Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

The saints are coming vind ik dan persoonlijk weer wat minder.. Je zou eigenlijk iets herkenbaars moeten hebben.
Wat is herkenbaar? Die hele Grolsch Veste staat er op te stampen. Herkenbaar genoeg dus, kennelijk.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Niels schreef: Wat is herkenbaar? Die hele Grolsch Veste staat er op te stampen. Herkenbaar genoeg dus, kennelijk.
Onze tune is voor ons inmiddels ook herkenbaar. Doelde meer op die wereldtunes.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Zoals de opkomsttune gisteravond bij Bayern Munchen. Trouwens dezelfde als bij Vitesse.. Wel een mooi nummer.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik pleit voor Metallica bij een goal. Net even wat anders. :mrgreen:
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Bad to the Bone van George Thorogood zou wel gaaf zijn bij de opkomst.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
NN19
Selectiespeler
Berichten: 515
Lid geworden op: 24-08-2009 20:40

Bericht door NN19 »

Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Misschien is hij qua tempo wat te traag voor een opkomstnummer, maar ik vind Sleep Tight van De Staat echt een vet nummer.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Skopperij schreef:Ik pleit voor Metallica bij een goal. Net even wat anders. :mrgreen:
Mijn idee, alleen denk ik dat de helft van ons stadion een hartverzakking krijgt.......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Cyn schreef:Onze tune is voor ons inmiddels ook herkenbaar. Doelde meer op die wereldtunes.
Wij stampen er niet op toch? In Twente is het herkenbaar en ik denk ook geliefd omdat het gewoon een geweldig deuntje is. Tijdens de bekerfinale knalde het ook 2x door de Kuip. Ze starten hem daar ook op het perfecte moment in.
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Op dit vlak zijn we toch een veredelde amateurclub. Jouke de Vries kan 'het' gewoon niet.
Zeke
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-03-2010 20:14

Bericht door Zeke »

Ik zou de terugkomst van het bekende 'ole ole ole' toejuichen! Ik weet niet eens wat de tune nu is, zo'n indruk maakt het op mij.

En dan nog wat anders: het volkslied. Kunnen we dat niet alleen doen met belangrijke wedstrijden? Het 'speciale' is er wel vanaf. Waar je in de begintijden honderden sjaaltjes zag tijdens het volkslied is dat nu verminderd naar enkele tientallen. Ook ik doe m'n sjaal niet meer af als we tegen een club als RKC spelen. Tegen Ajax zing ik dan weer met volle borst mee, sjaaltje in de lucht en alles!

En als laatste: doe de lichten op de tribune eens uit als er gevoetbalt wordt. Wat een onzin om die aan te laten!

Ik heb nog wel meer op- en aanmerking aangaande de sfeer maar voor nu laat ik het hier maar bij.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zeke schreef: En dan nog wat anders: het volkslied. Kunnen we dat niet alleen doen met belangrijke wedstrijden? Het 'speciale' is er wel vanaf. Waar je in de begintijden honderden sjaaltjes zag tijdens het volkslied is dat nu verminderd naar enkele tientallen. Ook ik doe m'n sjaal niet meer af als we tegen een club als RKC spelen. Tegen Ajax zing ik dan weer met volle borst mee, sjaaltje in de lucht en alles!.
Je klaagt over dat de periode van honderden sjaaltjes voorbij is, maar bent er zelf dus ook deels schuld aan. Afschaffing van het volkslied is afschaffing van een stukje cultuur. Vind daarbij dat de tegenstander niet uit maakt. Van Ajax wil je winnen, van RKC ook. Sfeer = sfeer, hoort niet van de tegenstander afhankelijk te zijn, vind ik.
Zeke
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-03-2010 20:14

Bericht door Zeke »

Ik klaag niet, ik geef mijn mening. Daar ben ik inderdaad ook schuldig aan omdat ik, zoals ik al aangaf, het nut er niet van inzie om tijdens een doodnormale wedstrijd het volkslied te gaan zingen. In eerste instantie werd het volkslied volgens mij ook alleen maar tijdens belangrijke duels gespeeld (kan iemand dit verifiëren?). Ik pleit ook helemaal niet voor totale afschaffing van het vokslied, ik weet niet uit welke toverhoed je dat tevoorschijn haalt. Bovendien vind ik gemaakte sfeer geen sfeer.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zeke schreef:Ik klaag niet, ik geef mijn mening. Daar ben ik inderdaad ook schuldig aan omdat ik, zoals ik al aangaf, het nut er niet van inzie om tijdens een doodnormale wedstrijd het volkslied te gaan zingen. In eerste instantie werd het volkslied volgens mij ook alleen maar tijdens belangrijke duels gespeeld (kan iemand dit verifiëren?). Ik pleit ook helemaal niet voor totale afschaffing van het vokslied, ik weet niet uit welke toverhoed je dat tevoorschijn haalt. Bovendien vind ik gemaakte sfeer geen sfeer.
Deels afschaffen of helemaal afschaffen, bij mij beide een not-done. Waarom de ene wedstrijd wel, en de andere niet? Waar trek je de grens? Ik vind dat elke club hier hetzelfde ontvangen dient te worden. Ik ben het met je eens dat het mooier zou zijn wanneer een heel stadion het volkslied zou zingen, maar op de één of andere manier lukt dat momenteel niet.

Wanneer is een wedstrijd 'doodnormaal'? Tegenwoordig is het schijnbaar al veel gevraagd om even één minuut te geven voor je club. Dat is geen persoonlijk verwijt, erger me er al langere tijd aan. Alleen NN die nog de trots lijkt de vertegenwoordigen. Jammer, jammer, jammer. Want we schijnen trots op onze eigen cultuur te zijn.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Zeke schreef:Ik klaag niet, ik geef mijn mening. Daar ben ik inderdaad ook schuldig aan omdat ik, zoals ik al aangaf, het nut er niet van inzie om tijdens een doodnormale wedstrijd het volkslied te gaan zingen. In eerste instantie werd het volkslied volgens mij ook alleen maar tijdens belangrijke duels gespeeld (kan iemand dit verifiëren?). Ik pleit ook helemaal niet voor totale afschaffing van het vokslied, ik weet niet uit welke toverhoed je dat tevoorschijn haalt. Bovendien vind ik gemaakte sfeer geen sfeer.
Goed verhaal. Het hadden mijn woorden kunnen zijn. Lang gelden werd het volkslied idd alleen gespeeld bij topwedstrijden.
Mochten er toch supporters behoefte hebben het volkslied te zingen dan kan dat toch altijd? Moeten ze maar proberen zoveel mogelijk supporters mee te krijgen.

Nog een minpuntje die ik hier overigens weleens vaker heb gemeld, een pinautomaat. Waarom moet de dichtstbijzijnde in het centrum zijn? Plaats dat ding in het funplaza. Kan de club een hoop geld opleveren.
Zeke
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-03-2010 20:14

Bericht door Zeke »

@Cyn:
Door het enkel tijdens grote en belangrijke duels te doen (denk aan Ajax, Feyenoord, '6-punten'-wedstrijden, e.d.) wordt het weer speciaal en zul je ook meer mensen meekrijgen. Nu voelt het als een verplicht nummertje en wanneer iets als verplicht aanvoelt, doen mensen er niet aan mee. Dat is de mens eigen.

Het is inderdaad schrijnend om te zien hoe weinig beleving er heerst in het stadion. Waarschijnlijk heeft dat ook met de slechte resulaten en situatie van de club te maken. Tegen NEC stond vrijwel niemand op toen NN opperde voor de club te gaan staan! Zonde. Ik herinner me nog een wedstrijd tegen volgens mij CSKA, toen we iets van 4 - 0 achterstonden en uitgeschakelt werden in de UEFA Cup, maar dat het hele stadion opstond voor de club. Kippenvel moment. Tegenwoordig is dat ondenkbaar.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik snap wat je bedoeld, maar het is zo moeilijk een lijn te trekken. Een overwinning op een kleinere club kan net zo belangrijk zijn dat seizoen. Stel je voor dat je 3 punten te kort komt voor UEFA omdat je verloor van de hekkensluiter? Waarom zou men onderscheid moeten maken tussen wedstrijden.. Wellicht heb je gelijk en is het voor de wederopbouw van het gevoel wel goed om het even vanaf een kleinere hoeveelheid wedstrijden steeds meer uit te breiden, ik betwijfel alleen of de grote groep die nu hun mond niet opendoet, dan wel in staat is tot geluid produceren.

Wat betreft het 'sta op', heb ik geen toevoeging. Volledig met je eens.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

feanfans schreef: Nog een minpuntje die ik hier overigens weleens vaker heb gemeld, een pinautomaat. Waarom moet de dichtstbijzijnde in het centrum zijn? Plaats dat ding in het funplaza. Kan de club een hoop geld opleveren.
Had ik zelf nog nooit aan gedacht, maar lijkt me zeker een aanvulling. Ook voor scholieren op het Cios en bezoekers van Sportstad zal het makkelijk zijn, denk ik.

