Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 15:34

Ik zie nu net een korte samenvatting van de wedstrijd van zaterdag. Op het moment dat wij de penalty krijgen loopt er een "supporter" de trap van de noordtribune af, met zijn blik naar de grond niet lettende op het veld. Zelfs nadat het fluitje heeft geklonken en de penalty is gegeven kijkt hij niet op of om en blijft hij ook niet staan. Hij loopt gewoon door richting uitgang. Ook juicht hij niet dat we een penalty krijgen, wacht niet af om te kijken of de penalty er in gaat, nee hij doet niets en loopt stoïcijns zonder het tonen van enige emotie danwel interesse naar de uitgang. Dan kan je mij niet vertellen dat je echt voor Heerenveen naar die wedstrijd komt. Dan kan je mij niet wijsmaken dat je echt van de club houd, want dan had je op zijn minst wel even die penalty afgewacht. Deze man of vrouw staat niet op zich want ik geloof zomaar dat er meer zijn die gewoon hun weg naar buiten vervolgd hebben en de penalty hebben gelaten voor wat hij is. Triest volk, dat m.i. helemaal niks in een voetbalstadion te zoeken heeft. Maar je doet er helemaal niks aan vrees ik.
1983
Superster

Berichtdoor Ultras'01 » 14-09-2010 15:58

Superfries1983 schreef:Ik zie nu net een korte samenvatting van de wedstrijd van zaterdag. Op het moment dat wij de penalty krijgen loopt er een "supporter" de trap van de noordtribune af, met zijn blik naar de grond niet lettende op het veld. Zelfs nadat het fluitje heeft geklonken en de penalty is gegeven kijkt hij niet op of om en blijft hij ook niet staan. Hij loopt gewoon door richting uitgang. Ook juicht hij niet dat we een penalty krijgen, wacht niet af om te kijken of de penalty er in gaat, nee hij doet niets en loopt stoïcijns zonder het tonen van enige emotie danwel interesse naar de uitgang. Dan kan je mij niet vertellen dat je echt voor Heerenveen naar die wedstrijd komt. Dan kan je mij niet wijsmaken dat je echt van de club houd, want dan had je op zijn minst wel even die penalty afgewacht. Deze man of vrouw staat niet op zich want ik geloof zomaar dat er meer zijn die gewoon hun weg naar buiten vervolgd hebben en de penalty hebben gelaten voor wat hij is. Triest volk, dat m.i. helemaal niks in een voetbalstadion te zoeken heeft. Maar je doet er helemaal niks aan vrees ik.

Wat ben jij een malloot zeg!

Weet jij waarom deze "supporter" wegloopt?? weet jij wat voor telefoontje/smsje hij/zij net ontvangen heeft??

Over het algemeen ben ik het eens met iedereen die zich stoort over mensen die vroegtijdig weggaan, maar je kan niet over specifieke gevallen oordelen zonder dat je het hele verhaal kent!

het zou ook kunnen dat deze man idd gewoon wegloopt, maar ik oordeel niet over hem voor ik alles weet
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 16:19

Weet jij waarom deze "supporter" wegloopt?? weet jij wat voor telefoontje/smsje hij/zij net ontvangen heeft??

Nee, weet ik niet, maar geloof je het zelf dat iemand zo vlak voor tijd, een tijdstip waaroop veel mensen weggaan om maar eerder thuis te zijn, plotseling dringend weg moet? Kan natuurlijk zo zijn, maar hij was lang niet de enige op dat moment van de penalty die wegging. Ik pikte diegene op de trap er tussenuit omdat hij vol in beeld was. Die personen die wggingen hebben zeker allemaal rond de 86e minuut een smsje of telefoontje gehad dat ze naar huis moeten komen? Hou toch op zeg. Tuurlijk als je voor wat voor reden ook dringend wegmoet, niks mis mee, kan gebeuren. Maar 95% gaat gewoon eerder weg om eerder thuis te zijn.

Over het algemeen ben ik het eens met iedereen die zich stoort over mensen die vroegtijdig weggaan, maar je kan niet over specifieke gevallen oordelen zonder dat je het hele verhaal kent!]

Nogmaals, kan best zijn dat hij op dat moment echt weg moest. En als dat zo is dan had ik daar niet zo over mogen oordelen en spijt me dat. Maar er zitten een aantal in het stadion die niet zoveel met de club hebben en het blijkbaar niet zo gek veel interesseerd wat er op het veld gebeurt. Want hij was zoals ik al zei echt niet de enige die wegliep zonder even de penalty af te wachten. Ik nam alleen deze man/vrouw op de trap als voorbeeld maar in hetzelfde shot zie je nog een aantal mensen het stadion verlaten. En als je mijn eerdere post goed had gelezen had je kunnen zien dat ik zei dat dit geval niet opzich staat maar dat dit vaker zo gaat. Ook bij veel andere clubs.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 14-09-2010 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
1983
Superster

Berichtdoor Ebiede » 14-09-2010 16:34

gelukkig grijpen de stewards tegenwoordig ook in. Voor ons vak was een oudere man die uitgebreid de penalty ging staan kijken op de op het plateau voor de opgang. Hij werd hier hardhandig door een steward verwijderd.

Ga zo door stewards!
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor diepFries » 14-09-2010 17:10

Als we dan toch 'anekdotes' vertellen wil ik wel een compliment geven aan de stewards bij vak 414 vorig seizoen tegen Willem II. Een aantal kritische supporters/pessimisten die na de 1-2 van Stef Nijland het vak verlieten (met intentie naar huis te gaan?) wilden na de snelle 2-2 van Paulo Henrique terugkeren. Hen werd vriendelijk doch dringend verzocht om de wedstrijd dan maar op de omloop verder te kijken. Het is uiteraard maar waar je blij van wordt, ik kon die actie op dat moment echter wel waarderen :D
In case of doubt, make it sound convincing
diepFries
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 14-09-2010 20:47

gelukkig grijpen de stewards tegenwoordig ook in. Voor ons vak was een oudere man die uitgebreid de penalty ging staan kijken op de op het plateau voor de opgang. Hij werd hier hardhandig door een steward verwijderd

hoeiii de stoere stewards durven wel zeg, schijnbaar geen verbaal gezag?? de helden
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-09-2010 20:50

TORCIDA schreef:hoeiii de stoere stewards durven wel zeg, schijnbaar geen verbaal gezag?? de helden

Volgens mij zijn de meeste stewards uberhaupt niet in staat om fatsoelijnlijk te praten.........
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-09-2010 22:14

Heerenveen rules schreef:
Volgens mij zijn de meeste stewards uberhaupt niet in staat om fatsoelijnlijk te praten.........

Zal wel een van die omhooggevallen Boonstra's zijn. Godzijdank staan die niet bij het NN-vak. Triest dat een steward zo ingrijpt (bij notabene een oude man), die vent moet zich schamen. Greep er niemand in die daar ook stonden?

Voordeel is trouwens wel dat we nu de voetbalwet hebben, deze man kan gelijk een stadionverbod tegemoet gaan zien, en mag zich dus netjes elke wedstrijd melden op het politiebureau. Het staat immers in de regels dat je niet op het plateau mag staan tijdens de wedstrijd. Goed he, die voetbalwet?
Corruption is everywhere, fight it!
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor AMF » 14-09-2010 22:55

Door de wet kunnen burgemeesters en het Openbaar Ministerie preventief extra maatregelen nemen tegen mensen die herhaaldelijk ernstige overlast hebben gegeven.

Één van de 500 bronnen als je even zoekt: NOS

Goed hè. Nieuwsartikelen lezen?

Laten we eerst eens afwachten wat die voetbalwet in de praktijk gaat doen voor we premature conclusies gaan spuwen.
AMF
Selectiespeler

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-09-2010 07:53

Ik las overal dat de voetbalwet een werkelijk fantastisch middel is in Engeland, en daar moet je je bij elk sv tijdens wedstrijden op het bureau melden. Bovendien kan het herhaaldelijk gedrag zijn als hij het weer doet.
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Muck » 15-09-2010 08:05

Fanatic 4-ever schreef:Zal wel een van die omhooggevallen Boonstra's zijn. Godzijdank staan die niet bij het NN-vak. Triest dat een steward zo ingrijpt (bij notabene een oude man), die vent moet zich schamen. Greep er niemand in die daar ook stonden?

Ik heb zelf 8 jaar als steward bij SC Heerenveen gewerkt. Daar waren duidelijke instructies voor: Geen toeschouwers op de trappen, die voetbal staan te kijken. Als je al besluit om eerder weg te gaan, maar op de trap blijft staan om nog even de corner of penalty te bekijken, dan werden deze personen gesommeerd om door te lopen. Eerst verbaal, daarna met fysiek contact, dwz rustig naar beneden begeleiden. Want wat krijg je? Meneer 1 gaat op de trap staan, meneer 2 ook. Meneer 3 wil er wel langs maar kan er niet langs. Vervolgens heb dat het onderste gedeelte trap op de tribune vol staat met mensen die niet naar beneden kunnen en het uitzicht belemmeren van de mensen die de wedstrijd wél gewoon uit zien.

Dit is gewoon een maatregel om mensen op de tribune te houden, aangezien ze met het eerder weggaan, min of meer overlast veroorzaken. De hekken op slot houden tot na de wedstrijd mag vanuit veiligheidsoverwegingen niet. En er zijn er ook genoeg, die iets eerder weggaan vanwege buitengewone omstandigheden.

En wat is in deze context een 'oude man'? Een man van de 73, die zwak ter been is? Of een 59-jarige uit de kluiten gewassen vrachtwagenchauffeur? Ik zou beiden sommeren om door te lopen, meestal was verbaal genoeg of door achter hun aan te lopen en te pushen dat ze door moesten lopen. Mooie commentaren kreeg je dan: "Laat me dit toch nog even uitzien!"
Waarop ik reageerde: "Dat had je op je stoel moeten blijven zitten......"
De reactie: "Ik wil wel op tijd thuis zijn voor Studio Sport"
Standaardreactie: "Dan kun je dit ook wel op de tv zien....."
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-09-2010 18:18

Ik snap je punt, maar je gaat bij een penalty toch niet iemand zomaar hardhandig wegwerken? En ga asjeblieft niet zeggen dat een steward dat niet zomaar doet, want ik kan je zo meerdere voorbeelden geven waarin dat wel is gebeurd.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat iedereen zomaar op de trapopgangen etc. gaat staan, maar dit is wel erg overdreven. Was er trouwens echt niemand die het voor die man opnam?
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Ebiede » 16-09-2010 06:58

Fanatic 4-ever schreef:Was er trouwens echt niemand die het voor die man opnam?

Nee tuurlijk niet.. De vent wil naar huis en gaat doodleuk in het pad/zicht staan van mensen die wel blijven. Flikker dan lekker op.

Ik heb het stuk geplaatst en het een oude vent genoemd.. Daarmee bedoelde ik niet een kreupele 70+. Maar iemand van een jaar 0f 66..
Ebiede
Superster

Berichtdoor Calimero » 16-09-2010 07:23

Ebiede schreef:Ik heb het stuk geplaatst en het een oude vent genoemd.. Daarmee bedoelde ik niet een kreupele 70+. Maar iemand van een jaar 0f 66..

Dat maakt het inderdaad een stuk minder erg. ;) :roll:
Calimero
Superster

Berichtdoor Ebiede » 16-09-2010 08:00

Ongelooflijk, jaren wordt er gemekerd over mensen die eerder weggaan en dat daar nooit iets aan wordt gedaan. Wordt er een keer ingegrepen, is het weer niet goed. Niet te begrijpen.
Ebiede
Superster

Berichtdoor Muck » 16-09-2010 08:06

Fanatic 4-ever schreef:Ik snap je punt, maar je gaat bij een penalty toch niet iemand zomaar hardhandig wegwerken? En ga asjeblieft niet zeggen dat een steward dat niet zomaar doet, want ik kan je zo meerdere voorbeelden geven waarin dat wel is gebeurd.

Eerst verbaal, daarna lichamelijk contact (je pakt iemand gewoon beet en begeleid hem naar beneden) en als ze dan nog niet luisteren, willen begrijpen of moeilijk doen, had je toestemming om zo'n persoon iets harder aan te pakken. Of ie nou 14 jaar is of 66 jaar. Op de trap=doorlopen.

Mensen belemmeren het zicht van de toeschouwers die wel blijven zitten. Prima maatregel. En diegenen het er niet mee eens zijn, gaan maar tijdens de rust naar huis.

Vreemd dat men er nu over valt. Ik ben al 13 jaar geen steward meer......dit bestaat dus al zeker 15 jaar, volgens mij zelfs vanaf de opening van het nieuwe stadion.
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Squerrel » 16-09-2010 09:11

Ebiede schreef:Daarmee bedoelde ik niet een kreupele 70+. Maar iemand van een jaar 0f 66..

:lol: Tja dat verschil is natuurlijk overduidelijk :?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster

Berichtdoor 1983 » 16-09-2010 09:31

Muck schreef: Prima maatregel. En diegenen het er niet mee eens zijn, gaan maar tijdens de rust naar huis.

Ik vindt het helemaal geen prima maatregel. Zeker niet in dit geval als er 1 man op de opgang staat. Hoeveel mensen belemmerd hij daar precies het zicht mee? Bovendien als er een penalty wordt genomen dan ga je toch sowieso staan neem ik aan? :? Dan Heb je totaal geen last van die man. Ik vindt het de bekrompenheid ten top. Regels zijn regels :| Doe jij nooit eens iets wat niet mag? Kijk, als er hele groepen op die opgang gaan staan, oké logisch dat daar dan wat aan gedaan wordt. Maar 1 man, kom op he. Laat die man daar even de penalty afkijken en stuur hem dan weg.
Ik ben ook tegen mensen die eerder weggaan, laat dat duidelijk zijn, maar dit vindt ik zwaar overdreven. Er waren ook mensen die gewoon doorliepen en de penalty niet hebben afgewacht, die vindt ik nog veel erger dan deze man die in elk geval de paenalty nog wou zien.
1983
Superster

Berichtdoor Muck » 16-09-2010 11:16

Superfries1983 schreef:
Muck schreef: Prima maatregel. En diegenen het er niet mee eens zijn, gaan maar tijdens de rust naar huis.

Ik vindt het helemaal geen prima maatregel. Zeker niet in dit geval als er 1 man op de opgang staat. Hoeveel mensen belemmerd hij daar precies het zicht mee? Bovendien als er een penalty wordt genomen dan ga je toch sowieso staan neem ik aan? :? Dan Heb je totaal geen last van die man. Ik vindt het de bekrompenheid ten top. Regels zijn regels :| Doe jij nooit eens iets wat niet mag? Kijk, als er hele groepen op die opgang gaan staan, oké logisch dat daar dan wat aan gedaan wordt. Maar 1 man, kom op he. Laat die man daar even de penalty afkijken en stuur hem dan weg.
Ik ben ook tegen mensen die eerder weggaan, laat dat duidelijk zijn, maar dit vindt ik zwaar overdreven. Er waren ook mensen die gewoon doorliepen en de penalty niet hebben afgewacht, die vindt ik nog veel erger dan deze man die in elk geval de paenalty nog wou zien.

Ho, wacht even. Voordat we langs elkaar lullen. Als er 1(!) persoon op die penalty wacht, geen probleem. Dan laat ik hem die penalty wel even zien. Maar als er een situatie zou ontstaan, dat daar een opstopping ontstaat, zou ik hem hebben bevelen om door te lopen.

Je hebt 2 soorten 'eerder-weggaanders':
De mensen die besluiten om naar huis te gaan en ook meteen naar huis gaan, omdat ze niet in de file/drukte willen komen, een verjaardag hebben. die besluiten weg te gaan en weten dat ze dan ook niks meer kunnen zien.
De 2e groep is de groep, die eerder 'weggaat' en de wedstrijd uit gaat kijken op de trap, om een voorsprong te hebben. Of elke 10-15 seconden een tree nemen, met de opmerking: "Ja, maar, ik loop toch?"

Als je voetbal wilt zien, blijf je op je plek zitten. Waarom wél bij het voetbal, doen ze dat in de bioscoop of in het theater ook?
Sowieso, het naar beneden lopen op de tribunetrap wekt al veel ergernis en gezichtsbelemmering bij de zittende supporters.
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 16-09-2010 11:20

Ebiede schreef:
Fanatic 4-ever schreef:Was er trouwens echt niemand die het voor die man opnam?

Nee tuurlijk niet.. De vent wil naar huis en gaat doodleuk in het pad/zicht staan van mensen die wel blijven. Flikker dan lekker op.

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Als hij op de trap gaat staan om die penal te kijken vanwege de spanning vind ik dat prima. Als hij sowieso al weg wou is het wat anders.

Maar dan nog is dat geen reden voor een steward om hardhandig in te grijpen. Als een andere supporter zoiets gedaan had kon hij gerust op een sv rekenen...
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor 1983 » 16-09-2010 11:28

Muck schreef:Ho, wacht even. Voordat we langs elkaar lullen. Als er 1(!) persoon op die penalty wacht, geen probleem. Dan laat ik hem die penalty wel even zien. Maar als er een situatie zou ontstaan, dat daar een opstopping ontstaat, zou ik hem hebben bevelen om door te lopen.

Oké, duidelijk. Het ging mij meer om deze ene man. Ik begrijp het dat als hele groepen op de opgang gaan staan dat daar wat aan gedaan wordt. Maar dat deze ene man van de trap af werd gezet vind ik overdreven. Ook al is die vent natuurlijk een enorme sjap dat hij eerder weggaat.

Muck schreef:Als je voetbal wilt zien, blijf je op je plek zitten.

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, in principe zit die man in kwestie dus ook gewoon fout door eerder weg te gaan. Maar dan nog blijf ik het overdreven vinden van de steward om hem daar hardhandig weg te sturen. Zeker als daar niet een hele groep stond.
1983
Superster

Berichtdoor Lardy » 16-09-2010 11:31

Fanatic 4-ever schreef:Maar dan nog is dat geen reden voor een steward om hardhandig in te grijpen. Als een andere supporter zoiets gedaan had kon hij gerust op een sv rekenen...

Ik weet niet wat voor beeld jij hebt bij hardhandig. Maar ik krijg het idee, als ik jouw posts zo lees, dat je denkt dat ze die man gaan slaan of schoppen en horizontaal afvoeren.
Lardy
Superster

Berichtdoor Jeroen » 16-09-2010 12:10

Jarenlang op rij 1 gezeten, ben het volledig met Muck eens in deze. Die langzame weglopers zijn het ergst. Bovendien kan 1 enkele treuzelaar het zicht voor de halve eerste rij al verpesten. Aanpakken die lui..
Jeroen
Superster

Berichtdoor JD » 16-09-2010 16:19

Lardy schreef:
Ik weet niet wat voor beeld jij hebt bij hardhandig. Maar ik krijg het idee, als ik jouw posts zo lees, dat je denkt dat ze die man gaan slaan of schoppen en horizontaal afvoeren.

Mischien komt dit vanwege eigen ervaringen met het optreden van die gasten.
JD
Selectiespeler

Berichtdoor steward » 27-09-2010 17:53

Superfries1983 schreef:Ik vindt het helemaal geen prima maatregel. Zeker niet in dit geval als er 1 man op de opgang staat. Hoeveel mensen belemmerd hij daar precies het zicht mee? Bovendien als er een penalty wordt genomen dan ga je toch sowieso staan neem ik aan? :? Dan Heb je totaal geen last van die man. Ik vindt het de bekrompenheid ten top.

Als er één schaap over de dam is..................... staan er de volgende wedstrijd 10 van die akelige gasten die zo nodig de file voor willen zijn. Voetbal zien = zitten en anders doorlopen, ik erger me dood aan die gasten.
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler

Berichtdoor 1983 » 27-09-2010 18:01

steward schreef:Voetbal zien = zitten en anders doorlopen, ik erger me dood aan die gasten.

Of staan :wink: (heb ikzelf meer mee). Maar je hebt gelijk hoor, mensen die (om reden van file ontlopen) eerder weggaan zitten zelf fout en moeten niet het zicht voor anderen belemmeren. Alleen in het geval van deze man vondt ik het een beetje overdreven dat hij hardhandig weg werd gewerkt.
1983
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 27-09-2010 20:35

Superfries1983 schreef:
steward schreef:Voetbal zien = zitten en anders doorlopen, ik erger me dood aan die gasten.

Of staan :wink: (heb ikzelf meer mee). Maar je hebt gelijk hoor, mensen die (om reden van file ontlopen) eerder weggaan zitten zelf fout en moeten niet het zicht voor anderen belemmeren. Alleen in het geval van deze man vondt ik het een beetje overdreven dat hij hardhandig weg werd gewerkt.

Om de file te ontlopen, kun je ook na de wedstrijd een half uurtje in FunPlaza wat gaan drinken. Als je dan naar je auto loopt is de meeste drukte wel weg :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor 1983 » 27-09-2010 20:40

Flying Tilster schreef:Om de file te ontlopen, kun je ook na de wedstrijd een half uurtje in FunPlaza wat gaan drinken. Als je dan naar je auto loopt is de meeste drukte wel weg :mrgreen:

Precies, of elders in Heerenveen. Maar de mensen moeten blijkbaar op tijd bij de vrouw zijn of zo en laten daarom maar de laatste vijf minuten (of langer) schieten. Dat laatste stukje van de wedstrijd interesseerd ze blijkbaar niet genoeg om daarvoor langer te blijven hangen. Ik vraag me dan altijd af of die mensen die zo denken de rest van de wedstrijd eigenlijk wel interesseerd.
1983
Superster

Berichtdoor geert. » 28-09-2010 10:42

Bij mij was er een vrouw die 3 keer voor mijn neus langs liep: ze kwam 5 minuten te laat, ging in de 40ste minuut al naar beneden en vervolgens 5 minuten voor het einde weg. Daar word ik zo strontziek van :S
geert.
Beheerder

Berichtdoor sch4-live » 28-09-2010 14:31

geert. schreef:Bij mij was er een vrouw die 3 keer voor mijn neus langs liep: ze kwam 5 minuten te laat, ging in de 40ste minuut al naar beneden en vervolgens 5 minuten voor het einde weg. Daar word ik zo strontziek van :S

Zeker niets van gezegd, misschien er eens wat tegen zeggen dat ze het dan begrijpen...
sch4-live
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters