zo van. Maar echt storend vind ik het ook niet.
Op naar het volgende seizoen....
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik mis de optie dat het me een reet zal roesten wat men roept
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Nu men het hier toch over heeft: snapt iemand waarom er steeds 'hoerenjong' achteraan gezongen moet worden? Ben niet zo puriteins aangelegd, maar ik snap het domweg niet.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

als het heel af en toe gezongen is het niet zo erg. maar om het nou elke wedstrijd te zingen. dat hoeft van mij nou ook weer niet..

we hebben totaal niks meer met dkv
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ten eerste vind ik dat dat lied veels te vaak ingezet word. Geef me één reden om dat te gaan zingen tegen Heracles Almelo. Ik zie de connectie niet.

Verder vind ik het van een ongelooflijk kinderachtig niveau om het woord Cambuur niet in de mond te nemen. Dan begint G11 over een paar pubertjes van 'onder de vijftien', maar alsjeblieft zeg. Zelf getuigd het ook van een hersenloosheid om zoiets te zeggen. Ik ben blij dat de meeste supporters hier wel gewoon verstand hebben en die peuters uit Rotterdam, Amsterdam, Arnhem en Nijmegen niet massaal nadoen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

'En wie niet springt..' vind ik wel een grappig nummer maar om dat nou 7 keer in te zetten per wedstrijd vind ik wel wat veel, 2/3 keer is zat!
Hetzelfde geldt voor 'We hate..', gister was het weer raak de eerste keer heb ik meegeschreeuwd, de 2e keer was het wat meer roepen en mij de 3e keer (etc. etc.) heb ik mn bek maar dicht gehouden want ik was er wel wat moe van.
En sinds wanneer haten wij Vitesse? :?
wouterD
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 27-12-2005 11:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door wouterD »

Ut kan mij eigenlijk ook geen reet roesten, ik spring altijd wel mee maar dat is omdat ik vind dat het altijd een prachtig effect geeft als iedereen springt.
Dus eingelijk zouden we gwoon een alternatief moeten bedenken,bv wat ze gisteren songen 'springen voor je club' of 'wie niet springt dat is geen fries' ut maakt me eigenlijk niet uit zolang we maar blijven springen wat ik vind dat het er gewoon spr uitziet.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

SCH-P.O.T.N. schreef:En sinds wanneer haten wij Vitesse? :?
Dat doen we al zolang ze bestaan. Nare klote club. De grootste k*tclub in de eredivisie. Helaas bestaan ze nog.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

ach.... af en toe moet het allemaal best kunnen.
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Frisian Viking schreef: Dat doen we al zolang ze bestaan. Nare klote club. De grootste k*tclub in de eredivisie. Helaas bestaan ze nog.
Nou dan zeg ik 'Spreek voor jezelf', want ik heb geen hekel aan Vitesse namelijk.
En iedereen zingt wel heel hard mee dat ze allemaal clubs 'haten' maar hebben ze ooit iets meegemaakt waardoor ze er zo'n hekel aan kregen dat ze ze zelfs gingen haten?
Ik vind het maar kuddegedrag van een groot gedeelte.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

wouterD schreef:Ut kan mij eigenlijk ook geen reet roesten, ik spring altijd wel mee maar dat is omdat ik vind dat het altijd een prachtig effect geeft als iedereen springt.
Dus eingelijk zouden we gwoon een alternatief moeten bedenken,bv wat ze gisteren songen 'springen voor je club' of 'wie niet springt dat is geen fries' ut maakt me eigenlijk niet uit zolang we maar blijven springen wat ik vind dat het er gewoon spr uitziet.
In tsien mei de griffel en in tút fan de juffer.
m.a.w. He-le-maal mee eens
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Als we toch gaan springen dan stel ik voor dat op de volgende manier te doen:



Bij voorkeur na een doelpunt van Nilsson (worden we ook niet zo moe :wink: )
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Zo hé! Dat is een vet kicken filmpje zeg! Waar heb je die zo snel opgegoogled?? :urgs:
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

André schreef:Zo hé! Dat is een vet kicken filmpje zeg! Waar heb je die zo snel opgegoogled?? :urgs:
dat weten nou wel....en zulke dingen zullen nooit gebeuren in het abelenstra stadion...
over het springen nog ff...voor mij en vele omstanders in het stadion hoeven we echt niet meer te springen voor dkv...
elke x als je het weer hoort stoort iedereen er aan...wel een beetje gehad dat.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

[quote=over het springen nog ff...voor mij en vele omstanders in het stadion hoeven we echt niet meer te springen voor dkv...
elke x als je het weer hoort stoort iedereen er aan...wel een beetje gehad dat.[/quote]

Degene die het liedje over Alves bedacht heeft, mag van mij de nog in het leven te roepen bokaal voor de beste song van het jaar in ontvangst nemen. Deze song werkt wel sfeerverhogend in het hele stadion, je merkt op iedere tribune dat men mee wil zingen. We komen toch voor dezelfde club naar het stadion.

Dit in tegenstelling van het DKV liedje. Tegen Heracles zag ik dat op NN maar een derde van de supporters aan het springen is. Dit liedje slaat dus absoluut niet over naar de rest van de tribunes, waar men dan ook wat zielig richting NN zit te kijken, en denkt van moet dit nu weer. Vaak valt het ook stil in het stadion nadat er gesprongen is. Werkt dus absoluut niet sfeerverhogend als je niet in NN zit.

Het springen op zich is wel leuk, wat vorig jaar wel met een glimlach werd ontvangen werd, was de tekst: wie niet springt die is failliet. Er werd hetzelfde bedoelt, alleen de woordkeuze is wat treffender.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

boy waterman schreef: ....en zulke dingen zullen nooit gebeuren in het abelenstra stadion...
Ik zie het nog wel een keer voor me dat de hele noord tribune springt. Ik had het gister al gehoopt. Toen werdt meende ik iets gezongen van sta op en spring voor heerenveen best wel vocaal alleen ja toen was er weer een kans geweest en iedreeen zit weer..
Alle ballen op Henkie!
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

g11 schreef:
Degene die het liedje over Alves bedacht heeft, mag van mij de nog in het leven te roepen bokaal voor de beste song van het jaar in ontvangst nemen. Deze song werkt wel sfeerverhogend in het hele stadion, je merkt op iedere tribune dat men mee wil zingen. We komen toch voor dezelfde club naar het stadion.

Ben ik met je eens, maar dan moet eerst iedereen de tekst maar kennen. Het valt me op hoe vaak dit fout gezongen wordt.

In plaats van 'cause when it's pooring, you just keep scoring' hoor ik wel erg vaak iets wat lijkt op; 'cause when you're scoring, you just keep scoring'.

Ben het er wel mee eens dat het 'en wie niet springt is voor cambuur' wel wat minder ten gehore gebracht moet worden. Net als "we hate..." (heb overigens een grotere hekel aan AZ dan aan Vitesse, maar dat terzijde). Soms hoor je ook anti-ajax leuzen, ga dat lekker roepen als we tegen ze spelen.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Teksten als ‘wie niet springt is voor Cambuur’ heb ik weinig problemen mee. Voor mij persoonlijk bestaat er maar één rivaal en dat is Cambuur. Rivaliteit mag je wat mij betreft ook buiten de derby’s (zeker als ze er momenteel niet zijn) laten blijken. Ik vind het prima, maar zolang het maar normale teksten blijven. Bij teksten met ‘haat’ haak ik direct af, want ik haat geen clubs.

@ FV; persoonlijk heb ik ook weinig problemen met Vitesse. Dat ze wanbeleid hebben gevoerd klopt, maar ze bestaan nog en op een gegeven moment moet je dit gewoon vergeten in mijn ogen. Ik heb weinig tegen Vitesse, maar tegelijk ook niets mét deze clubs. Voor mij is het gewoon één van de clubs in de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Laag deuntje. Het springeffect is heel leuk, maar zet er dan een ander nummer onder.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ik heb ertegen gestemd. Ik ben het zo onderhand wel zat. Het gebeurt me veel te vaak, en ik heb zoiets van: als de derby weer gespeeld wordt, op welk niveau dan ook. Dan pas weer zingen. Dat heeft veel meer voor mij. Verder heb ik er geen problemen mee als het af en toe gezongen worden, maar nu gebeurt het iets te veel naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

André schreef:Zo hé! Dat is een vet kicken filmpje zeg! Waar heb je die zo snel opgegoogled?? :urgs:
Ach ja, net als het DKV liedje en gespring is dit filmpje toch nog nooit eerder vertoond ? :grmbl:

Mijn mening over het DKV liedje: zie onderschrift g11

En nu niet snel veranderen g11 :wink:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Rednax schreef:Als we toch gaan springen dan stel ik voor dat op de volgende manier te doen:
met zo'n klein vak als nieuw noord lukt dat nooit maarja we kunnen teminsten springen :stan: m,aar dat wie niet springt is volslagen belachelijk ik vindt het nergens op slaan vooral niet als het over de 2de wereld oorlog gaat(jood en mof)
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ik stem voor niet meer doen. Tegen Heracles waren er ook weer van die nozems die roepen: "Wie niet springt is een mof" en "Wie niet springt is een jood"....persoonlijk vind ik die kreten vrij onnozel en veel lading hebben ze niet...wat is in vredesnaam de connectie tussen Heracles en een jood? :?

Het tweede punt: als "Wie niet springt..." twintig keer per wedstrijd word ingezet is de lol er wel van af.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

daar ben ik het helemaal mee eens en je moet eens weten wat die joden in die oorlog moesten doorstaan!!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

g11 schreef:In Rotterdam krijgt niemand het woord Ajax uit zijn strot, en in Amsterdam niemand het woord Feyenoord.

In Nijmegen geldt hetzelfde voor Vitesse, en in Arnhem voor NEC.

Hoe kan het dan bestaan dat het woord C?????R dan door een paar jongetjes van onder de vijftien op noord luidkeels gezongen wordt.

Tijd voor een inburgringscursus voetbal wetenschappen, of vinden we dit leuk, en moet het kunnen?

Persoonlijk vindt ik het veelste veel eer dat de naam van een nietszeggend clubje uit de lagere regionen, gezongen wordt in een stadion van een andere club die op zeker op het hoogste niveau thuishoort.
Geld dit ook BV als we tegen ADO, Excelsior of RKC spelen en een paar mafkezen beginnen intezetten "ze gaan naar cambuur toe" is het zelfde domme niveau, stop daar dan ook mee, voegt niets toe!!!!
Wij zijn Heerenveen.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

camataru schreef: Geld dit ook BV als we tegen ADO, Excelsior of RKC spelen en een paar mafkezen beginnen intezetten "ze gaan naar cambuur toe" is het zelfde domme niveau, stop daar dan ook mee, voegt niets toe!!!!
het was ze gaan naar leeuwarden maar ik ben het met je eens
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik vermoed dat sommige heldere geesten dachten die oude Piekenhagen is een oorlogs veteraan en dat zal hij weten ook, dus zingen ze over een mof.
Slaat allemaal nergens op, maar dat kan je die mensen waarschijnlijk niet kwalijk nemen, ze weten niet beter.
Verder hebben sommige mensen het hier over steeds weer springen tegen Cambuur.
Ik ben maar zo'n 2 uurtjes in het stadion geweest en ik heb het maar 1x gehoord.
Is dat nou zo erg?
Jullie doen als of het om de 5 minuten voorbij komt.
Maar als de tegenstanders van het o zo schone spring lied een betere tekst weten, laten ze dat dan zelf in zetten en ik zing en spring wel mee.
Anti anti. :)
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

g11 schreef:
Degene die het liedje over Alves bedacht heeft, mag van mij de nog in het leven te roepen bokaal voor de beste song van het jaar in ontvangst nemen. Deze song werkt wel sfeerverhogend in het hele stadion, je merkt op iedere tribune dat men mee wil zingen. We komen toch voor dezelfde club naar het stadion.

Dit is het nummer van Solksjaer in Manchester, maar dan een paar woordjes veranderd. Wel erg gave song idd!

Zolangzamerhand wordt je er echt moe van dat alles wat er gezongen wordt en gedaan meteen op dit forum beoordeeld wordt. Laat ons lekker onze gang gaan en zing gewoon niet mee als het je niet bevalt. Het la la la en ole ole ole gehalte is al zo hoog dus wat variatie lijkt me alleen maar een goed ding!
Plaats reactie