Roken in het stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-06-2008 11:15

Overdrijven is ook een vak (waar jij erg goed in bent) Freezeman. Je punt is nu wel duidelijk denk ik.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 19-06-2008 16:12

Wat ik probeer te zeggen is dat freezeman ongelooflijk overdrijft met het volledig uitbannen van plekken waar gerookt mag worden. Freezeman doet alsof mensen geen longkanker kunnen krijgen als ze niet roken. Dit is niet correct.

Bovendien vind ik het verbieden van roken op straat tever gaan, waar moeten mensen die verslaafd zijn dan gaan roken? Stel iemand is roker en mag op het werk niet roken dus gaat hij naar buiten. In de theorie van freezeman moet dat verboden worden dus zou diegene eerst naar huis moeten om te kunnen roken. Dit gaat ten koste van de werktijd (stel iemand woont in drachten en werkt in groningen dan zou dat betekenen dat er voor elke sigaret minstens een uur pauze moet staan). Dit vind ik doorslaan.

Zelf vind ik het erg vervelend als ik een wedstrijd van heerenveen kijk in het stadion dat mensen om mij heen zitten te roken omdat je dan constant in die rook zit (eerst steekt de een wel een sigaret op vervolgens een ander). Hiervan kan je niet zomaar weglopen omdat je dan de wedstrijd mist en overal in het stadion wordt wel gerookt. Om roken op straat te verbieden vind ik rokers pesten. De rokers die pesten ons niet-rokers toch ook niet met opzet? mensen moeten nog wel op een reeële manier een sigaretje kunnen roken, maar niet-rokers moeten hiervan niet teveel hinder ondervinden.

Als je als niet-roker het roken op straat wil gaan verbieden denk je totaal niet om je medemensen die wel roken. Als rokers overal maar roken (vooral in afgesloten ruimtes) dan denken die niet om de medemensen die niet roken. Hier moet een middenweg gevonden worden want ik vind dat ook rokers zo hun rechten hebben. Als je het echt overal wilt verbieden dan moet tabak ook uit de winkels verdwijnen wat tot btw verhogingen zal gaan leiden omdat de staat ook aan geld moet komen. Dan kan iedereen daarover klagen dat alles veel te duur wordt.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor feanfanhannes » 19-06-2008 17:41

forca hveen schreef:waar moeten mensen die verslaafd zijn dan gaan roken?

Zelf vind ik het erg vervelend als ik een wedstrijd van heerenveen kijk in het s

Als je als niet-roker het roken op straat wil gaan verbieden denk je totaal niet om je medemensen die wel roken.

waar moeten mensen die verslaafd zijn dan gaan roken?


Niet juist.als de niet-rokers dit willen gaan verbieden helpen ze de rokers alleen maar van hun verslaving af en ze leven ook nog eens langer en gezonder.
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 19-06-2008 19:57

Ja slim idee om de rokers allemaal te dwingen om te stoppen, krijgen we allemaal ruzie's e.d. omdat mensen dan gaan lijden aan afkickverschijnselen. Stoppen met roken zal alleen maar gaan lukken als iedereen dat ook daadwerkelijk wil, anders gaat je dat niet lukken. Straks komen de sigaretten nog in het zwarte circuit omdat ze nergens meer normaal te koop zijn.

Bedenk je er dan wel even bij dat de belastingen dan ook flink omhoog zullen gaan? Je wilt niet weten hoeveel er bij de regering binnenkomt uit de tabaksverkoop.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Freezeman » 20-06-2008 07:56

Fanatic 4-ever schreef:Overdrijven is ook een vak (waar jij erg goed in bent) Freezeman. ...

forca hveen schreef:Wat ik probeer te zeggen is dat freezeman ongelooflijk overdrijft ...

Freezeman schreef:...Conclusie, niemand mag tegen rokers zeuren want dat zijn fatsoenlijke en altijd meegaande types die zich meteen aanpassen en altijd rekening houden met de niet rokende mede mens.

Jullie hebben helemaal gelijk ik drijf een beetje over, ik zal mijn post wel even aanpassen.

... Conclusie, niemand mag tegen rokers zeuren want dat zijn ONfatsoenlijke en NIET meegaande types die zich NIET aanpassen en NIET rekening houden met de niet rokende mede mens.
Zo beter. ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Joho » 20-06-2008 08:44

Over een jaar of honderd zal de mensheid met verbazing terugdenken aan het feit dat er mensen zijn geweest die tot in de 21e eeuw bewust hun lichaam vernield hebben door te roken. We vinden het tegenwoordig volstrekt normaal dat een leraar niet in een klasloaal in bijzijn van kinderen rookt terwijl dat een jaar of wat geleden gewoon was. Ander voorbeeld is het roken in openbare ruimte. Dit stuitte in eerste instantie op veel weerstand, maar begint nu redelijk geaccepteerd te raken. Het zelfde patroon zullen we gaan zien bij het rookverbod in de horeca. Er zijn altijd mensen die het niet (willen) zien en de hakken in het zand zetten en argumenten verzinnen die ronduit lachwekkend zijn. Een daarvan is het mislopen van belastinginkomsten door de overheid. Je wilt als samenleving toch niet verdienen aan de ongezonde levensstijl en dood van een ander? Daarnaast vragen de gevolgen van het roken heel veel capaciteit (geld) van onze gezondheidszorg die je ook op een andere manier kunt benutten. Bijvoorbeeld andere vreselijke ziektes onderzoeken/behandelen waar nog niet veel over bekend is en het niet deels eigen schuld is dat je ziek wordt. De centjes die de overheid mis zal lopen worden grotendeels of wel helemaal terugverdiend met de besparing in de gezondheidszorg en anders verhogen we de accijns op brandstof gewoon nog een beetje :wink: .

Kortom stoppen met dat gerook, zeker op plekken waar je andere mensen tot last bent. Zoals in het ALS.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 20-06-2008 09:18

@ freezeman: Er bestaat ook zoiets als een middenweg. Je kan niet zeggen alle rokers omdat dit totaal verschillende mensen zijn. Enige dat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze roken maar dan houd het ook wel op.

Joho schreef:Over een jaar of honderd zal de mensheid met verbazing terugdenken aan het feit dat er mensen zijn geweest die tot in de 21e eeuw bewust hun lichaam vernield hebben door te roken. We vinden het tegenwoordig volstrekt normaal dat een leraar niet in een klasloaal in bijzijn van kinderen rookt terwijl dat een jaar of wat geleden gewoon was. Ander voorbeeld is het roken in openbare ruimte. Dit stuitte in eerste instantie op veel weerstand, maar begint nu redelijk geaccepteerd te raken. Het zelfde patroon zullen we gaan zien bij het rookverbod in de horeca. Er zijn altijd mensen die het niet (willen) zien en de hakken in het zand zetten en argumenten verzinnen die ronduit lachwekkend zijn. Een daarvan is het mislopen van belastinginkomsten door de overheid. Je wilt als samenleving toch niet verdienen aan de ongezonde levensstijl en dood van een ander? Daarnaast vragen de gevolgen van het roken heel veel capaciteit (geld) van onze gezondheidszorg die je ook op een andere manier kunt benutten. Bijvoorbeeld andere vreselijke ziektes onderzoeken/behandelen waar nog niet veel over bekend is en het niet deels eigen schuld is dat je ziek wordt. De centjes die de overheid mis zal lopen worden grotendeels of wel helemaal terugverdiend met de besparing in de gezondheidszorg en anders verhogen we de accijns op brandstof gewoon nog een beetje :wink: .

Kortom stoppen met dat gerook, zeker op plekken waar je andere mensen tot last bent. Zoals in het ALS.


Dat je niet wilt verdienen aan de dood van een ander, daar benk het mee eens. Met roken is het alleen niet zo dat ze gedwongen worden te roken. Wanneer iedereen wil en gaat stoppen heb ik daar zeker geen problemen mee. Maar wanneer deze mensen graag willen roken en daarmee hun lichaam verpesten vind ik dat ze dat zelf moeten weten en mogen ze daar wat mij betreft flink belasting over betalen.
Vind ook dat de mensen die roken best geconfronteerd mogen worden met de gevolgen en dat ze aangespoord worden te stoppen. Rookverbod in de horeca is gewoon een logische volgende stap na de rookvrije werkplek want ook hier werken mensen en is het eigenlijk een werkplek. Bovendien vind ik dat iedereen moet kunnen genieten van de horeca zonder gedwongen te worden in de rook van anderen te zitten. Je kan wel denken dat er hiervoor ook al "rookvrije" ruimtes waren maar je maakt mij niet wijs dat de rook zich iets aantrekt van stickers op een afscheiding :wink:
Kan jij mij trouwens een ziekte vertellen die alleen door roken ontstaat Joho? Naar mijn weten hebben rokers een grotere kans op longkanker maar dat valt naar mijn weten ook onder kanker en dat is een ziekte die nog niet volledig te bestrijden is en waar dus veel onderzoek naar nodig is, ook als er niet gerookt zou worden.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Gekko » 20-06-2008 09:36

Ja, zo zijn er veel zaken in het leven slecht voor de mens: te hard rijden, verkeerde voeding, werken, Heerenveen-Levski Sofia bezoeken, sommige berichten op een forum lezen. Uit het gegeven dat er niets over roken is gecommuniceerd vanuit de club, leid ik af dat de tribunes volgend seizoen niet rookvrij zijn (en dus blauw blijven :) )
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 20-06-2008 11:12

Tsja als je gaat bekijken wat allemaal wel niet slecht is. Maar bij meeste dingen hebben anderen er geen last van dat jij je eigen lichaam verpest. Met roken verpest je ook het lichaam van anderen die gedwongen worden om mee te roken als het ware.

Weet je wat ook heel slecht is voor de mens? Adem halen. Dan komt er zuurstof in je lichaam wat ervoor zorgt dat je lichaam langzaam in verval raakt (soort erosie). Dit is ook de reden waardoor je lichaam ouder wordt en slijt. Nadeel is dat je niet kan stoppen met adem halen omdat je dan ook dood gaat.

Zolang er geen rookverbod is in het ALS zullen mensen blijven roken op de tribunes en dat kan ik ook begrijpen. Waarom ergens mee stoppen als het niet verboden is? Het heeft ook weinig zin als maar 1 iemand stopt of een paar, als je rookvrij stadion zou willen (zoals ik wel zou kunnen waarderen) dan moet er een rookverbod komen zodat iedereen tegelijk moet stoppen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor V.U.U.R. » 21-06-2008 10:53

Wij zijn tegen het rookverbod, niet omdat we allemaal roken, maar puur om het feit dat de regering van Nederland alles wat 'slecht' is voor de gezondheid wel even gaat verbieden als wij gewoon alles maar toelaten. Dat houd dus in dat je over een tijdje niet meer in je eigen huis mag roken, dat klinkt niet geloofwaardig, maar in Belmont California is dat al zover als je in een flat woont.
Als dit zo doorgaat zit iedereen als kasplantjes in een of andere bak met water zodat we maar zolang mogelijk leven en de regering maar zoveel mogelijk geld aan ons kan verdienen, wij zien dit niet zitten!
Mensen moeten zelf keuze's kunnen maken!
Daarom hebben wij een nummer gemaakt en die is te beluisteren op
www.myspace.com/superroker
super-smoker.hyves.nl en op
http://www.youtube.com/watch?v=YqQeBN6y0Sw
steun ons en meld ons aan!
V.U.U.R.
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 21-06-2008 10:41

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Gekko » 21-06-2008 11:22

Waar rook is, is vuur. Misschien moet je op het forum van Groningen wezen om te actievoeren. Dit een plek voor voetballiefhebbers.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor ItFean82 » 22-06-2008 09:52

V.U.U.R. schreef:Wij zijn tegen het rookverbod, niet omdat we allemaal roken, maar puur om het feit dat de regering van Nederland alles wat 'slecht' is voor de gezondheid wel even gaat verbieden als wij gewoon alles maar toelaten.


Wat is daar mis mee?? Waarom wil je eigenlijk roken? Juist omdat je verslaafd bent en dan met name geestelijk! Gewoon kappen met die rommel, is gewoon het beste. En zo moeilijk is het niet weet ik uit eigen ervaring.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor visje » 23-06-2008 14:26

Hoorde net dat AD Sportwereld bezig is met een artiekel over het rookbeleid bij de eredivisieclubs..
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 23-06-2008 14:43

@ ItFean82 Het is niet alleen een geestelijke verslaving maar ook zeker lichamelijk (denk aan afkickverschijnselen zoals trillen e.d). Hoe makkelijk het is om te stoppen is ook een kwestie van hoe graag je wilt stoppen.
Weet ook van eentje die ging stoppen met roken maar steeds zei dit is echt laatste pakje, en dit meerdere pakjes achter elkaar.
Voor de een zal het dus makkelijker zijn om te stoppen dan voor een ander. Dit is afhankelijk van meerdere factoren bijvoorbeeld waardoor je wordt gestimuleerd (heb je kinderen en je wilt stoppen voor de kinderen zodat die de rook niet inademen door je roken dan is het makkelijker zonder zo'n soort stimulans).

Van mijn vriendenclub is er niemand die rookt, waardoor je ook niet snel wordt verleid tot roken. Roken echter al je vrienden dan wordt het erg moeilijk om te stoppen.

En wat betreft het boycotten van de regering van VUUR vindt ik belachelijk! moeten we dan allemaal maar gaan roken om de regering dwars te zitten en zo onze eigen gezondheid verneuken? dacht het even niet!
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Squerrel » 23-06-2008 14:59

Kan hier geen slotje op?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Hielke » 23-06-2008 16:15

Dat niet, maar iets meer to the point mag best. En spreken is zilver...
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Freezeman » 23-06-2008 18:24

...en schrijven is goud? :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Hielke » 23-06-2008 21:04

Freezeman schreef:...en schrijven is goud? :D


Normaal gesproken wel, maar het moet geen goudgele borrelpraat worden. :wink:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 26-06-2008 13:06

Tot 40 procent van niet-rokers rookt mee

BILTHOVEN - Twee tot vier op de tien volwassen mensen die niet roken, krijgen dagelijks toch sigarettenrook binnen door mee te roken.
ANP

Die schatting doet het RIVM na een verkennende studie als steuntje in de rug voor het Nederlandse tabaksontmoedigingsbeleid, waar het rookverbod in de horeca ook in past. De resultaten werden donderdag bekendgemaakt.

Minstens 14 procent van de zwangere vrouwen rookt mee en minstens 7 procent van de vrouwen die zwanger is, rookt gewoon door. Onder kinderen rookt minstens een op de vijf mee.

Het RIVM wijst erop dat de gezondheid van niet-rokers kan verbeteren wanneer zij niet worden gedwongen mee te roken.

"Een algeheel rookverbod in publieke ruimtes in combinatie met voorlichting om meeroken te ontmoedigen, kan de schadelijke effecten beperken.''
(c) ANP
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor the rockII » 02-07-2008 07:48

Vandaag in Sportwereld 4 pagina's over roken in het stadion. Naar alle waarschijnlijkheid vanaf volgend seizoen een rookverbod in alle stadions. Tja...
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Venderwel » 02-07-2008 09:00

Mooi, zullen we dan afspreken dat we er tot die tijd niet meer over hebben?
Men mag tot die tijd roken in het stadion, of je het leuk vindt of niet. Of je er last van hebt of niet, men mag het doen...klaar.

Daarna mag het niet meer...ook klaar!
Edit: En moeten de rokers dus niet meer zeuren.
Laatst bijgewerkt door Venderwel op 03-07-2008 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor forca hveen » 02-07-2008 22:32

Ik kan me helemaal in je conclusie vinden vanderwel.
Ondanks dat ik geen voorstander ben van roken snap ik dat rokers doorgaan tot er een verbod komt, en gelijk geef ik ze :wink:

Bij deze wat mij betreft ook discussie gesloten.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Freezeman » 03-07-2008 09:28

Had ik dus toch helemaal gelijk met mijn typering van rokers. 8)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Venderwel » 03-07-2008 13:42

Freezeman schreef:Had ik dus toch helemaal gelijk met mijn typering van rokers. 8)


Ik rook al een hele poos niet meer.... :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor sch4-live » 03-07-2008 16:24

Misschien kun je dan een speciaal rookgedeelte in de omloop maken waar je wel mag roken in de rust en voor/na de wedstrijd.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Venderwel » 04-07-2008 07:00

Is toch niet nodig? Ik bedoel waar hebben we het over? Volgend jaar mag het niet meer, nou dan kunnen de niet rokers zich nu nog een jaar 'blauw' ergeren en daarna zijn ze van de rokers verlost en kunnen de rokers zich voor de rest van hun leven ergeren aan het feit dat ze niet mogen roken in de openlucht.

Alle rokers zijn misschien hetzelfde, omdat ze aan hun heilige sigaretje denken. Maar alle anti rokers zijn ook hetzelfde, ze hebben gewonnen er gaat iets aan gebeuren en toch door blijven zeuren! :twisted:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Blizzard » 04-07-2008 11:38

Maak gewoon de helft van het stadion rokersvak en de andere helft niet-rokers vak. Iedereen blij :lol:
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Caspar » 13-07-2008 14:52

Als je het wil hebben over Sibon specifiek graag in het Sibon topic, als het algemeen is kan het hier.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Roken in het stadion

Berichtdoor Caspar » 17-07-2008 15:24

De discussie is ondertussen nogal uitgemolken en dit topic gaat dus voorlopigop slot. Als er meer nieuws is over roken in stadions graag een pb naar een van ons, dan kan dit topic weer open.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron