Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor sf-NN » 27-12-2006 12:09

Pietro schreef:Misschien is het een idee om gewoon alleen op de hele rest van de noordtribune, inclusief
het "gevulde koeken vak" eens een keer de songteksten uit te delen?


Dat is inderdaad wel een idee als je in vul je vak papiertjes neerlegt van met de songteksen+melodie zo heb je ook geen last van ze maar doen ze mee :mrgreen:
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Sito » 27-12-2006 12:12

sf-NN schreef:
Pietro schreef:Misschien is het een idee om gewoon alleen op de hele rest van de noordtribune, inclusief
het "gevulde koeken vak" eens een keer de songteksten uit te delen?


Dat is inderdaad wel een idee als je in vul je vak papiertjes neerlegt van met de songteksen+melodie zo heb je ook geen last van ze maar doen ze mee :mrgreen:


Ze moeten in ieder geval weten dat ze Heerenveen dienen aan te moedigen. Iets wat totaal niet in die 'Vuljevak-krant' staat.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Avatar gebruiker
Sito
Selectiespeler
 
Berichten: 205
Geregistreerd op: 07-11-2005 08:30

Berichtdoor vak-27 » 27-12-2006 12:25

Omdat quoten ff niet wil:

Rickiej schreef

Het publiek warmdraaien voor de wedstrijd kun je dan bijvoorbeeld wel doen met de melodietjes van de nummers die er gezongen worden!

Dat zou je dan ook kunnen doen na het volkslied, immers het publiek staat wel en zingt mee met het volkslied, gooi er dan een bekende melodie van een meezingnummer achteraan, als je dat een paar keer doet pakt het publiek dat wel op en kun je dat volhouden tot de aftrap (hoop ik ;-)) Is super, superfriezen een idee om na het volkslied te doen?
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Berichtdoor GW » 27-12-2006 12:46

Wat mij ook op valt is dat vooral de nieuwe liedjes niet zo aan slaan bij de rest. Vaak de gauwe ouwen krijgen het stadion nog wel eens mee. Bv. And we come from the north..... Ook liedjes met een hoog lalalala gehalte wil nog wel. Maar zoals bijvoorbeeld dat lied je van "zing zo hard als je kan....." Op dat liedje zal je de rest nooit mee krijgen denk ik. Ik zit zelf in vak 18 en qua gezang is het er niet beter op geworden. Wat wel is toegenomen, dat vaker wordt meegeklapt op oost bij liedjes van NN. Ik zit ongeveer even ver van het uitvak als van NN, maar toch is een (bijna) vol uitvak vaak beter de horen dan NN (vanuitgaande bij een gelijke stand). Dus dat overige vakken op noord het overpakken valt dus volgens mij ook wel mee.
Ik val onder klapvee!!
GW
Selectiespeler
 
Berichten: 169
Geregistreerd op: 02-02-2005 13:14

Berichtdoor feanfantsje » 27-12-2006 13:55

Waarom beginnen jullie niet met de songteksten op deze site te zetten, denk dat er genoeg mensen hier op de site zitten die niet alle teksten kennen (waaronder ikzelf). Er wordt steeds heel veel over gezegd maar ondertussen heb ik nog steeds nergens eens songtekst gevonden

En toch presteer ik het nog om na elke wedstrijd schor te zijn... :lol:
Kaartje voor de Bekerfinale 17 mei a.s. in the pocket!!
Avatar gebruiker
feanfantsje
Bankzitter
 
Berichten: 48
Geregistreerd op: 02-12-2006 18:56
Woonplaats: Te dicht bij DKV

Berichtdoor oldtimer » 27-12-2006 13:55

Dat de andere vakken op noord massaal zouden meedoen met NN is onzin.
Daar heb ik prima zicht op. Individuen en/of kleine groepjes doen dat zo nu en dan wel.
Ik denk trouwens trouwens dat niemand ooit de illusie moet hebben dat het hele stadion zal gaan meedoen als gevolg van het voorbeeld van een speciaal vak. Zo zitten " we " (en dat kun je jammer vinden of niet ) nu eenmaal kennelijk niet in elkaar. Als er al eens sprake is van een massale reactie, dan heeft dat uitsluitend te maken met de verrichtingen op het veld. Ik herinner me b.v nog goed wat voor heksenketel het was toen Heerenveen enkele jaren geleden een 0 - 3 achterstand tegen PSV wegpoetste.
Het kan wel, maar dus alleen als gevolg van interactie met het " veld ".
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 27-12-2006 18:41

feanfantsje schreef
Waarom beginnen jullie niet met de songteksten op deze site te zetten, denk dat er genoeg mensen hier op de site zitten die niet alle teksten kennen (waaronder ikzelf). Er wordt steeds heel veel over gezegd maar ondertussen heb ik nog steeds nergens eens songtekst gevonden


