Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Bubbe » 16-04-2010 07:36

Criz schreef:Hou op met zeuren. Wees blij dat er daar nog mensen zitten die wat sfeer proberen te maken.

Je ziet mij nergens zeggen dat ik er niet blij mee ben, maar met dit tempo ga je toch niet zeggen dat er progressie in zit? Nieuw Noord zie je duidelijk vooruitgang in 2 jaar, maar het Feanfan vak blijft hetzelfde zo niet minder lawaai van af komen.. Afgelopen wedstrijd was dan ook nog een hoogtepunt, want de rest van het seizoen was het voornamelijk stil. Althans, niet te horen vanuit vak 424. Dan vraag ik mij af welke progressie jij het over hebt... :roll: :roll: :roll:
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor ItFean82 » 16-04-2010 08:09

Je kan mensen nou eenmaal niet verplichten om te zingen, en er zitten te veel mensen tussen die niet willen. Dat is zeer jammer, maar je doet er niet heel erg veel aan. Ook NN heeft hier last van, het zij in minder mate.
Op naar het volgende seizoen....
ItFean82
Superster

Berichtdoor Gekko » 16-04-2010 12:06

Er was in ieder geval weer eens die ouderwetse beleving op en rond het veld. Tijden niet zo geweest.
Gekko
Superster

Berichtdoor fcdinamo » 12-09-2010 20:09

Mijn mening is dat de spelers en staf weleens wat vaker hun waardering mogen uitspreken over de supporters.
Bijvoorbeeld: ik weet zeker dat bij andere clubs de spelers zouden worden weggehoond na een wanprestatie van gisteren tegen Vitesse (tot de 88e minuut).

De supporters (die er nog waren :twisted: ) en die zich lieten horen :!: hebben in mijn ogen de punten binnnengehaald gister, maar je hoort er niemand over. Of misschien heb ik iets gemist, zo ja dan excuses...
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
fcdinamo
Basisspeler

Berichtdoor Currahee » 12-09-2010 21:14

wat een onzin. Ze hoeven toch niet elke keer het publiek te bedanken in de pers? dit doen ze al door het ere rondje te lopen en applaus te geven aan het publiek. Vind dit meer dan voldoende.
Currahee
Superster

Berichtdoor AMF » 12-09-2010 22:38

Als ze dat zo nu en dan doen is het prima. Tegen Vitesse had het publiek in de laatste minuten zeker wel invloed op het duel maar ik lig er zeker niet wakker van als de spelers en staf hun waardering hierover niet uiten. Wij schreeuwen ons schor voor de club/spelers en zij waarderen dat wel. Dat hoeft wat mij betreft echt niet nog eens vermeld te worden in de pers.
AMF
Selectiespeler

Berichtdoor Ultras'01 » 13-09-2010 07:16

fcdinamo schreef:Mijn mening is dat de spelers en staf weleens wat vaker hun waardering mogen uitspreken over de supporters.
Bijvoorbeeld: ik weet zeker dat bij andere clubs de spelers zouden worden weggehoond na een wanprestatie van gisteren tegen Vitesse (tot de 88e minuut).

De supporters (die er nog waren :twisted: ) en die zich lieten horen :!: hebben in mijn ogen de punten binnnengehaald gister, maar je hoort er niemand over. Of misschien heb ik iets gemist, zo ja dan excuses...

Ik zing niet voor de waardering die ik van de spelers via de media krijg, ik zing voor mijn grote liefde;)
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler

Berichtdoor Jurjenv » 13-09-2010 09:39

Ultras'01 schreef:Ik zing niet voor de waardering die ik van de spelers via de media krijg, ik zing voor mijn grote liefde;)

Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.
Jurjenv
Superster

Berichtdoor Ebiede » 13-09-2010 09:49

Jurjenv schreef:Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.

Je wil op vrijdagmiddag vijf voor half zes ook een staande ovatie van je baas en collegas als je een dikke order of klant binnenhaalt?
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 11:18

De mooiste 'beloning' hebben we al gekregen van de spelers: De overwinning. Daar schreeuw je de longen voor uit je lijf. Als je dan een bedankje krijgt is dat leuk, maar daar zit ik niet met smart op te wachten ofzo.

Wel jammer dat de choreo op Zuid niet helemaal uitkwam, verder was het goed om te zien dat de medewerking goed te noemen was. Met zo'n silhouet voor Abe is het toch altijd lastig; als er 3 mensen niet meedoen is het al onduidelijk wat het precies is.
Corruption is everywhere, fight it!
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Superfries82 » 13-09-2010 12:33

de letters waren idd bijna niet zichtbaar.
ik heb een letter mogen neerleggen, maar die vellen waren ook nie stevig genoeg naar mijn mening.

dit weten we weer voor de volgende choreo. Verder mooie actie. Hoorde dat de boys van NN ook al op vrijdag bezig waren. Goeie zaak. Wel jammer natuurlijk dat er zo weinig vrijwilligers waren. Dan hadden ze alles in 1 dag kunnen leggen. Goed dat ze nu een oproep doen voor het aanmelden van vrijwilligers.

Aanmelden met die handel;).
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Superfries82
Selectiespeler

Berichtdoor Jurjenv » 13-09-2010 13:27

Ebiede schreef:
Jurjenv schreef:Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.

Je wil op vrijdagmiddag vijf voor half zes ook een staande ovatie van je baas en collegas als je een dikke order of klant binnenhaalt?

Mwah, ben eigen baas, maar een compliment krijgen is altijd leuk toch?
Jurjenv
Superster

Berichtdoor Ultras'01 » 13-09-2010 14:07

Superfries82 schreef:de letters waren idd bijna niet zichtbaar.
ik heb een letter mogen neerleggen, maar die vellen waren ook nie stevig genoeg naar mijn mening.

dit weten we weer voor de volgende choreo. Verder mooie actie. Hoorde dat de boys van NN ook al op vrijdag bezig waren. Goeie zaak. Wel jammer natuurlijk dat er zo weinig vrijwilligers waren. Dan hadden ze alles in 1 dag kunnen leggen. Goed dat ze nu een oproep doen voor het aanmelden van vrijwilligers.

Aanmelden met die handel;).

Voor de actie van Nieuw Noord tegen psv (Eerste wedstrijd van het seizoen) was er ook een oproep geplaatst op de site, maar volgens mij was de belangstelling daarvan ook niet om over naar huis te schrijven..
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 17:18

Uit de feanmail:

Afbeelding

Succesvolle sfeeractie

De sfeeractie van afgelopen zaterdag bij de wedstrijd
sc Heerenveen - Vitesse was een succes. Met de sfeeractie werd stilgestaan bij de sterfdag van Abe Lenstra. Abe Lenstra overleed 25 jaar geleden op 2 september 1985. Supportersverenigingen Nieuw Noord en FeanFan en
sc Heerenveen bedankt iedereen voor hun medewerking!
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Jeroen » 13-09-2010 18:09

Toen ik zaterdag thuis kwam begon op Eredivisielive net de herhaling van Heerenveen - Vitesse. Rondom de opkomst en start van de wedstrijd werd door EL uitgebreid de actie in beeld gebracht, door een commentator die ook prima op de hoogte was van de achtergrond van de actie. Wellicht doordat de actie al min of meer aangekondigd was. Als dat zo is mag dat van mij wel vaker.. Erg mooi om te zien. Daarna de tv wel uitgezet want nóg een keer 90 minuten ergernis had ik geen behoefte aan. :P
Jeroen
Superster

Berichtdoor 1983 » 13-09-2010 18:15

Sowieso zijn ze bij Eredivisie Live heel vroeg in de stadions met de uitzending. Ruim voor de opkomst van de spelers gaan ze al over naar de comentaarpositie en zie je live beelden vanuit het stadion. Dat was dus niet speciaal voor de sfeeractie. Maar wel goed dat de comentator goed op de hoogte was over de achtergrond. Je hebt ook genoeg commentatoren die zich nergens in verdiepen en dan maar wat gaan roepen.
1983
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 13-09-2010 18:17

Jeroen schreef:Daarna de tv wel uitgezet want nóg een keer 90 minuten ergernis had ik geen behoefte aan. :P

Nou, zo rond 2 uur was de herhaling best het bekijken waard hoor! :wink: Waren ook nog mooie beelden te zien van een lekker fanatiek NN-vak. Die waren bovendien ook zeer goed te horen, vrijwel de gehele tijd.

Wat de sfeeractie betreft: mooie actie! Noord zag er heel goed uit en oost idem, al moet ik toegeven dat ik in het stadion vanuit mijn positie dacht dat het niet herkenbaar zou zijn. Op de foto's blijkt dat zeer mee te vallen. Alleen die op zuid komt helaas niet echt uit de verf, ik denk met name dat het zilver daar debet aan is. Dat zijn relatief kleine vlakken en dan geeft wit toch een duidelijker effect. Maar goed, dat is natuurlijk achteraf.

Stond op de voorpagina van de LC trouwens nog een foto van het Abe-hijsdoek vandaag.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 18:25

Superfries88' schreef: Dat zijn relatief kleine vlakken en dan geeft wit toch een duidelijker effect. Maar goed, dat is natuurlijk achteraf.

Stond op de voorpagina van de LC trouwens nog een foto van het Abe-hijsdoek vandaag.

Met een zwarte outline was het misschien ook duidelijker geweest. Ander nadeel is dat sommige letters 'door' de trapgangen gingen, dan valt het minder op. En als er dan een paar mensen niet meedoen wordt het ook minder.

Kun je die foto misschien inscannen?
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor xander » 13-09-2010 18:31

Het is niet de mooiste foto helaas :(
Alle ballen op Henkie!
xander
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 13-09-2010 18:33

Fanatic 4-ever schreef:Kun je die foto misschien inscannen?

Is een screenshot van de online versie ook goed? :mrgreen:

Zie:
Afbeelding
Superfries88'
Superster

Berichtdoor mediatv » 13-09-2010 19:58

Was vanmiddag al te zien op www.twitter.com/nieuwnoord :

Een foto van de sfeeractie op de voorpagina van de @lc http://plixi.com/p/44938444
mediatv
Bankzitter

Berichtdoor Jazzy F. » 14-09-2010 07:48

Abe kijkt wel wat sip.
Jazzy F.
Selectiespeler

Berichtdoor Calimero » 14-09-2010 09:44

Jazzy F. schreef:Abe kijkt wel wat sip.

Wellicht dat dat op de voorbeeldafbeelding ook zo was? Kijk net herhaling op EL, maar inderdaad mooi veel aandacht voor de actie.
Calimero
Superster

Berichtdoor Lardy » 14-09-2010 10:01

Ik weet dat we het er al vaker over hebben gehad maar mijns inziens een triest iets. We spelen tegen Vitesse, het staat 0-1. Wij maken de 1-1 in de 88ste minuut. Iedereen staat te juichen en te hopen op meer. En wat doet een gedeelte van het stadion. NAAR HUIS :x :shock: Ik voelde dat er meer in zat, Nieuw Noord zwengelt "Sta op voor Heerenveen" nog een keer door het stadion en vervolgens gaan nog meer mensen naar huis. Vanuit mijn oogpunt ongelofelijk maar ik zal er maar mee moeten leven.
Lardy
Superster

Berichtdoor Gearard » 14-09-2010 10:20

Er zijn nou eenmaal mensen die graag 5 minuten voor tijd naar huis willen zodat ze op tijd thuis bij de vrouw zijn om studio sport te kijken.

Er zijn dus mensen geweest die zelfs 2 doelpunten hebben gemist. Net goed! :mrgreen:
Gearard
Beheerder

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 10:54

Lardy schreef:Ik weet dat we het er al vaker over hebben gehad maar mijns inziens een triest iets. We spelen tegen Vitesse, het staat 0-1. Wij maken de 1-1 in de 88ste minuut. Iedereen staat te juichen en te hopen op meer. En wat doet een gedeelte van het stadion. NAAR HUIS

Het is al heel lang zo dat dat gebeurt maar toch verbaas ook ik me er iedere keer weer over. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je eerder weggaat. Bij welke stand dan ook je blijft tot het einde, maar toch al helemaal als je noch vecht voor de winst of voor de gelijkmaker (want bij 0-1 gingen er ook algeneog weg). Blijkbaar is voor die mensen op tijd thuis zijn belangrijker dan Heerenveen.
1983
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-09-2010 11:09

Gearard schreef:Er zijn nou eenmaal mensen die graag 5 minuten voor tijd naar huis willen zodat ze op tijd thuis bij de vrouw zijn om studio sport te kijken.

Sterker nog: Ik denk dat ze vijf minuten voor tijd weg móeten, omdat de vrouw anders met de mattenklopper staat te wachten :mrgreen:
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 14-09-2010 11:12

Dit is helaas een fenomeen geworden in de Nederlandse voetbalstadions. Het is niet specifiek Heerenveen-gerelateerd, want ik zie het in alle stadions gebeuren. Ongeacht het resultaat. Bij eigenlijk iedere Eredivisiewedstrijd zie je wel groepen supporters vanaf circa 5 minuten voor tijd de tribune verlaten.

In bepaalde gevallen heb ik er best begrip voor. Het kan voorkomen dat je echt direct na afloop weg moet, bijvoorbeeld omdat je perse een specifieke trein moet halen. Maar de meesten willen gewoon zo min mogelijk in de drukte verzeilt raken en gaan dan maar eerder weg.

Ik snap het niet. Sterker nog: het liefst blijf ik na afloop nog even hangen. Maar ja, dit is al jarenlang een ergernis die keer op keer terugkomt en ik heb niet de indruk dat je er echt iets aan zal veranderen. Je kan mensen nu eenmaal niet verbieden om te blijven.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Flying Frisian » 14-09-2010 12:59

Toen ik nog abbonee van VI was, had men een reportage over het veranderende publiek bij Eredivisie-wedstrijden, misschien dat er eerder vertrekken van mensen hier ook een onderdeel van is. Ik vind het ook verschrikkelijk, maar zoals hierboven al gezegd kun je mensen niet op dun stoeltje vastpinnen tot na de wedstrijd. Ik ga me er niet druk om maken, het levert mij alleen maar verloren energie en ergernis op.
Flying Frisian
Superster

Berichtdoor Squerrel » 14-09-2010 14:24

Gearard schreef:Er zijn dus mensen geweest die zelfs 2 doelpunten hebben gemist. Net goed! :mrgreen:

Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb ze alle 3 gemist :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters