Arrestatie(s) na sfeeractie

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

lu4pje
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 14-05-2006 17:39

Bericht door lu4pje »

dan wil ik hier ook nog even op reageren.
tijdens de opkomst van de spelers werd er toch echt wel met een rookbom gegooid ook te zien op de fotos waarbij de fakkel er ook ligt.
deze rookboom kwam van achter ons vandaan en kwam tegen onze benen aan en daarnaast kwam ook nog ergens een benagaals vuur vandaan, dat naast mijn voetbaltas kwam te liggen, dit zijn toch gevaarlijke dingen (ook onder het spandoek wat toch tot andere omstandigheden kan leiden.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Ik werk hardhandig tegen een ruwe, gestucte muur gedrukt. Hierdoor heb ik een aantal schaafwonden opgelopen in mijn gezicht.
hopelijk waren er getuigen van dat voorval zodat die je evt. aanklacht kunnen ondersteunen. Verder zou ik ook (als dat nog niet gedaan is) foto's nemen van je gezicht.


Het incident met Makkum8 geeft aan dat je (indien je door stewards of politie) wordt meegenomen eigenlijk een aantal getuigen moet meenemen zodat voorkomen wordt dat je hardhandig etc. behandeld wordt.

Er lopen tegenwoordig blijkbaar "stillen" in het stadion. Wordt het niet tijd dat wij daarvan een fotoalbum maken zodat we weten met wie we te maken hebben en ons indien nodig gedragen zodra zij hun gezicht laten zien :!:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

30plus schreef:Er lopen tegenwoordig blijkbaar "stillen" in het stadion. Wordt het niet tijd dat wij daarvan een fotoalbum maken zodat we weten met wie we te maken hebben en ons indien nodig gedragen zodra zij hun gezicht laten zien :!:
Vorig seizoen was het tegen Ajax ook al raak in de beker, toen hebben ze in ieder geval twee andere forummers een SV aangesmeerd. Ik denk dat je wel wat voorzichtig moet zijn met een fotoalbum, ik denk dat er wetgeving is die dat soort albums verbieden. Zoals het trouwens in het algemeen verboden is een dossier van iemand te maken zonder vooraf toestemming van de betreffende persoon aan te vragen (met uitzondering van bepaalde justitiele instanties), maar dan kom je weer op een hele andere discussie.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

ik denk ook dat zoiets niet mag.
maar je kunt het altijd proberen om foto's van 'stillen' hier te gaan plaatsen en zien wat de reactie's zijn van politie of scheerenveen.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

30plus schreef: Er lopen tegenwoordig blijkbaar "stillen" in het stadion. Wordt het niet tijd dat wij daarvan een fotoalbum maken zodat we weten met wie we te maken hebben en ons indien nodig gedragen zodra zij hun gezicht laten zien :!:
Goed idee... Weg met die NSB'ers!!!!
Het moet toch niet gekker worden bij ons. Uitsupporters kunnen alles maken, en wij worden constant in de gaten gehouden.
Als dit het toekomstige beleid wordt van Forsma en co. dan krijgen we nog een leuke tijd :shock:
Ik heb geen onderschrift nodig...
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

lu4pje schreef:dan wil ik hier ook nog even op reageren.
tijdens de opkomst van de spelers werd er toch echt wel met een rookbom gegooid ook te zien op de fotos waarbij de fakkel er ook ligt.
deze rookboom kwam van achter ons vandaan en kwam tegen onze benen aan en daarnaast kwam ook nog ergens een benagaals vuur vandaan, dat naast mijn voetbaltas kwam te liggen, dit zijn toch gevaarlijke dingen (ook onder het spandoek wat toch tot andere omstandigheden kan leiden.
Moraalridder.
Tink om de beam!!!!!
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Romano for president schreef: Moraalridder.
Dit is dus ook hetgene waar ik op doelde. Dit heeft verder niks te maken met het zijn van een moraalridder of niet, maar de situatie die dit opleverde had wel degelijk gevaar kunnen opleveren.

De fakkel/rookbom of wat het ook was vloog in combinatie met een flesje en wat papier dat er lag in de brand, vlak naast de voetbaltas in het verhaal hierboven. Juist op dat moment werd ook het sfeerdoek over het geheel heengetrokken.

Dit is echter wel een andere situatie als het verhaal van Makkum8. Er waren blijkbaar meerdere rookbommen/fakkels.
Popovic
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-10-2006 16:00

Bericht door Popovic »

hansrob schreef: Zonder verder al te veel te willen uitwijden over het wat, hoe en waarom, maar geloof mij deze jongen had redenen om aan te nemen dat het hier ging om een met en door de club overlegde/geaccordeerde actie.
Deze jongen heeft het vuurwerk opgepakt, omdat het anders voor overlast zou zorgen, als hij het niet had gedaan had ik of iemand anders het wel gedaan. Dat ding lag onder het doek en was stront-irritant. Het is jammer dat de verkeerde hiervoor wordt gestraft.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Ik zou graag nog een stap verder terug gaan. Het is jammer dat het het ALS is binnengebracht.
Laatst gewijzigd door hansrob op 30-10-2006 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Popovic
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-10-2006 16:00

Bericht door Popovic »

Ik zou graag nog een stap verder terug gaan. Het is jammer dat het het ALS is binnengebracht.
Ben ik het ook mee eens, maar idioten blijven er tussen zitten, hoe je het ook wendt of keert. En je kunt natuurlijk iedereen de schuld geven, maar de enige schuldige is de persoon die het binnengebracht heeft. Maar het blijft jammer dat het zo aangepakt is.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Ben ik het ook mee eens, maar idioten blijven er tussen zitten, hoe je het ook wendt of keert. En je kunt natuurlijk iedereen de schuld geven, maar de enige schuldige is de persoon die het binnengebracht heeft. Maar het blijft jammer dat het zo aangepakt is.
De term idioten zou ik niet direct willen gebruiken. Ik ga er vanuit dat het nooit de bedoelings is geweest iemand in gevaar of moeilijkheden te brengen. Echt handig was het natuurlijk niet van hen die dat deden om het ongeoorloofd het stadion in te brengen. Net zomin was het handig om het vast te pakken en dat beseft Makkum 8 zich ook best maar zijn uitleg over het hoe en waaromstaat al eerder op dit forum.

Het is te hopen dat we met zijn allen lering hieruit trekken voor de toekomst. Het zoeken van schuldigen en het straffen van onschuldigen is niet zinvol en niet aan ons ik hoop slechts dat de club de uitleg van Makkum8 zoals hij die heeft afgelegd zal willen aannemen en hem op zijn minst de kans op wederhooor zal willen gunnen. Ik heb daar goede hoop op en hoop dat het voor hem met een sisser zal aflopen want een sv verdiend hij op zeker niet.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
wouterD
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 27-12-2005 11:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door wouterD »

Drie arrestaties bij Heerenveen-LAFjax
HEERENVEEN - Bij de voetbalwedstrijd SC Heerenveen-Ajax zijn zaterdagavond drie supporters aangehouden. De politie zette zo'n honderd agenten in en spreekt van een rustig verloop.


Een 41-jarige inwoner van Hazerswoude werd opgepakt voor het beledigen van een agent. Een 31-jarige Zaandammer is aangehouden voor het vernielen van een stadionhek, terwijl een Heerenvener vast is gezet voor het afsteken van vuurwerk. Na afloop controleerde de politie op de Meyerweg in de Knipe dertig automobilisten op drankgebruik. Een 20-jarige chauffeur uit Gorredijk bleek als enige teveel te hebben gedronken.


Las dit net op hardcorehooligan, makum8 word dus al beroemd
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Fotoboek voor stillen???

Kom op zeg het moet niet gekker worden, we zijn toch geen Ajax, Feyenoord hier! :?

Vuurwerk is gewoon niet toegestaan in het stadion. Dus dan is er een risico dat je wordt opgepakt. Punt.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

hansrob schreef:Ik zou graag nog een stap verder terug gaan. Het is jammer dat het het ALS is binnengebracht.
Precies, dus kunnen supporters van andere clubs die in onze vakken zitten ook dingen meenemen. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is in de praktijk dus gewoon mogelijk.
Op naar het volgende seizoen....
H`veen
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-10-2006 17:05

Bericht door H`veen »

schandalig hoe er tegenwoordig met supporters om word gegaan!
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Wat een gezeik weer over dat vuurwerk. Dit is toch juist mooi? Het is tegen de regels ja, maar wat maakt dat uit. Gewoon voorzichtig mee zijn en zorgen dat je niet word gepakt.
Over fotos van stillen: de politie filmt ook de supporters van Hveen in het centrum wel vanuit hun busjes, hier geef ik ook geen toestemming voor.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het zoeken van schuldigen en het straffen van onschuldigen is niet zinvol
Oh, gaan we weer op z'n hollands "polderen ? We drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was ?
Het straffen van onschuldigen is niet alleen niet zinvol, maar is gewoon verkeerd. Het zoeken van schuldigen, dwz de personen die de fakkels cq. de rookbom(men) mee naar binnengebracht hebben, moet wel degelijk plaatsvinden. Elke supporter die regelmatig in het stadion komt, en zeker elke supporter die al langer via NN in het vak staat, is er van op de hoogte dat het zonder uitdrukkelijke toestemming van de club binnenbrengen van vuurwerk en dergelijk zaken ten strengste verboden is en een ieder weet dat bij overtreding van die regel een stadionverbod zal volgen.
En laten mensen nou niet beginnen over "moraalridders" of iets dergelijks. Het binnenbrengen van het verboden materiaal is willens en wetens gebeurd - er is ongetwijfeld over nagedacht hoe ontdekking voorkomen kon worden - het aansteken zal zeker "stiekem" gebeurd zijn. M.a.w. de betreffende persoon of personen hebben bewust de regels overtreden, niet gehandeld in een vlaag van verstandsverbijstering of opwellende emoties. Wie kaatst moet de bal verwachten, wie schuld heeft moet gestraft worden.
Wat Makkum8 betreft: dat het naïef was om de rookbom omhoog te houden pleit ook in zijn voordeel. Immers, als hij wat te verbergen gehad zou hebben zou hij het zeker niet gedaan hebben. En Makkum8 kennende ben ik van zijn onschuld 200 % overtuigd. Jammer alleen dat hijzelf aangeeft dat de ware schuldigen zich van hem niet hoeven te melden.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

de politie filmt ook de supporters van Hveen in het centrum wel vanuit hun busjes, hier geef ik ook geen toestemming voor.
Ja maar ik denk dat de politie dat wel mag doen en jij nou net niet.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

En wat wil je ermee bereiken Arnoud? Die mensen die het gedaan hebben krijgen een SV en dan gebeurt zoiets nooit weer? Ik denk dat de daders niet in de gaten hadden dat er zoiets zou gebeuren. Denk dat de daders alleen maar sfeerverhogend gedacht hebben. Ze zullen echt niet van plan geweest zijn het ALS in de fik te steken.

Denk dat degene die het gedaan hebben genoeg zijn geschrokken van de gebeurtenis dat ze het niet weer doen. Makkum8 handelde zoals veel supporters gedaan zouden hebben. Het optreden van de platte petten is ronduit schandalig te noemen!!!!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Arnoud schreef: Oh, gaan we weer op z'n hollands "polderen ? We drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was ?
Het straffen van onschuldigen is niet alleen niet zinvol, maar is gewoon verkeerd. Het zoeken van schuldigen, dwz de personen die de fakkels cq. de rookbom(men) mee naar binnengebracht hebben, moet wel degelijk plaatsvinden. Elke supporter die regelmatig in het stadion komt, en zeker elke supporter die al langer via NN in het vak staat, is er van op de hoogte dat het zonder uitdrukkelijke toestemming van de club binnenbrengen van vuurwerk en dergelijk zaken ten strengste verboden is en een ieder weet dat bij overtreding van die regel een stadionverbod zal volgen.
En laten mensen nou niet beginnen over "moraalridders" of iets dergelijks. Het binnenbrengen van het verboden materiaal is willens en wetens gebeurd - er is ongetwijfeld over nagedacht hoe ontdekking voorkomen kon worden - het aansteken zal zeker "stiekem" gebeurd zijn. M.a.w. de betreffende persoon of personen hebben bewust de regels overtreden, niet gehandeld in een vlaag van verstandsverbijstering of opwellende emoties. Wie kaatst moet de bal verwachten, wie schuld heeft moet gestraft worden.
Wat Makkum8 betreft: dat het naïef was om de rookbom omhoog te houden pleit ook in zijn voordeel. Immers, als hij wat te verbergen gehad zou hebben zou hij het zeker niet gedaan hebben. En Makkum8 kennende ben ik van zijn onschuld 200 % overtuigd. Jammer alleen dat hijzelf aangeeft dat de ware schuldigen zich van hem niet hoeven te melden.
Helemaal eens Arnoud alleen is Makkum8 niet gebaat noch geholpen bij het zoeken van de schuldigen. Bovendien is het wat mij betreft voor nu wel even genoeg als hiervan wat wordt geleerd en in het vervolg toestemming zal worden gevraagd alhoewel ik mij na dit incident zou kunnen voorstellen dat de club niet veel zin heeft die te verlenen.

Wat moraalridder zijn betreft, tja wanneer je er hier op wijst dat er regeles zijn die gehandhaafd en nageleefd dienen te worden dan heb je dat predikaat hier al snel te pakken. Het zij zo draag het als een kerel zou ik zeggen Arnoud :D het overkomt mij ook nogal eens.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Topic op slot in het belang van makkum8.
Gesloten