De speaker e.a omlijsting ergernissen in het stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

De speaker e.a omlijsting ergernissen in het stadion

Bericht door mitrita »

roelof de vries schreef:Super irritant, die muziek. Vandaag voor NoordNieuws een gesprek gehad met Dingsdag. Blijkt dus dat ook de spelers zich er aan irriteren. Sterker nog, ze hadden een muziekkeuze ingeleverd, maar daar wou de stadionspeaker niet aan. Ik neem aan, ons geliefde Jouke de Vries.

Kunnen we daar ook een apart topic over starten trouwens? Ik hoor namelijk echt geen positief woord over onze stadionspeaker. Van niemand. Hij zal het vast goed bedoelen, maar het komt toaal verkeerd over. Spelersnamen spreekt hij verkeerd uit. Zij stem irriteert. Hij zegt dingen op het moment dat hij stil moet zijn. Geen gevoel voor sfeer. Met huldigingen stelt ie de meest domme vragen en hij kan het zeker niet aan elkaar vastpraten. De reclamespotjes op verschillende media zorgt voor mij kippevel over mijn hele lichaam. "Heerenveen - Setubal, daaaarrrrr moet jen heeenn!" Nou, als ik dat hoor, ga ik liever niet.
Deze mening deel ik van harte. Ik erger me al jaaaren aan deze man.
Heeft en niet de stem en niet het talent voor deze job.
Het stadion valt spontaan stil als hij weer eens uithaalt met zijn: "zijn we er klaar voor?"
Plaatsvervangende schaamte.

Andere ergenis gaat over de tussenstanden op het scorebord die sinds Roda vorige week tijdens de wedstrijd worden doorgegeven. Op zich niks mee, maar elk keer dat geluid erbij is behoorlijk irritant.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Zijn we er klaar voorrrrrrrrrrrrrr! Dan mogen jullie nu gaan zwaaien met de vlaggies...

Misschien kan Jouke beter gaan opdraven als speaker bij de beloften, wellicht dat dat daar nog wel wordt gewaardeerd.

Of zoals gistermiddag tegen PSV in de zeventigste minuut wanneer ie komt melden dat Cocu zijn 300e eredivisie-duel speelt.... Kom op man! Totaal zinloos.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

mitrita schreef: Het stadion valt spontaan stil als hij weer eens uithaalt met zijn: "zijn we er klaar voor?"
.
En wat te denken van "de matadoren" !!!!
Tenen krommend.
Anti anti. :)
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Helemaal mee eens. Maak er een kort flitsend programma van dat iets met voetbal te maken heeft. Dat draait maar oubollige plaatjes en videoclipjes, die helemaal niks met de wedstrijd te maken hebben. Doet dat ook op de verkeerde momenten, ik gaf het eerder al aan. Terwijl de spelers in de tunnel staan te wachten en NN dreigt eens goed aan te zetten, knalt hij er een plaat doorheen.

Gelukkig hoeven we tegenwoordig niet meer naar die b-artiesten te luisteren die hij zonodig moest pluggen omdat ze bij zijn artiestenbureau waren aangesloten. Stond er weer zo'n Volendamse doos het Fries volkslied te zingen, op zo'n manier dat je niet zeker wist of ze wel het goede volkslied aan het zingen was.

Vraag de spelers eens wat zij lekkere muziek vinden en draai dat. Om wie gaat het eigenlijk? Zij moeten zich happy en energiek voelen. Hmmmmmm.... Zouden we hem, nu ik erover nadenk, niet de schuld kunnen geven van het matige spel?

En die reclamespots... Tsja, verbaast me niks dat het bij bekerwedstrijden en UEFA Cup niet uitverkocht is.

Zo, dat lucht op.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Jullie hebben helemaal gelijk.
Waar ik me echt kapot aan erger zijn die cheape tunes die ze gebruiken. Bijvoorbeeld het deuntje van "Heerenveen nieuws" vooraf de wedstrijd, dat kan toch niet :huh:
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

ook een ergenis dat rare geluidje bij en doelpunt in een andere wedstijd.
Liedjes die gezongen worden oid die vallen stil gejuich omdat groningen achter staat en sfeer in vak weg(voor even).
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Welke muziek vind jij niet goed mitrita? de muziek in de rust en voor de wedstrijd of..?

Want deze lijkt me wel aardig verzorgt te zijn.

Tenzij je echt van BZN of Hardcore for life houd :wink:
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Gearard schreef:Zijn we er klaar voorrrrrrrrrrrrrr! Dan mogen jullie nu gaan zwaaien met de vlaggies...
:mrgreen:

Dat is voor mij keer op keer het dieptepunt van die wedstrijden. En de meesten doen ook nog vrolijk mee met onze stadionspeakert. Ik weet soms ook niet meer of ik er nou om moet gaan huilen of lachen, zó ongelovelijk triest. Nouja, laten we het maar op een klein verschil in beleving houden.

En die reclamespotjes...ik zwijg maar.

Goed topic! 8)
Airrit
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-12-2002 19:17

Bericht door Airrit »

Werkelijk waar, waar mensen zich niet druk om maken. 1 iemand roept wat en rest is het er spontaan mee eens. Ik heb juist bij Jouke wel het idee dat hij er wat van probeert te maken, volgens mij loopt 3 kwart van het stadion wel mee te brullen als hij roept of we er klaar voor zijn. Dus het probleem zie ik niet. Als die mensen er plezier aan beleven is het toch klaar? Ik vind het in ieder geval wel wat hebben. En wat de muziekkeuze betreft: ik geloof toch niet dat dhr. de Vries daar enige invloed op heeft...
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wie zit er dan aan de knoppen denk je? Jouke zit toch echt als chef-speaker in het omroephok en daar wordt de muziek ook geregeld.

Zoals roelof al aangeeft: de spelersgroep is voor het seizoen gevraagd een muziekvoorkeur op te geven, maar daar wordt helemaal niks mee gedaan. En die zijn echt niet blij met de bagger waarop ze zich nu warm moeten draaien. Die willen lekker stevige, opzwepende muziek.

Wat betreft de rest: een speaker hoeft helemaal niet de boel op te leuken met kreten als 'zijn we er klaar voor' als hij daar vervolgens geen vervolg aan geeft door er een of andere kuttune doorheen te klappen. Bouw je iets op - voor zover je daarover kunt spreken - breek je het direct weer af.

Die achterlijke tune van doelpunten bij andere wedstrijden is ook iets om af te schaffen. Wat een onzin. In de pauze even de ruststanden en na afloop eventueel ook.
1 iemand roept wat en rest is het er spontaan mee eens.
Kun je ook omdraaien. Een club is ooit met al die randzaakonzin begonnen, en onze club doet er spontaan aan mee.

Simpelste voorbeeld: de sirtaki draaien als er een Griek scoort (Machlas bij Vitesse!) of een of ander vaag kroatisch nummer als Pranjic doelpunt. Om over die Pippi Langkous song en dat vreselijke tunetje bij een scorende Alves maar te zwijgen.

Geen muziek, dát is pas origineel. Geef zulke momenten aan de supporters. Die hoeven voor mij niet ingevuld te worden door een bombastisch lawaai via de speakers.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Een persoonlijke ergenis van mij: het draaien van een plaatje voor de tegenstander, zoals Guus Meeuwis met Brabant voor PSV, iets Portugees voor Setubal, enz. Het is wat mij betreft echt niet nodig om de tegenstander zich thuis te laten voelen.

Verder opvallend dat zoveel mensen hetzelfde gevoel hebben bij "Zijn we er klaar voorrrrr! Het gaat bij mij altijd door merg en been en bij in de omgeving brult driekwart (of meer) niet mee maar reageert lacherig of helemaal niet.

Die tussenstanden kunnen wel wat minder, maximaal 1 keer per helft, in de rust en na afloop stel ik voor. Het begint af te leiden en sommige mensen zijn meer met die tussenstanden bezig dan de wedstrijd op het veld.
Tja....
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Die dreun elke keer als er tussenstanden op het scorebord komen, wat een enorme ergenis..

Jouke kan ik me eigenlijk niet veel aan storen, ik denk dat er, in tegenstelling tot bovenstaande reageerders, ook veel mensen in het stadion zitten die Jouke wél op z'n plaats vinden.

De muziek na een doelpunt is inderdaad ook storend, kies een nummer wat voor iedere scorende speler gedraaid wordt, of draai helemaal niks inderdaad.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik stoor me inderdaad ook niet aan de speaker. Als je hoort hoe het soms bij andere clubs aan toegaat (Roda... verschrikkelijk, Cambuur... amateuristisch).

Maar als de spelers een verzoek hebben ingediend voor goede 'warming-up' muziek, en daar wordt vervolgens niks mee gedaan, is dat ronduit schandalig. Alle voorwaarden moeten ideaal zijn voor een topprestatie, daar hoort een goede warming-up ook bij.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Jeroen, ik weet natuurlijk niet wat er op dat lijstje staat, maar ik durf te wedden dat het dan dikke fette gangster rap van en 50cent gedraait wordt, daar voor kom ik niet naar het stadion :)
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik denk eerder dat er wat meer 'slam fm' nummers op staan, upbeat waarbij je een beetje lekker kunt inlopen. Bijna alles is beter dan die jaren 70 bagger van dit moment, soms komt er een nieuw nummer doorheen ... helaas betreft dit meestal nummers waarvoor ik net veel moeite heb gedaan om ze te verdringen zoals (Las Ketchup, toppertje of jan(tje) smit).
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Lipton schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens Jeroen, ik weet natuurlijk niet wat er op dat lijstje staat, maar ik durf te wedden dat het dan dikke fette gangster rap van en 50cent gedraait wordt, daar voor kom ik niet naar het stadion :)
Dus jij komt voor slappe jaren '80 rock, wat nu gedraaid wordt? Ik kom overigens niet voor de muziek naar het stadion, maar voor het voetbal. Vandaar dat wat mij betreft de spelers de muziekkeuze mogen bepalen. Zolang zij zich er lekker bij voelen is het oke.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Die speaker komt uit de middeleeuwen ik erger me dood aan deze man en vooral ruim voor de wedstrijd ze moeten het geluid wel 10x testen. Het geluid staat naaar mijn mening ook te luid in het stadion.

Maar de muziek die wordt gedraaid enorm waardeloos.

Zoals 6 wedstrijden geleden toen Boten Anna nog een beetje een hit was draaiden ze dat nummer niet. En nu is die hit helemaal uit en wat draaiden ze tegen de wedstrijd tegen PSV boten Anna echt super irritant. Dit is met veel nummers het geval.

Om mij moet er maar een goede stadion song bedacht worden om ons mening te laten horen aan de speaker. Zoeiets ja ja Jouke Jouke daai eens betere muziek ........ We helpen ons er zelf mee en "onze matadoren" :wink:
Alle ballen op Henkie!
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

al het commentaar maar even in een mailtje en richting jouke.

http://www.joukedevries.nl/
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Ach die man probeert er vast het beste van te maken, maar niet met succes. En, wat ik zelf het meest idiote vindt is dat hij bij het opnoemen élke keer niet Brian VandeNbussche zegt; maar Brian VandeRbussche. Tsjah, als je de namen van Heerenveen al niet eens fatsoenlijk uit kan spreken....Om nog maar te zwijgen over de namen van andere teams. Zoals afgelopen weekend niet gewoon Salcido te zeggen maar, z'n voornaam te gebruiken..tsjah, dan heb je er dus gewoon geen verstand van.

En die muziek is inderdaad om te janken. Laat dat gewoon aan de spelers over.
Bartje
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-10-2006 12:13
Locatie: Drenthe

Bericht door Bartje »

En die muziek is inderdaad om te janken. Laat dat gewoon aan de spelers over.


Ja hoor. Laat de spelers lekker bepalen wat 26.000 bezoekers moeten aanhoren.
Kijk eens om je heen en misschien dat je iets opvalt. Er zitten ook nog 'een paar' oudere supporters op de tribune en kinderen en liefhebbers van het Nederlandse lied enz.
Zoveel mensen zoveel smaken!
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Ja, maar de spelers moeten presteren...
Eala Frisia!
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Ik mag hopen dat de prestatie van de spelers niet afhankelijk is van de muziekkeuse voor de wedstrijd. Dat er mensen zijn die niks dan de muziek vinden die voor de wedstrijden gedraaid word is logisch. Maar om de spelers erbij te halen vind ik grote onzin.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

De spelers groep geeft zelf aan de muziek ruk te vinden Jelmer. Dat komt dus niet zomaar ergens vandaan en lijkt me ook wel degelijk een criterium.
Gebruikersavatar
yeep
Jeugdspeler
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-03-2006 11:27
Locatie: luxwoude

Bericht door yeep »

vlqrt schreef:Ik denk eerder dat er wat meer 'slam fm' nummers op staan, upbeat waarbij je een beetje lekker kunt inlopen. Bijna alles is beter dan die jaren 70 bagger van dit moment, soms komt er een nieuw nummer doorheen ... helaas betreft dit meestal nummers waarvoor ik net veel moeite heb gedaan om ze te verdringen zoals (Las Ketchup, toppertje of jan(tje) smit).
jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! lekker knallende muziek vantevoren!! Net zoals bij FC Utrecht.
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Dat begrijp ik wel, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo intressant wat de spelers van de muziek vinden. De spelers mogen het natuurlijk best aangeven, maar volgens mij gaat het om de supporters. En dan niet alleen de supporters hier op het forum.

Wellicht is het een idee om steekporef te doen onder een x-aantal supporters en dan te kijken wat zij van de muziek vinden.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als de spelers te kennen hebben gegeven dat de muziekkeuze hen stoort en dat ze zelf een lijstje hebben ingeleverd, vind ik best dat de speaker zich kan inbinden en gewoon muziek draait waarop de spelers zich lekker voelen.

En een beetje opzwepende muziek voor de supporters kan ook geen kwaad.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jelmer P. schreef:Dat begrijp ik wel, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo intressant wat de spelers van de muziek vinden. De spelers mogen het natuurlijk best aangeven, maar volgens mij gaat het om de supporters. En dan niet alleen de supporters hier op het forum.

Wellicht is het een idee om steekporef te doen onder een x-aantal supporters en dan te kijken wat zij van de muziek vinden.
Hoef je geen steekproef voor te doen. Dan wint Frans Bauer en Jantje Smit en consorten... Waarom denk je dat er elke keer hollandse hits na de wedstrijden in het funplaza is? Omdat die muziek voor de meeste omzet zorgt.
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Dan is het toch ook logisch dat dit in het stadion gedraaid wordt. De meeste supporters vinden dit de mooiste/leukste muziek.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Daar wil ik nog wel een wedje over aangaan :mrgreen:

Volgens mij maken de meeste mensen zich niet zo druk om de muziek die gedraaid wordt, als het hier niet ter sprake was gekomen dan had ik er ook niks van gezegd om de simpele reden dat het voor mij niet mijn wedstrijd kan maken of breken. Ik moet wel zeggen dat het meestal geen muziek is die op mijn Ipodje staat of ooit een kans maakt daarop te komen.

Ik denk dat veel mensen dezelfde mening hebben, het boeit ze niet genoeg om er actief actie op te ondernemen ... maar als je ze op de man af vraagt wat ze van de muziek vinden denk ik dat de uitslag wel eens negatief kan uitvallen voor de stadionspeakert & co.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Punt in mijn ogen is vooral dat er geen evenwicht is. Het hoeft echt niet alleen maar 'de beuk erin'-muziek of rapplaten te zijn. Maar het helt nu wel enorm over naar de kant van vage oubollige muziek c.q. Nederlandstalige platen.

Daar moet toch een samenstelling van te maken, met daarbij het opbouwen van de spanning naar de wedstrijd toe en het inwilligen van de muziekwens van de spelers. Ik kan mij voorstellen dat zij liever warmdraaien op een stevig plaatje dan op een nummer van Griet Wiersma of Pyter Wilkens (Dit is geen waardeoordeel over die muziek overigens. Of misschien toch ook wel, maar goed :mrgreen: ).
Plaats reactie