Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Jurjenv » 13-09-2010 10:39

Ultras'01 schreef:Ik zing niet voor de waardering die ik van de spelers via de media krijg, ik zing voor mijn grote liefde;)


Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Ebiede » 13-09-2010 10:49

Jurjenv schreef:Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.


Je wil op vrijdagmiddag vijf voor half zes ook een staande ovatie van je baas en collegas als je een dikke order of klant binnenhaalt?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 12:18

De mooiste 'beloning' hebben we al gekregen van de spelers: De overwinning. Daar schreeuw je de longen voor uit je lijf. Als je dan een bedankje krijgt is dat leuk, maar daar zit ik niet met smart op te wachten ofzo.

Wel jammer dat de choreo op Zuid niet helemaal uitkwam, verder was het goed om te zien dat de medewerking goed te noemen was. Met zo'n silhouet voor Abe is het toch altijd lastig; als er 3 mensen niet meedoen is het al onduidelijk wat het precies is.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Superfries82 » 13-09-2010 13:33

de letters waren idd bijna niet zichtbaar.
ik heb een letter mogen neerleggen, maar die vellen waren ook nie stevig genoeg naar mijn mening.

dit weten we weer voor de volgende choreo. Verder mooie actie. Hoorde dat de boys van NN ook al op vrijdag bezig waren. Goeie zaak. Wel jammer natuurlijk dat er zo weinig vrijwilligers waren. Dan hadden ze alles in 1 dag kunnen leggen. Goed dat ze nu een oproep doen voor het aanmelden van vrijwilligers.

Aanmelden met die handel;).
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Superfries82
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 24-10-2007 19:54
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Jurjenv » 13-09-2010 14:27

Ebiede schreef:
Jurjenv schreef:Eens, maar je krijgt toch wel een extraatje als ze het wel doen.


Je wil op vrijdagmiddag vijf voor half zes ook een staande ovatie van je baas en collegas als je een dikke order of klant binnenhaalt?


Mwah, ben eigen baas, maar een compliment krijgen is altijd leuk toch?
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Ultras'01 » 13-09-2010 15:07

Superfries82 schreef:de letters waren idd bijna niet zichtbaar.
ik heb een letter mogen neerleggen, maar die vellen waren ook nie stevig genoeg naar mijn mening.

dit weten we weer voor de volgende choreo. Verder mooie actie. Hoorde dat de boys van NN ook al op vrijdag bezig waren. Goeie zaak. Wel jammer natuurlijk dat er zo weinig vrijwilligers waren. Dan hadden ze alles in 1 dag kunnen leggen. Goed dat ze nu een oproep doen voor het aanmelden van vrijwilligers.

Aanmelden met die handel;).


Voor de actie van Nieuw Noord tegen psv (Eerste wedstrijd van het seizoen) was er ook een oproep geplaatst op de site, maar volgens mij was de belangstelling daarvan ook niet om over naar huis te schrijven..
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 18:18

Uit de feanmail:

Afbeelding

Succesvolle sfeeractie

De sfeeractie van afgelopen zaterdag bij de wedstrijd
sc Heerenveen - Vitesse was een succes. Met de sfeeractie werd stilgestaan bij de sterfdag van Abe Lenstra. Abe Lenstra overleed 25 jaar geleden op 2 september 1985. Supportersverenigingen Nieuw Noord en FeanFan en
sc Heerenveen bedankt iedereen voor hun medewerking!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Jeroen » 13-09-2010 19:09

Toen ik zaterdag thuis kwam begon op Eredivisielive net de herhaling van Heerenveen - Vitesse. Rondom de opkomst en start van de wedstrijd werd door EL uitgebreid de actie in beeld gebracht, door een commentator die ook prima op de hoogte was van de achtergrond van de actie. Wellicht doordat de actie al min of meer aangekondigd was. Als dat zo is mag dat van mij wel vaker.. Erg mooi om te zien. Daarna de tv wel uitgezet want nóg een keer 90 minuten ergernis had ik geen behoefte aan. :P
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor 1983 » 13-09-2010 19:15

Sowieso zijn ze bij Eredivisie Live heel vroeg in de stadions met de uitzending. Ruim voor de opkomst van de spelers gaan ze al over naar de comentaarpositie en zie je live beelden vanuit het stadion. Dat was dus niet speciaal voor de sfeeractie. Maar wel goed dat de comentator goed op de hoogte was over de achtergrond. Je hebt ook genoeg commentatoren die zich nergens in verdiepen en dan maar wat gaan roepen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Superfries88' » 13-09-2010 19:17

Jeroen schreef:Daarna de tv wel uitgezet want nóg een keer 90 minuten ergernis had ik geen behoefte aan. :P

Nou, zo rond 2 uur was de herhaling best het bekijken waard hoor! :wink: Waren ook nog mooie beelden te zien van een lekker fanatiek NN-vak. Die waren bovendien ook zeer goed te horen, vrijwel de gehele tijd.

Wat de sfeeractie betreft: mooie actie! Noord zag er heel goed uit en oost idem, al moet ik toegeven dat ik in het stadion vanuit mijn positie dacht dat het niet herkenbaar zou zijn. Op de foto's blijkt dat zeer mee te vallen. Alleen die op zuid komt helaas niet echt uit de verf, ik denk met name dat het zilver daar debet aan is. Dat zijn relatief kleine vlakken en dan geeft wit toch een duidelijker effect. Maar goed, dat is natuurlijk achteraf.

Stond op de voorpagina van de LC trouwens nog een foto van het Abe-hijsdoek vandaag.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-09-2010 19:25

Superfries88' schreef: Dat zijn relatief kleine vlakken en dan geeft wit toch een duidelijker effect. Maar goed, dat is natuurlijk achteraf.

Stond op de voorpagina van de LC trouwens nog een foto van het Abe-hijsdoek vandaag.


Met een zwarte outline was het misschien ook duidelijker geweest. Ander nadeel is dat sommige letters 'door' de trapgangen gingen, dan valt het minder op. En als er dan een paar mensen niet meedoen wordt het ook minder.

Kun je die foto misschien inscannen?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor xander » 13-09-2010 19:31

Het is niet de mooiste foto helaas :(
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Superfries88' » 13-09-2010 19:33

Fanatic 4-ever schreef:Kun je die foto misschien inscannen?


Is een screenshot van de online versie ook goed? :mrgreen:

Zie:
Afbeelding
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor mediatv » 13-09-2010 20:58

Was vanmiddag al te zien op www.twitter.com/nieuwnoord :

Een foto van de sfeeractie op de voorpagina van de @lc http://plixi.com/p/44938444
mediatv
Bankzitter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 08-09-2010 19:27

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Jazzy F. » 14-09-2010 08:48

Abe kijkt wel wat sip.
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Calimero » 14-09-2010 10:44

Jazzy F. schreef:Abe kijkt wel wat sip.


Wellicht dat dat op de voorbeeldafbeelding ook zo was? Kijk net herhaling op EL, maar inderdaad mooi veel aandacht voor de actie.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Lardy » 14-09-2010 11:01

Ik weet dat we het er al vaker over hebben gehad maar mijns inziens een triest iets. We spelen tegen Vitesse, het staat 0-1. Wij maken de 1-1 in de 88ste minuut. Iedereen staat te juichen en te hopen op meer. En wat doet een gedeelte van het stadion. NAAR HUIS :x :shock: Ik voelde dat er meer in zat, Nieuw Noord zwengelt "Sta op voor Heerenveen" nog een keer door het stadion en vervolgens gaan nog meer mensen naar huis. Vanuit mijn oogpunt ongelofelijk maar ik zal er maar mee moeten leven.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 11:54

Lardy schreef:Ik weet dat we het er al vaker over hebben gehad maar mijns inziens een triest iets. We spelen tegen Vitesse, het staat 0-1. Wij maken de 1-1 in de 88ste minuut. Iedereen staat te juichen en te hopen op meer. En wat doet een gedeelte van het stadion. NAAR HUIS

Het is al heel lang zo dat dat gebeurt maar toch verbaas ook ik me er iedere keer weer over. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je eerder weggaat. Bij welke stand dan ook je blijft tot het einde, maar toch al helemaal als je noch vecht voor de winst of voor de gelijkmaker (want bij 0-1 gingen er ook algeneog weg). Blijkbaar is voor die mensen op tijd thuis zijn belangrijker dan Heerenveen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-09-2010 12:09

Gearard schreef:Er zijn nou eenmaal mensen die graag 5 minuten voor tijd naar huis willen zodat ze op tijd thuis bij de vrouw zijn om studio sport te kijken.


Sterker nog: Ik denk dat ze vijf minuten voor tijd weg móeten, omdat de vrouw anders met de mattenklopper staat te wachten :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Superfries88' » 14-09-2010 12:12

Dit is helaas een fenomeen geworden in de Nederlandse voetbalstadions. Het is niet specifiek Heerenveen-gerelateerd, want ik zie het in alle stadions gebeuren. Ongeacht het resultaat. Bij eigenlijk iedere Eredivisiewedstrijd zie je wel groepen supporters vanaf circa 5 minuten voor tijd de tribune verlaten.

In bepaalde gevallen heb ik er best begrip voor. Het kan voorkomen dat je echt direct na afloop weg moet, bijvoorbeeld omdat je perse een specifieke trein moet halen. Maar de meesten willen gewoon zo min mogelijk in de drukte verzeilt raken en gaan dan maar eerder weg.

Ik snap het niet. Sterker nog: het liefst blijf ik na afloop nog even hangen. Maar ja, dit is al jarenlang een ergernis die keer op keer terugkomt en ik heb niet de indruk dat je er echt iets aan zal veranderen. Je kan mensen nu eenmaal niet verbieden om te blijven.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Flying Frisian » 14-09-2010 13:59

Toen ik nog abbonee van VI was, had men een reportage over het veranderende publiek bij Eredivisie-wedstrijden, misschien dat er eerder vertrekken van mensen hier ook een onderdeel van is. Ik vind het ook verschrikkelijk, maar zoals hierboven al gezegd kun je mensen niet op dun stoeltje vastpinnen tot na de wedstrijd. Ik ga me er niet druk om maken, het levert mij alleen maar verloren energie en ergernis op.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Squerrel » 14-09-2010 15:24

Gearard schreef:Er zijn dus mensen geweest die zelfs 2 doelpunten hebben gemist. Net goed! :mrgreen:


Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb ze alle 3 gemist :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 16:34

Ik zie nu net een korte samenvatting van de wedstrijd van zaterdag. Op het moment dat wij de penalty krijgen loopt er een "supporter" de trap van de noordtribune af, met zijn blik naar de grond niet lettende op het veld. Zelfs nadat het fluitje heeft geklonken en de penalty is gegeven kijkt hij niet op of om en blijft hij ook niet staan. Hij loopt gewoon door richting uitgang. Ook juicht hij niet dat we een penalty krijgen, wacht niet af om te kijken of de penalty er in gaat, nee hij doet niets en loopt stoïcijns zonder het tonen van enige emotie danwel interesse naar de uitgang. Dan kan je mij niet vertellen dat je echt voor Heerenveen naar die wedstrijd komt. Dan kan je mij niet wijsmaken dat je echt van de club houd, want dan had je op zijn minst wel even die penalty afgewacht. Deze man of vrouw staat niet op zich want ik geloof zomaar dat er meer zijn die gewoon hun weg naar buiten vervolgd hebben en de penalty hebben gelaten voor wat hij is. Triest volk, dat m.i. helemaal niks in een voetbalstadion te zoeken heeft. Maar je doet er helemaal niks aan vrees ik.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Ultras'01 » 14-09-2010 16:58

Superfries1983 schreef:Ik zie nu net een korte samenvatting van de wedstrijd van zaterdag. Op het moment dat wij de penalty krijgen loopt er een "supporter" de trap van de noordtribune af, met zijn blik naar de grond niet lettende op het veld. Zelfs nadat het fluitje heeft geklonken en de penalty is gegeven kijkt hij niet op of om en blijft hij ook niet staan. Hij loopt gewoon door richting uitgang. Ook juicht hij niet dat we een penalty krijgen, wacht niet af om te kijken of de penalty er in gaat, nee hij doet niets en loopt stoïcijns zonder het tonen van enige emotie danwel interesse naar de uitgang. Dan kan je mij niet vertellen dat je echt voor Heerenveen naar die wedstrijd komt. Dan kan je mij niet wijsmaken dat je echt van de club houd, want dan had je op zijn minst wel even die penalty afgewacht. Deze man of vrouw staat niet op zich want ik geloof zomaar dat er meer zijn die gewoon hun weg naar buiten vervolgd hebben en de penalty hebben gelaten voor wat hij is. Triest volk, dat m.i. helemaal niks in een voetbalstadion te zoeken heeft. Maar je doet er helemaal niks aan vrees ik.


Wat ben jij een malloot zeg!

Weet jij waarom deze "supporter" wegloopt?? weet jij wat voor telefoontje/smsje hij/zij net ontvangen heeft??

Over het algemeen ben ik het eens met iedereen die zich stoort over mensen die vroegtijdig weggaan, maar je kan niet over specifieke gevallen oordelen zonder dat je het hele verhaal kent!


het zou ook kunnen dat deze man idd gewoon wegloopt, maar ik oordeel niet over hem voor ik alles weet
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor 1983 » 14-09-2010 17:19

Weet jij waarom deze "supporter" wegloopt?? weet jij wat voor telefoontje/smsje hij/zij net ontvangen heeft??

Nee, weet ik niet, maar geloof je het zelf dat iemand zo vlak voor tijd, een tijdstip waaroop veel mensen weggaan om maar eerder thuis te zijn, plotseling dringend weg moet? Kan natuurlijk zo zijn, maar hij was lang niet de enige op dat moment van de penalty die wegging. Ik pikte diegene op de trap er tussenuit omdat hij vol in beeld was. Die personen die wggingen hebben zeker allemaal rond de 86e minuut een smsje of telefoontje gehad dat ze naar huis moeten komen? Hou toch op zeg. Tuurlijk als je voor wat voor reden ook dringend wegmoet, niks mis mee, kan gebeuren. Maar 95% gaat gewoon eerder weg om eerder thuis te zijn.

Over het algemeen ben ik het eens met iedereen die zich stoort over mensen die vroegtijdig weggaan, maar je kan niet over specifieke gevallen oordelen zonder dat je het hele verhaal kent!]

Nogmaals, kan best zijn dat hij op dat moment echt weg moest. En als dat zo is dan had ik daar niet zo over mogen oordelen en spijt me dat. Maar er zitten een aantal in het stadion die niet zoveel met de club hebben en het blijkbaar niet zo gek veel interesseerd wat er op het veld gebeurt. Want hij was zoals ik al zei echt niet de enige die wegliep zonder even de penalty af te wachten. Ik nam alleen deze man/vrouw op de trap als voorbeeld maar in hetzelfde shot zie je nog een aantal mensen het stadion verlaten. En als je mijn eerdere post goed had gelezen had je kunnen zien dat ik zei dat dit geval niet opzich staat maar dat dit vaker zo gaat. Ook bij veel andere clubs.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 14-09-2010 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Ebiede » 14-09-2010 17:34

gelukkig grijpen de stewards tegenwoordig ook in. Voor ons vak was een oudere man die uitgebreid de penalty ging staan kijken op de op het plateau voor de opgang. Hij werd hier hardhandig door een steward verwijderd.

Ga zo door stewards!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor diepFries » 14-09-2010 18:10

Als we dan toch 'anekdotes' vertellen wil ik wel een compliment geven aan de stewards bij vak 414 vorig seizoen tegen Willem II. Een aantal kritische supporters/pessimisten die na de 1-2 van Stef Nijland het vak verlieten (met intentie naar huis te gaan?) wilden na de snelle 2-2 van Paulo Henrique terugkeren. Hen werd vriendelijk doch dringend verzocht om de wedstrijd dan maar op de omloop verder te kijken. Het is uiteraard maar waar je blij van wordt, ik kon die actie op dat moment echter wel waarderen :D
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor TORCIDA » 14-09-2010 21:47

gelukkig grijpen de stewards tegenwoordig ook in. Voor ons vak was een oudere man die uitgebreid de penalty ging staan kijken op de op het plateau voor de opgang. Hij werd hier hardhandig door een steward verwijderd


hoeiii de stoere stewards durven wel zeg, schijnbaar geen verbaal gezag?? de helden
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-09-2010 21:50

TORCIDA schreef:hoeiii de stoere stewards durven wel zeg, schijnbaar geen verbaal gezag?? de helden


Volgens mij zijn de meeste stewards uberhaupt niet in staat om fatsoelijnlijk te praten.........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sfeer in ALS!!!!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-09-2010 23:14

Heerenveen rules schreef:
Volgens mij zijn de meeste stewards uberhaupt niet in staat om fatsoelijnlijk te praten.........


Zal wel een van die omhooggevallen Boonstra's zijn. Godzijdank staan die niet bij het NN-vak. Triest dat een steward zo ingrijpt (bij notabene een oude man), die vent moet zich schamen. Greep er niemand in die daar ook stonden?

Voordeel is trouwens wel dat we nu de voetbalwet hebben, deze man kan gelijk een stadionverbod tegemoet gaan zien, en mag zich dus netjes elke wedstrijd melden op het politiebureau. Het staat immers in de regels dat je niet op het plateau mag staan tijdens de wedstrijd. Goed he, die voetbalwet?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten