Poll: Wie rookt?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie van jullie rookt?

Ja. Ik kan niet zonder peuk kijken.
50
21%
Nee. Ik bekijk de wedstrijden rookvrij.
189
79%
 
Totaal aantal stemmen: 239

Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Een kroeg is ook een afgesloten ruimte. Zie het verband niet met een stadion in de open lucht :)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dat is nou typisch zo'n opmerking van een roker.
Je hebt niet door hoeveel rook en stank je in de ronte blaast.
De roker in het algemeen denk, ik blaas die rook uit en het is "poef" verdwenen.
Niemand heeft er dan last van, nou ik kan je vertellen dat het niet zo is.

En zoals Gekko al op merkt, in de Italiaans horeca werkt het prima (ook in de Engelse btw) dus waarom hier niet?
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Laat ik het zo stellen. Als ik mensen naast me heb zitten die er een hekel aan hebben ben ik best bereid even niet te roken.
Maar dan neem ik ook aan dat je niet in Fun Plaza komt??

(Al verbaasde ik mij er de 1e keer wel over dat daar gerookt mag worden, trouwens).

De reacties tegen rokers vind ik trouwens zwaar overdreven. Tuurlijk heb je er rokers bij zitten die zich totaal niet zullen aanpassen. Maar zolang ik in de buitenlucht zit en de mensen om mij heen er geen last van hebben steek ik (voorlopig ) gewoon een sigaretje op.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Flying Tilster schreef: Maar dan neem ik ook aan dat je niet in Fun Plaza komt??
Als het niet beslist nodig is, nee!
En dat puur en alleen om het roken daar.
Flying Tilster schreef: De reacties tegen rokers vind ik trouwens zwaar overdreven. ... Maar zolang ik in de buitenlucht zit en de mensen om mij heen er geen last van hebben steek ik (voorlopig ) gewoon een sigaretje op.
Zie mijn vorige post.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik zou het niet erg vinden als ze het daar zouden verbieden. Is ook een openbare (dichte) ruimte.
Maar... we kunnen hier veel discussies over hebben / houden. Eens zullen we het wel nooit worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dat FFP is tijdens een wedstrijd net zo min een openbaar iets als het stadion zelf, geen kaart geen toegang volgens mij.
Dat is bij mij niet de definitie van iets openbaar.
Anti anti. :)
SMART
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-11-2006 09:23
Locatie: akkrum

Bericht door SMART »

Ik vindt het erg irri als er mensen voor me staan te roken.
Die blazen dan de rook in mijn gezicht en als ik thuis kom stink ik een uur in de wind!
Het heeft ook niks met sporten te maken dus laat ze het lekker thuis doen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Freezeman schreef:Dat FFP is tijdens een wedstrijd net zo min een openbaar iets als het stadion zelf, geen kaart geen toegang volgens mij.
Dat is bij mij niet de definitie van iets openbaar.
Dat is ook weer waar. Maar als er nou een grote groep niet-rokers de handen ineen zouden slaan en dit eens aankaarten bij het bestuur dat de reden voor het niet betreden van het FFP het "rookbeleid" daar is. Zouden ze er dan niks tegen doen?

Voor de goede orde: Ik heb het dus alleen over het FFP :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Als je allemaal aandachtig het eerste bericht hebben gelezen dan las je dat ik daarin geen stelling nam. Ik was benieuwd hoe het percentage rokers was op de tribune t.o.v. het landelijke beeld. Blijkt dus dat er nog meer niet-rokers zijn in het stadion dan dat gemiddelde. Veel stemmen in deze poll gegeven, bedankt.

Ik heb er op dit moment overigens wel erg last van. Maar dat komt hoofdzakelijk door een stevige blafhoest die al een week vast zit in de keel. Een beetje rook en ik hoest me bijna bewusteloos... Het wordt zwart voor de ogen.


Trouwens, In Turkije roken ze ook.
Wéér uit!!!!
Lannatjuh
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-01-2005 13:33
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Lannatjuh »

Het gaat er niet alleen om dat je ervan gaat stinken als niet-roker, of dat je het irritant vindt, het is gewoon ongezond! Meeroken in het algemeen al, maar ikzelf heb bijv. een lichte vorm van astma en als een vriendin van mij rookt en de windirchting staat mijn kant op ga ik toch wel even met haar van plek ruilen in het stadion. Toch vind ik niet dat roken verboden zou moeten worden, een rookvak is een mogelijkheid of juist een rookvrij vak, ik denk dat er minder mensen zijn die geen last hebben van de rook dan die er wel last van hebben. Dus dan is het logischer dat je een vak maakt voor mensen die er echt grote moeite (al dan niet vanwege de gezondheid) mee hebben.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Bij ajax hebben ze speciale rookvrije vakken
is dit niet wat voor heerenveen?
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Lasse4evah schreef:Bij ajax hebben ze speciale rookvrije vakken
is dit niet wat voor heerenveen?
Ja en bij Ajax hebben ze ook nog steeds een stoel voor Holleeder gereserveerd.
Maar niet doen dus!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik rook niet en als een ander het doet dan heb ik er geen moeite mee. Ik heb nog nooit gerookt en doe dat ook niet tijdens een voetbalmatch. Wel betrap ik me erop dat ik altijd zit te nagelbijten tijdens de wedstrijden van Heerenveen, ja ik weet het, een ziekelijke eigenschap :!: :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Wat meer mensen al stellen: als er om je heen op de tribune flink wat mensen zitten te dampen ga je dus echt wel naar rook stinken.

Ik rook niet en heb er dan ook last van als iemand naast me of iets verderop de tribune zit te paffen en de wind net zo staat dat het in mijn gezicht waait. Dat mensen willen of moeten roken: prima, maar dan wel zonder overlast voor anderen.

Wat mij betreft: een rookverbod kan niet snel genoeg ingesteld worden.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Beste mensen,

10 jaar terug was er geen haan die er naar kraaide wanneer buurman-, vrouw tevreden aan zijn / haar shaggie zat te lurken.
Tegenwoordig is het actueel en dus in de mode om iedereen maar te vragen naar zijn / haar mening over roken. Hiernaast hebben ook vele niet-rokers 'in eens' verschrikkelijk veel last van de rook, zelfs in een grotendeels open ruimte als een stadion.
Als roker ben je tegenwoordig een halve of misschien wel een hele crimineel.
Het zal vast niet lang meer duren voordat we (ja ik rook ook) vogelvrij worden verklaard en je bakken met geld kan verdienen als je er in slaagt om een roker van zijn bezigheid af te houden.

Wat wordt het volgende punt? Mensen die bier drinken in het stadion en daarmee moeten stoppen omdat ze een slecht voorbeeld voor hun alcoholvrije medemens vormen?

Laters.
Petter Hansson, rots in de branding.
Gebruikersavatar
Sito
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 07-11-2005 08:30

Bericht door Sito »

Ik erger me af en toe wel een aan mensen die zich ergeren aan mensen die roken. En als ik me erger word ik onrustig. Om te bedaren heb ik daarom wel eens een sigaretje nodig. Helaas zijn er dan weer mensen die zich aan mij ergeren, waar ik me dan aan erger zodat ik nog een sigaretje nodig heb. Waarna er wederom mensen zijn die zich ergeren, zodat ik...
Ik lach om mijn 'avatar'...
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Als ik in het stadion ben rook ik tijdens de wedstrijd niet
45 minuten zonder is best wel haalbaar voor mij dan.
Voor,in de rust en na de westrijd steek ik wel ff 1 op

Vind een rookverbod wel ver gaan,naast roken zijn er vele dingen niet goed voor een mens(ok met roken kun nen anderen er last van hebben)
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Heerlijk al die modelburgers, die nooit een ander tot last zijn.
Die zelf een perfect en voorbeeldig leven leiden. Die nooit iets wat doen waar een ander "last" van zou kunnen hebben.

:urgs:

mooi hoor, vooral alles waar een ander last van zou kunnen hebben verbieden :frown:

prachtig zulke burgers :urgs:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Om de andere kant van de EU even te laten zien: in ambulances in Rome wordt nog gewoon gerookt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Kijk daar zijn ze dus niet roomser dan de paus :mrgreen: 8)
and they call you a genius,cause you're easier to sell
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Wat een gezeur altijd over dat roken!

Dat komt ervan als je geen goede regels opstelt. Daarom zosnel mogelijk de horeca en het Abe Lenstra stadion rookvrij!

Kom op zeg, stel je niet aan, je kunt toch wel een paar uurtjes zonder je sigaretje!
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Sjoerd schreef:Beste mensen,

Als roker ben je tegenwoordig een halve of misschien wel een hele crimineel.
Misschien voel jij je als crimineel behandeld. Maar probeer je ook eens te verplaatsen in een astma-pasient die (1) niet naar de kroeg kan, (2) in het ALS op de tribune altijd moet vragen of mensen alsjeblieft niet kunnen roken, en (3) met heel veel moeite een rookvrij restaurant kan vinden, (4) het Fryslan funplaza gewoon niet in kan. En dat allemaal omdat een kleine minderheid het niet kan laten om te roken waar anderen bijzijn.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is tegenwoordig echt een trend aan het worden om te gaan zeuren als je je ergens aan ergert.

Roken in het stadion hoeft van mij niet verboden te worden, we hebben tenslotte geen stadion als Vitesse heeft. (onbegrijpelijk dat roken daar niet verboden is)
Maar ik zie het nut niet van roken in het stadion, je zit tussen allemaal mensen die het misschien niet prettig vinden, ik heb eens een wedstrijd in de blauwe rook moeten zitten, zonder vind ik toch iets prettiger.

Een sigaretje / sigaartje moet toch best kunnen?

Roken in het stadion, geniet, maar rook met mate.
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Flying Tilster schreef:Ik zal altijd rekening houden met niet-rokers, .
Rook je dan ook niet in het FFP? In dit topic zijn al verschillende mensen voorbijgekomen die het FFP meiden omdat ze niet tegen de rooklucht kunnen?
Kaartje over voor Heerenveen-Nac vanavond? Stuur me een PB!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Trouwens een waanzinnige response op de poll. 171 mensen namen de moeite een keuze te maken. En dat maakt, denk ik, de uitkomst vrij accuraat.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

j-w schreef: Rook je dan ook niet in het FFP? In dit topic zijn al verschillende mensen voorbijgekomen die het FFP meiden omdat ze niet tegen de rooklucht kunnen?
Inderdaad. Ik rook ook niet in het FFP. Na een wedstrijd blijf ik nooit zo heel lang hangen, drink ff 1 biertje alvorens de reis naar huis weer te maken (moet altijd zelf rijden).
Ik kijk meestal de samenvatting en de persconferentie en dan ga ik weer naar huis. Zo lang kan ik wel zonder peukkie...
(Alleen tijdens de wedstrijd rook ik nog iets teveel)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Flying Tilster schreef: Inderdaad. Ik rook ook niet in het FFP. Na een wedstrijd blijf ik nooit zo heel lang hangen, drink ff 1 biertje alvorens de reis naar huis weer te maken (moet altijd zelf rijden).
Ik kijk meestal de samenvatting en de persconferentie en dan ga ik weer naar huis. Zo lang kan ik wel zonder peukkie...
(Alleen tijdens de wedstrijd rook ik nog iets teveel)
Mooi zo. En als alle rokers nu zoveel respect op zouden brengen voor de niet-rokers, dan was er helemaal geen rookverbod in het FFP nodig geweest. Nu moet het toch maar met regels worden afgedwogen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

j-w schreef: Mooi zo. En als alle rokers nu zoveel respect op zouden brengen voor de niet-rokers, dan was er helemaal geen rookverbod in het FFP nodig geweest. Nu moet het toch maar met regels worden afgedwogen.
Met zulke opmerkingen zal je in iedergeval niet veel respect afdwingen. Je laat de rokers ook wel de keuze zo hé. Iedereen moet maar niet meer roken en anders moet het maar verplicht worden dat ze niet meer mogen roken. Misschien kan je beter een tussen oplossing zoeken zoals een rookvrij gedeelte. Het is nou eenmaal zo dat horeca en roken bij elkaar horen.

O ja ik rook niet voor de duidelijkheid.
Op naar het volgende seizoen....
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Garcia-Garcia schreef: Met zulke opmerkingen zal je in iedergeval niet veel respect afdwingen. Je laat de rokers ook wel de keuze zo hé. Iedereen moet maar niet meer roken en anders moet het maar verplicht worden dat ze niet meer mogen roken. Misschien kan je beter een tussen oplossing zoeken zoals een rookvrij gedeelte. Het is nou eenmaal zo dat horeca en roken bij elkaar horen.
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen bent :) (NFI), maar horeca en roken horen allang niet meer bij elkaar. Ben je wel eens in het buitenland geweest: mooie feesten, lekker uitgang, lekker gezellig maar rookvrij! Nederland is 1 v/d laaste landen in Europa waar meeroken i/d horeca nog gewoon is.

Tuurlijk een rokerskamer kan natuurlijk altijd, maar het grote publiek moet natuurlijk wel gewoon naar Heerenveen kunnen gaan zonder verplicht te hoeven meeroken. Daarom moeten de tribunes en de FFP ook gewoon rookvrij, met msschien een klein rokershok, zodat mensen die echt niet zonder kunnen, zich daar even kunnen terugtrekken.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

j-w schreef: Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen bent :) (NFI), maar horeca en roken horen allang niet meer bij elkaar. Ben je wel eens in het buitenland geweest: mooie feesten, lekker uitgang, lekker gezellig maar rookvrij! Nederland is 1 v/d laaste landen in Europa waar meeroken i/d horeca nog gewoon is.

Tuurlijk een rokerskamer kan natuurlijk altijd, maar het grote publiek moet natuurlijk wel gewoon naar Heerenveen kunnen gaan zonder verplicht te hoeven meeroken. Daarom moeten de tribunes en de FFP ook gewoon rookvrij, met msschien een klein rokershok, zodat mensen die echt niet zonder kunnen, zich daar even kunnen terugtrekken.
Dat is jij het niet meer bij elkaar vind passen is jou mening. Er denken heel veel mensen anders over. In het buitenland (sommige landen, in de meeste landen is het nog steeds normaal) mag er niet meer gerookt worden in de Horeca, dat wil niet zeggen dat men daar echt zelf voor gekozen heeft. Een verbod wil niet gelijk zeggen dat Horeca en roken niet bij elkaar horen.
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie