Poll: Wie rookt?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie van jullie rookt?

Ja. Ik kan niet zonder peuk kijken.
50
21%
Nee. Ik bekijk de wedstrijden rookvrij.
189
79%
 
Totaal aantal stemmen: 239

j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Garcia-Garcia schreef: Dat is jij het niet meer bij elkaar vind passen is jou mening. Er denken heel veel mensen anders over. In het buitenland (sommige landen, in de meeste landen is het nog steeds normaal) mag er niet meer gerookt worden in de Horeca, dat wil niet zeggen dat men daar echt zelf voor gekozen heeft. Een verbod wil niet gelijk zeggen dat Horeca en roken niet bij elkaar horen.
Gelukkig is 60% v/d Nederlanders het met me eens!
http://www.peil.nl/?2221

Hier nog even een kaartje waarop goed te zien is dat Nederland echt een uitzondering is in Europa wat betreft rookbeleid:
http://www.trouw.nl/hetnieuws/europa/ar ... okers_goed

In het zelfde stuk staak ook mooi beschreven dat rokers vaak moord en brand schreeuwen voor het rookverbod, maar dat ze daarna best tevreden zijn. M.a.w.: niet zeuren, gewoon invoeren! :)
foppe65
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 25-03-2004 16:58
Locatie: Lemmer

Bericht door foppe65 »

Ik rook niet. Maar van mij mag men roken in het stadion.... De rook kan alle kanten op dus ik vind het niet hinderlijk.... :wink:
You simply the best, better than all the rest!!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

AZ maakt stadion rookvrij

Wat mij betreft kunnen wij dit goede voorbeeld meteen volgen.

Als ze bij ons rookvrije vakken maken denk ik er sterk over om daar ook heen te gaan.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

prima geregeld,Een ieder weet dan waar ze aan toe zijn.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Een rookvrij stadion is een uitermate goede zaak. Onlangs klaagde Petter Hansson al dat hij in het Gelredome last had van de rook als het dak dicht was. Dan staat hij nog op het veld, alle rook trekt naar boven de tribunes op.

Wat volgens mij vrij uniek is aan Heerenveen zijn al die sigaren op de tribune. Van de wat oudere bezoekers. Zelf rook ik niet en soms ben je na de wedstrijd compleet doorgerookt. De beste oplossing is een rookverbod, zoals in Engeland. Of een rokersvak, met een afzuigkap. Het valt te hopen dat het hier snel van gaat komen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ach kom nou toch, Je hebt in het ALS alleen last van een roker als die persoon toevallig net op de plek zit waar de wind vandaan komt jou richting op.
Ik rook ook en als ik merk dat als ik normaal uitblaas mijn rook precies in het gezicht komt van iemand, dan zor g ik dat ik het zo uitblaas dat niemand er last van heeft. Maar om nou een rokverbod in een open betonnen ruimte doen, nee lijkt me niet nodig.
In de plaza vind ik trouwens een ander verhaal.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Takashifeanfan
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-04-2007 23:59
Locatie: Margraten
Contacteer:

Bericht door Takashifeanfan »

roken is vies, stinkt, zelfs petter hansson had er last van in het vitesse stadion, ik vind dat dit gewoon niet hoort in een voetbal stadion, horeca enzo

tis gewoon vies
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Kan me helemaal vinden in de woorden van Venderwel.

Als de spelers er in het Gelredome of de ArenA er last van hebben als het dak dicht is, dan moet je daar mijns inziens gewoon een rookverbod invoeren.
Het gaat tenslotte om de acteurs op het veld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

De ene keer kan het mij niet zoveel schelen, maar een andere keer kan het heel irritant zijn als een groepje van 5 mensen aan het roken is waar jij net achter je zit.
Je zit in hun stank en je ziet dan soms ook geen flikker.

Eigenlijk is het zwaar waardeloos dat er in een stadions als Arena en Gelredome geen rook verbod is, het is dan gewoon blauw van de rook.

Roken in een stadion, liever niet of beter gezegt met mate.

Het moet gewoon zo zijn: of je mag overal roken, of je mag nergens roken dan is er teminsten duidelijkheid!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Venderwel schreef:Ach kom nou toch, Je hebt in het ALS alleen last van een roker als die persoon toevallig net op de plek zit waar de wind vandaan komt jou richting op.
Ik rook ook en als ik merk dat als ik normaal uitblaas mijn rook precies in het gezicht komt van iemand, dan zor g ik dat ik het zo uitblaas dat niemand er last van heeft. Maar om nou een rokverbod in een open betonnen ruimte doen, nee lijkt me niet nodig.
In de plaza vind ik trouwens een ander verhaal.
Jij misschien, maar sommige mensen zijn zeer fijn gevoelig wat betreft roken. Als je snel last hebt van de rook van iemand anders zit je er niet op te wachten dat diegene in een openbare gelegenheid gaat roken. Als je wilt roken is je eigen keus, maar niet op de tribunes bij Heerenveen ofzo. Ik heb zelf ook wel meerdere keren in de rook van iemand anders gezeten kan ik me flink aan ergeren. Daarbij, sport en roken gaan ook lekker samen :roll:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

drika746 schreef: Daarbij, sport en roken gaan ook lekker samen :roll:
Oh laat me alstublieft niet lachen!! In theorie gaat dat inderdaad niet samen, ben ik wel met je eens. Maar ik gok dat toch zeker een kwart van de voetballers bij Heerenveen regelamtig 1 of ander rokertje opsteekt. En wil je dat ik over het amateurvoetbal begin?

Het is inderdaad zo dat je iemand anders niet met je rook moet lastigvallen. en dat je het in een overdekt stadion verbied, snap ik ook. Maar ik begin langzamerhand een beetje moe te worden van de hetze tegen rokers!!
Als je dat doet, prima, maar dan moet je ook de drinkers aanpakken en de autorijders!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Venderwel schreef: Als je dat doet, prima, maar dan moet je ook de drinkers aanpakken en de autorijders!
Je bedoelt mensen die met alcohol achter het stuur stappen neem ik aan? Dat gebeurt toch ook? Er worden regelmatig alcoholcontroles gehouden en er staan fikse straffen op.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nee hoor, gewoon los van elkaar, drinkers en automobilisten.
Drinken kun je ook dood aan gaan, daar kun je ook anderen erg mee lastig vallen.
Auto's vervuilen en die lucht komt ook in je longen. Krijg je ook kanker van.
Mensen willen niet meeroken, maar uitlaatgassen in hun snuffert doen ze niet moelijk over.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tegen het drinken zijn grote campagne's van SIRE (niet dat ze iets uithalen, maar dat is een hele aparte discussie)
Tegen auto's zijn op dit moment meer initiatieven dan je kunt tellen, nu heb je het gedonder met roetfilters. Volgend jaar gaan de accijnsen op benzine waarschijnlijk weer omhoog ... ga maar door.

Tegen deze twee dingen zijn ook mensen in het touw, ik denk zelfs dat beide problemen meer aandacht krijgen dan het roken.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Venderwel schreef: Auto's vervuilen en die lucht komt ook in je longen. Krijg je ook kanker van.
Mensen willen niet meeroken, maar uitlaatgassen in hun snuffert doen ze niet moelijk over.
Onlangs is in het tijdschrift Cancer Causes and Control (15, 2004) een artikel gepubliceerd over de relatie tussen uitlaatgassen en kanker. In dat artikel werd geconcludeerd dat er geen bewijs was voor een groter risico op kanker voor mensen die nabij een grote en drukke uitvalsweg in Amsterdam wonen
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Damn dan zou dat argument weer niet op gaan!! hahaha
Nou ja het gaat mij gewoon om het hele gezeur en gezeik, men begint rokers te behandelen als ware het seriemoordenaars terwijl en door drank en auto's en de conmbinatie daarvan nog veel meer doden vallen.

Ben benieuwd wat die Belgen nou uitgevonden hebben trouwens, dat zou een 'gezonde' sigaret zijn! Heerlijk lekker roken, zonder dat het slecht voor je is, enige wat je doet is iemand anders lastig vallen met je rook en dan kun je zeggen: Hey, maar het is niet slecht voor je!! :twisted:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Venderwel schreef:Nee hoor, gewoon los van elkaar, drinkers en automobilisten.
Drinken kun je ook dood aan gaan, daar kun je ook anderen erg mee lastig vallen.
Auto's vervuilen en die lucht komt ook in je longen. Krijg je ook kanker van.
Mensen willen niet meeroken, maar uitlaatgassen in hun snuffert doen ze niet moelijk over.
Zoals gezegd, auto's staan niet in verband met kanker volgens dat onderzoek.
Drinkers die maken zichzelf kapot, maar blazen geen alcoholwalm uit waar een ander dronken van wordt :roll:
Je zegt daarmee ga je dood en val je een ander lastig, zo heb je nog wel een paar argumenten :erm:
Onder de tram lopen zou verboden moeten worden, dan ga je dood en daar val je een ander mee lastig
De meerderheid is tegen roken in het stadion en zo hoort het ook, roken is iets wat je m.i. moet doen in een plaats waar mensen geen last van je hebben of tussen mensen die er mee in stemmen, niet in een voetbalstadion 8)
Laatst gewijzigd door drika746 op 03-07-2007 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Met drinken?? Daar kun je iemand goed lastig mee vallen.
Sterker nog, er zijn behoorlijk wat mensen in elkaar geslagen de afgelopen jaren door dronken personen. En ga me nou niet vertellen dat dat heeel iets anders is.
Het is wel anders, maar het verschil is niet zo groot hoor!

Ik wil gewoon zeggen dat men eens op moet houden met die hetze tegen rokers.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Dat vind ik inderdaad wel een mooie vergelijking. Ik had laatst iemand in de bus die uit zijn weekend tas een macdonalds maaltijd haalde, ja dat is erg irritant.

En zoals al eerder, ik als (semi)roker, snap het best dat het heel irritant voor mensen is. Als ik in een auto zit en mensen steken een sigaret op, dan is dat erg irritant!
Ook snap ik best dat men in de plaza een rookverbod wil doen, ook geen problemen mee.
Maar nee zolang er geen dak op stadion zit mag je vind ik op de tribunes roken!

Zoveel last kun je er dan niet van hebben, lijkt mij! Ik zeg niet dat je er geen last van kunt hebben, maar het kan niet zo eg zijn als in een gesloten ruimte!

En als je er wel erg veel last van hebt dan kun je dat altijd nog bij die persoon melden en vragen of ie dat niet wil doen. Net als dat die persoon aan de mensen in de directe omgeving zou moeten vragen of het ok is dat ie rookt!
Maar verbieden nee....
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
SCH Us Clubke
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-02-2008 22:26

Bericht door SCH Us Clubke »

Ik vind dat je onder de wedstrijd een shekje of wat dan ook wilt roken, gewoon moet kunnen doen. Ik zelf rook ook en heb nog nooit problemen gehad met buren ofzo. Als je opstap bent is het juist nog veel erger of niet dan ? Daar zijn die paar op de tribune niks bij.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Leuke bump :shock:
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Ik vind het in het stadion geen enkel probleem als men rookt, met uitgaan wel wat meer :roll:
APPELSCHA
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik vind het juist in het stadion een heel groot probleem als men rookt.
Laat ze in de kroeg de lucht maar verpesten daar kom ik o.a. om die reden toch niet.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Freezeman schreef:Laat ze in de kroeg de lucht maar verpesten daar kom ik o.a. om die reden toch niet.
Toch meende ik je laatst wel in de 50 te zien :wink: Ach, ik rook zelf ook niet en heb er wel degelijk last van. Vooral als een wedstrijd spannend is neemt het aantal rokers drastisch toe.... van mij mag een rookvrij stadion wel maar ik denk dat dit gewoon niet haalbaar is want er zullen altijd tussen zitten die het stiekum doen.... en dan? Een stadionverbod omdat iemand toevallig rookt?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Necece schreef: Toch meende ik je laatst wel in de 50 te zien ....
Nee en wel om bovenstaande reden.
Ik lig binnen een kwartier gestrekt als ik zo'n rokerige ruimte kom.
De 2 uurtjes in het stadion trek ik net maar dan heb ik wel medicijnen nodig.
Ik ben gewoon super allergisch van tabaksrook.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Venderwel schreef:Ook snap ik best dat men in de plaza een rookverbod wil doen, ook geen problemen mee.
Maar nee zolang er geen dak op stadion zit mag je vind ik op de tribunes roken!
Dit is en blijft een heikel punt. De één vindt dat het niet moet en de ander vindt dat het wel moeten kunnen om in het stadion te roken. Ook ik ben van mening dat men in een open stadion zou moeten kunnen blijven roken. Zelf zit ik, als roker, tussen allemaal mede-rokers en daardoor hebben wij er geen last van. Toch begrijp ik zeker dat er mensen zijn die er veel last van hebben. Maar.. zolang je in de buitenlucht zit kan men je in principe niet verbieden te roken.

Waar ik mij wel over verbaas, is dat men in Funplaza wel gewoon mag roken. Al zal dat per 1 juli a.s. ook gaan veranderen.
Her zou wel mooi zijn als we met z'n alleen tot een oplossing kunnen komen die voor beide groepen (rokers en niet-rokers) bevredigend is. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Wat dacht je van de Super Smoker :mrgreen:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Denk dat het wel een goed idee zou zijn om een rookvrij vak te maken, zo kunnen mensen die er echt last van hebben met bijvoorbeeld astma die anders in de rook moeten zitten tenminste in een rookvrij vak zitten zodat ze niet halverwege de wedstrijd af hoeven te haken omdat ze benauwd worden. Dit is namelijk wel een groep die er serieus last van heeft. Bovendien snap ik het ook goed dat andere niet rokers er last van hebben en deze moeten dan ook de mogelijkheid krijgen in een rookvrij vak te gaan zitten. Vind een algemeen rookverbod een beetje te ver gaan aangezien er nogal wat rokers zijn en het zoals gezegd in de buitenlucht is. Op deze manier worden de rokers niet benadeelt en kunnen niet rokers toch naar de wedstrijd kijken zonder in de vervelende rook van omstanders te staan.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Natuurlijk is het met dak veel erger dan zonder!!
Blijft een beetje hangen zegt ie....als je geen goede afzuiging hebt blijft het veel langer hangen!

Zonder dag waait het altijd zo weg en ja dan kun je eens pech hebebn dat de rook uit de verkeerde hoek komt en het in je gezicht gaat....maar een andere keer ook weer niet. Zolang er geen dak op zit moet men gewoon kunnen roken.

Leuk dat dit topic zo leeft, er is altijd wel 1 iemand in de maand die het topic weer een kick geeft... :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Plaats reactie