Sfeer in ALS!!!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

kukkel schreef: heb je de wedstrijd gezien?
Waarmee je wilt zeggen dat je alleen hoort te zingen als de wedstrijd leuk is om naar te kijken. Een sfeervak hoort ook de ploeg over een dood punt te helpen en dat doe je niet door als een mak lammetje voor je uit te staren, dat kun je wel elders in het stadion.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

elp schreef: Zo gaat dat toch. Als het spel 60 minuten lang een drama is heeft dat effect op de sfeer. Dat is niet alleen hier zo maar (bijna) overal, helaas...
Tuurlijk heeft dat invloed op de sfeer maar er zijn op dit moment in NN veel te veel mensen die structureel niet zingen. Hoe de wedstrijd ook verloopt. Als je je zo gedraagd hoor je in mijn ogen niet in een sfeervak. Maar zoals al eerder aangehaald kunnen we hier weinig tot niks aan doen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Johanvdw
Nieuw talent
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-03-2007 10:14
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Johanvdw »

Ten eerste: De sfeer zit nog steeds in een steigende lijn. Complimenten aan Nieuw Noord :stan:
Ten Tweede: Als jullie de sfeer extreem veel beter willen hebben maak dan een soort boekje met de meest voorkomende teksten. Deel ze uit op vooral de hele noord tribune. Daar heb je het meeste succes. Op zuid wordt wel wat gezongen maar het geluid komt van noord. Vooral nieuw noord :stan: Als iedereen op de noord tribune de teksten heeft en er wordt een oproep gedaan om mee te zingen/staan krijg je natuurlijk een enorme sfeerspurt.

Misschien een dom idee.. maar het zou wel hip zijn dat heel noord zingt :D
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Johanvdw schreef:Ten eerste: De sfeer zit nog steeds in een steigende lijn. Complimenten aan Nieuw Noord :stan:
Ten Tweede: Als jullie de sfeer extreem veel beter willen hebben maak dan een soort boekje met de meest voorkomende teksten. Deel ze uit op vooral de hele noord tribune. Daar heb je het meeste succes. Op zuid wordt wel wat gezongen maar het geluid komt van noord. Vooral nieuw noord :stan: Als iedereen op de noord tribune de teksten heeft en er wordt een oproep gedaan om mee te zingen/staan krijg je natuurlijk een enorme sfeerspurt.

Misschien een dom idee.. maar het zou wel hip zijn dat heel noord zingt :D
Maar de realiteit is al door meerderevan NN geschetst dat niet iedereen zingt of mee zingt. Ik vraag me af wat dit soort lieden dan in dit vak doen want NN is een sfeervak, volgens mij zijn het meer het type meelopers. :huh: Op 1 of andere manier zou het geweldig zijn ALS het lukt om het NN vak te vullen met supporters die WEL willen meedragen aan een goede sfeer. Maar dat zal wel een utopie zijn want hoe krijg je diegenen eruit die NIET bij willen dragen aan een goede sfeer?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Johanvdw
Nieuw talent
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-03-2007 10:14
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Johanvdw »

Zelf heb ik een SK in vak 21. Ik wil dolgraag naar nieuwnoord maar het vak is vol.... Ik snap niet wat sommige mensen in nieuw noord doen ?ik bedoel als je daar staat wil je toch zingen een feesten? Als je daar staat en je niet laat horen ben je verkeerd bezig. Maar zoals je al zegt het is moeilijk om zulke mensen uit het vak te krijgen. Misschien moet je een keer een briefjr uitdelen met een oproep te zingen of ergens anders een seizoenskaart kunnen krijgen. Dat is nu het 2de probleem. Er zijn geen seizoenskaarten meer beschikbaar. De wachtlijst is alweer gegroeid tot 3000 man. Misschien moet er een soort ruilerij komen ? maar ja dat wordt een hele tour. Bouw eerst de grachten maar dicht en geef dan de niet zingende mensen in nieuw noord de kans om daar een seizoenskaart te krijgen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Johanvdw schreef:Misschien moet je een keer een briefjr uitdelen met een oproep te zingen of ergens anders een seizoenskaart kunnen krijgen.
Dat is al gebeurd door NN en had die wedstrijd ook wel het gewenste effect alleen de wedstrijden daarna zakte het weer in. Het is ook echt niet erg als je eens even wat liedjes overslaat, maar structureel niet zingen is gewoon een ergernis.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Garcia-Garcia schreef: Dat is al gebeurd door NN en had die wedstrijd ook wel het gewenste effect alleen de wedstrijden daarna zakte het weer in. Het is ook echt niet erg als je eens even wat liedjes overslaat, maar structureel niet zingen is gewoon een ergernis.
Nou, heb zelf nooit zo'n briefje gezien hoor...

Maar misschien is het inderdaad wel weer 's goed om dit ter sprake te brengen.
Misschien kunnen we via de nieuwnoord website een soort vraag en aanbod gedeelte openen waar (wannabe) NN'ers hun SK kunnen ruilen met iemand die WEL wil zingen en nu nog niet op :stan: staat...
Ik heb geen onderschrift nodig...
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Ik heb zoiets ook al eens geopperd op de NieuwNoord site, maar mocht je zoiets daadwerkelijk willen uitvoeren, dan moet je dat natuurlijk niet doen op de NN site of welke site dan ook. Die "wannabe-NN'ers" komen hier ten eerste niet en ten tweede moet je zoiets gewoon aan Heerenveen zelf overlaten.
Het idee is dus goed en zeker sfeerbevorderend, maar dan moet je het wel goed aanpakken, anders kan het idee meteen de prullenbak in.
Gebruikersavatar
Johanvdw
Nieuw talent
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-03-2007 10:14
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Johanvdw »

MarteNN schreef:Ik heb zoiets ook al eens geopperd op de NieuwNoord site, maar mocht je zoiets daadwerkelijk willen uitvoeren, dan moet je dat natuurlijk niet doen op de NN site of welke site dan ook. Die "wannabe-NN'ers" komen hier ten eerste niet en ten tweede moet je zoiets gewoon aan Heerenveen zelf overlaten.
Het idee is dus goed en zeker sfeerbevorderend, maar dan moet je het wel goed aanpakken, anders kan het idee meteen de prullenbak in.
Ten eerste ik ben zelf een Wannabee NieuwNoorder. En ten tweede: we moeten gewoon heerenveen hier van op de hoogte stellen en hun zoals jij al zegt actie laten ondernemen :D
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

SpongeBob schreef:
Nou, heb zelf nooit zo'n briefje gezien hoor...
Dat was een blauw briefje waarop werd verzocht iedereen aan te sporen om te zingen. Er stond iets op in de trent van: "zeg er wat van als je buurman niet zingt of meedoet"
Op naar het volgende seizoen....
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

SpongeBob zit altijd onder water. Daar hebben ze geen papier :wink:
Gebruikersavatar
Collettivo
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 16-01-2006 21:29
Locatie: Joure

Bericht door Collettivo »

Garcia-Garcia schreef: Tuurlijk heeft dat invloed op de sfeer maar er zijn op dit moment in NN veel te veel mensen die structureel niet zingen. Hoe de wedstrijd ook verloopt. Als je je zo gedraagd hoor je in mijn ogen niet in een sfeervak. Maar zoals al eerder aangehaald kunnen we hier weinig tot niks aan doen.
Het is toch wat. Het zou verboden moeten worden. Ik heb zelfs mensen zien zingen die niet in het sfeervak zitten, schande!!! Of nog erger, er komen zelf niet Friezen naar Heerenveen. Wat, er komen zelf niet Heerenveners naar Heerenveen toe. Echt niet normaal. Dit moet verboden worden. Wat een schande. :lol:

Oftewel maak niet van een muis een olifant en laat iedereen op zijn eigen manier zijn of haar wedstrijd beleven. Ik zing soms wel en soms niet, en zit niet eens in het sfeervak, en dat heeft onder andere met de wedstrijd zelf te maken. Zoals al eerder aangegeven. Wees blij met de sfeer die er nu al is. Ten opzichte van een paar jaar terug is dit al stukken verbeterd en ik zie een opgaande lijn. Over een paar jaar zal de sfeer nog beter zijn maar dat heeft nu eenmaal tijd nodig.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Booijstra schreef:SpongeBob zit altijd onder water. Daar hebben ze geen papier :wink:
In de pine-appel is het altijd lekker droog hoor... :wink:

Maar waarom zou zo'n "ruil systeem" niks kunnen worden? Als je een briefje maakt (en deze uiteraard uitdeeld onder het NN publiek) met daarom de situatie, en de situatie die we op willen met NN daarop uitgelegd, dan zou het wel moeten werken. Uiteraard verwijst die brief dan weer naar een link op de NN website....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tegen Twente gingen een aantal jongens het NN vak door om de mensen wat aan te sporen en dit sorteerde wel effect. Maar goed, dit zou niet moeten in een sfeervak vind ik. Of meezingen (hoeft echt niet de hele wedstrijd :mrgreen: ) of weg uit het vak en elders in het stiltecentrum plaatsnemen. 8)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Vandaag viel de sfeer mij niet af, veel mensen waren wel te porren voor het aanmoedigen van Heerenveen. Krijg toch weer kippenvel als het hele stadion dan staat en zingt voor Heerenveen. Zo nu en dan was het ook doodstil maar daar ontkom je niet aan. Hopenlijk kunnen we met zn allen de laatste 2 thuiswedstrijden ook voor zo'n sfeer zorgen en hierdoor onze spelers opzwepen tot nog grotere prestaties!!! :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Ook oost deed vanavond bij tijd en wijle gewoon mee.

Kwam natuurlijk ook door de wedstrijd.

Maar arbritrage deed ook wel zijn best om het publiek wakker te houden, is vaak ook goed voor de sfeer.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

wat mij vanavond opviel in het NN vak was dat er onderin aan de rechterkant de meeste sfeer weg kwam,maar voor de rest was de sfeer bij tijd en wijle geweldig
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Sfeer was onder aanvoering van NN goed,......

Maarrrr...svp geen Cambuurliedjes meer net zoals vanavond.
Daar knapt menigeen op af.

Heb je de sfeer erin ....gaan ze op NOORD ZINGEN,......WIE NIET SPRINGT IS VOOR CAMBUUR..
20.000 mensen zitten en zijn dus voor Cambuur.

Ik heb persoonlijk niks met deze club en van mij mogen ze weggesanneerd worden uit het betaalde voetbal met hun plastic gras.

Stop daar nou toch es mee.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Ik weet niet zo snel waar ik dit anders moet plaatsen......

Maar dit mag en moet niet!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://box058.nl/xhtml/index.php


voor het eerst in mn leven heb ik het met camboersupporters te doen.Je zal maar feyenoordsupporter zijn en er achter komen dat er een rotterdam skybox is in de arena!!!
En ook onozel van ome koos...maar ja its all about the money is het niet?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

kukkel schreef:Ik weet niet zo snel waar ik dit anders moet plaatsen......

Maar dit mag en moet niet!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://box058.nl/xhtml/index.php


voor het eerst in mn leven heb ik het met camboersupporters te doen.Je zal maar feyenoordsupporter zijn en er achter komen dat er een rotterdam skybox is in de arena!!!
En ook onozel van ome koos...maar ja its all about the money is het niet?

Hahahahaha, niet alles wat op internet staat, is waar..... :D :D :D
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

oef gelukkig maar...
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
alfa
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 13-12-2002 16:42
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door alfa »

Maar dit keer wel! Box 058 is een skybox in de nieuwe hoek (NoordWest hoek) van het ALS die wordt gehuurd door Leeuwarder ondernemers. Op het reclame bord voor de box staat ook ' box058'. Dacht dit algemeen bekend was. Vind het wel opvallend maar het lijkt mij niet dat Heerenveen deze ondernemers kan weigeren. Wel vind ik de gekozen naam erg ongelukking.
9-5-2004! FOPPE FOREVER
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Ago schreef:Heb je de sfeer erin ....gaan ze op NOORD ZINGEN,......WIE NIET SPRINGT IS VOOR CAMBUUR..
20.000 mensen zitten en zijn dus voor Cambuur.
1x gehoord, valt allemaal wel mee.

Daarnaast de melodie wel wat vaker maar dan zonder de tekst, goede oplossing.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

het zijn ook altijd de zelfde liedjes. Misschien is het tijd voor een paar nieuwe :)
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

j-w bedenk iets zal ik zeggen !
Stond dit keer ook wat aan de rechterkant en ja er zingen daar een stuk of 5/6 mensen,
verder was de sfeer wel goed maar dat kwam ook natuurlijk wel door het spel !
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

j-w schreef:het zijn ook altijd de zelfde liedjes. Misschien is het tijd voor een paar nieuwe :)
Kwamen toch een paar nieuwe voorbij gisteravond: we gokken met z'n allen op Breda, later gewijzigd in we zwaaien met z'n allen naar Breda.

Ook hoorde ik iets over Michael Dingsdag.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

kukkel schreef:Ik weet niet zo snel waar ik dit anders moet plaatsen......

Maar dit mag en moet niet!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://box058.nl/xhtml/index.php


voor het eerst in mn leven heb ik het met camboersupporters te doen.Je zal maar feyenoordsupporter zijn en er achter komen dat er een rotterdam skybox is in de arena!!!
En ook onozel van ome koos...maar ja its all about the money is het niet?

Om het allemaal een Leeuwarder tintje te geven zal niemand minder dan Anneke Douma BOX058 openen en uiteraard "Us Woanskip" ten gehore brengen. Namens BOX058 hebben wij sc Heerenveen aangeboden dat Anneke Douma voor de wedstrijd het Friese volkslied zal zingen. Dit is enthousiast ontvangen in Heerenveen.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Gebruikersavatar
sch4life
Bankzitter
Berichten: 159
Lid geworden op: 08-01-2005 16:51
Locatie: ijlst

Bericht door sch4life »

we gokken met z'n allen op Breda, later gewijzigd in we zwaaien met z'n allen naar Breda.
ja echt mooi dat heel NN stond te zwaaien!
Partidario Fanático!!!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Er was gister op diverse momenten een goede interactie op de tribunes. Sfeer hangt inderdaad samen met het spel. Het hele stadion staan, 2 zijden die met elkaar meedoen. Zo zou het altijd moeten... Mooiste moment was volgens mij het inzetten op zuid, gevolgd door het aanhaken op noord.

Ook de 2 á 3 discutabele momenten in de 16 doen het altijd leuk voor de sfeer..
HV ON TOUR
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07

Bericht door HV ON TOUR »

Ago schreef:Maarrrr...svp geen Cambuurliedjes meer net zoals vanavond.
Daar knapt menigeen op af.
Tsjonge jonge........ dat je dit toch weer moet noemen, terwijl het werkelijk maar 1 keer gezongen is. Het is nu inmiddels wel bekend dat niet iedereen dit een leuk liedje vindt. Na elke thuiswedstrijd wordt dit hier namelijk weer besproken. Ga het dit keer gewoon over de (redelijk) goede sfeer hebben! Ik snap niet dat men zich hier altijd zo druk om moet maken, het is gewoon bedoeld om het hele vak te laten springen. En ja, dat Cambuur daarvoor wordt gebruikt, heeft er waarschijnlijk toch wel mee te maken dat veel fanatieke supporters dit nog steeds als de grootste rivaal zien.....
Plaats reactie