En die lichten: Ja die moeten ze mooi uit doen, geeft veel meer sfeer. Maar waarschijnlijk gaat men dan klagen dat men de tupperware-bakjes met worst, kaas, de koffiekannen en de rollen pepermunt dan niet meer kan zien en dus niet meer kan doorgeven.
Corruption is everywhere, fight it!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Cyn schreef: Stel je voor dat je 3 punten te kort komt voor UEFA omdat je verloor van de hekkensluiter?
Haha draaf niet zo door :lol:
Alsof het volkslied het verschil tussen winst en verlies bepaald.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

feanfans schreef:Haha draaf niet zo door :lol:
Alsof het volkslied het verschil tussen winst en verlies bepaald.
Volgens mij lees je verkeerd. Ik probeer alleen aan te geven waar je de lijn van wel en niet belangrijke wedstrijd moet leggen. Feitelijk gezien moet elke wedstrijd als een finale beschouwd worden..
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Fanatic 4-ever schreef: Had ik zelf nog nooit aan gedacht, maar lijkt me zeker een aanvulling. Ook voor scholieren op het Cios en bezoekers van Sportstad zal het makkelijk zijn, denk ik.
Voorheen was de dichtst bijzijnde pinautomaat die van de Rabobank bij het burgemeester kuperusplein. Tegenwoordig is hij dichterbij gekomen, nl. bij het nieuwe gebouw van de Rabobank aan de overkant van de noordtribune.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Dat er geen pinautomaat in of bij het ALS is heeft te maken met het feit dat er niet genoeg transacties worden gedaan om zo'n automaat rendabel te maken is mij ooit verteld.
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Vanaf nu wel bijna een pin automaat naast het stadion, het nieuwe Rabobank kantoor beschikt over een pin automaat.
Alle ballen op Henkie!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik weet hier uit proffesie maar van.. Een pinaautomaat is rendabel bij 100000 transacties per jaar. Dat zijn 274 transactie per dag..

Veel pinautomaten halen dit niet. De grote banken slikken dit verlies omdat ze alle kantoren centraliseren. Op deze manier komen de Rabo's, ING's en ABN's hun klanten nog een beetje tegemoet. Voor service moet je verder niet bij ze aankloppen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Met het risico wel erg off topic te gaan vraag ik toch even aan Ebiede, hoe kan een pin automaat nou niet rendabel zijn?
Zit niemand achter een loket te wachten tot er een klant komt en als het apparaat er eenmaal hangt kost dat toch niet zoveel?
Je duwt er op zijn tijd een baal geld in en het gaat vanzelf toch?
Anti anti. :)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Mes snijdt aan twee kanten.Vullen automaten is een behoorlijke kostenpost. Ga hier niet publiek noemen wat het 4 keer vullen per week met een geldwagen kost. Maar ga er maar vanuit dat het met drie nullen eindigt. Aan de andere kant geeft balie verkoop geeft commerciële kansen.


Und jetzt de sfeer..
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ja sfeer is niet te koop !!!
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Denk je alles gehad te hebben dit seizoen, liggen er klappertjes in het stadion... Gelukkig werden ze nauwelijks gebruikt. Weg met die commerciële rotzooi! Liever geen sfeer dan die AZ-herrie.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ja ongelofelijk, welke debiel dit verzonnen heeft moeten ze ook ontslaan.

Onderstaande staat op een website die die voetbalklappers verkoopt.
Een stadion vol spandoeken, vlaggen, trom-geroffel, scanderende supporters en uiteraard twee gretige elftallen: altijd goed voor een enerverend avondje voetbal.

Maar het kan beter!

Laat uw stadion op zijn grondvesten schudden met onze exclusieve voetbalklapper. Gegarandeerd een groot succes onder uw supporters.

Wanneer volgen de uwe?

Natuurlijk beleven niet alleen de supporters veel plezier aan onze voetbalklapper. Wat te denken van uw sponsoren? De klapper biedt hen een unieke mogelijkheid zich in het stadion te profiler
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

anti-commercie.

maar ik moet zeggen dat ik er gister niet veel last van had, bij az gebruiken ze die dingen constant en dan is het irritant, gister heb ik ze eigenlijks niet gehoord.
Wij zijn HEERENVEEN
Plaats reactie