Vingerafdruk scannen bij het stadion?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Vingerafdruk scannen bij het stadion?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-01-2007 12:50

Betaald voetbal legt vinger op zere plek

ZEIST - Het betaalde voetbal kiest voor vingerafdrukken om ongewenste bezoekers uit het stadion te weren. Begin februari start een proefproject bij Ajax, Feyenoord en Vitesse. Diverse personen zullen, hoewel geregistreerd als 'niet welkom', trachten de stadions van deze clubs te betreden. Er is een vaste en mobiele toepassing terwijl de toets, die een half jaar duurt, gericht is op de risicovakken.
Manager competitiezaken Bert van Oostveen benadrukt dat het niet de bedoeling is dat alle toeschouwers een vingerafdruk afgeven. ,,De gewone bezoeker heeft geen last, zij hoeft geen vingerafdruk af te geven. Het is een dadergerichte methode. Heeft iemand een stadionverbod dan zullen we een vingerafdruk nemen en die in een database opslaan. Zien we zo iemand bij het stadion dan kunnen we middels een vingerafdruk bekijken of hij wel of geen stadionverbod heeft en maatregelen nemen. We zullen binnenkort met de overheid in gesprek treden om te bekijken in welke mate zij een bijdrage kan leveren aan het verzamelen van de vingerafdrukken."

Als de pilot een succes is, wordt de methode ingevoerd. Met de totale invoering zal zo'n vier miljoen euro gemoeid zijn. De vingerafdruk is de snelste, goedkoopste en betrouwbaarste methode ten opzichte van gezichtsherkenning (onbetrouwbaar) en irisscan (langzaam). Samen met een voetbalwet moet deze methode ervoor zorgen dat mensen met een stadionverbod ook daadwerkelijk niet meer binnenkomen.


Bron: De Telegraaf

Het moet toch niet veel gekker worden, dit zal in het geval van Heerenveen betekenen dat in het gehele stadion bezoekers hun vinger in/op zo'n scanner moeten leggen, omdat je bij alle ingangen het stadion in kunt, ongeacht je vak(er vanuitgaande dat de club NN als risicovak ziet). Maar goed, voetbalsupporters zijn dan ook echte criminelen, dan krijg je natuurlijk dit soort maatregelen... :grmbl:
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Riverside » 03-01-2007 12:58

Belachelijk inderdaad.

Als ik straks met een vingerafdruk het stadion in moet, zien ze mij niet meer terug.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 03-01-2007 12:59

Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Heerenveen ingevoerd gaat worden. Dat staat haaks op de gastvrije filosofie van de club.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-01-2007 13:06

Als de pilot een succes is, wordt de methode ingevoerd.


Dat zal volgens mij wel betekenen dat het ingevoerd zal worden, al zal de club er misschien wel bezwaar tegen maken. Riemer zei in NoordNieuws ook dat hij mensen zoveel mogelijk vrij wil laten, en bengaals vuur eigenlijk ook mooi vind, maar regels zijn regels en daar had de club zich aan te houden. In dat geval zal het dus zeker ook in Heerenveen ingevoerd worden, maar eerst maar even deze proef afwachten.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Jeroen » 03-01-2007 13:07

De risicovakken lijken me bij ons in dit geval de vrije verkoopplaatsen dan. Daar zitten vooral de stadionverbodjes van de tegenpartij. In het NN-vak kent de club de meeste mensen wel (en zeker de mensen met een SV), dus lijkt het me daar overbodig.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-01-2007 13:11

Fouilleren is eigenlijk ook overbodig(vorig seizoen en begin dit seizoen), maar word nu ook gedaan in het NN-vak, omdat de KNVB er achteraan zit. Ben benieuwd, het blijft een belachelijke maatregel vind ik.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Frisian Viking » 03-01-2007 13:29

Jeroen schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Heerenveen ingevoerd gaat worden. Dat staat haaks op de gastvrije filosofie van de club.

Inderdaad, ik geloof er ook niks van dat dat hier bij ons ingevoerd gaat worden.

Er staat trouwens dat 'de gewone toeschouwer' er geen last van zal hebben. Nu ben ik razend benieuwd wie die gewone toeschouwer is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor vlqrt » 03-01-2007 13:44

Je wordt als voetbalsupporter beter bewaakt dan een TBS'er op proefverlof. Laat ze eens wat moeite in andere zaken steken ipv van supportertje pesten, in Nederlandse stadions kan al weinig meer gebeuren. Je ontsnapt nog makkelijker uit de gevangenis dan uit een uitvak in een stadion.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor sf-NN » 03-01-2007 14:14

Dat betekend dat je zelf niet naar een voetbal wedstrijd kunt dat je je seizoenkaart ook niet uitlenen kan. Dan zullen er ook veel lege plekken in het stadion zijn te vinden. BELACHELIJK IDEE
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Jeroen » 03-01-2007 14:23

Overigens: waarom is dit nodig? Als de voetbalwet ingevoerd wordt, moet iedereen die je er op deze manier uit wil pikken zich melden op het politiebureau...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Onedayflyer » 03-01-2007 14:27

Heeft iemand een stadionverbod dan zullen we een vingerafdruk nemen en die in een database opslaan. Zien we zo iemand bij het stadion dan kunnen we middels een vingerafdruk bekijken of hij wel of geen stadionverbod heeft en maatregelen nemen.


Dus als je geen stadionverbod hebt hoef je geen vingerscan uit te voeren. Kortom storm in glas water.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor kukkel » 03-01-2007 14:40

Dus als je geen stadionverbod hebt hoef je geen vingerscan uit te voeren. Kortom storm in glas water.




Klopt,De scan is er alleen voor mensen met een stadionverbod............

En nu even nadenken :?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-01-2007 14:51

Mensen die een stadionverbod hebben moeten een vingerafdruk 'inleveren'. Dat wil niet zeggen dat andere bezoekers niet hun vingerafdruk hoeven te laten scannen. Volgens mij is het zo dat je je vingerafdruk laat scannen, matcht deze niet met een van iemand met een stadionverbod in de database, mag je naar binnen.

Dat betekend dat je zelf niet naar een voetbal wedstrijd kunt dat je je seizoenkaart ook niet uitlenen kan. Dan zullen er ook veel lege plekken in het stadion zijn te vinden. BELACHELIJK IDEE


Dat is dus nog wel mogelijk, omdat je je vingerafdruk niet een database hoeft te laten zetten, enkel te checken of je een stadionverbod hebt of niet.

Maar zoals Jeroen al zegt, het is totaal onnodig als er een voetbalwet komt. Het is en blijft gewoon een schandelijk idee in mijn ogen.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Lipton » 03-01-2007 15:00

Waarom is dit belachelijk?

Er staat toch duidelijk dat het niet voor iedereen geld?

En als het bij ons gebeurt is het eigenlijk ook nog ons eigenschuld, want dan zijn wij blijkbaar te liev voor baldadige supporters.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor H-J » 03-01-2007 15:36

Fanatic 4-ever schreef:Dat zal volgens mij wel betekenen dat het ingevoerd zal worden, al zal de club er misschien wel bezwaar tegen maken. Riemer zei in NoordNieuws ook dat hij mensen zoveel mogelijk vrij wil laten, en bengaals vuur eigenlijk ook mooi vind, maar regels zijn regels en daar had de club zich aan te houden. In dat geval zal het dus zeker ook in Heerenveen ingevoerd worden, maar eerst maar even deze proef afwachten.

Riemer zei ook dat hij tegen de combi was. Nou, dat hebben we regelmatig geweten. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat soort uitspraken. Het klinkt allemaal leuk, maar de gemiddelde fanatieke fan merkt er niets van (maar vindt het ook wel prima).
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor BBB » 03-01-2007 18:32

Idd HJ. En het verhaal dat de KNVB achter het fouileren aan zit... Yeah right.
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-01-2007 18:46

Was ook mijn boodschap, er zal wel weer een leuk verhaal omheen gebreid worden.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot


Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten