Poll: Wie rookt?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie van jullie rookt?

Ja. Ik kan niet zonder peuk kijken.
50
21%
Nee. Ik bekijk de wedstrijden rookvrij.
189
79%
 
Totaal aantal stemmen : 239

Poll: Wie rookt?

Berichtdoor Beetle » 12-11-2006 02:31

Na aanleiding van dit bericht wil ik wel eens weten wie van jullie er rookt. Voor wie is de peuk onmisbaar bij het bekijken van een wedstrijd in het stadion? Er zijn nu berichten in de media waarin verteld wordt dat 65% van de Nederlanders een rookverbod in de Horeca wil. Ik hoop dat de poll veelvuldig ingevuld zal worden.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Niels » 12-11-2006 09:59

Ik rook niet, maar als ik naar het voetbal ga - of naar de kroeg - heb ik er geen last van als mensen om mij heen wel roken.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Roken

Berichtdoor ag-NN » 12-11-2006 10:33

Ik rook ook niet maar heb er soms ook last van als iemand die rookt voor me staat en al dat rook in mijn gezicht krijg.
Avatar gebruiker
ag-NN
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 14-08-2006 12:32
Woonplaats: Sint Nyk

Berichtdoor Freezeman » 12-11-2006 11:06

Ik rook niet en om mij komt er een totaal verbod op roken in het stadion.

Maar ik kan moeilijk op de optie: Nee. Ik bekijk de wedstrijden rookvrij. klikken als ik te midden van de vele rookwolken sta te kijken. ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor hansrob » 12-11-2006 13:53

Nielshh schreef:Ik rook niet, maar als ik naar het voetbal ga - of naar de kroeg - heb ik er geen last van als mensen om mij heen wel roken.


Kan mij helemaal in de post van Nielshh vinden en vind het dan ook een overbodige discussie waarin mijn inziens de nodige overdrijvingen voor komen.

Ik kan mij nauwlijks voorstellen dat je zittend in de buitenlucht naar rook stinkt van iemand die een rij voor je zit te roken zoals iemand in dit topic beweert. Ook naast mij zitten mensen te roken maar ik heb nog nooit gemerkt dat ik er naar ruik als ik thuis kom.Dat heb ik wel wanneer ik in de FFP ben geweest maar so what? In de was die boel, waar het zonder die lucht overigens ook in zou zijn gegaan.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Luka 70 » 12-11-2006 14:05

Heb zelf nooit gerookt,maar stoor me absoluut niet aan de rokende medemens,dus...
Luka 70
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 14-07-2006 20:45
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Forza » 12-11-2006 15:13

Misschien dat Beetle even kan uitleggen waarom hij deze poll organiseert. Of is hij gewoon benieuwd of het percentage rokers onder het Heerenveen-publiek even groot is als onder de rest van de bevolking?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Flying Tilster » 12-11-2006 15:48

Dit is in mijn ogen een overbodige poll, want zolang ik in de buitenlucht zit zal ik rustig een sigaretje roken.
Het grootste deel van de mensen om mij heen in vak 11 roken ook, dus geen problemo.
Mocht er iemand naast mij komen zitten die er wel last van heeft, dan zal ik daar wel rekening mee houden. Ik rook ongeveer 4 peukies per wedstrijd, dus dat valt dan nog wel mee.

Op zich natuurlijk raar, maar hoe spannender het wordt hoe meer ik begin te roken :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Il prima Capo! » 12-11-2006 15:56

In Engeland is het al verboden. En ik vind het helemaal niks. Afgelopen weekend was ik bij Queens Park Rangers - Crystal Palace. Iedereen staat dan voor en na de wedstrijd en in de pauze als een gek te roken. Kansloos gedrag. Ik kan niet zonder tijdens een wedstrijd, probeer met het uitblazen rekening te houden met de mensen achter me en dan moet het klaar zijn.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Vrieskist » 12-11-2006 23:22

Doe mij maar lekker wedstrijd/horeca zonder rokerij, hoef ik tenminste niet mijn kleren in de was te gooien als ik thuis kom.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor frisian-viking » 13-11-2006 10:20

Ik vindt opzich ook best wel hinderlijk als er net voor je wordt gerookt. Je kleren beginnen er van te stinken zelfs in de buitenlucht en je zit steeds met je gezicht in de rook. Voor mij zit gelukkig niemand die rookt maar anders zou ik het wel degelijk hinderlijk vinden.
Avatar gebruiker
frisian-viking
Nieuw talent
 
Berichten: 148
Geregistreerd op: 19-09-2006 20:04
Woonplaats: Engelum

Berichtdoor vak-27 » 13-11-2006 11:00

hansrob schreef:Ik kan mij nauwlijks voorstellen dat je zittend in de buitenlucht naar rook stinkt van iemand die een rij voor je zit te roken zoals iemand in dit topic beweert.


Kan het je wel anders vertellen Hansrob, heb een tijd in vak 24 gezeten met voor mij een roker. Als ik dan thuis kwam na het voetballen (en ik niet in de Funplaza was geweest) zijn mijn vrouw vaak tegen me dat de wind zeker weer verkeerd zat omdat ik naar rook stonk. Terwijl ik ook nog op de fiets naar huis ga :?
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Berichtdoor Freezeman » 13-11-2006 17:49

De vraag die bij mij nu boven komt kringelen:

Stel dat er een rook verbod in het stadion komt.
Wie van de rokers zou dan niet meer komen?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niels » 13-11-2006 17:56

Hmm, dat zou een slecht iets zijn denk ik.

Het invoeren van een rookvrije tribune of vakken zou men kunnen overwegen. Maar helemaal rookvrij hoeft van mij echt niet. Ook al ben ik een niet-roker. Ik ga met vrienden naar het voetbal die wel roken. Dat moet zo blijven kunnen.

Als je niet in de rook wil, prima, dan moet die optie er komen wat mij betreft. Maar een algeheel rookverbod vind ik een stap te ver.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Freezeman » 13-11-2006 18:27

Maar zou je gewoon blijven komen of zeg je, ik kom niet meer?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor hansrob » 13-11-2006 18:35

Freezeman schreef:Maar zou je gewoon blijven komen of zeg je, ik kom niet meer?


wat mij, als niet roker betreft, gaat mij dit veel te ver maar ik zou natuurlijk wel blijven komen. Sorry voor de one liner maar meer valt er niet over te zeggen en is ook niet gevraagd.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Lipton » 13-11-2006 18:48

Als je niet meer naar het ALS komt omdat er een rook verbod is, raar ik die mensen aan om te stoppen met roken, of gewoon een leven te gaan zoeken.

Want dan ben je wel heel triest als je je club in de steek laat om een sigaretje ..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor sf-NN » 13-11-2006 19:11

Freezeman schreef:Maar zou je gewoon blijven komen of zeg je, ik kom niet meer?


Ik denk dat bij de meeste mensen de club liefde hoger staat dan het roken :wink:
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Flying Tilster » 14-11-2006 00:43

Freezeman schreef:Stel dat er een rook verbod in het stadion komt.
Wie van de rokers zou dan niet meer komen?


Ik zou zeker blijven komen, maar volgens mij kun je zoiets alleen verbieden als je in een stadion zit met een dicht dak boven je hoofd.

Mocht zoiets gebeuren dan hoop ik wel dat ze rekening houden met rokers door iets te "maken" waar we dan voor de wedstrijd en in de rust even kunnen gaan roken (mocht daar dan nog behoefte aan zijn). Rokers moeten wel altijd rekening houden met niet-rokers, maar ik vind dat het andersom dan ook zo moet zijn.
Anders riekt het naar mijn mening teveel naar discriminatie.

Op mijn werk moet ik in principe ook naar een "rookhok" en heb daar totaal geen moeite mee. Op mijn werk rook ik sowieso al minder dan in het stadion :)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor JeroenDeBoer » 15-11-2006 10:12

Ondanks dat ik rook als een ketter heb ik het fatsoen om niet te roken tijdens de wedstrijd. In de rust rook in uiteraard wel. Op het werk rook ik om het uur, dus dan moet 3 kwartier ook wel te doen zijn.
JeroenDeBoer
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27-01-2004 17:08

Berichtdoor Il prima Capo! » 15-11-2006 13:21

Ik zou zeker blijven komen, maar volgens mij kun je zoiets alleen verbieden als je in een stadion zit met een dicht dak boven je hoofd.


Zoals ik al eerder zei, in Engeland is het al verboden. Dan moet het hier ook kunnen. Al hoop ik van niet.

Ik ga met vrienden naar het voetbal die wel roken.


Huh? Wie?
Verder goed verhaal hoor.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Freezeman » 15-11-2006 15:36

Flying Tilster schreef:.... Rokers moeten wel altijd rekening houden met niet-rokers, maar ik vind dat het andersom dan ook zo moet zijn.......


Ja duh. :roll:
Als jij die rook in wilt haleren moet jij weten, maar dan hoef ik dat toch niet te willen?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor sch4life » 15-11-2006 15:53

ik rook wel, maar niet tijdens de wedstrijd. alleen voor, in de rust, en na de wedstrijd.
Partidario Fanático!!!
Avatar gebruiker
sch4life
Selectiespeler
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 08-01-2005 16:51
Woonplaats: ijlst

Berichtdoor vlqrt » 15-11-2006 19:47

Flying Tilster schreef:Rokers moeten wel altijd rekening houden met niet-rokers, maar ik vind dat het andersom dan ook zo moet zijn.
Anders riekt het naar mijn mening teveel naar discriminatie.


Hoe kun je rekening houden met rokers? moet ik ze een vuurtje aanbieden, of elke wedstrijd maar een pakje sigaretten meenemen zodat de arme roker niet al zijn sigaretjes zelf hoeft te betalen? Pff jij denkt zeker ook dat elfjes bestaan en sinterklaas elk jaar vanuit spanje écht met de boot naar Nederland komt, zodat de NOS kan bepalen waar hij Nederland in komt?

Ga toch een eind weg, iemand die rookt is voor een niet-roker even erg als iemand die een enorme ruft laat, daar hou je toch ook geen rekening mee?
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor wikenoost » 15-11-2006 22:54

vlqrt schreef:
Flying Tilster schreef:Rokers moeten wel altijd rekening houden met niet-rokers, maar ik vind dat het andersom dan ook zo moet zijn.
Anders riekt het naar mijn mening teveel naar discriminatie.


Hoe kun je rekening houden met rokers? moet ik ze een vuurtje aanbieden, of elke wedstrijd maar een pakje sigaretten meenemen zodat de arme roker niet al zijn sigaretjes zelf hoeft te betalen? Pff jij denkt zeker ook dat elfjes bestaan en sinterklaas elk jaar vanuit spanje écht met de boot naar Nederland komt, zodat de NOS kan bepalen waar hij Nederland in komt?

Ga toch een eind weg, iemand die rookt is voor een niet-roker even erg als iemand die een enorme ruft laat, daar hou je toch ook geen rekening mee?


geloof me een ruftende vlqrts zijn veel erger dan wat rokende supporters :mrgreen:
Avatar gebruiker
wikenoost
Selectiespeler
 
Berichten: 316
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:35
Woonplaats: Drachten/wolfhonden-online.nl

Berichtdoor Flying Tilster » 15-11-2006 23:03

Ik zal altijd rekening houden met niet-rokers, maar het enige wat ik bedoelde met rekening houden met rokers is dat er wel een bepaalde gelegenheid moet zijn waar wij rokers dan voor en na de wedstrijd even kunnen paffen.

Kijk... dat het slecht voor je is dat weet ik ook wel. Ook ik heb een aantal stoppogingen ondernomen, maar tot dusverre nog niet gelukt helaas.

Ook enkele suggesties om rokers en niet-rokers vakken te creëren ben ik niet voor. Ik zit nu lekker in VAK11 met veel sfeer en zal daar "nooit" meer weg willen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Flying Tilster » 19-11-2006 00:22

Lipton schreef:Als je niet meer naar het ALS komt omdat er een rook verbod is, raar ik die mensen aan om te stoppen met roken, of gewoon een leven te gaan zoeken.

Want dan ben je wel heel triest als je je club in de steek laat om een sigaretje ..


Of gewoon niet zeuren dat er in de BUITEN LUCHT een sigaret op gestoken word"t.



(Al ben ik het WEL met je eens dat je door een eventueel!!! rookverbod je club niet in de steek moet laten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor DE ZUID » 22-11-2006 18:12

Nee, roken hoort niet in een stadion thuis. (drank ook niet)
Roken hoort ook niet in de kroeg thuis. (drank ook niet)
Roken hoort ook niet in een restaurant thuis.(drank ook niet)


Nee, we gaan met zijn allen BLOWEN, wordt het ook nog eens gezellig.

Zinloos, Beetle.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Dutch-Soldier » 22-11-2006 21:28

Roken doe je niet als andere mensen er last van hebben.. zo simpel is dat. Je bent gewoon niet alleen op deze wereld. Mensen zitten al op elkaar gepropt in een stadion. Ga je anderen ook nog eens lastig vallen met vieze ziekte verwekkende rook.
Je kan toch wel 2 keer 3 kwartier zonder een sigaret :? Als je in een openbare ruimte bent met andere mensen moet je elkaar niet lastig vallen met roken, okselswit, ziekte verwenselijke taal etc.. En als je niet over hebt om 2 keer 3 kwartier van een sigaret af te blijven voor het voetbal, moet je niet meer in een stadion komen! :wink:
Staan we oog in oog !!! Zie ik alleen maar weer je nep gelach !
Dutch-Soldier
Bankzitter
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 11-03-2003 21:27
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor Gekko » 24-11-2006 17:07

Italie: alle restaurants en kroegen rookvrij. Dat werkt in de praktijk prima, zo heb ik ervaren. Wie wil roken gaat even buiten staan en in de kroeg is de atmosfeer stukken prettiger.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten