Nieuw Noord Vak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Nieuw Noord Vak

Bericht door michel »

Geachte Heren en dames deelnemers aan het forum 8)

Sinds dit seizoen (en dat zal niemand ontgaan zijn die in het stadion komt en nog belangrijker
ook niemand die dit forum bezoekt) is er in het Abe Lenstrastadion een sfeervak (vak 10)
aanwezig vanuit een initiatief van de supportersvereniging Nieuw Noord.

Dit vak heeft geleid tot een andere sfeer in het stadion en brengt allerlei nieuwigheden met
zich mee. Nu heeft iedereen daar een andere mening over, dat is prima maar we hebben
gemerkt dat bijna iedere discussie op dit forum de potentie heeft om in algeheel
moddergooien te veranderen. Ook dat mag maar het is wel zonde voor lopende onderwerpen.

Na de correspondentie van Riemer gebeurde dit ook weer en helaas zijn toen even de
onderwerpen afgekapt door de beheerders omdat het opnieuw moddergooien werd. Toen
is het idee voor een apart topic over vak 10/ NN opgekomen, wel hebben we besloten om
de boel eventjes af te laten koelen.

Ik zou zeggen brand los, positieve en kritische noten zijn welkom, heb het over
bierkartonnetjes, een sfeeractie, brieven, een spandoek (Baník/ Lieuwe), spreekkoren,
staan/zitten, het vak volgend jaar of welk punt je ook maar wilt aansnijden. Maar doe
het hier in dit topic zodat er in andere topics weer ruimte komt voor discussie over iets
anders dan NN/ vak 10.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Geluidsfragmenten online
Sinds gisteravond zijn via deze site diverse geluidsfragmenten van het Nieuw Noord vak tijdens de wedstrijd tegen Steaua Boekarest te beluisteren. Kijk onder 'Nieuw Noord' in het menu en kies dan voor 'Sfeer'.

Daar vind je overigens ook de filmpjes van de sfeeractie tegen Ajax (Abe) en Steaua Boekarest (Grutte Pier).
Bron: Nieuw Noord

Mooie openingspost van dit topic lijkt me! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Niels op 15-03-2006 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Voor de mensen die het misschien niet helemaal begrijpen, Nielshh bedoeld deze side. :D
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
g3r4rd
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 15-03-2005 21:08
Locatie: akkrum

Bericht door g3r4rd »

Geluidsfragmenten online
Sinds gisteravond zijn via deze site diverse geluidsfragmenten van het Nieuw Noord vak tijdens de wedstrijd tegen Steaua Boekarest te beluisteren. Kijk onder 'Nieuw Noord' in het menu en kies dan voor 'Sfeer'.

Daar vind je overigens ook de filmpjes van de sfeeractie tegen Ajax (Huntelaar) en Steaua Boekarest (Grutte Pier).


Wat niet helemaal klopt is "Daar vind je overigens ook de filmpjes van de sfeeractie tegen Ajax (Huntelaar)" Maar dit het filmpje is van het abe doek.
net stinne, mar winne!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Reeds verbeterd!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Is er geen losse verkoop voor nieuwnoord ?
Want ik zie met competitie wedstrijden in nieuwnoord vaak lege plekken achtering
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat heeft niks te maken met plekken die over zijn, maar puur met het feit dat iedereen massaal naar voren kruipt. Dus lijkt er achterin nog ruimte te zijn, maar de maximale capaciteit wordt elke wedstrijd benut.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Maar mogen er dan ook geen extra sta plaatsen worden verkocht ?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nee, er mogen maximaal 800 plaatsen verkocht worden in het vak. Daar zijn internationale richtlijnen voor.

Als je het waarom daarvan wilt weten moet je 'Hillsborough ramp' maar eens googlen...
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Heeft ook te maken met de Uefa qua stoeltjes toch?

Er passen 800 stoeltjes in, en er zouden 1000 mensen in het staanvak kunnen staan.

Bij de Uefa Cup wedstrijden kun je je eigen kaartje terug kopen, wanneer het vak 1000 plaatsen zou hebben, kan niet iedereen zijn kaartje terug kopen.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Wat ik zeer vervelend vind is dat het sfeervak straks misschien naar de 'tweede' ring wordt verplaatst. De fanatieke aanhang hoort recht achter de goal!! Ik weet dat er dan problemen zijn met de zichtlijnen maar het is toch niet zo dat er in het nieuwe stadion maar 1000 mensen willen staan en de ander 25.000 willen zitten? Misschien willen mensen die naast het staanvak zitten best wel staan maar zitten ze niet bij nieuw noord. Hoe wordt de mening van zulke mensen gepeild als ze niet bij nieuw noord zitten? Vorig seizoen was vak 27 ook een staanvak tijdens de beker en de uefa cup en toen stond ook het grootste gedeelte van de zuidtribune, waarom zou dat niet kunnen op noord volgens seizoen? Na een jaartje proef zijn er misschien wel meer mensen die het niet erg zouden vinden om een wedstrijd staande te beleven. Misschien ben ik een luchtfietser en is het helemaal niet mogelijk maar een staande noordtribune zou toch geweldig zijn??
Eala Frisia!
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Zou inderdaad geweldig zijn en het probleem is dan meteen opgelost. Maar ik denk niet dat er 5500 (schatting) mensen willen staan. Er zal iets met een V-vorm en tussen ruimtes ontwikkeld moeten worden om het mogelijk te maken om een stavak beneden recht achter de goal te krijgen. Ik neem aan dat er gesprekken gaande zijn tussen NN en bestuur SCH over de plaats waar het volgend jaar komt.
de bull
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-02-2006 21:50

Bericht door de bull »

Hallo
Ik had eerst altijd een seizoenkaart in vak 24,maar dit vak is nu uitvak geworden. Dus wij (ik en nog twee vrienden) moest verhuizen, waarop wij zeiden:`we kunnen het wel proberen in het sfeervak`, want wij zijn de oudsten ook nog niet en we houden er wel van om te staan, en zijn vrij fanatiek (gaan best vaak naar uitwedstrijden, we hebben nu 10 jaar een seizoenkaart en lezen het forum ook al een hele tijd.

Ik moet zeggen, het bevalt ons perfect,echt superleuk en als ik zie hoeveel tijd als er wordt ingestoken kan ik alleen maar zeggen RESPECT. Ik weet zeker dat wij er volgend jaar weer staan, ga zo door met ons allen.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Tuurlijk staan we volgend jaar weer/ nog steeds! De vraag is alleen waar. De leden van NN mogen het antwoord invullen en zijn daarover nu aan het nadenken.
Ik moet zeggen, het bevalt ons perfect,echt superleuk en als ik zie hoeveel tijd als er wordt ingestoken kan ik alleen maar zeggen RESPECT.
Leuk om te lezen!
Gebruikersavatar
g3r4rd
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 15-03-2005 21:08
Locatie: akkrum

Bericht door g3r4rd »

nieuwnoord.org schreef: Verhuizing sfeervak: stand van zaken (1)
Nieuw Noord heeft maandag opnieuw met Heerenveen overlegd over de plaats van het sfeervak volgend seizoen. De opties zijn inmiddels bekend.

Optie 1: de huidige plaats. Daarbij wordt het vak tot boven aan toe doorgetrokken. Het vak zal dan echter wel 10 stoelen smaller worden. Dit omdat het vak anders van boven tot onder ruim 2000 staanplaatsen biedt. Het vak komt verder van de goal af, er is weinig ruimte voor nieuwe leden en kunnen er minder supporters vooraan staan. Ook tifo-acties zullen naar verwachting minder goed aanslaan en het betrekken van de rest van het stadion in de vocale sfeer wordt lastiger door de slechte akoestiek.

Optie 2: bovenin, recht achter de goal. Hier kan een staanvak komen voor 1000 supporters waarbij uitbreiding mogelijk is ( tot 2000). Aan weerszijden van het vak worden losse kaarten verkocht. Onderaan zal het vak op beide hoeken enigzins toelopen, maar zeker niet in een scherpe punt. Alle mogelijke ondersteuning voor sfeeracties kan worden gerealiseerd en wellicht het logo in het vak. De opslag zal onderaan blijven, maar we krijgen hiervoor een eigen ruimte in het stadion. Ook krijgen we inspraak in de aankleding van de horeca op de omloop.
nieuwnoord.org schreef:
Verhuizing sfeervak: stand van zaken (2)
Vervolg van het bericht hierboven (1).

Nieuw Noord beseft dat het nu aan de leden is een keuze te maken. Het bestuur wil echter wel een unanieme aanbeveling doen voor optie 2, omdat:

1. De centrale positie op Noord.
2. De mogelijkheid om door te groeien.
3. De beste akoestiek, waardoor we meer supporters mee krijgen, bijvoorbeeld op Oost.
4. Er is geen verschil tussen afstand van de goal tussen optie 1 en 2.
5. Tifo-acties zullen ook hier slagen en we kunnen de rest van het stadion er ook in betrekken. Dit sluit perfect aan op de doelstelling van Nieuw Noord: verbetering van sfeer in het gehele stadion d.m.v. een eigen sfeervak
6. Een gelijkwaardig vak voor alle leden.
7. Leden die nu bewust niet in het vak staan (fysieke keuze), kunnen dan makkelijk plaatsnemen bij het vak.

Het bestuur hoopt dat de leden zich kunnen vinden in dit standpunt en deze ter overweging wil nemen.


Ik ga zoiezo voor optie 2, omdat we dan ons vocaale deel toch goed houden, de tifo acties goed houden. en losse kaart verkoop is ook wel oke, voor mensen die het toch eens willen proberen! en het logo in het vak is ook altijd mooi.
net stinne, mar winne!
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Achter de goal, daar is waar we thuis horen..
Stem daarom daar helemaal voor!

Maar ben vooral benieuwd of we ook weer voorzien worden van Wanden?!? :roll:
Of eigenlijk KOOI!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nee, gewoon een soort hekje met een hoogte van 1.10m als ik het goed zeg.
Gebruikersavatar
sch4life
Bankzitter
Berichten: 159
Lid geworden op: 08-01-2005 16:51
Locatie: ijlst

Bericht door sch4life »

ik zou het super vinden als we met zn 2000'en kunnen staan .. dus ik ga voor optie 2 .. puur vanwege de doorgroeimogelijkheden en er is vooralsnog geen hinder voor andere supporters ..
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

wil niet negatief doen maar doorgroeimiddelen?
de eerste paar jaar uitsupporters in onze vakken denk ik zo.
hebben allemaal clubcards en het goedkoopst, er is ook nog de hveen fan die per ongeluk tussen al dat " tuig" moet gaan staan.
want er is dan bij ons het meeste plek vrij en als hveen de kaartverkoop regeld komt het vast allemaal wel goed zie ajax en steau thuis :wink:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

We hebben garanties dat dat beter geregeld wordt.
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Is het ook een idee om de laatste wedstrijd: zo 16/4 sc Heerenveen - AZ een sfeer actie tedoen om het 1e sucesvolle jaar Nieuw Noord leuk af tesluiten ? :)
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

sf-NN schreef:Is het ook een idee om de laatste wedstrijd: ....... :)
ik reken er op dat we nog aan de play-off meedoen en dan een fantastische afsluiter krijgen van nieuwnoord (in de geest van Roda en Groningen, die waren schitterend)
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

ooja helemaal vergeten :P maar de play offs kun je die bezoeken op je seizoenkaart of moet je daar ook weer losse kaarten voor kopen?
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

volgensmij losse kaartverkoop.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

ooja helemaal vergeten maar de play offs kun je die bezoeken op je seizoenkaart of moet je daar ook weer losse kaarten voor kopen?
Losse kaarten. De enige reden waarom die F-play-offs in het leven zijn geroepen...geld.

Maar daar gaat dit topic niet over......
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

sf-NN schreef:Is het ook een idee om de laatste wedstrijd: zo 16/4 sc Heerenveen - AZ een sfeer actie tedoen om het 1e sucesvolle jaar Nieuw Noord leuk af tesluiten ? :)
Alle sfeeracties kosten veel geld, ik weet niet of er nog wat gaat gebeuren rondom deze wedstrijd(en), maar dat gebeurd vast wel. Laat dat maar aan de mensen over die erover gaan. Reken maar dat ze wat in hun gedachten hebben.
427 schreef:ik reken er op dat we nog aan de play-off meedoen en dan een fantastische afsluiter krijgen van nieuwnoord (in de geest van Roda en Groningen, die waren schitterend)
Roda en Groningen waren inderdaad fantastisch, maar zoals ik al eerder aanhaalde kost dit ook bergen met geld.

Hoe zit het eigenlijk qua tifo bij 427?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hoe zit het eigenlijk qua tifo bij 427?
Vooralsnog 'alleen' bandieries, vlaggen en dergelijke. De groep in 427 is nog vrij klein, vooral bovenin zitten/staan de sfeermakers en dat is een man of 20 gok ik. De rest doet af en toe wat mee.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Superfries88' schreef:De groep in 427 is nog vrij klein, vooral bovenin zitten/staan de sfeermakers en dat is een man of 20 gok ik. De rest doet af en toe wat mee.
Ja, en dat vindt ik erg jammer. Als je dan probeert om de rest mee te krijgen, lukt het voor 5 minuten en dan niet meer. Dit is het verbeteren waard, maar hoe..?
Als de groep groter wordt, wordt het prima...
Plaats reactie