Op de site feanfans.nl staan een aantal liedjes. Wel deels achterhaald (Tieme Klompe, Johan Hansma (Melodie We will rock you" Queen) Ro-maa-no maak die goal, maak die goal, maak die goooal (vanavond niet!) etc).Ik heb ze de songtekst van Alves doorgemaild met het verzoek die op hun site te plaatsen. het is tenminste een begin.
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor sch4-live » 27-12-2006 19:19

Feanfans is ook druk met hun site bezig om meer aan songs en tifo onder de aandacht te brengen dus dat is over een paar maand denk ik een mooie tifo site !
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Janneman » 29-12-2006 20:24

Ik zit in een vak waar de sfeer niet echt optimaal is. Iedereen zeurt en voetert dat Heerenveen het nooit goed doet. Ook vind ik de sfeer in het stadion tegen vallen.
Het lijkt of is er meer sfeer bij Twente en Groningen...ik heb nu zo'n arena gevoel...
Laatst bijgewerkt door Janneman op 30-12-2006 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Freezeman » 29-12-2006 20:37

Het gras in de verte is altijd groener en lees dit even als je wilt.
[/wannabe modderman]
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Allrounder » 02-01-2007 21:27

het uit delen van papiertjes met songteksten erop vind ik niks ik zie iedereen al staan met papiertjes in de hand op zoeken welk liedje er dan word gezongen, dat is zo'n gemaakte sfeer..toch??
Allrounder
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 02-01-2007 19:34

Berichtdoor Lasse4evah » 02-01-2007 22:22

Ja het is lastig om briefjes uit te delen en er zijn ook veel mensen die daar toch niets mee gaan doen en het kost ook weer veel tijd en geld en veel rotzooi waarschijnlijk

dus het zou misschien handiger zijn als het voor een paar wedstrijden
de de songteksten op het scherm komen zo kan ook Vul Je Vak goed
meezingen en kunnen we met zijn alleen er een nog betere sfeer van maken
in het ALS

Als je toch graag papiertjes wilt met teksten er op dan kun je het zelf
wel opzoeken hier op het forum zet je het in Microsoft Word en print je het zelf uit :?:

wel zo makkelijk.
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Berichtdoor wald pyk » 02-01-2007 23:08

Teksten op het grote scherm??We zijn toch zeker geen karaoke bar?Je kan van mensen niet verwachten die voor 1 avondje voetbal de teksten mee kunnen zingen.
Zoals afgelopen zaterdag vond ik prima.Geen toeters of bellen uit Mepbel.
Die mensen zullen vast de simpelere teksten als ''Heerenveen,heerenveen etc'' wel mee kunnen zingen.Er zijn in het stadion mensen die onze liederen na twee jaar niet eens mee kunnen zingen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor WaZZa » 03-01-2007 00:21

Deze discussie vind ik zo interessant, dat ik maar even een account heb aangemaakt en ook mijn zegje maar even ga doen.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion. Dat is tenslotte de meerwaarde van het bezoeken van wedstrijden in een stadion.
De manier om de sfeer naar een volgend level te tillen, is iets wat ik persoonlijk erg interessant vind, en is ook iets waar ik ook regelmatig aan zit te denken als ik me eens verveel.

Anyways, to the point. Zoals 'ALS 26.000' al heeft opgemerkt, is het niet reëel om een heel stadion aan het zingen te krijgen, aangezien het soort publiek hier heel anders is (dus geen stadsmensen etc). Desalniettemin is het vast mogelijk om zowel heel Noord en als heel Zuid aan het zingen te krijgen.

Er zijn naar mijn mening genoeg mensen die willen zingen, maar het alleen nog niet durven, omdat er niet genoeg andere mensen in de buurt zitten die willen/durven mee te zingen. Iets dat al heel veel kan helpen, is de sfeer voordat de wedstrijd begint. Iets wat naar mijn mening erg helpt, is, zoals de laatste wedstrijd tegen Utrecht, massaal met vlaggen zwaaien (op Zuid, waar ikzelf zit). Dit soort acties zorgt ervoor dat het 'niet-leden-van-supportersverenigingen'-publiek ook enthousiast raakte, en de eerste minuten enthousiast meedeed (helaas was de wedstrijd niet de beste, dus het zwakte snel weer af, maar dat gebeurt altijd als het op het veld minder wordt).
Dan nog even iets over de teksten/melodien die in het stadion worden gezongen (ik ben geen muziek-expert by the way), maar ik heb het idee dat de meeste songs (of hoe je ze ook wilt noemen) niet 'krachtig' genoeg zijn. Beetje moeilijk uit te leggen dit, maar er zijn te veel lange halen die meestal worden gezongen, en ik vind dat dat nog te 'slap' overkomt. Het zijn mooie songs als het complete stadion meezingt, maar dat is niet realistisch in dit geval. Eén van de primaire doelen is toch op z'n minst het uitvak te overstemmen (wat in dit geval van Zuid zal moeten komen, aangezien Noord te ver weg zit).

Ik had nog wat dingen om te posten, maar gaandeweg het typen ben ik dat allemaal weer vergeten, maar voor nu lijkt me deze post wel lang genoeg. :)
WaZZa
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 02-01-2007 23:21

Berichtdoor Frisian4life » 03-01-2007 00:23

Waarom zouden mensen niet durven zingen? Bang dat ze uitgelachen worden? :roll:
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Berichtdoor wald pyk » 03-01-2007 00:34

Misschien moeten ze over een flinke drempel?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2007 09:19

Frisian4life schreef:Waarom zouden mensen niet durven zingen? Bang dat ze uitgelachen worden? :roll:


Toch is het één van de redenen. Sommige supporters zitten gewoon in een rustig vak, maar willen toch wel graag meezingen. Echter, ze zijn vaak één van de weinigen in het vak en worden vaak raar aangekeken bij het zingen van een song. Als je het blijft proberen zal dat misschien wel meevallen, maar de meesten haken dan af, denk ik.

Misschien is het inderdaad net die flinke drempel, zoals waldpyk opmerkt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Allrounder » 03-01-2007 11:20

dat is misschien wel een reden. In mijn vak was ik ook de enigste die zong maar later raakt men daar aan gewend en doen ze zelf ook wel mee, maar dat duurt wel even een paar wedstrijden.
Allrounder
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 02-01-2007 19:34

Berichtdoor Frisian4life » 03-01-2007 12:37

Ik zit ook in een "rustig" vak, ik zing/klap etc ook gewoon mee, krijg nooit reacties ofzo zijn ze nu ook wel aan gewend denk ik.
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Berichtdoor Ebiede » 03-01-2007 12:56

WaZZa schreef:.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion.


Graag voor je zelf spreken.. Ik kom voor het voetbal, niet voor de sfeer.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor feanfanhannes » 13-02-2007 19:59

Ebiede schreef:
WaZZa schreef:.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion.


Graag voor je zelf spreken.. Ik kom voor het voetbal, niet voor de sfeer.


dan ben jij net zo'n iemand als al die andere Oude lullen die wat voor hun uitkijken en denken dat ze zonder te zingen achter hun club staan dus je wilt beweren dat die mensen die in nieuwnoord staan niet voor het voetbal komen nou jammer voor jou maar die komen voor SFEER EN VOETBAL dus dat kan allebei. :x
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Berichtdoor Janneman » 13-02-2007 20:19

feanfanhannes schreef:
Ebiede schreef:
WaZZa schreef:.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion.


Graag voor je zelf spreken.. Ik kom voor het voetbal, niet voor de sfeer.


dan ben jij net zo'n iemand als al die andere Oude lullen die wat voor hun uitkijken en denken dat ze zonder te zingen achter hun club staan dus je wilt beweren dat die mensen die in nieuwnoord staan niet voor het voetbal komen nou jammer voor jou maar die komen voor SFEER EN VOETBAL dus dat kan allebei. :x


Dit gaat wel lekker, direct de wijzende vinger naar iemand anders steken terwijl we in een ander topic kunnen lezen dat lang niet iedere deelnemer in het NN-vak daar staat om de ploeg aan te moedigen!!

Ik ben het met je eens dat de sfeer niet goed is, die is ronduit slecht, er is geen sfeer. maar om iedereen dan om 1 kam te scheren is belachelijk, er zijn voldoende die buiten jouw NN-vak hun best doen maar het niet redden.

Je moet ieders keuze respecteren al heb ik het er moeilijk mee soms, voorheen zat iedereen in vak 27 en was het leuk, nu is het er niet meer leuk alleen van die zeurende oude lullen zoals jij ze noemt!! :grmbl:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Caniggia » 13-02-2007 20:32

feanfanhannes schreef:
Ebiede schreef:
WaZZa schreef:.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion.


Graag voor je zelf spreken.. Ik kom voor het voetbal, niet voor de sfeer.


dan ben jij net zo'n iemand als al die andere Oude lullen die wat voor hun uitkijken en denken dat ze zonder te zingen achter hun club staan dus je wilt beweren dat die mensen die in nieuwnoord staan niet voor het voetbal komen nou jammer voor jou maar die komen voor SFEER EN VOETBAL dus dat kan allebei. :x


Je zegt het alleen een beetje verkeerd die ouwe lullen staan al jaren achter hun club en die staan er nog als zulke mensen als jij weer een andere hobby gevonden hebben.
En toen er alleen maar ouwe lullen stonden werd er ook regelmatig gewonnen en kampioenschappen gevierd.
Dus als jij denkt dat je het buskruit uitgevonden hebt dan zou ik maar weer beginnen met denken.
Avatar gebruiker
Caniggia
Selectiespeler
 
Berichten: 252
Geregistreerd op: 01-05-2005 16:48
Woonplaats: ZEVENHUIZEN

Berichtdoor Ebiede » 13-02-2007 20:57

feanfanhannes schreef:
dan ben jij net zo'n iemand als al die andere Oude lullen die wat voor hun uitkijken en denken dat ze zonder te zingen achter hun club staan dus je wilt beweren dat die mensen die in nieuwnoord staan niet voor het voetbal komen nou jammer voor jou maar die komen voor SFEER EN VOETBAL dus dat kan allebei. :x


Gelukkig leven we een in vrij land en mag je je mening verkondigen...Maar je hebt mij nergens horen zeggen dat mensen in NN niet voor het voetballen komen. (Zoek maar na)

Maar beste Feanfanhannes..

Was jij er bij toen we bijvoorbeeld tegen SVV (ja dat was een profclub Hannes) de periode pakten die ons later deed promoveren.. Was jij er bij toen we die wedstrijd wonnen tegen Emmen.. of die rare nacompetitie speelden met NAC en GAE..

Beste Hannes was jij er bij op een waterkoude zaterdagavond dat je met een 0-2 achterstand de rust in gaat tegen Vlissingen (waarschijnlijk nog nooit van gehoord Hannes?).. Ben jij op woensdagavonden in Helmond, Velzen of Amelo geweest... was jij er bij in Wronki of Bordeaux? Beste Hannes was jij daar.. Laten we het nu dan maar over echte fans hebben. Met alle respect een fan ben je niet door alleen vocaal achter je club te staan.

Nu ik dit tik is het eigenlijk te zielig voor woorden..maar Hannes het is je eerste post en dan kraam je gelijk grote onzin uit.. let in vervolg op je woorden..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor ItFean82 » 13-02-2007 21:10

Inderdaad Feanfanhannes, die zogenaamde "oude lullen" hebben er wel mede voor gezorgd dat jij naar het huidige heerenveen zit te kijken ipv naar een clubje halverwege de eerste divisie. Onthoud maar goed: Hoe minder publiek er in het stadion zit hoe minder sponsors er komen. Hoe minder sponsors, hoe minder geld. Met minder geld, mindere spelers..enz enz. Do you get it?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

nieuwnoord

Berichtdoor Hakansson » 13-02-2007 21:13

Ik kan wel degelijk aangeven dat er een gedeelte van nieuwnoord niet voor het voetbal komt, heb laatst bij een uitdwedtrijd diverse supporters stoeltje aan het slopen waren????
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Berichtdoor Janneman » 13-02-2007 23:29

En diegene die de club altijd al volgen komen op de wachtlijst, komen er niet eens bij. Nou sorry, zulke supporters als hierboven genoemd wel, maar echte fanatiek supporters met goede bedoeling niet, daar zakt mn broek vanaf. En dan zeggen dat we nep-supporters zijn omdat we niet in NN kunnen/ mogen staan/zitten!! :crying: :grmbl:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Eric » 14-02-2007 00:06

Wat heb je het zwaar he..
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor oldtimer » 14-02-2007 00:15

feanfanhannes schreef:
Ebiede schreef:
WaZZa schreef:.

Ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum meer sfeer wil in het stadion.


Graag voor je zelf spreken.. Ik kom voor het voetbal, niet voor de sfeer.


dan ben jij net zo'n iemand als al die andere Oude lullen die wat voor hun uitkijken en denken dat ze zonder te zingen achter hun club staan dus je wilt beweren dat die mensen die in nieuwnoord staan niet voor het voetbal komen nou jammer voor jou maar die komen voor SFEER EN VOETBAL dus dat kan allebei. :x


Nog even dit, Hannes.
Zonder al die OUDE LULLEN was hier allang geen betaald voetbal meer geweest.
En zo ja, dan toch ergens laag in de Toto-Divisie.
Wat heb jij eigenlijk bijgedragen?
Wat meer respect graag.

En overigens, de wedstrijd tegen Vlissingen, waar Ebiede over spreekt, eindigde tenslotte toch nog 4 - 2 ( en de ruststand was trouwens 1 - 2 / doelpunt Schaap ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 14-02-2007 00:50

Wat een geneuzel hier om het zingen van een liedje. Het moet inderdaad niet zo worden zoals een grunner op dit forum onlangs ook al verkondigde, dat het zingen om het zingen gaat worden.'
Je kunt iemand moeilijk verplichten om het desbetreffende versje mee te zingen, niet? :lol:

Hoe meer je er over discuseert, des te minder het zal aanslaan. :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten