Roken in het stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Als iemand continue zit te roken en de rook continue in je gezicht komt, dan snap ik dat het vervelend vindt. Een oplossing kan dan zijn dat je van plaats verandert of dat de roker wat minder rookt.

Verder zijn er mensen die hier wel heel erg spastisch reageren. Lekkere hamburger en sigaretten vergelijking ook.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Il prima Capo! schreef:Als iemand continue zit te roken en de rook continue in je gezicht komt, dan snap ik dat het vervelend vindt. Een oplossing kan dan zijn dat je van plaats verandert of dat de roker wat minder rookt.

Verder zijn er mensen die hier wel heel erg spastisch reageren. Lekkere hamburger en sigaretten vergelijking ook.
Dat het irritant is ben ik met je eens. Maar dat degene die daar last van heeft dan weg moet niet. Roken is een slechte gewoonte en daar hoef je anderen niet deelgenoot van te maken. Ik vind het dan ook erg goed dat die rokers steeds meer geweerd worden uit openbare gebouwen zodat ze anderen daar niet mee lastig vallen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Hoe zit het eigenlijk met de kauwgom? Mogen we nog wel kauwen in het ALS? Hebben die zielige stewardjes tenminste nog weer wat meer om over te zeuren, die azijnpissers! :mrgreen:

Jaha...je moet wel werken voor je geld grondnicht! :P
Miereneukert!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als ik na het voetbal thuis kom ruik ik alsof ik uit de kroeg kom door twee heel aardige maat stevig rokende mensen (die hun pafke wel gun). Het is geen drama want je trekt wat anders aan. Hoewel je buiten zit krijg je dus wel de volle lading mee. Er is een soort luchtstroom van onder naar boven in het vak. Rook gaat dus niet recht niet omhoog.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

even lekker stoken:

mensen die roken zijn dom
het is ongezond, het stinkt en het is ook nog duur !

het aantal mensen die daar achter komen wordt steeds groter, de groep die bewust doorgaat met roken is van een uitstervend ras
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Als ik na het voetbal thuis kom ruik ik alsof ik uit de kroeg kom
En als ik thuis kom dan stink ik naar zweet en bier... :wink:
Kom op, steek je energie toch in andere dingen..
SCH
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

Laatst stond ik bij de bushalte te roken terwijl iemand me geergerd aan zat te kijken en zei: 'roken is dodelijk', waarop ik antwoorde: 'erover zeuren kan dat ook zijn'.

Niet dat ik zo agressief ben, maar ik word gek van al dat gezeur hierover. Een aantal jaar geleden was dat nog niet zo, maar sinds het een hype in de VS is moeten wij daar ook maar weer achteraan lopen.

M.a.w.: als iemand (on-)gezond wil leven, mij best, maar val mij er niet mee lastig. Wees blij dat ik niet een joint opsteek.
Leven en laten leven...
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

paparazzi schreef:Hoe zit het eigenlijk met de kauwgom? Mogen we nog wel kauwen in het ALS? Hebben die zielige stewardjes tenminste nog weer wat meer om over te zeuren, die azijnpissers! :mrgreen:
Nou inderdaad...
Wat doen die lui moeilijk zeg de laatste tijd.
Moet je ze 's zien na de wedstrijd bij de uitgang (die overigens veeeeeel te klein is) van vak 410 t/m 415.. inderdaad Azijnpissers van het ergste soort..
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Nou inderdaad...
Wat doen die lui moeilijk zeg de laatste tijd.
Moet je ze 's zien na de wedstrijd bij de uitgang (die overigens veeeeeel te klein is) van vak 410 t/m 415.. inderdaad Azijnpissers van het ergste soort..
want?
Wat zijn nou precies je klachten, en wat heeft het met roken in het stadion te maken?
Probeer 's iets meer dan bijna niets te zeggen met een post svp.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

West Indische Buurt schreef:Niet dat ik zo agressief ben, maar ik word gek van al dat gezeur hierover. Een aantal jaar geleden was dat nog niet zo, maar sinds het een hype in de VS is moeten wij daar ook maar weer achteraan lopen.

M.a.w.: als iemand (on-)gezond wil leven, mij best, maar val mij er niet mee lastig. Wees blij dat ik niet een joint opsteek.
Waarom moet jij iemand anders lastig vallen met je roken? Als je wil roken vind ik dat best, maar daar hoef je anderen geen deelgenoot van te maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

michel schreef: want?
Wat zijn nou precies je klachten, en wat heeft het met roken in het stadion te maken?
Probeer 's iets meer dan bijna niets te zeggen met een post svp.
Ze sturen mensen verkeerde kanten op, of verbieden je gewoon om na de wedstrijd via een andere uitgang (waar het veel rustiger is) langs te gaan. Vragen 100x om om je clubkaart ipv de gebruikelijke 2x zoals "vroegah".. etc etc..
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Stewards bij Heerenveen denken;

A: Dat ze van de politie zijn, en doen derhalve veelal uit de hoogte [?] waarom begrijp ik overigens niet, maar goed.....ze mogen een hesje dragen..."
B: Zjn inmiddels veel TE aanwezig in het stadion!

Als ik het A L S nader dan krijg ik soms het wat onprettige gevoel alsof ik uitga in de stad en weer eens zo`n tent nader waar van die Gorilla's voor de deur staan...daar ga ik liever ook niet naar binnen...De sfeer is er wat dat betreft niet echt beter op geworden t.a.v. het stadion zelf , hoe mooi dat ook wordt.

Maar goed, dan moet de wedstrijd zelf nog beginnen.........

Van mij mogen we weer terug naar de tijd van de kaartjescontroleurs, die droegen enkel een gele band om de arm en deden niet moeilijk als je eens je kaart was vergeten....maar tegenwoordig, NEE, BAH!

On topic;

Als niet roker vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden in een voetbalstadion, het moet niet gekker worden zeg! :lol:
Miereneukert!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Waarom moet jij iemand anders lastig vallen met je roken? Als je wil roken vind ik dat best, maar daar hoef je anderen geen deelgenoot van te maken.
Jij rijdt ook geen auto natuurlijk uit principe, omdat je bang bent dat anderen (waaronder ik) dan last hebben van de uitlaatgassen en die moeten inademen terwijl het erg ongezond is. Kijk, als jij wilt autorijden vind ik best maar ik vind niet dat je daar anderen deelgenoot van moet maken.
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Zelf rook ik niet, maar waar maakt men zich druk om zeg. Roken in het stadion moet gewoon kunnen! Het is gewoon in de buitenlucht. Net zoals dat roken op het perron enzo niet mag. Dat is ook onzin.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Net als zelf koffie meenemen, zwijgen, voor de tegenpartij zijn, een megaspandoek meenemen in het gastenvak en een mening hebben over van alles en nog wat op een forum.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Sneeuwbal schreef:Zelf rook ik niet, maar waar maakt men zich druk om zeg. Roken in het stadion moet gewoon kunnen! Het is gewoon in de buitenlucht. Net zoals dat roken op het perron enzo niet mag. Dat is ook onzin.
Op het station is een heel ander verhaal, daar zit je niet deun op elkaar.

Het is gewoon stront irritant als mensen rook in je gezicht gaan blazen.
Dat is net als eerder weggaan en gewoon voor andere personen blijven staan omdat er dan op dat moment een kans is.

Zulk soort dingen hoor je gewoon niet te doen.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

paparazzi schreef: Als niet roker vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden in een voetbalstadion, het moet niet gekker worden zeg! :lol:
Behalve in de gesloten Arena en Gelredome!! Met name in die laatste wordt het zeer benauwd.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ha in de arena kan iedereen wel knetter stoned worden als het dak dicht zit. Een x meegemaakt wat een lucht in die arena.
Alle ballen op Henkie!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

In engeland mag in het stadion niet gerookt worden trouwens. Heel apart.

Ik rook, nog niet zo lang. Maar ik heb me daarvoor nooit geërgerd aan mensen die wel roken. Als iemand continue in je gezicht zit te blazen, dan is dat irritant. Ik probeer de rook soms ook wel eens, afhankelijk van wie er achter me staat, de goede kant op te blazen. Maar verder vind ik het enorm zonde van je tijd om hierover te zeuren. Omdat ik me zelf niet kan voostellen dat sommigen er zo spastisch overdenken, vind ik deze mensen over het algemeen aardskankeraars.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

makkys schreef:hallo allemaal,

dit klinkt voor sommigen erg dom maar roken in het stadion is mateloos ergelijk.
ik ben een niet roker maar er zitten 2 voor me die de ene na de andere opsteken,punt1 ik zit in de stinkrook van een ander punt2 en ik ruik na de wedstrijd als barbeque.
zou men daar ook wat aan kunnen doen.
ik heb deze mensen al es gevraagd rook ff wat minder maar dat kun je wel blijven vragen. iemand ervaring hiermee./
Ik ben ook een niet roker maar erger me niet aan het roken.
Als je daar al over moet klagen dan moet je volgens mij gewoon een abonnement nemen op Sport 1 en lekker thuis blijven.
Heb je geen last van de rook.
Sorry hoor maar dit gaat echt nergens over we zitten gewoon in de open lucht als je nou binnen zat kon ik het nog begrijpen.
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Dit is dus iets waar ik me vreselijk aan erger..
Heb vorig jaar daarover ookal een mail naar heerenveen gestuurt, nooit antwoord gehad :roll:
Als die mensen eerder dood willen moeten ze dat zelf maar weten.
Nu kan je me een zeurder vinden maar als je 15 van de 17 wedstrijden in die rook zit dan zul je merken dat ik gelijk heb..
Ik heb de mensen vriendelijk gevraagt of ze niet wat minder wouden roken/In de pauze wouden roken.. Maar luisteren wilden ze niet..
Met opzet wat hoesten, rook zogenaamd wegzwaaien naast het hoofd van de roker, er hielp niks ze bleven maar roken..
amen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heerlijk die onverdraagzaamheid.
ikke
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-02-2006 11:00

Bericht door ikke »

Tja, roken...moeilijk onderwerp.
Zelf heb ik een ernstige hartafwijking en heb wel last van de rook, ook in de buitenlucht.
Gelukkig heb ik een heer naast me zitten die, na enig overleg, alleen voor en na de wedstrijd een sigaar rookt. Prima.
Wel vervelend vind ik het als er dan gezegd wordt, ga op een andere plek zitten of blijf thuis.
Sorry hoor, een andere plek?? In een stadion met een wachtlijst?
Thuis blijven omdat er rokers zijn die niet het fatsoen hebben om zich anderhalf uur te kunnen aanpassen?
Laten we allemaal ons best doen, zodat iedereen een leuke avond kan hebben.
makkys
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 12-09-2005 13:05

Bericht door makkys »

Ik ben ook een niet roker maar erger me niet aan het roken.
Als je daar al over moet klagen dan moet je volgens mij gewoon een abonnement nemen op Sport 1 en lekker thuis blijven.
Heb je geen last van de rook.
Sorry hoor maar dit gaat echt nergens over we zitten gewoon in de open lucht als je nou binnen zat kon ik het nog begrijpen.


als je voor een echtpaar zit die roken en dat 90 minuten lang en dat mevrouw een pufje neemt omdat ze anders stikt .

een sigaret maakt mij niet uit maar 90 minuten lang de ene na de andere sorry.
en als dit topic nergens om gaat wrom reageer je dan.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Frisian4life schreef:Dit is dus iets waar ik me vreselijk aan erger..
Heb vorig jaar daarover ookal een mail naar heerenveen gestuurt, nooit antwoord gehad :roll:
Als die mensen eerder dood willen moeten ze dat zelf maar weten.
Nu kan je me een zeurder vinden maar als je 15 van de 17 wedstrijden in die rook zit dan zul je merken dat ik gelijk heb..
Ik heb de mensen vriendelijk gevraagt of ze niet wat minder wouden roken/In de pauze wouden roken.. Maar luisteren wilden ze niet..
Met opzet wat hoesten, rook zogenaamd wegzwaaien naast het hoofd van de roker, er hielp niks ze bleven maar roken..
amen
Als je dat bij mij deed zou ik ook niet stoppen met roken zou eerder nog een extra roken.

Je drinkt zeker ook niet in de kroeg want daar word je dronken van en dronken mensen zijn vervelend .
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »


Sorry hoor maar dit gaat echt nergens over we zitten gewoon in de open lucht als je nou binnen zat kon ik het nog begrijpen.

en als dit topic nergens om gaat wrom reageer je dan.
Ook ik ben astma patient maar laat die mensen toch gewoon hun sigaretje roken

Ik reageer op dit topic omdat ik vind dat sommige mensen onnodig problemen gaan opzoeken .


Stel dat er straks niemand meer rookt wat gaan ze dan weer bedenken om over te zeuren.
Dan komt waarschijnlijk de lucht van de hamburgertent of als je de fryslan funplaza binnen loopt de alcohol geur of de pislucht in de toiletten.
Of dat je niet meer mag stinken als je schijt.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Is zo'n topic nou weer typisch Heerenveen? Heeft er al iemand met Heerenveen gemaild omdat de buurman bij een gemiste kans "godverdomme" zei?
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Caniggia schreef:Dan komt waarschijnlijk de lucht van de hamburgertent of als je de fryslan funplaza binnen loopt de alcohol geur of de pislucht in de toiletten.
Of dat je niet meer mag stinken als je schijt.
Misschien toe aan een frisse wind. :wink:
H-J schreef:Is zo'n topic nou weer typisch Heerenveen? Heeft er al iemand met Heerenveen gemaild omdat de buurman bij een gemiste kans "godverdomme" zei?
Morgen is het de dag des heeren's en zullen dit soort klachten waarschijnlijk niet voorkomen.
Graaijax Hamsterdam!!
Zuiverloon
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 07-08-2006 11:20
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door Zuiverloon »

Het is heel ergelijk die sigaretten rook ,maar moet je eens een man v oor je te zitten hebben die omd e 5 minuten een sigaar oprookt.. :cry:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Il prima Capo! schreef:In engeland mag in het stadion niet gerookt worden trouwens. Heel apart.

Ik rook, nog niet zo lang. Maar ik heb me daarvoor nooit geërgerd aan mensen die wel roken. Als iemand continue in je gezicht zit te blazen, dan is dat irritant. Ik probeer de rook soms ook wel eens, afhankelijk van wie er achter me staat, de goede kant op te blazen. Maar verder vind ik het enorm zonde van je tijd om hierover te zeuren. Omdat ik me zelf niet kan voostellen dat sommigen er zo spastisch overdenken, vind ik deze mensen over het algemeen aardskankeraars.
Dat rookverbod in Engeland zou best eens te maken kunnen hebben met een ( of twee ) afgefikte tribune(s) een ( behoorlijk ) aantal jaren geleden.
Gesloten