De speaker e.a omlijsting ergernissen in het stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

De speaker was donderdag weer ouderwets slecht. Hij maakt zijn eigen feestje bij de doelpunten en schreeuwt door het doelpuntenliedje heen. De ene keer noemde hij wel een achternaam, de andere keer niet. Als klap op de vuurpijl ging hij ook nog vertellen dat van la Parra geel kreeg... Hopelijk is het zondag tegen NEC iets professioneler!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

En de luidspreker stond veeel te hard!
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Waar is Jouke de Vries?? We want Jouke de Vries!!!!! Oud en vertrouwd!!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Otsje P schreef:Waar is Jouke de Vries?? We want Jouke de Vries!!!!! Oud en vertrouwd!!
Is erg ziek.
Alle ballen op Henkie!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

xander schreef: Is erg ziek.
Ai, wat triest, dat was mij niet bekend.
Hindrik17
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-09-2009 22:21

Bericht door Hindrik17 »

Het gaat gelukkig weer aardig goed met Jouke en naar verwachting is hij in september terug als speaker. Ik weet dat hij daar zelf ook weer naar uitkijkt, hoewel hij het meest blij is dat hij bijna weer beter is.
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Welk liedje werd er ook alweer gedraaid als Samaras scoorde? Eerst de bekende "Heerenveen, Heerenveen, Heerenveen, SC!!" en daarna een of ander Grieks liedje..
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Jouke is niet ernstig ziek, heeft alleen even wat tijd voor zichzelf nodig.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

mathysjorritsma schreef:Welk liedje werd er ook alweer gedraaid als Samaras scoorde? Eerst de bekende "Heerenveen, Heerenveen, Heerenveen, SC!!" en daarna een of ander Grieks liedje..
Was dat niet de Zorba? Of was het totaal iets anders?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat mij verbaasde tegen NEC: van bepaalde eigen spelers niets een foto beschikbaar tijdens het oplezen van de opstellingen.
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Jaa, dat was hem inderdaad!! Leuk om het weer te horen, bedankt!

Eneehh er zijn wel vaker geen foto's beschikbaar..
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Goeie allegearre,

Op 14 oktober stond er een berichtje op de website van de club, dat je kunt opgeven welke muziek jij graag in het stadion gedraaid zou willen hebben. Hierbij een idee van mij.

Speciaal om die reden ben ik even lid geworden van dit forum!

Ik heb een seizoenkaart bij sc Heerenveen, maar kom ook geregeld in het Cambuurstadion. Jaja, het kan!

En nu wilde ik even schrijven dat ik het bij Cambuur wel heel leuk vind, zoals ze na ieder doelpunt 'ut woanskip' van Anneke Douma instarten. Dat geeft toch wel veel sfeer. Even een paar regels met zijn allen zingen.

IK heb erover nagedacht welk nummer geschikt zou zijn voor Heerenveen en heb gekozen voor 'De Boppeslach' van Ben Mol.

Het gaat dus alleen om het refrein (dat iedere wedstrijd na elk doelpunt zou moeten worden gedraaid) en waarvan de tekst luidt:

''Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach! Wat wie dy bal rekke, dat wie yn de stekke! Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach!''

Vrij vertaald: ''Dat was weer super, dat was weer supergoed! Wat werd die bal geraakt, dat was dit voor elkaar! Dat was weer super, dat was supergoed!''

Is dit een goed idee? Zijn jullie het met de song eens? Of hebben jullie andere voorstellen... En hoe regelen we het dan verder, dat wij na een doelpunt ook een lied gaan instarten en zingen met elkaar?

groet,

Geart út Ljouwert
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

Geart schreef:Goeie allegearre,

Op 14 oktober stond er een berichtje op de website van de club, dat je kunt opgeven welke muziek jij graag in het stadion gedraaid zou willen hebben. Hierbij een idee van mij.

Speciaal om die reden ben ik even lid geworden van dit forum!

Ik heb een seizoenkaart bij sc Heerenveen, maar kom ook geregeld in het Cambuurstadion. Jaja, het kan!

En nu wilde ik even schrijven dat ik het bij Cambuur wel heel leuk vind, zoals ze na ieder doelpunt 'ut woanskip' van Anneke Douma instarten. Dat geeft toch wel veel sfeer. Even een paar regels met zijn allen zingen.

IK heb erover nagedacht welk nummer geschikt zou zijn voor Heerenveen en heb gekozen voor 'De Boppeslach' van Ben Mol.

Het gaat dus alleen om het refrein (dat iedere wedstrijd na elk doelpunt zou moeten worden gedraaid) en waarvan de tekst luidt:

''Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach! Wat wie dy bal rekke, dat wie yn de stekke! Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach!''

Vrij vertaald: ''Dat was weer super, dat was weer supergoed! Wat werd die bal geraakt, dat was dit voor elkaar! Dat was weer super, dat was supergoed!''

Is dit een goed idee? Zijn jullie het met de song eens? Of hebben jullie andere voorstellen... En hoe regelen we het dan verder, dat wij na een doelpunt ook een lied gaan instarten en zingen met elkaar?

groet,

Geart út Ljouwert
hoef niks wat gejat is van dkv.
Pride of the north! :stan:
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Niks hoeft, maar alles mag toch! En alles wat de sfeer verhoogt is alleen maar goed. DKV is vast niet de enige club die na een doelpunt in nummer instart...
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Geart schreef:Niks hoeft, maar alles mag toch! En alles wat de sfeer verhoogt is alleen maar goed. DKV is vast niet de enige club die na een doelpunt in nummer instart...
Klopt, zijn ze inderdaad niet de enige in. Ik was zaterdag bij Schalke en daar deden ze het ook (Clublied Ein Leben lang). Je moet het dan alleen wel jarenlang doen om het erin te slijpen, iedereen zal heus niet vanaf dag één uit volle borst mee gaan zingen. Bij DKV draaien ze 'It Woanskip' al minstens 10 jaar en misschien nog wel langer. Ik vind het op zich geen verkeerd idee om muziek te draaien bij een goal, maar het nummer moet dan wel lekker zijn om mee te zingen. Beetje tempo erin en iets wat makkelijk mee te zingen is en iedereen kent.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Appie, dat kloppet as in bus!

Het door mij gekozen nummer is voor 40-plussers een even grote klassieker als 'ut woanskip'. Goede melodie en tempo. En Fries dat ook voor niet-friestaligen goed te doen is. Bovendien klopt de inhoud van de tekst. Nadeel ik kan het je nu niet laten horen, omdat het volgens mij alleen op LP is verschenen. Google misschien wel even naar Ben Mol en ga oefenen:

''Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach! Wat wie dy bal rekke, dat wie yn de stekke! Dat wie wer boppe, dat wie in boppeslach!''

Tank foar dyn reaksje,

Geart
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Doe mij maar dan een stukje van Liquido - Narcotic, en daar op verder feesten bij een gemaakte goal.

https://www.youtube.com/watch?v=0JSXCfGWjqA dat stukje van 0:23 tot 0:35 bijvoorbeeld, de stand is op 1-0 gekomen door Marrrkk Uth. En dan massaal zitten en zelf dat liedje door zingen bijvoorbeeld.

Of even beter nog!!

Deze! -> https://www.youtube.com/watch?v=Rmx3RuU5xVk Klassieker.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Hey Fryske Boy,

Ik vind dat nummer 'Liquido - Narcotic' ook fantastisch maar ik zoek eigenlijk meer iets waarmee ik mijn 'saaie' zuidtribune ook een beetje mee in beweging kan krijgen.

We zijn het over het nummer dus nog niet eens, maar wel super dat jij het in principe ook geen slecht idee vindt om na een doelpunt een song in te starten.

groet,

Geart

ps. ik mis die oude stadionspeakster ook nog wel eens een beetje...
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Dat wie wer boppe! (Dat was weer super!)
Dat wie in boppeslach! (Dat was weer supergoed!)

Wat wie dy bal rekke! (Wat werd die bal geraakt!)
Dat wie yn de stekke! (Daar was niks mis mee!)

Dat wie wer boppe! (Dat was weer super!)
Dat wie in boppeslach! (Dat was weer supergoed!)

Kom op zuid, reageer: We moeten zingen i.p.v. onze eigen spelers uitfluiten. Nog niet zo lang geleden gingen we bij een corner ook allemaal staan en zongen we 'Heerenveen maak die goal, maak die goaoaoaol!...'

En eh... Feanfan, waar zijn jullie? (vocaal)

groet, Geart
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Is dit serieus? :roll:
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

OK, mijn post is vandaag ongeveer 200 keer bekeken. Best goed volgens mij, maar ik heb maar drie reacties gehad. Twee positief, in de zin van laten wij daarover gaan nadenken (Appie en Fryske Boy), en een negatief in de zin van ik wil niks te maken hebben met iets wat een andere club ook doet (NNboss).

Maar al met al geloof ik niet dat mijn voorstel om een song in te starten na een doelpunt erg veel 'Ja dat wil ik ook!' oproept. Jammer maar het is niet anders...

groet,

Geart
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

H-J

Jij kwam ertussendoor terwijl ik mijn laatste reactie typte. Kun je een beetje duidelijker zijn in je vraag?
damwald77
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-10-2014 16:06

Bericht door damwald77 »

Beste Heerenveners,

Bestuur en supporters moeten rond de tafel , en een besluit nemen of het spelen en zingen van het Frysk folksliet wel kan
M.i is het geheel overbodig . Spelers van de bezoekende club worden min of meer gedwongen hiervoor in de houding te staan.
(belachelijk) Het is toch geen friese kaatsdag? het is een nationaal gebeuren.
Sc Heerenveen wordt er beter van als men het zingen van het frysk folksliet achterwege laat.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Want? Hierin zijn wij toch uniek. Wat bij bij Liverpool en Celtic YNWA is, is hier het Friese volkslied.

Of daar nou een blaasorkest voor moet komen is overigens een tweede.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

damwald77 schreef:Beste Heerenveners,

Bestuur en supporters moeten rond de tafel , en een besluit nemen of het spelen en zingen van het Frysk folksliet wel kan
M.i is het geheel overbodig . Spelers van de bezoekende club worden min of meer gedwongen hiervoor in de houding te staan.
(belachelijk) Het is toch geen friese kaatsdag? het is een nationaal gebeuren.
Sc Heerenveen wordt er beter van als men het zingen van het frysk folksliet achterwege laat.
Een dkv-er die na de tijd nog even de moeite neemt om te posten.

Mijn reactie; SODEMIETER LEKKER OP!
Spijt heb je morgen maar!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

damwald77 schreef:Beste Heerenveners,

Bestuur en supporters moeten rond de tafel , en een besluit nemen of het spelen en zingen van het Frysk folksliet wel kan
M.i is het geheel overbodig . Spelers van de bezoekende club worden min of meer gedwongen hiervoor in de houding te staan.
(belachelijk) Het is toch geen friese kaatsdag? het is een nationaal gebeuren.
Sc Heerenveen wordt er beter van als men het zingen van het frysk folksliet achterwege laat.
Speciaal hiervoor geregistreerd? Zielig joh!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Vooruit, hier de eerste plus voor Damwald. Exit met dat volkslied.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Inderdaad. Vind het niks, maar daar hebben we een tijd geleden ook al over gediscussieerd hier. Dat in het gelid staan elke wedstrijd maar weer, vreselijk. Het moet gewoon spontaan vanuit de supporters komen, bij belangrijke wedstrijden en mooie momenten.
Heerenveen till I die!
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Als je dat volkslied er nu uit haalt, weet je in ieder geval zeker dat er weer negatieve verhalen over de tribunes gaan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er wordt geroepen dat de club kapotgemaakt wordt. Zolang men zich op de tribune nog druk kan maken over het tempo en de hoogte van het volkslied, vindt men het nog wel belangrijk denk ik. 8)
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
frisiansmurf
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-01-2014 17:06

Bericht door frisiansmurf »

damwald77 schreef:Beste Heerenveners,

Bestuur en supporters moeten rond de tafel , en een besluit nemen of het spelen en zingen van het Frysk folksliet wel kan
M.i is het geheel overbodig . Spelers van de bezoekende club worden min of meer gedwongen hiervoor in de houding te staan.
(belachelijk) Het is toch geen friese kaatsdag? het is een nationaal gebeuren.
Sc Heerenveen wordt er beter van als men het zingen van het frysk folksliet achterwege laat.
Een beetje trieste reactie zeg. Laat het volkslied lekker klinken voor de wedstrijd. Ik vind het wat hebben en ben er nog trots op ook. Wanneer je dat afschaft zorg dan ook voor een ander tenue want ook dat is Fries.
Plaats reactie