ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-1997

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor Mackan68 » 24-01-2014 22:23

stefanvdb1978 schreef:nee ik was ook geen superster ik was een jongen die uit de stad kwam...

Ik had het over topsporter, niet superster. Jij was waarschijnlijk alleen tijdens de wedstrijden met voetbal bezig en voor de rest vond je alles er omheen ook om vooral niet over te slaan. Ook tegenwoordig zie je dat nog wel. En ook nu zullen dat soort gasten het nooit echt ver schoppen in de voetballerij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor stefanvdb1978 » 27-01-2014 15:15

ach ja, jij zal het nooit begrijpen wat ik je al in een aantal berichten probeer uit te leggen.
Ik heb 3 1/2 jaar lang in zo'n situatie gezeten, en kan het inmiddels best wel objectief beschrijven, en tevens de vinger op de zere plek leggen.

ver schoppen of niet, het is gewoon een feit dat ik niet genoeg begeleid ben geweest....zo simpel is het....
over verwijten praat ik niet, maar met meer sturing was het allemaal heel anders gelopen..

ach ja..
stefanvdb1978
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 19-04-2010 13:26

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor geert23 » 28-01-2014 11:09

Hier meer sturing voor je

Beter laat dan nooit

Afbeelding
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor stefanvdb1978 » 28-01-2014 11:20

haha, edwardje....
stefanvdb1978
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 19-04-2010 13:26

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor Mackan68 » 28-01-2014 11:40

stefanvdb1978 schreef:ach ja,
ver schoppen of niet, het is gewoon een feit dat ik niet genoeg begeleid ben geweest....zo simpel is het....
over verwijten praat ik niet, maar met meer sturing was het allemaal heel anders gelopen..

ach ja..


Ach ja, over jezelf in 3 regels compleet tegen te spreken. Je legt de oorzaak nog steeds bij anderen en niet bij jezelf. Het komt gewoon door de begeleiding die er niet is geweest. Als jij echt topsporter had willen worden had je ook als zodanig geleefd. Iets met karakter, wilskracht, er alles voor willen doen én laten. Geconstateerd door een écht volkomen objectief persoon die geen partij is in deze. Ach ja... Een beetje hetzelfde als: Ik ben niet zo rijk als ik zou willen zijn. Maar dat komt door mijn rijke vader die ik niet heb gehad. Snappie? :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor Riverside » 28-01-2014 12:38

Feit is dat de jeugdopleiding toen nog in de kinderschoenen stond, niets vergeleken met de professionele organisatie die er nu staat.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor stefanvdb1978 » 28-01-2014 13:09

juist gerard.. dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen..

@Mackan68:
tuurlijk heb IK het zelf uiteindelijk verkloot, dat zal ik ook niet ontkennen, maar als je niet wilt snappen wat ik bedoel is deze discussie zinloos....
stefanvdb1978
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 19-04-2010 13:26

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor Mackan68 » 28-01-2014 13:36

stefanvdb1978 schreef:juist gerard.. dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen..

@Mackan68:
tuurlijk heb IK het zelf uiteindelijk verkloot, dat zal ik ook niet ontkennen, maar als je niet wilt snappen wat ik bedoel is deze discussie zinloos....

Het is nu pas voor het eerst dat je dat zegt. Ik snap het wel van de begeleiding. Ondanks dat die er toen ook al was, hetzij wat minder professioneel. Maar je daden kun je niet op iemand anders afschuiven. Tenzij je ontoerekeningsvatbaar bent. Dat was mijn insteek. Ik denk dat het voor ons beide wel duidelijk is nu.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-

Berichtdoor john2p » 28-01-2014 13:44

We zijn allemaal jong geweest, verleidingen zijn groot. Natuurlijk is het zo dat je uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag en de gevolgen daarvan. Maar iedereen weet dat de leeftijd tussen pakweg 14 en 17 jaar erg bepalend is in het vervolg van je carriere. Niet alleen voor topsport ook je maatschappelijke carriere. Het is niet voor niets dat de politiek zoveel inzet in het voorkomen van vroegtijdig schoolverlaten. Omdat het later oppikken, niet zozeer onmogelijk is, maar wel erg bemoeilijkt.

Moeten we de volwassen Stefan ver of beoordelen op zijn gedrag van zijn jeugd? Ik vind van niet, ik denk wel dat hij vooral naar zichzelf moet kijken. En dat zal hij hopelijk wel doen. Ik vermoed ook dat SC Heerenveen, maar ook andere betaald voetbalclubs geleerd hebben van situaties als rond Stefan.

Het is juist de kunst om die groep goed voor te lichten, niet uit handen te nenem, maar vooral positief te stimuleren voor het volgen van de juiste keuzes vwb hun sportcarriere.
Dan nog blijven de verleidingen groot.

Ik vind bijv. een type als v.d. Meyde veel treuriger. Die eigenlijk nog tot ver in zijn sportcarriere hele rare fratsen heeft gedaan. Toen hij als gewoon volwassen was.

Een ander voorbeeld is dus Suljemani, een supertalent. Maar ook eentje waarbij Ajax ruim 16 miljoen heeft geinvesteerd (:D, daarvoor ben ik Marco nog eeuwig dankbaar). Maar ook niet mentaal sterk genoeg was om de roem, de lusten te dragen. Ja dat is ZIJN verantwoordelijkheid. Maar Ajax had wel beter kunnen nadenken in hoe ze die jongen hadden kunnen opvangen. Was het wellicht ook fout gegaan, maar dan kun je in ieder geval achteraf zeggen, dat je er alles hebt gedaan om dat te voorkomen.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten