Stadionverboden nav Parma uit

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor ItFean82 » 02-12-2006 12:09

Practige nostalgie TORCIDA. Maar waar het eigenlijk om gaat. Werden duw en trek partijen toen normaal gevonden? Er viel toen ook wel eens een klap hier en daar. Maar wat willen we daar nou eigenlijk mee zeggen? Omdat dat toen mocht mag dat nu ook?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor cross » 02-12-2006 14:04

Arnoud schreef:
Er was onenigheid en die is door de eigen aanhang, zónder 'hulp' van stewards, in de kiem gesmoord. Prima toch?

Absoluut onjuist Niels - onder leiding van Wietze Zwart zijn juist de partijen uit elkaar gehouden. Misschien was het zo dat je als je beneden in het vak stond de zaken anders zag dan als je bovenin stond, maar nogmaals, de stewards hebben wel degelijk opgetreden.


ben ik niet met je eens arnoud. wytze zwart bleef mooi op zijn plaats staan te stom lachen.
de personen zelf hebben het grotendeels zelf opgelost.
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Arnoud » 02-12-2006 14:14

ben ik niet met je eens arnoud. wytze zwart bleef mooi op zijn plaats staan te stom lachen.
de personen zelf hebben het grotendeels zelf opgelost

Wil je de foto's hier geplaatst hebben waarop duidelijk zichtbaar is dat onder meer Wietze Zwart midden in het vak staat ? Nee, die wil je niet want ik zou ze zonder balkjes plaatsen en dan worden ze door de heren moderators direct weer verwijderd :urgs:
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor cross'79 » 02-12-2006 14:28

Er wordt in Heerenveen al jaren met 2 maten gemeten.
Het is pure willekeur hoe ze de sv's tot stand laten komen. Een bezoek aan de training met 50 man resulteerd in 2 sv.s en dat terwijl er na 1 somering al rechts omkeer gemaakt werd. Heerenveen probeerd naar mijn mening bepaalde mensen de toegang te ontzeggen zodat anderen afschrikken. Dit lukt alleen als het personen betreffen die net iets bekender, "gekker" als de rest zijn. Personen waarvan anderen denken "oeh als hij een sv heeft moeten wij op onze tellen passen"Stel ze pakken een onbekende van de "groep"dan heeft dat weinig tot geen indruk op anderen. Met de huidige willekeur proberen ze anderen af te schrikken of ze proberen gewoon willekeurig alles te filteren.

Na de verhalen die ik van Parma reizigers heb gehoord is er weinig tot niks gebeurd. vergelijk het eens met dingen die bijv. Feyenoord flikt. dan is dit peanuts en staan de sv's in geen verhouding tot...

Aan deze sv's zit wat mij betreft een hoog Riemer gehalte.
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor cross » 02-12-2006 14:29

van mij mag je. ik stond erbij om iemand van mij groep tegen te houden. en ik heb daarbij geen stewards gezien. dit hele geouwehoer gaat eigenlijk maar om 2 mensen.
er stonden idd.. wel meer mensen omheen, maar die waren er meer om de vrede terug te laten keren. misschien is dat vanuit een ander deel van het vak wel als 'rel' opgevat.
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Niels » 02-12-2006 14:29

Kom maar op met die foto Arnoud. Sjongejonge zeg. Vanwaar nou weer zo'n reactie... :urgs:

onder leiding van Wietze Zwart zijn juist de partijen uit elkaar gehouden


Volgens mij heb ik anders samen met een ander verstandig iemand toch als eerste mensen uit elkaar lopen halen zodat er niks escaleerde. Weinig 'Zwarts' bij gezien. :shock:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Gekko » 02-12-2006 15:15

Ik denk dat der verwarring is omdat er meer momenten van gedoe zijn geweest. Voor de rust hebben de stewards ingegrepen (na de pis ruzie). Zwart c.s. zijn na rust nog wel een keer tussen beide gekomen. Na de rust is er ook één dreigende situatie geweest die onderling is opgelost. Zo staat het mij tenminste bij. Volgens mij hebben jullie dan ook allebei gelijk.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Arnoud » 02-12-2006 17:00

Gekko heeft gelijk. Bij één van de opstootjes (eerste helft) heb ik een bestuurslid van NN zien tussenbeide komen.In de 2de helft waren het met name de stewards die ingrepen. Het blijft verder een kwestie van waar je stond en van interpretatie.
Hoe ik de foto's moet plaatsen weet ik helaas niet aangezien ze in mij privé archief zitten en niet on line staan. Laat iemand maar even laten weten hoe het moet, dan plaats ik ze wel.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor xander » 02-12-2006 17:32

Arnoud schreef:Hoe ik de foto's moet plaatsen weet ik helaas niet aangezien ze in mij privé archief zitten en niet on line staan. Laat iemand maar even laten weten hoe het moet, dan plaats ik ze wel.


http://imageshack.us/ en dan bladeren de foto selecteren en op host it drukke. De foto link kopieren en hier plaatsen..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Berichtdoor Pietro » 02-12-2006 17:35

Aansluitend op mijn vorige posting en de reactie van hm_DR88 het volgende:
Ik vind het uitstekend hoe Heerenveen waakt over het gedrag van zijn supporters.
De club heeft hiermee een uitstekende reputatie opgebouwd en dit is de enige
toekomst van het voetbal. Mensen die echt rottigheid uit halen dienen direct uit
het stadion verwijderd te worden en hoeven nooit meer terug te komen.
Maar als het waar is dat een aantal supporters voor wat duw en trekwerk en het
binnensluipen van het stadion een meerjarig stadionverbod krijgen dan vind ik
dat schromelijk overdreven. Een verbod voor een paar wedstrijden en een
"goed gesprek" met Koos lijken mij voldoende. Zo houd je ook binding met de supporters
en kun je als voorzitter altijd blijven zeggen dat de club van de supporters is.
Ik zie echter dat de voetbalclub Heerenveen langzaam veranderd is in een amusementsindustrie.
Een soort pretpark zonder draaimolens waarin de supporters consumenten zijn geworden.
Ze worden vermaakt door de spelers, gezwaai met vlaggetjes, de speaker, muziek en video.
Na afloop keren ze tevreden huiswaarts.
Heerenveen moet er wel voor blijven waken dat de club voetbal blijft ademen en geen concurrent
wordt van het Ponypark Slagharen.
Pietro
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 12-08-2006 20:07

Berichtdoor Arnoud » 02-12-2006 18:07

Ik heb de 2 foto's aan vlqrt opgestuurd, die kan ze op één of andere manier plaatsen.

Even voor de goede orde: de foto's zijn bedoeld om aan te tonen dat de onderstaande opmerking van Cross onzin was:
ben ik niet met je eens arnoud. wytze zwart bleef mooi op zijn plaats staan te stom lachen. de personen zelf hebben het grotendeels zelf opgelost

Verder niet.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor the rockII » 02-12-2006 18:58

De stewards kwamen zich er pas mee bemoeien toen de 'verschrikkelijke rel' al klaar was.

Ongelofelijk dom dit allemaal en ik ben pisnijdig. Er is gvd nagenoeg niets gebeurt. Dat ik hier dan lees dat mensen de tranen in hun ogen hadden ga ik pas echt hard wenen. Doe eens ff normaal zeg! De jongens voorin werden geprovoceerd door een jongen in het midden. Heeft deze inmiddels ook een sv??? Dat er sv worden uitgedeeld ok, maar gebruik deze als uiterste middel en pas na een goed gesprek.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 02-12-2006 19:20

Foto's weggehaald op verzoek van Arnoud ... punt is gemaakt.
Laatst bijgewerkt door vlqrt op 03-12-2006 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor sch4-live » 02-12-2006 20:43

Bij andere clubs gebeurt dit veel en veel vaker en daar word bijna niets mee gedaan en als wij eens wat uithalen dan is het meteen een sv enzo ! Dit zal nog wel vaker gebeuren dus sc heerenveen druk nog maar een paar stadionverboden.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Frisian Viking » 02-12-2006 21:48

sch4-live schreef:Bij andere clubs gebeurt dit veel en veel vaker en daar word bijna niets mee gedaan en als wij eens wat uithalen dan is het meteen een sv enzo ! Dit zal nog wel vaker gebeuren dus sc heerenveen druk nog maar een paar stadionverboden.

Kijk eens aan. We gaan naar andere clubs kijken. Daar zijn we tenslotte ook groot mee geworden, naar anderen kijken.

Dat moet je niet doen. Je moet naar jezelf kijken, en niet naar een ander. Ik ken de situatie niet, en zal er ook niet over oordelen. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie terecht een stadionverbod heeft gekregen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor camataru » 02-12-2006 21:55

Ook lekker om iedereen ff in beeld te zetten op die foto's, das ook erg handig.(niet dus)
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor Frisian Viking » 02-12-2006 21:57

camataru schreef:Ook lekker om iedereen ff in beeld te zetten op die foto's, das ook erg handig.(niet dus)

Wat is het probleem?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Patrick » 02-12-2006 23:46

Frisian Viking schreef:
camataru schreef:Ook lekker om iedereen ff in beeld te zetten op die foto's, das ook erg handig.(niet dus)

Wat is het probleem?

Dat weet je zelf ook wel!! Uit foto's worden conclusies getrokken die soms helemaal niet waar blijken te zijn. Iemand die op de foto de boel probeert te sussen is over een aantal posts hier de leider van een bende hooligans..! Dat interreseerd jou waarschijnlijk heel weinig, je hebt alleen niet door wat voor gevolgen dat voor die mensen kan hebben. Denk eens na met z'n allen voor je dit soort foto's op internet gooit!!
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor ALS 26.000 » 03-12-2006 10:11

Triest dat dit soort figuren ook bij Heerenveen rondlopen. Lange stadionverboden geven die dwazen.... Jammer dat niet iedereen gestraft wordt maar slechts een deel
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Squerrel » 03-12-2006 10:47

ALS 26.000 schreef:Triest dat dit soort figuren ook bij Heerenveen rondlopen. Lange stadionverboden geven die dwazen.... Jammer dat niet iedereen gestraft wordt maar slechts een deel


Fantastische opmerking ALS26.000, hieraan kan je merken dat jij weet waar je over praat.

Alleen had ik nog 1 vraag, "dit soort figuren", wat bedoel je daarmee?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor André » 03-12-2006 10:49

Inderdaad een levenslang sv voor die gasten in die gele jassen! Die gasten stonden bijna 90 minuten met de rug naar het veld toe!

Opruiend bedoeld :twisted:
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor vlqrt » 03-12-2006 12:08

Het is NIET de bedoeling om op basis van de foto's die hier zijn geplaatst mensen aan te wijzen voor een SV. De berichten waarin dat gebeurt heb ik ook verwijderd en mocht het weer gebeuren worden de berichten verwijderd en de foto's ook!!

Als fanmasters denken we er zoizo over na hoe we met de foto's om moeten gaan, aan de ene kant staat er weinig (lees niets) schokkends op de foto's. Als mensen de foto's gaan gebruiken om anderen aan te wijzen dan schieten de foto's hun doel voorbij. Het forum is er voor discussie en NIET om anderen een SV te bezorgen. SV's zijn puur een zaak voor de club, daar willen we als forum geen deel van uitmaken, ongeacht of een SV verdient of onverdient is.

Wij van het forum proberen neutraal in deze zaak te blijven, dat betekend dat de foto's op zichzelf blijven staan. Mocht blijken dat de foto's negatieve bijwerkingen hebben voor de personen op de foto's meld je dan even per Pb en we zullen de foto's verwijderen. De foto's staan op een eigen server en zijn dus binnen een paar tellen weg mocht het nodig zijn.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor cross » 03-12-2006 12:23

ALS 26.000 schreef:Triest dat dit soort figuren ook bij Heerenveen rondlopen. Lange stadionverboden geven die dwazen.... Jammer dat niet iedereen gestraft wordt maar slechts een deel



weet waar je over praat vriend. en hou anders je mond.
over wat voor gasten heb je het eigenlijk?
je was er waarschijnlijk niet eens bij (anders maak je niet zo'n opmerking)
door deze onzin van jou krijgt iedereen een verkeerde indruk.
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 03-12-2006 12:28

cross schreef:bla bla.....door deze onzin van jou krijgt iedereen een verkeerde indruk.

Ja dat is waar ook, gelukkig komt dat niet door het gedrag van "jullie".

Kunnen we niet beter ophouden om naar elkaar te wijzen?
Misschien is het beter om in de toekomst zulk soort voorvallen te voorkomen.
Denk na voor je wat doet is het devies van de Vries :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 03-12-2006 16:57

Als de discussie doorgaat met het aanwijzen van 'trieste figuren' dan gooi ik het topic op slot. Ik verwacht toch iets meer diepgang in een discussie die veel mensen blijkbaar diep raakt.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor athleta1920 » 04-12-2006 13:00

Nou nou mensen, eindelijk eens een echte discussie hier en er wordt meteen met een slotje gedreigd... :wink:

Over het hoe en wat in Parma, kan en wil ik niet oordelen, ik was er namelijk niet bij. Over het beleid van de club inzake het uitdelen van de SV's en de motivatie erachter, heb ik wel een duidelijke mening. Wellicht ietsjes off-topic, maar ik wil toch even een voorbeeld aanhalen.

Na afloop van een wedstrijd aan het begin van dit seizoen, ben ik na een aantal biertjes te hebben gedronken in het FFP (voor de mensen die snel willen oordelen, het waren er minder dan 5 en dan ben ik dus nog niet dronken...:o )) nog een rondje door het stadion gelopen. De nieuwe tribune was af en die had ik nog niet echt (leeg) mogen aanschouwen, dus even richting spelerstunnel gelopen om eens te gaan kijken. Staand op het trappetje naar boven (voor de locals, da's net tussen de dug-outs) snel een fotootje gemaakt, om vervolgens richting uitgang te gaan.

Veel meer mensen liepen door de gracht, op zoek naar een uitgang, het was nogal een zootje ivm de jwerkzaamheden. Bij de in-/ uitgang van vak 9 aangekomen, bleek dat het hek aldaar open stond en dus begaf ik me aldaar richting fiets. Op een gegeven moment bleek dat ik op een soort van bouwterrein stond, op 2 meter van mijn fiets stond een bouwhek waar ik over heen zou klauteren om zo bij mijn fiets te komen, had anders namelijk helemaal rond moeten lopen. Op het moment dat ik dat wilde doen, wordt ik min of meer "gegrepen" door een steward. Ik liep mee met de steward en een en ander leek met een sisser af te lopen.

Tot ik een paar weken later een brief ontving; officiele waarschuwing waarbij er bij een volgend "vergrijp" een SV volgt. Correct? Ik weet het niet, de argumentatie was nogal in strijd met de waarheid zullen we maar zeggen. Eerste punt, ik bevond me op het veld (was dus niet zo, maar ook het feit of het tijdens of na de wedstrijd was, wordt gemakshalve weggelaten). Tweede punt, ik zou een hekwerk hebben beklommen om me zo toegang TOT het bouwterrein te verschaffen... (had dat hek niet gewoon dicht moeten zijn? :?) Vervolgens zou ik uit het stadion verwijderd zijn (ik vertrok uit eigen beweging naar mijn idee...).

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen... ik begrijp de mensen wel die het idee hebben dat de club enkel brave burgers op de tribune wil hebben. Vergis je niet, ook ik ben niet 100% tegen het uitdelen van SV's, maar de argumentatie en bewijslast moet wel helder zijn. Ik ken ook wel wat supporters van andere clubs, die zeggen gekscherend: "Bij Heerenveen krijg je al een stadionverbod als je een foute scheet laat...".

Ik ben dus redelijk teleurgesteld, kom al 2/3e van mijn leven bij de club (en zo oud ben ik nog niet...) :wink: Het lijkt erop dat je alleen welkom bent als klapvee, en na de wedstrijd als consument in het FFP om veel geld uit te geven. Het kan toch allemaal wel een beetje minder?

Excuses voor het lange verhaal, als het je niet interesseert, lees je het toch niet??? :urgs:
***Er is maar 1 slechte DJ!***
Avatar gebruiker
athleta1920
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 03-04-2003 10:51
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Arnoud » 04-12-2006 14:23

Toch maar een slotje ? Want ook op het bovenstaande verhaal kan je weer als reactie geven: ja, maar dat is jouw lezing van het verhaal en de steward heeft een heel andere lezing dus......
Welles - nietes - welles - nietes en dat tot in het oneindige :urgs:
Laatst bijgewerkt door Arnoud op 04-12-2006 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Bliksem » 04-12-2006 15:25

Arnoud schreef:Toch maar een slotje ? Want ook op het bovenstaande verhaal kan je weer als reactie geven: ja, maar dat ik jouw lezing van het verhaal en de steward heeft een heel andere lezing dus......
Welles - nietes - welles - nietes en dat tot in het oneindige :urgs:


Groot probleem in zo'n geval is dat de lezing van de steward door de club altijd als waarheid wordt beschouwd.
Het maakt niet uit met wat voor argumenten je aankomt, als de steward het zegt dan is dat zo.
Welles - nietes - welles - nietes, maar de steward wordt toch geloofd.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat het erg lastig is om je onschuld aan te tonen in het systeem van schuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
Bliksem
Selectiespeler
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:29
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor cross » 04-12-2006 15:52

Arnoud schreef:Toch maar een slotje ? Want ook op het bovenstaande verhaal kan je weer als reactie geven: ja, maar dat is jouw lezing van het verhaal en de steward heeft een heel andere lezing dus......
Welles - nietes - welles - nietes en dat tot in het oneindige :urgs:


als jij dat dan niet meer intersant vind lees je het toch niet.
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten