De speaker e.a omlijsting ergernissen in het stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Het Fries volkslied moet gewoon blijven, het is iets dat al jaren bij Heerenveen hoort. Wat andere clubs ervan vinden boeit me niet. Ook al zou ik het persoonlijk leuker vinden als ze dat blaasorkest zouden afschaffen, of in elk geval zachter zouden zetten, zodat je het publiek beter hoort.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

frisiansmurf schreef:Een beetje trieste reactie zeg. Laat het volkslied lekker klinken voor de wedstrijd. Ik vind het wat hebben en ben er nog trots op ook. Wanneer je dat afschaft zorg dan ook voor een ander tenue want ook dat is Fries.
Nogal overtrokken, dat koppelen aan het shirt, vind je ook niet?

Het is geen landenwedstrijd, dus waarom in het gelid. Als duizenden dat zonodig willen zingen, kan dat prima op eigen initiatief.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Ik ben het (weer) met Appie_M eens en ook met Frisiansmurf.

Ik zou het zelfs heel erg leuk vinden als er na ieder doelpunt een Friestalige song zou worden ingestart.

Ik heb hier ook een topic over gestart (Muziek in het stadion), maar daar is een slotje opgedaan.

Ik dacht aan 'De Boppeslach' van Ben Mol en speciaal voor de derby zou je kunnen kiezen voor 'Bonkefeart' van Anneke Douma. :wink:
Laatst gewijzigd door Geart op 22-10-2014 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het afschaffen van het volkslied zou een actie van Robert Veenstra kunnen zijn geweest. Een actie uit de categorie 'hoe jaag ik onze supporters weg'. Nog ieder jaar hoor ik zomaar tientallen supporters jubelen over deze identiteit, het is echt een verbinding tussen club en aanhang. Door dit af te schaffen schiet je de huidige clubcultuur gedeeltelijk aan gort. Deze identiteit hoort inmiddels bij Heerenveen en wat mij betreft blijft dat ook zo. Ik zou het echt niet willen missen. Laat Heerenveen hierin lekker uniek zijn.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Superfries88' schreef:Het afschaffen van het volkslied zou een actie van Robert Veenstra kunnen zijn geweest. Een actie uit de categorie 'hoe jaag ik onze supporters weg'. Nog ieder jaar hoor ik zomaar tientallen supporters jubelen over deze identiteit, het is echt een verbinding tussen club en aanhang. Door dit af te schaffen schiet je de huidige clubcultuur gedeeltelijk aan gort. Deze identiteit hoort inmiddels bij Heerenveen en wat mij betreft blijft dat ook zo. Ik zou het echt niet willen missen. Laat Heerenveen hierin lekker uniek zijn.
Precies! echter erger ik me wel scheel aan sommige orkesten die het volkslied vertolken, huur dan een Friese zanger(es) in alla Tim Douwsma of Iris kroes of iets dergelijks. Of laat het volkslied gewoon afspelen op een bandje.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

En nu ben ik het ook met Superfries88 eens!

Ik durf zelf wel te stellen dat Heerenveen mijn clubje is geworden door het volkslied en het tenue. (ik ben namelijk een Ljouwerter!)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ben het wel eens met Damwald. Het mag van mij wel blijven, maar dan bij opkomst van spelers draaien vanaf een bandje en niet dat domme in het gelid staan (slaat nergens op). En dan op een gegeven moment de muziek wegdraaien en het de supporters laten afmaken.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

1983 schreef:Ben het wel eens met Damwald. Het mag van mij wel blijven, maar dan bij opkomst van spelers draaien vanaf een bandje en niet dat domme in het gelid staan (slaat nergens op). En dan op een gegeven moment de muziek wegdraaien en het de supporters laten afmaken.
Als het deze kant uit zou gaan, dan zou je dat bandje volgens mij moeten instarten bij de opkomst van de spelers op het veld. En i.p.v. een bandje kan het natuurlijk ook best een orkestje blijven...

En bij de derby moeten de spelers wel netjes in het gelid gaan staan natuurlijk!

ps. 1983 sorry jij schreef ook al 'bij de opkomst'!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Nou vooruit, tegen DKV inderdaad wel in het gelid, gewoon om ze te pesten.
Gebruikersavatar
frisiansmurf
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-01-2014 17:06

Bericht door frisiansmurf »

H-J schreef: Nogal overtrokken, dat koppelen aan het shirt, vind je ook niet?

Het is geen landenwedstrijd, dus waarom in het gelid. Als duizenden dat zonodig willen zingen, kan dat prima op eigen initiatief.
Wat ik wil zeggen ermee is dat het Friese volkslied gewoon een onderdeel is van de Heerenveen cultuur en identiteit. Net zoals het shirt. Wanneer je begint met de identiteit en cultuur af te breken waar is dan het einde straks. Het was misschien een beetje onduidelijk neergezet.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Toch blijft het een slechte vergelijking, het shirt hebben we al sinds de jaren dertig of zo. Dat gedoe met elke wedstrijd volkslied en dat scH zo'n beetje fc friesland werd kwam pas veel later toen Riemer de Friese identiteit ging vermarkten.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Maar nu hebben we het weer over het volkslied...

Ik heb even hiervoor een post gedaan over het instarten van een Friestalig nummer na een doelpunt. Zijn er ook nog mensen die daarop willen reageren?
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Jij noemde "boppeslach", maar dat vind ik meer iets voor de P.C. :lol:

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er Friestalige liedjes geschikt zijn voor na een doelpunt. Ik zou het wel leuk vinden als het clubliedrefrein terug zou komen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Hoi Feanryp23,

In principe heb je gelijk. 'Boppeslach' is een kaatsterm en het nummer dat ik voorstel is eigenlijk ook een kaatsnummer. Maar....!!!! Als je in het dagelijks leven in het Fries tegen elkaar zegt 'Dat wie in boppeslach', dan bedoel je ongeveer 'dat hebben we goed voor elkaar of dat hebben we goed geregeld'. Het refrein van het nummer gaat verder over ballen die goed werden geraakt (zonder uit te spreken of dat nou voetbalballen of kaatsballen waren).

En bij dat nummer van Anneke Douma vind ik wel leuk: Bonke, bonke, bonkefeart (lees leeuwarden) as't it net hellest hindert neat (het geeft niet als je de finish niet haalt!)

Oftewel, er is wel over nagedacht!

groet,

Geart út Ljouwert
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Jaa, ik heb je door, en dat klinkt zo gek nog niet! :wink:

Sluit prachtig aan op de mentaliteit van Heerenveensupporters. Als we niet winnen, dan is er nog niks aan de hand! 8)
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Tsja, ... Nou laat ik het maar zo zeggen, dat ik die mentaliteit sinds twee dagen een beetje probeer te veranderen..
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:Jaa, ik heb je door, en dat klinkt zo gek nog niet! :wink:

Sluit prachtig aan op de mentaliteit van Heerenveensupporters. Als we niet winnen, dan is er nog niks aan de hand! 8)
Geen nummers van Anneke Trauma a.u.b. Gaan de DKV tokkies straks ook nog beweren dat we haar van 'hun' gestolen hebben. Ze mag tijdens een derby best weer eens het Fries volkslied komen zingen maar verder moet haar muziek mooi wegblijven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Tsja, maar je kunt ook zeggen Anneke Douma heeft maar één nummer in half-Fries gezongen en is daarna gestolen door DKV... Ik vind het juist daarom wel leuk om ook een nummer van haar 'ertegenin' te zetten.
Ken haar wel een beetje en denk dat DKV haar even lief is als DKV. (beetje moeilijk, maar dit begrip wordt nu eenmaal van beide kanten gebruikt). Anneke is gewoon een Friezin en dat DKV haar heeft opgepakt is hooguit een kans die Heerenveen heeft laten liggen!

Groetnis,

Geart (It Hearrenfean is myn nûmer ien!)

ps. Maar Mackan68, begrijp ik het op zich goed dat jij het instarten van een 'mee-te-zingen'-song (welke weten we dus nog niet) na een doelpunt in principe wel een goed idee vind?
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Lekker het refrein van narcotic - liquiditeit door het stadion blazen. Iedereen kent het en zelfs de oudjes zullen meedoen. Tututututututututuuuudududidududutututututudu
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Lekker belangrijk wat er na een doelpunt gedaan wordt met muziek. Wat mij betreft helemaal niets. Ten eerste hoor ik het toch niet want ben ik te druk met juichen en ten tweede is er niets mooier dan een juichende menigte. Daar kan geen enkel muziekje tegenop.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lekker weer ouderwets Olé, olé, olé graag.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Calimero schreef:Lekker belangrijk wat er na een doelpunt gedaan wordt met muziek. Wat mij betreft helemaal niets. Ten eerste hoor ik het toch niet want ben ik te druk met juichen en ten tweede is er niets mooier dan een juichende menigte. Daar kan geen enkel muziekje tegenop.
Inderdaad, zelf juichen, zelf zingen, zo vier je een doelpunt. Muzikale omlijsting verder prima, maar dan vooral vóór de wedstrijd en in de pauze. Een ondersteunend deuntje kan soms trouwens wel goed werken bedenk ik me nu.. Lasse "Pippi" Nilsson bijvoorbeeld. Maar voor Uth hebben we zelf alweer wat bedacht, dus het hoeft niet. Ok, een specifiek deuntje voor een specifieke (scorende) speler dat is soms toch wel een leuk idee.
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

Heu fan Jitiizer… leaver hielendal gjin muzyk mar gewoan juige. Ek nei de wedstryd by in oerwinning net fuort dy muzyk oan.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Ik wil niet flauw doen, maar toch...

DKV is de helft van de platen voor, tijdens en na de wedstrijd in het 'DKV-ers'. Waarom bij ons niet in het Fries?

Er is genoeg goede Friestalige muziek!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Geart schreef:
ps. Maar Mackan68, begrijp ik het op zich goed dat jij het instarten van een 'mee-te-zingen'-song (welke weten we dus nog niet) na een doelpunt in principe wel een goed idee vind?
Nee Geart, dat begrijp je in principe niet goed. Na een goal moeten we juichen en schreeuwen. Laat ze in Leeuwarden lekker een half zinkend woonarkje verheerlijken, dan doen wij dat wel met onze spelers. In het bijzonder degene die de goal maakte! Probeer maar mooi zo anders als mogelijk te zijn en blijven dan DKV.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Ok Mackan, bedankt, jammer dat ik je verkeerd begreep, maar ik respecteer je mening natuurlijk! En eigenlijk ben ik het in zekere zin ook met je eens...

Voor mij is anders zijn, dat zij zich profileren als anti-fries en wij (naar ik nog steeds hoop) als pro-fries!

Dus ik probeer ook wel zo anders mogelijk te zijn, maar wil dat dan juist graag doen met Frysktalige muziek!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Geart, als je zo ondersteboven bent van je idee, mail je dit toch naar de club? De mening hier is zo ongeveer wel duidelijk geloof ik.
Geart
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-10-2014 15:01

Bericht door Geart »

Misschien heb je wel gelijk. Het ga jullie goed verder! :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Geart schreef:
Dus ik probeer ook wel zo anders mogelijk te zijn, maar wil dat dan juist graag doen met Frysktalige muziek!
Dan houden we sowieso het Frysk Folksliet er in hahaa. En verder had ik als ik de muziek had mogen verzorgen afgelopen zondag, vanaf een uur of half 11 alleen maar Friese muziek gedraaid. Op een dusdanig volume dat ze er in het gastenvak hoorndol van geworden waren. En Friese muziek is sowieso prima tussendoor, maar voor mij valt mevrouw Douma in ieder geval af. Hûnekop, de Kast, Gurbe Doustra, John Wright, het is me verder allemaal om het even. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Is het mogelijk om NOOIT weer een zangeres het Fries volkslied te laten zingen? Wat een aanfluiting was dit zeg, hoe hard kun je dit verkrachten. Zo verschrikkelijk traag en veel te hoog. Laat het dan gewoon alleen door de supporters zingen...
Plaats reactie