ik zoek mensen die ook bij heerenveen speelden van 1993-1997

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Zat Mark van Eijk ook in die groep?

Hij is nu trainer van multi-culti club Flamingo's uit Leeuwarden, vroeger aso's wordt steeds beter..
Spijt heb je morgen maar!
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Vries, Geert Jelle J de


[censuur]adres verwijderd, stuur maar per Pb :wink: (vlqrt)
Tink om de beam!!!!!
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Nee Mark zat niet in die groep van de Friese Selectie
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Raider schreef:Nee Mark zat niet in die groep van de Friese Selectie
Ik bedoel de groep van heerenveen en niet van de friese selectie
Spijt heb je morgen maar!
Stefan vd Berg
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-05-2006 23:47
Locatie: huizen

Bericht door Stefan vd Berg »

dat klopt ja , ik heb ook bij de friese selectie gezeten .... was ook wel een leuke tijd .....maar veel namen weet ik niet meer zo...en ja inderdaad ook daarvan ben ik op zoek naar foto's ...


Greetz,
Stefan
bij sc Heerenveen gespeeld, 1993 t/m halverwege seizoen 1997.
Stefan vd Berg
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-05-2006 23:47
Locatie: huizen

Bericht door Stefan vd Berg »

mark van eijk kwam toch ook uit lelystad als ik me niet vergis ... hij was alleen 2 of 3 jaar jonger als ik ...


nogmaals...... belangstelling voor de opstelling van de friese selectie heb ik wel .. ik zou zeggen kom maar op ...

en bedankt alvast ...

greetz
bij sc Heerenveen gespeeld, 1993 t/m halverwege seizoen 1997.
svengaarenstroom
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-03-2009 22:39

Bericht door svengaarenstroom »

hey, ik ben het broertje van Jeroen Gaarenstroom,

hij heeft een bruincafe aan de andere kant van t land, in zeeuws vlaanderen; t dorstig hert in Axel.

groeten Sven
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2866
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Een oud speler van Heerenveen die zijn kroeg dorstig HERT noemt?
ut mut net raarder wudde. :mrgreen:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

svengaarenstroom schreef:t dorstig hert in Axel.
Dan moeten we Gerrits maar eens even op reportage sturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Toevallig ook Jeroen Veen in die tijd? Want die ken ik goed en speelde in de jeugd bij Heerenveen ook.
100% achter Marco van Basten!
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Stefan v/d Berg ik kan niet in contakt met je komen ,misschien lees je dit
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Hi raider, ik kwam toevallig weer op deze site terecht om te kijken of er wat meer berichten op zouden staan, en ik zag je laatste bericht staan...

bij deze, ik ben er :)

je kan me ook ff mailen als je iets leuks hebt,.. shadyofkf@hotmail.com
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Il prima Capo! schreef: Reunie op het NieuwNoordvak zorgt altijd voor gezelligheid.

Ik ben wel voor een reunie eigenlijk, beetje oude herinneringen ophalen, en een potje voetballen natuurlijk....
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

TWR22 schreef:Toevallig ook Jeroen Veen in die tijd? Want die ken ik goed en speelde in de jeugd bij Heerenveen ook.
Jeroen Veen was keepr als ik me goed herinner....toch ?
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Hier de voorlopige Friese selectie onde de 15 seizoen 1993 / 1994
Barry Bakker Allingawier Sc Heerenveen
Stefan vvan der Berg Heerenveen Sc Heerenveen
Jan v/d Bij Harkema Harkema OPeinde
Fokko van der Duim Noordwolde Sc Heerenveen
Martin Harder Leeuwarden Cambuur -Leeuwarden
Ties Heldens Leeuwarden Leeuwarder Zwaluwen
Kees Hofman Ijlst Sc Heerenveen
Sipke Murk Hoekstra Lemmer C.V.V.O
Siprian de Jong Buren Geel Wit
Aat de Jonge Buitenpost Buitenpost
Andries H Oosterloo Bergum B.C.V
Janus P.J Pol Oosterwolde Dio Oosterwolde
Sjoerd Portena Joure Sc Joure
Leo Talma Damwoude Broekster Boys
Egbert v/d Wal Echtenerbrug Sc Heerenveen
MAIK
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 09-01-2008 18:32

Bericht door MAIK »

Stephan van Hoving zat die er toen ook niet bij?
Gebruikersavatar
sibon time
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 06-06-2003 17:02
Locatie: Gorredijk

Bericht door sibon time »

Veel van die jongens zaten volgens mij in Gorredijk op school, heb zelf bij een aantal jeugdspelers in de klas gezeten. Stephan van Hoving oa en ik dacht dat die 2 jaar jonger was.
I.J.Bosma
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-05-2011 11:14

Bericht door I.J.Bosma »

He Stefan,

Ik lees je bericht nu die je een aantal jaren geleden hebt geplaatst. Leuk idee van je om dit te doen.
Ben benieuwd hoever je in je zoektocht bent gekomen. Als je dit nog leest laat het dan even weten.
Misschien dat ik nog kan helpen. Ik sluit me aan.

Groet,

Ibo-Jan Bosma
Sneek
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

He man,

nou, ik heb er een paar gevonden waar ik daadwerkelijk contact mee heb gehad..

- jeroen gaarenstroom
- max houtuin
- vincent beumer
en de jongens die op deze thread hebben gereageerd...

maar het is me (nog) niet gelukt om er iets concreets van te maken.....helaas, want het lijkt me nog steeds te gek om met de oude garde eens bij elkaar te komen en de herinneringen op halen van vroeger, tevens een potje voetballen natuurlijk, we zijn het immers niet verleerd allemaal neem ik aan :)

Voor de rest gaat het prima joh, heb inmiddels 2 jongens van 4 en 10 jaar oud thuis rondlopen ....
Woon samen met m'n vriendin in Huizen trouwens....

laat nog maar ff wat weten gozer, misschien kunnen we samen op zoektocht gaan om iets te organiseren, misschien kunnen we wel met de oude spelers weer eens kijken bij het stadion oid, daarna BBQ'tje en een potje voetballen....

laterssss
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Ik ben trouwens ook op zoek naar elftal foto's uit die tijd ....

Ik heb ook contact gehad met een mevrouw van sc Heerenveen, die heeft me een aantal foto's opgestuurd waar ik heel blij mee was, echter weet ik dat er nog veel meer foto's in omloop moeten zijn..


Mocht iemand nog wat vinden, dan hoor ik dat graag...... :)
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Hallo allemaal,

daar ben ik weer, weer wat jaartjes verder, maar nog steeds op zoek naar elftal foto's uit mijn tijd bij sc Heerenveen.
Ik hoop dat er nog mensen zijn die wat op de foto hebben staan uit die tijd...

Ik bedenk me nu opeens dat het ook wel erg leuk zou zijn als iemand nog foto's heeft van het trainingskamp in Denemarken...
Of het trainingskamp in Lommel, wat uitliep op dikke vechtpartijen, waar vooraal Egbert vd Wall een paar klappen opliep...
Of van het 3daagse toernooi in Deventer, we sliepen toen bij gast gezinnen, ik sliep samen met Leo (Lippe) de Wagt......sjonge jonge wat heb ik daar een zooitje wodka gedronken zeg met Lippe samen, het uitstapje vrijdagavond bij de rosse buurt was ook fantastisch..haha..toen er een paar broeken naar beneden gingen werd de politie gebeld...haha
Trouwens was een lekker wijf waar we bij sliepen hahaha...
Het feestje bij Fokko kan ik niet vergeten natuurlijk, jesus, helemaal naar de klote waren we, bijna iedereen....
een superfeest dus..
Spijbelen met Jeroen Gaarenstroom was ook legendarisch altijd...
Gekke Joost, de rechtsbuiten van de B1 toendertijd, kon wel aardig voetballen, alleen zijn probleem was dat ie zo gek als een deur was, haha..
Het legendarische verhaal van onze vervangende buschaffeur....Henk was een periode afwezig wegens ziekte ofzo, dus zijn buurman nam het over, hij moest ons dus met het Heerenveen busje van Heerenveen naar Gorredijk brengen, dat liep helemaal uit de klauwen, zelf zo erg dat hij werd klemgereden, er een boom van kerel uitstapte en hem voor z'n muil sloeg..we waren allemaal getuige...
ik kan me het eerste jaar ook nog herinneren, dat we met school een uitstapje naar de Huishoudbeurs in Utrecht hadden, haha, ik heb er niets van gezien, van die hele beurs niet. Wel kan ik me de sterke drank herinneren die we hadden mee gesmokkeld, haha..

Ik werd samen met Vincent een keer door Wilco (Hellinga) naar de training gebracht, in zijn Renault Laguna, dat hebben we geweten. Ik zat voorin, vanaf de van maasdijkstraat gezien en dan richting het oude stadion: daar had je toen een flauwe bocht naar links, daar reed Wilco wel zo verschikkelijk hard doorheen, ik denk dat het zo rond de 120km was....ik zei nog tegen hem, "ben je wel is op zandvoort geweest?", hij zei toen, jazeker... hahahaha, ik scheet in m'n broek man, zo hard.....

Topgozer trouwens, Wilco Hellinga, hij was mijn trainer in het eerste jaar bij sc Heerenveen samen met Sjaak, na dat jaar schoof ik door naar de A junioren, en weet ik niet meer precies wat hij toen ging doen. Een hele fanatieke (zoals Foppe ook altijd was in de kleedkamer) trainer met veel passie en pit, hij zweepte me altijd perfect op, gaf me veel vertrouwen altijd..

Behalve al deze avonturen, er zijn er trouwens nog VEEEEEEEL meer, kan er een boek over schrijven, echt....maar goed..

Je kan je het misschien niet voorstellen, maar het voetbal was altijd nummer 1.
Ondanks dat ik achteraf onterecht ben weggestuurd, heb ik een ongelooflijke leuke tijd gehad bij Heerenveen.

Kom maar op met die verhalen en/of foto's....
Laatst gewijzigd door stefanvdb1978 op 09-02-2013 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik weet niet of ik hier nu zo trots op zou zijn, ik gun ieder zn plezier maar een aankomend voetballer wel plezier op een andere manier
Hier heb ik geen woorden voor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Maar Stefan, onterecht weggestuurd, vertel? Bij welke club heb je naderhand het ongelijk bewezen? 8)
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Egbert van der Wal woont in Echternerbrug/Delfstrahuizen en speelt intussen weer bij vv Delfstrahuizen (pendelend tussen 3e/4e Klasse). Ik heb bij Delfstrahuizen altijd met hem samengespeeld en hij is op Facebook ook te vinden.
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Friesiaan schreef:Dat boek van Andy van der Meyde was al genoeg hoor...

haha, tja, ik kan denk ik wel meer als 1 boek schrijven over mijn tijd bij sc heerenveen..
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

TORCIDA schreef:ik weet niet of ik hier nu zo trots op zou zijn, ik gun ieder zn plezier maar een aankomend voetballer wel plezier op een andere manier
ach ja, we zijn nu 20 jaar verder, ik ben ouder en volwassener....

je moet je voorstellen dat ik vol in de puberteit zat (14 tot 18), uit lelystad kwam en totaal geen ouderlijke sturing had als ik van zondagavond tot vrijdagmiddag in heerenveen woonde...

er werd wel vanalles beloofd aan mijn ouders, dat er op mij gelet zou worden enzo, meerdere gesprekken over geweest, maar helaas kwam weinig van terecht in de praktijk...

voetballend ging het prima, zelfs 2 dagen nadat ik thuis tegen sparta het winnende doelpunt maakte (vrije trap in de kruising) werd ik weggestuurd....
voetballend ging het super, alleen ik heb totaal geen sturing gehad, je kan ook zeggen dat ik de mentaliteit niet had, maarja, er waren wel meer jongens (zelfs trainers) die er nog meer een potje van maakten als ik......

ik zal de beerput nog niet open trekken.....hehe

ook beetje pech met de trainer gehad in het laatste jaar A1, dat was luuk balkesteijn...ik werd vaak linksback of linkshalf geposteerd puur omdat hij niets beters had op die positie, terwijl in de as van het veld toch mijn plek was...
Als dat henk herder was geweest was het anders gelopen, weet ik zeker....trouwens met henk vorig jaar nog mail contact gehad, was wel leuk..
Satyr schreef:Egbert van der Wal woont in Echternerbrug/Delfstrahuizen en speelt intussen weer bij vv Delfstrahuizen (pendelend tussen 3e/4e Klasse). Ik heb bij Delfstrahuizen altijd met hem samengespeeld en hij is op Facebook ook te vinden.
ja klopt, heb ook al wel contact met egbert gehad, maar meer als een paar berichten heen en weer sturen komt het meestal niet...

je kent dat wel..

maar ik sta nog altijd open voor een reunie hoor, ik stap zo in de auto !!
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

Knipecity schreef:Maar Stefan, onterecht weggestuurd, vertel? Bij welke club heb je naderhand het ongelijk bewezen? 8)
ik kon me wel aanmelden bij bv groningen/sparta etc, maar dat wilde ik zelf niet....

ik ben direct naar mijn oude amateurclub gegaan, daar raakte ik na 3 weken al geblesseerd aan mijn enkel, ik ging alleen op de keeper af en hij sabelde me neer zoals ze dat in de middeleeuwen deden...daarna maandje in de lappenmand gezeten.

jaar daarop bij de selektie van SV lelystad 1 gezeten, en ook gespeeld uiteraard.
Echter na een paar maanden kreeg ik het aan mijn rug, hamstring en enkels...
alles kwam tegelijk, dat was wel raar want bij heerenveen had ik nooit wat, alleen een ontstoken grote teen-pees maar daar werd een paardenmiddel ingespoten en weg was het...

na anderhalf jaar gesukkeld te hebben met blessures, heb ik toen besloten om te stoppen....

ik ben het nog niet verleerd maar mijn lichaam kan niet meer, ik scheur alles af als ik weer vol aan de bak ga...
ik train wel de d pupillen bij sv Huizen momenteel..
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het verhaal wat meer over drank, feesten, hoeren, knokkerij enz. gaat is waarschijnlijk de reden dat je waarschijnlijk toch wel terecht bent weggestuurd. Je leefde niet als een topsporter.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
stefanvdb1978
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-04-2010 14:26

Bericht door stefanvdb1978 »

nee ik was ook geen superster ik was een jongen die uit de stad kwam...
en als je dan jezelf moet bedruipen kan dat wel is de verkeerde kant op gaan....

zo erg was het nou ook weer niet, drank hoeren etc.etc.

ik hield wel van stappen jah, maar hallo, wie niet, iedereen deed dat in die tijd.....
ken genoeg verhalen van trainers die in de stad gesignaleerd waren, en niet 1 x.....en dan druk ik het nog voorzichtig uit...

iets meer sturing en het was heel anders gelopen..

ik kijk nog steeds af en toe tv friesland wel eens, en dan laten ze wel is zien hoe het nu geregeld is bij sc heerenveen, dan bedoel ik met de jeugdspelers die naar school gaan, in mijn tijd was het 'inwonen' bij mensen compleet nieuw, nu is er veel meer controle op de jongens... toen niet helaas....
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

stefanvdb1978 schreef:nee ik was ook geen superster ik was een jongen die uit de stad kwam...
Ik had het over topsporter, niet superster. Jij was waarschijnlijk alleen tijdens de wedstrijden met voetbal bezig en voor de rest vond je alles er omheen ook om vooral niet over te slaan. Ook tegenwoordig zie je dat nog wel. En ook nu zullen dat soort gasten het nooit echt ver schoppen in de voetballerij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie