Baas in eigen stadion?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Baas in eigen stadion?

Bericht door kukkel »

Ok...Ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen dus bij deze een new topic.
S.c heerenveen staat van oudsher bekend als een club zonder rotzooi.Hulde en H.B.

Ik las een interview met riemer in 1985 toen hij zei:Ik ben trots op ons publiek dat het accepteert dat schorem van elders bij ons de boel op stelten zet.

Met de nieuwe voorzitter voor de deur vraag ik aan jullie forumers........

Moeten wij maar altijd accepteren wat de uitsupporter hier uitvreet omdat wij heerenveen supporters zijn?

Ik word daar persoonlijk een beetje moe van!

Wat is jullie mening?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik word er persoonlijk moe van dat de club Heerenveen er alles aan doet, en dan tot in het extreeme, om dit imago hoog te houden.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Mijn antwooord is simpelweg nee, denk niet dat het gaat veranderen aangezien Riemer op de achtergrond nog steeds een (grote) rol gaat spelen
Laatst gewijzigd door Squerrel op 11-07-2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik ben er onwijs trots op dat er meestal groepjes mensen van de tegenstanders bij ons in de vakken kunnen zitten, zonder dat er wat gebeurt.

Ben er echter wel voor om het zo veel mogelijk te voorkomen da er groepjes tegenstanders bij ons in de vakken zitten.
Want ondanks dat er (vaak) niks gebeurt (en dat moeten we zo houden!!) stoor je je er wel aan natuurlijk.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik heb de naam van het topic even veranderd ... new topic dekt de lading toch niet helemaal :wink:
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Zolang het 'uitpubliek' in de Heerenveenvakken zich keurig gedraagt zullen de Heerenveensupporters zich ook keurig gedragen. Echter als de uitsupp. zich misdragen gedraagt het Heerenveenpubliek zich ook keurig, zelfs als de buurman bij wijze van sprken klappen krijgt. Op zich bewonderingswaardig maar persoonlijk zou ik dit niet pikken, al is het de taak van de stewards om (hardhandig) in te grijpen. Helaas zitten de vervelende uitsupp. vaak in en familievak en durft daar (bijna) niemand op te treden tegen hun agressie.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

ik word er doodziek van als er elke keer weer supporters van de tegenstanders in het heerenveen vak ziten en aan en eind van besluit wie krijgt dan de schuld de h'veen supporters. dus het is aan h'veen of de knvb om er iets aan te doen.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

ik vind dat uitsupporters in het UITVAK horen. en als daar geen plaats meer is dan blijven ze maar thuis.
het is toch belachelijk dat iedereen zomaar in het heerenveen vak plaats kan nemen.
de heerenveen fan die geen seisoenskaart heeft. heeft recht op dat kaartje en niet de uitsupporters.
en het leverd vaak alleen maar irritatie en problemen op
als wji een keer met 50 man in het twente of ajax vak plaats nemen. moet je dan eens kijken wat er gebeurd.

ik hoop dat heerenveen er van geleerd heetf het afgelopen seisoen.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

ik ben het helemaal met jou eens cross en dat over ddat voorbeeld bij twente en ajax
wij als h'veen supporters hadden allemaal een stadionverbod gekregen en bij die andere
supporters moet ik dat nog maar afwachten
klasbak
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 07-11-2005 15:38
Locatie: Groningen

Bericht door klasbak »

Venderwel schreef:Ik ben er onwijs trots op dat er meestal groepjes mensen van de tegenstanders bij ons in de vakken kunnen zitten, zonder dat er wat gebeurt.

Ben er echter wel voor om het zo veel mogelijk te voorkomen da er groepjes tegenstanders bij ons in de vakken zitten.
Want ondanks dat er (vaak) niks gebeurt (en dat moeten we zo houden!!) stoor je je er wel aan natuurlijk.
Het moet gewoon niet meer gebeuren! bij andere clubs kan het ook, dus waarom bij ons niet. Ben zelf ook betrokken geraakt bij de relllen tegen twente. Moet zeggen dat ik ook buiten mn boekje gegaan ben, maar ik vind dat je je eigen supporters sowieso niet in verlegenheid moet brengen als club. Ik kan best met supporters van andere verenigingen voetbal kijken, maar ik wil niet in mijn eigen stadion zo uitgedaagd worden. Bij andere clubs kan dat ook niet. En wij moeten dat ook niet tollereren in ONS eigen stadion.Volgende keer sta ik dan ook weer niet voor mezelf in
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tsja, ik hoop dat de club na de perikelen rond Twente en Ajax een goed lesje heeft geleerd en hier beter tegen gaat optreden. Dit jaar is het meerdere malen fout gegaan, maar ik denk dat het een proces van trial and error is.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Waar het mij om te doen was/is is de houding van riemer.Hij is van mening dat wij het moeten pikken omdat we heerenveensupporters zijn.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:Neemt koos naast de voorzittershamer ook die enorme plaat voor zn kop van Riemer over?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ja dat weet ik bijna wel zeker, en als hij dat niet doet zal hij wel worden terug gefloten door Riemer.
Een onderschrift: wat is dat?
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ik denk niet dat Riemer een plaat voor de kop heeft. Ik denk dat hij heel goed de bovengenoemde reacties begrijpt maar dat naar de buitenwereld niet laat merken en dat het daarom vanuit ons bekeken lijkt dat hij die plaat voor zijn kop heeft.

Ik weet niet of Formsma over deze eigenschappen (het voor de buitenwereld een bepaald beeld (kunnen) creeeren dat het beste is voor de publieke opinie tov de club / voorzitter waar je wellicht zelf anders over denkt / intern anders over oordeelt) in dezelfde mate beschikt als Riemer. Daar is nogal wat voor nodig dus goede kans van niet. Echter gezien de adviserende rol van Riemer zal dat wel zo lijken...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

ik vind dit een discussie die er helemaal niet hoeft te zijn

moeten we nou vooraf al een stelling nemen over we hoe we ons bij eventueel in de toekomst voorkomende relletjes op moeten stellen als supporter ??

o.k. het is twee keer misgegaan, maar is dat niet een vraagstuk voor de directie/ veiligheidsfunctionarisen

als de supporters vooraf een houding aannnemen van baas spelen in eigen stadion zie ik het aantal rellen alleen maar toenemen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Venderwel schreef:Ik ben er onwijs trots op dat er meestal groepjes mensen van de tegenstanders bij ons in de vakken kunnen zitten, zonder dat er wat gebeurt.

Ben er echter wel voor om het zo veel mogelijk te voorkomen da er groepjes tegenstanders bij ons in de vakken zitten.
Want ondanks dat er (vaak) niks gebeurt (en dat moeten we zo houden!!) stoor je je er wel aan natuurlijk.
Ben ik het helemaal mee eens. Ben er ook ontzettend trots op dat je bij ons nog met een gerust hart naar het stadion kan komen. Aan enkele reacties hier valt te lezen dat dat hard achteruit gaat. Laten we hopen dat we dat de kop in kunnen drukken. Ben het wel met de meesten eens dat er getracht moet worden supporters van een andere club zoveel mogelijk te concentreren, en dan liefst in het uitvak natuurlijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

kukkel schreef:Waar het mij om te doen was/is is de houding van riemer.Hij is van mening dat wij het moeten pikken omdat we heerenveensupporters zijn.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:Neemt koos naast de voorzittershamer ook die enorme plaat voor zn kop van Riemer over?
Denk dat het met die hockey@!#@! alleen nog maar erger gaat worden :cry:
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Tuurlijk gaat Formsma zich zo gedragen als Riemer nu doet. Daarom loopt hij al een aantal jaren mee. Ik denk trouwens dat hij minder toe laat dan Riemer dat doet. Maar goed dat is een gevoel.

niet uit laten dagen...
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

cross schreef: als wji een keer met 50 man in het twente of ajax vak plaats nemen. moet je dan eens kijken wat er gebeurd.
Stel dan een eens een daad en ga dat doen!
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Poenkt schreef: Stel dan een eens een daad en ga dat doen!
dat is nou weer echte een groningse opmerkig


dan heeft heerenveen er 50 sv'tjes bij
Cross-Side on tour
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

@Poenkt, je avatar sloopt het forum.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

cross schreef: dat is nou weer echte een groningse opmerkig


dan heeft heerenveen er 50 sv'tjes bij
Misschien is het je laten welgevallen wel typisch Heerenveens.

Hoezo sv'tjes? Als het geen VC is, mag men toch zelf weten waar men gaat zitten? En bij de enige VC die jullie hebben in Groningen zaten er diverse Heerenveeners in de thuisvakken (in het OPS)
Graaijax Hamsterdam!!
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Poenkt schreef: Misschien is het je laten welgevallen wel typisch Heerenveens.

Hoezo sv'tjes? Als het geen VC is, mag men toch zelf weten waar men gaat zitten? En bij de enige VC die jullie hebben in Groningen zaten er diverse Heerenveeners in de thuisvakken (in het OPS)
Groningen uit is geen vc... alleen ADO uit dacht ik.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

pes5 schreef: Groningen uit is geen vc... alleen ADO uit dacht ik.
In het OPS (oosterparkstadion) was het wel een combi. En toen zaten er inderdaad genoeg in de thuisvakken.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Niet in groepen van 20-50 man
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Ik denk wel degelijk dat het een probleem is.
ik vind dit een discussie die er helemaal niet hoeft te zijn
Het is een discussie achteraf aangezien het al twee keer mis is gegaan.
moeten we nou vooraf al een stelling nemen over we hoe we ons bij eventueel in de toekomst voorkomende relletjes op moeten stellen als supporter ??
Je doet alsof dat een slechte zaak is. Lijkt me nou juist verstandig daar vooraf over te discussieren. Je doet alsof mensen er op uit zijn. Dat vieze, trieste vooraf gesuggereer van sommigen hangt me de keel uit. Gewoon niet doen!
o.k. het is twee keer misgegaan, maar is dat niet een vraagstuk voor de directie/ veiligheidsfunctionarisen
Alleen voor de directie?? Hoe dom ben? Als jij wordt bedreigd of uitgedaagd wordt, is het alleen een probleem voor de directie? Als jij klappen krijgt, mag je niet meepraten of vooraf discussieren? Onzin.
als de supporters vooraf een houding aannnemen van baas spelen in eigen stadion zie ik het aantal rellen alleen maar toenemen
Baas spelen in je eigen huis op het voetbal -en sfeergebied lijkt me verstandig. Verder mag je natuurlijk gastvrij zijn in je eigen huis. Daarentegen gaat deze discussie niet om baasje spelen. Het gaat er om dat je je niet in je eigen stadion onveilig hoeft te voelen. Je moet stelling nemen tegen het beleid van de club. Dat beleid houdt momenteel in dat ze 'fans' van de tegenpartij binnenlaten die alleen 'ons' willen uitdagen of meer. Jouw conclusie slaat dus nergens om. Knap om zoveel onzin in één post te verkondigen.

Ik voorzie dat het probleem zich ook dit jaar zal uitbreiden. De club is nog niet met een oplossing gekomen. Fans van Ajax, Groningen of wie dan ook zullen nog steeds buiten het uitvak kunnen komen. Bij de Bekerwedstrijden zeker, maar nu het stadion groter wordt, zullen er ook meer vrije plaatsen komen waar de tegenpartij plaats kan nemen. Prima als ze zich gedragen maar dat gebeurt dus niet altijd. Wie zijn fout is dat nou dan? Van ons of van die fans? De club is een kampioen in het omdraaien van de schuldvraag. Dat blijkt wel uit de stadionverboden die te pas en te onpas om niks worden uitgedeeld. Een schandalig beleid en ik hoop dat dat eens stopt. Alle hoop vestig ik op Koos.
klasbak
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 07-11-2005 15:38
Locatie: Groningen

Bericht door klasbak »

Ik denk toch wel dat het een beetje om baasje spelen gaat in eigen stadion. ik voel me toch beledigd als een stelletje sukkels uit Twente ons voorschut aan het zetten zijn. Misschien is het mijn fout dat ik daar niet boven kan staan, maar ik heb het gevoel dat ik dan vernederd wordt. Als de club het niet goed regelt, moeten we het zelf maar doen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Volgens mij worden er hier nu weer een paar dingen bij elkaar gepaakt en door elkaar gehusseld. Mijn visie.

Niemand hier - zeker niet de topicopener - roept hier op dat we alle uitsupporters buiten het uitvak maar even het stadion uit moeten 'tikken'.

Er wordt opgemerkt dat men er prat op gaat dat we bij Heerenveen nog gezellig met het hele gezin naar het voetbal kunnen. Nostalgie van de bovenste plank bijna. En ik ben helemaal voor. Ik wil later ook graag met de kids naar het voetbal. Dus zeker zo houden!

Maar juist die uitsupporters buiten het uitvak brengen dat nu juist in gevaar. Met hen ontstaan relletjes. Niet alleen met de fanatiekere aanhang, maar ook met de doorsnee supporter (zie Twente).

Dat probleem moet opgelost worden. Komend seizoen nog! Niet door ons. Door de directie. Die is verantwoordelijk voor de kaartverkoop en dus alleen zij kunnen hier toezicht op houden.

Afgelopen seizoen is dus een tweetal keren (flink) mis gegaan. Ik meen te hebben begrepen dat de club heeft aangegeven te gaan kijken wat hier aan gedaan kan worden in de toekomst - behalve het uitdelen van SV's aan de eigen aanhang... -, maar ik moet het nog zien eerlijk gezegd. Dan zouden ze dat toch wel eens een keer mogen communiceren, nu al.

Eigen rechter spelen levert niks op. Behalve dan een SV... :|
Plaats reactie