Brief directie aan NN

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Patrick schreef:Blablabla... en hop weer een topic over hetzelfde onderwerp en weer wat redenen om NN zwart te maken. Protesteren tegen de grote Riemer dat kan toch niet?? Schande!!
Van dit soort reacties begin ik echt kots misselijk te worden. Als er ook maar iets negatiefs word gezegd over NN dan loop je direct al weer achter Riemer en de zogenaamde kudde aan.

Het is zeker niet allemaal gegrond wat er in de brief staat, maar er zit ook zeer zeker wel een kern van waarheid in, en dat kan niemand ontkennen. De directie heeft deze brief fout en te hard opgestelt en had de leiding van NN zeker wel even in kunnen lichten over het één en ander. Ik denk dat die zelf ook meer kunnen doen aan de problemen die er wel degelijk zijn dan het bestuur zelf.

Dingen als 'Hamas, Hamas, Ajax aan het gas'(of iets van die strekking) en het roepen van 'hoerenjong' kan en mag niet getollereerd worden. Er zijn een aantal liedjes (kan ze zo niet voor de geest halen), waar toevallig een pauze in zit, in deze pauzes word door een groepjes telkens 'hoerenjong' geroepen. Zoiets wekt gewoon irritatie op bij andere delen van het publiek. Het is jammer dat er dit soort hersenlozen bij zitten die het nodig vinden dit telkens te zeggen. Ik snap trouwens ook niet wat het nut is om dit te roepen, het past immers helemaal niet in het liedje. Iemand die het wel snapt mag het mij overigens wel even uitleggen, ben er wel benieuwd naar.

Dan nog even dat bier verhaal. Heb het in het topic van NAC ook al gezegd (wist toen nog niet dat dit topic er was), die uitspraak word geheel uit het verband gerukt. Riemer en co. bedoelen er mee te zeggen dat ze niet willen dat mensen ladderzat het stadion binnen komen sjouwen. Ik heb dit seizoen al vaak genoeg van dit soort garnalen gezien, die kunnen wat mij betreft direct het stadion uitgedonderd worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

michel schreef:Ajax supporters aan het gas is wél gezongen, tijdens de wedstrijd op 30 dec en de laatste. Weliswaar
door 4 of 5 pers. en een veelvoud van dat aantal liet hun afkeur blijken. Dat hamas was
trouwens buitewn het vak niet te horen (schat ik in).
En dat slaat dus nergens op om dat als voorbeeld aan te halen dor Riemer cs. Ze missen
gewoon krachttermen om zo een brede steun te kunnen krijgen en gebruiken dus dit voorbeeld.
Tijdens beide wedstrijden tegen Ajax is het helaas gezongen. Het waren naar mijn mening maar weinig mensen (je kunt ze op 1 hand tellen) die het zongen. Het kwam ergens bij de plexiwand tegen vak 12 vandaan. Geen wonder dat Dhr. Slagter dit punt aanvoerde in zijn brief aan Sc Heerenveen. Helaas had hij in mijn ogen op veel punten gelijk. 99% van NN (waaronder ik me zelf ook reken) is van goede zin en gaat naar het stadion om de club vocaal te ondersteunen. Erg jammer dat 1% van NN het lukt om zoveel onnodige heisa te veroorzaken. Het bestuur, de afd. ticketing van Sc Heerenveen en die ene procent van NN is verantwoordelijk voor de gebeurtenissen van afgelopen weken.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Nielshh schreef:Even ter verduidelijking: de actie is woensdag al opgestart. Toen was er van die hele brief nog geen sprake. Die deed de emmer alleen wat verder over lopen...
Waarom is deze actie toen al opgezet? Heb ik iets gemist?
Force schreef:Als er dan een keer door een paar supporters een spreekkoor word gezongen, wat echt niet kan word het vaak gelijk overstemt door een pro-Heerenveen liedje. Gewoon sociale controle, wat er genoeg is in het NN vak!
Wil hier de trommelaar(s) toch nog even een compliment geven. Ik kan dit onderschrijven en vind het ook erg goed dat deze mensen direct overstemt worden door de trommel. Heb het al eens eerder gezegd, maar hulde daarvoor.
Patrick schreef:Nogmaals..? Heb jij iemand stomdronken gezien??
Jawel. Ik wil ook wel namen noemen, maar dat lijkt me maar beter van niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Okselfris
Nieuw talent
Berichten: 63
Lid geworden op: 11-06-2003 12:33
Locatie: Cuijk

Bericht door Okselfris »

waardoor andere mensen in het ALS ons straks met een scheve nek aan gaan kijken
Waarom denk je dat? daar is helemaal geen sprake van, iedereen is blij met een sfeervak.
Alleen houd er rekening mee dat niemand zit te wachten op te grove spreekkoren, ik denk dat iedereen als de dood is dat de goede naam van de club daaronder te lijden heeft. Denk ook dat in dat licht de Brief van de directie wat zwaar is aangezet.
Ajax supporters vlak bij de NN supporters is gewoon oliedom van de club.
Anti Ajax etc hoort gewoon bij het voetbal en niet alleen NN zong dat, ook in de vakken ernaast was men druk aan het zingen. ik heb ook lekker meegedaan (vak 14). Iets als Anti Ajax zong men voorheen ook, dus de directie moet het niet overtrekken.
Ook dingen als looser etc wordt niet alleen door NN gezongen en is ook al zo oud.
Dat hoort gewoon bij het spelletje.
Dingen als "j**den", hoerenjong etc mogen natuurlijk nooit en te nimmer voorkomen.
Soms hoor je dingen waarvan je denkt... please jongens zing dat nou niet, dat doet de club geen goed. Meestal houd zoiets gelukkig niet lang aan en gaat over in iets anders.
Accepteer dat Heerenveen minder zal accepteren dan andere clubs. men heeft hun naam hoog te houden, als je weet dat iets niet getolereerd wordt doe het dan ook niet.
Anderszijds moet Heerenveen ook niet krampachtig en overtrokken reageren want dan heeft men hun oren in de tijd van Oud Noord toch echt dicht gehad.
Wat er met stewards etc gebeurt is weet ik niet, maar hou er rekening mee dat zij er vrijwillig staan en zij staan tegenover een hele ploeg.
Laatst gewijzigd door Okselfris op 27-02-2006 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek.... ik ben anders.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Okselfris schreef:
Dingen als Ajax supporters, hoerenjong etc mogen natuurlijk nooit en te nimmer voorkomen.
Ben ik met je eens, ronduit belachelijk dat die mensen bestaan :lol:
/offtopic

Het is gewoon simpel; de richtlijnen van de KNVB moeten bij elke club gelijk zijn, zodat je iedereen gelijk beoordeelt, en bestraft. Dan is het voor iedereen duidelijker en zullen de spreekkoren vast en zeker minder voorkomen.

Want bij Ajax wordt niet eens meer gesproken over; Bosvelt K*nkerlijer, terwijl bij Heerenveen al druk wordt gemaakt om Anti-Ajax.
De richtlijnen van de knvb moeten gewoon bij iedere club gelijk zijn.
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Frisian Viking schreef: Van dit soort reacties begin ik echt kots misselijk te worden. Als er ook maar iets negatiefs word gezegd over NN dan loop je direct al weer achter Riemer en de zogenaamde kudde aan.
En in de rest van dit bericht gaf ik duidelijke argumenten, maar dit heb je waarschijnlijk al niet meer gelezen???
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Patrick schreef:En in de rest van dit bericht gaf ik duidelijke argumenten, maar dit heb je waarschijnlijk al niet meer gelezen???
Heb het wel degelijk gelezen, alleen doet het er weinig toe. Het lijkt wel alsof het verboden is negatief te praten over NN, ook als dat gegrond is. Het is een beetje not-done.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Frisian Viking schreef: Heb het wel degelijk gelezen, alleen doet het er weinig toe. Het lijkt wel alsof het verboden is negatief te praten over NN, ook als dat gegrond is. Het is een beetje not-done.
Dat deed er wel degelijk toe..!! Er werd namelijk gevraagd naar de redenen van de actie en die heb ik toen gegeven toch?? Jij had je mening toen blijkbaar al klaar en vandaar dat het er voor jou niet toe doet.. Kritiek mag best gegeven worden op NieuwNoord, helemaal niets mis mee. Vraag me alleen wel af waarom er al kritiek wordt geleverd voor dat de andere kant van het verhaal bekend is, die gaf ik en met mij nog een paar mensen..
Dit doet er voor jou blijkbaar alleen allemaal niet toe.. Dat is dus ook precies wat ik met die eerste zinnen bedoelde!! Als Riemer iets zegt dan klopt dat en moet je er vooral niet tegen gaan protesteren..
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

In dit geval moet je Patrick toch gelijk geven Viking, hij is helemaal niet gelijk in de boom als er kritiek op NN geleverd word. Dat er een aantal dat wel zijn kan hij niks aan doen. En zoals hij ook al aangeeft, kritiek is prima, maar ongegronde kritiek en stemmingmakerij is iets waar ik kotsmisselijk van word. Voor vele mensen is Riemer heilig, en wat hij zegt wordt voor waarheid aangenomen. Men leest maar één kant van het verhaal en dat zal dan wel waar zijn, wat een schande toch dat Nieuw Noord zat in het vak zit, stijf van de pillen en ook nog eens Hamas gaat zingen.

Overigens zijn verreweg de meesten mensen in het stadion positief over vak 10 en de actie van gisteren, alleen dat soort mensen hoor je helaas niet op dit forum of abelenstra.com. Loze kreten en ongegronde kritiek is altijd makkelijker dan een ander complimenten geven.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Fanatic 4-ever schreef:In dit geval moet je Patrick toch gelijk geven Viking, hij is helemaal niet gelijk in de boom als er kritiek op NN geleverd word. Dat er een aantal dat wel zijn kan hij niks aan doen. En zoals hij ook al aangeeft, kritiek is prima, maar ongegronde kritiek en stemmingmakerij is iets waar ik kotsmisselijk van word. Voor vele mensen is Riemer heilig, en wat hij zegt wordt voor waarheid aangenomen. Men leest maar één kant van het verhaal en dat zal dan wel waar zijn, wat een schande toch dat Nieuw Noord zat in het vak zit, stijf van de pillen en ook nog eens Hamas gaat zingen.
Ja, dat stijf van de pillen gedoe maken 'jullie' er zelf van. Ik zie dat nergens in de brief staan. Er worden vanuit die brief een aantal citaten helemal uit het verband gerukt.
Overigens zijn verreweg de meesten mensen in het stadion positief over vak 10 en de actie van gisteren, alleen dat soort mensen hoor je helaas niet op dit forum of abelenstra.com. Loze kreten en ongegronde kritiek is altijd makkelijker dan een ander complimenten geven.
Helaas hoor je het ook niet als je wel wat positiefs te melden hebt over NN. Want ja, dat word dan normaal gevonden ofzo. Is natuurlijk ook wel een beetje zo, zo zit de maatschappij in elkaar. Maar daarom moet er niet altijd maar opmerkingen gemaakt worden in de trant van 'NN weer zwart maken' of weet ik veel wat. Want zoiets is helemaal ongegrond.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat stijf van de pillen is natuurlijk een overdrijving, bedoel er mee te zeggen dat mensen die op internet die brief lezen kunnen denken dat het halve vak aan de coke zit.
Maar daarom moet er niet altijd maar opmerkingen gemaakt worden in de trant van 'NN weer zwart maken' of weet ik veel wat.
In sommige gevallen is dit simpelweg wel zo, als ik reacties lees van mensen die enkel de brief van Riemer gelezen hebben en niet een reactie van NN hebben gehoord, kan ik me daar kwaad om maken.
Want ja, dat word dan normaal gevonden ofzo.
Ik waardeer het juist zeer dat mensen positief zijn, maar als je meer positieve dingen ziet, en dan toch het enkele negatieve wilt belichten, geef dan aan dat het negatieve er bij ondersneeuwt, of hou je dan stil.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Als ik hoor dat tijdens de wedstrijd heerenveen -willemII een groot gedeelte van het stadion mee zong braamhaar h**renjong.Was dat in het verleden ook niet zo toen er nog geen sfeervak was?Toen werd er ook van alles geroepen wat niet mocht.Laten we eens met zijn allen in de spiegel kijken.Iedereen roept wel eens wat wat niet door de beugel kan.Daar komt ie weer:Voetbal is emotie.De meeste spreekkoren worden in de kiem gesmoort.Soms duurt het wat lager en dan komt het ook uit alle delen van het stadion.Over het algemeen valt het wel mee met wat er gezongen word bij heerenveen.
Vergelijk het eens in de rest van nederland.Maar als het bestuur van heerenveen steeds meer eigen regeltjes gaat maken,buiten die van de knvb om kunnen we als supporters straks door de vele regels de wedstrijd niet mer zien.Antie ajax waar hebben we het over.H**renjong word eigenlijk al een paar wedstrijden niet mer massaal gezongen.En de enkeling die denkt te moeten zingen van hamas moet zich zelf maar eens achter de oren krabben.Het zegt mee over hun dan over NN.De excessen ebben van zelf wel weg.Hoor meer aandacht je er aan geeft hoe leuker het word om foute dingen te zingen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Tenenkrommende reactie zeg hier...
Van dit soort reacties begin ik echt kots misselijk te worden.
Ik ook, maar dan doelend op die van jou :grmbl:
Waarom is deze actie toen al opgezet? Heb ik iets gemist?
dat denk ik dan wel ja! Maar alsof dat wat uitmaakt, je hebt je oordeel toch al klaar liggen

Tijd om je oogkleppen af te zetten denk ik Frisian Viking. En kom dan niet voor de tigste keer met je heilige zinnetje: "Waar is de zelfkritiek van NN", of "Er mag geen commentaar gegeven worden op NN"

Kan mij niets schelen wat de rest van het stadion van de actie vond. De actie tegen diegene waartegen het gericht was heeft het vast wel begrepen, al zal hij dat nooit toegeven. Want als hij het moet toegeven, moet hij gaan communiceren en daar heeft die beste man geen kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

daar heeft die beste man geen kaas van gegeten
Het geen wat je zegt André klopt volgens mij niet helemaal. De zin moet als volgt zijn:
'daar heeft die beste man, incl. zijn medewerkers, geen kaas van gegeten'.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Je hebt gelijk. :!:
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Ik vind het jammer dat het grootste gedeelte vd buitenwacht (lees overige supporters) lijkt te denken dat vak 10 vol zit met "asocialen en randdebielen"(misschien wat overdreven aangegeven).

Als je aan iemand vertelt dat je in vak 10 staat wordt je aangekeken of je een grote crimineel bent. Persoonlijk sta ik in het vak om de doelstelling van NN te ondersteunen :!:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

fcdinamo schreef:Ik vind het jammer dat het grootste gedeelte vd buitenwacht (lees overige supporters) lijkt te denken dat vak 10 vol zit met "asocialen en randdebielen"(misschien wat overdreven aangegeven).

Als je aan iemand vertelt dat je in vak 10 staat wordt je aangekeken of je een grote crimineel bent. Persoonlijk sta ik in het vak om de doelstelling van NN te ondersteunen :!:
Dat valt allemaal wel een beetje mee hoor. Heb ik tenminste nog nooit ergens gehoord.
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Gearard schreef: Hamas, hamas heb ik slechts één keer gehoord; tegen Ajax op 2 februari. Dat werd echter meteen de kop ingedrukt en is dus ook nooit massaal meegezongen. Jammer dat Riemer dat laatste de overige supporters wel wil doen geloven, waardoor andere mensen in het ALS ons straks met een scheve nek aan gaan kijken.
Mijn vriend zat gistermiddag op een andere plek in vak 18 en heeft het (zover hem bekend was) aan omstanders actie NN uitgelegd. Vertelde dat hij bijna in hevige discussies verzeild raakte, mensen waren duidelijk bevooroordeeld en "die lui in sfeervak" waren geen lieverdjes, waar rook is is vuur, enz. Als je dus in sfeervak zit wordt je direct vergeleken met negatieve van fanatieke supporters, die men bij andere clubs ziet.

Ik begrijp best dat Riemer orde wil handhaven. Kleine uitwassen wil men direct rigoreus aanpakken, benauwd als men is om "goede naam" kwijt te raken. Hiervoor wordt blijkbaar elke beweging/woord/gedrag direct aangehaald en opgeblazen om hun gelijk te halen: maar manier waarop ben ik het niet eens. Men verschuilt zich nu achter NN, mensen via brief benaderen, met SV's strooien :roll: Eigen falen wordt zo verbloemd en NN wordt als geheel in kwaad daglicht gezet.

Vind het goede zaak dat je evt. excessen de kop indrukt en vind juist sociale controle in NN vak heel goed. Volgens mij tot nu toe zelfs afdoende. Blijf wel van mening dat men dit moet blijven doen. Ludieke spreekkoren ben ik voor, kwetsende/beledigende teksten vind ik niet kunnen!! ( :grmbl: dit voor die paar die dit dus menen te moeten doen!)

Complimenten voor de actie, werd heel massaal in vak uitgevoerd.
Hoop dat dit een vervolg krijgt dmv gesprek met woordvoerders van betrokken partijen, zodat er duidelijkheid komt en naar ik hoop zelfs SV's kunnen worden ingetrokken.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Goed. Iedereen heeft een andere mening over de brief en over wat we wel en niet acceptabel vinden. Laat ik dan eens het volgende aan de orde stellen.

Heerenveen is tegen liederen zoals anti-ajax en het weglaten van een letter in een tekst van de bezoekende club (wie niet sprint is (g)een .... enzovoorts). Om aan een ieder duidelijk te maken dat de club dit niet wil, wordt een brief geschreven waarin men stelt dat dergelijk gedrag tot een stadionverbod leidt, het vak staat zelfs op de schop. Het stadionverbod dat men uitreikt zou een landelijke werking hebben (dit bepaalt niet Heerenveen, maar de KNVB. In het verleden zijn al S.V.'s uitgedeeld welke helemaal niet door de KNVB zijn overgenomen). Dat betekent dat dit aan bepaalde eisen moet voldoen, het moet bijvoorbeeld beledigend zijn. Een landelijk S.V. is overigens betrekkelijk: ook in het Heerenveen stadion zitten fans van de bezoekers met een S.V. en ook dit is wel eens gecommuniceerd....

Er van uitgaande dat "anti-ajax" tot een landelijk stadionverbod geldt, wat zou het regelmatig zingen van "Bosvelt, KKlijer" dan wel niet opleveren? Een directe belediging, met een vreselijke ziekte, gericht tegen 1 persoon. We hebben het nog triestere "Abe is dood" ook regelmatig gehoord. Dit zijn vaak dezelfde clubs, dus een sanctie zou mogelijk moeten zijn zou je zeggen, als je deze teksten vergelijkt met die teksten waarvoor Heerenveen de eigen fans met maatregelen confronteert. Ik heb echter nog niet vernomen dat Heerenveen iets wil doen tegen deze misselijkmakende teksten. Het is het eigen stadion, dus als men dergelijk gedrag niet wil hebben (en daar mag je toch op rekenen als "anti-ajax" al niet kan), waarom heeft men dan niet de ballen in de broek om eens een dergelijke dreigbrief richting de bezoekende partij te sturen? Nee, alleen de eigen aanhang wordt heldhaftig onderworpen aan dergelijke straffen of dreigementen. Men weet waarschijnlijk donders goed dat dit soort plannen c.q. straffen geen schijn van kans hebben, en dát zal wel een reden hebben...
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

H-J Hulde!! ik sluit me volledig bij je aan.

Ik zit in vak 9 en dus direct naast al dat 'tuig'. Toch ga ik elke wedstrijd met plezier naar het stadion. Dat compliment kan NN van mij krijgen. De sfeer is ENORM toegenomen en het voetbal wordt weer een beleving in sc Heerenveen. Soms doet het zelfs weer een beetje denken aan oude glorie in het oude stadion.

In mijn ogen in NN daar volledig verantwoordelijk voor en dat Feanfans voor nog meer sfeer zorgen zie ik alleen maar als positief. De reaktie van scH is dan ook volledig overtrokken en als ze besluiten om het sfeervak af te schaffen, kon ik best eens mijn seizoenkaart opzeggen (als statement).

Er zijn landelijk regels afgesproken over wat wel en niet mag. Daar wordt, zoals al vaak genoemd in dit topic, weinig aan gedaan tijdens wedstrijden. Wat wil Heerenveen dan bereiken met het verbieden van uitspraken als anti ajax e.d.? Bezopen! Dat gezeik met Hamas en hoerenjong staat volgens mij op de landelijke lijst, dus als een of andere gek dat begint te roepen, horen mensen om hem/haar heen die persoon zelf het stadion uit te gooien. Dingen als:

Vriendje van Braamhaar
Anti Ajax (of wie dan ook)
Ron Jans neem je rotzooi mee

Zijn uitspraken die moeten kunnen. Bepaal ik niet, Riemer niet, daarvoor is die landelijke lijst gemaakt!

Het hele seizoen zit vol met randzaken. Er wordt alleen maar gesproken over spreekkoren, rivaliteit tussen supportersgroepen, transfers halverwege het seizoen, supportersgeweld, SV's etc. etc.

Daar is niet NN schuldig aan, maar de Club. Die zorgt zelf voor al deze ontwikkelingen. Ook ik vind dat men daar eens goed naar hun eigen funktioneren moet kijken en moet evalueren waar al dat gezeur dit seizoen toch vandaan komt.

Zo...en vanaf nu weer gewoon voetballen!! (en aanmoedigen)
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

abegoal schreef: Zijn uitspraken die moeten kunnen. Bepaal ik niet, Riemer niet, daarvoor is die landelijke lijst gemaakt!
Landelijke lijst met wat wel en niet mag :shock:

Het moet niet gekker worden...
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

André schreef:Kan mij niets schelen wat de rest van het stadion van de actie vond. De actie tegen diegene waartegen het gericht was heeft het vast wel begrepen, al zal hij dat nooit toegeven. Want als hij het moet toegeven, moet hij gaan communiceren en daar heeft die beste man geen kaas van gegeten.
Volgens mij heeft hij het donders goed begrepen want in de LC van gister zwakt hij zijn statement naar ons toch min of meer af. Hij zal toch wel een beetje geschrokken zijn van onze actie die door iedereen in het vak ondersteund werd (en ook door het meerendeel in de rest van het stadion). Bovendien zal hij niet echt blij zijn geweest met de publiciteit die het gegeven heeft.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Arjen schreef: Volgens mij heeft hij het donders goed begrepen want in de LC van gister zwakt hij zijn statement naar ons toch min of meer af. Hij zal toch wel een beetje geschrokken zijn van onze actie die door iedereen in het vak ondersteund werd (en ook door het meerendeel in de rest van het stadion). Bovendien zal hij niet echt blij zijn geweest met de publiciteit die het gegeven heeft.
Dus eigenlijk zou hij een aangepaste (lees afgezwakte) brief moeten versturen:
Directie schreef: Beste Supporter (Nieuw Noord),

Sedert dit seizoen zijn wij als club blij met het sfeervak dat, op initiatief van de supportersvereniging Nieuw Noord, in samenwerking met de club tot stand is gekomen.

De sfeeracties en de aanmoediging van ons team worden door iedereen in het stadion als zeer positief ervaren. Wij hebben als leiding van de club meerdere malen onze waardering hierover uitgesproken richting bestuur van Nieuw Noord.

Echter er zijn een paar wedstrijden geweest waarbij het gedrag van enkele supporters in het Nieuw Noord vak niet hoort zoals het een Heerenveen supporter betaamt. Dit betreft het volgende:

- Spreekkoren beledigend gericht op de tegenstander/scheidsrechter o.a. het langere tijd op de persoon zingen van 'hoerenjong' en 'Hamas Hamas Ajax supporters aan het gas'.
- Betreden van het stadion onder invloed van alcohol en drugs.

Wij kunnen dit gedrag als club niet tolereren. Ook wordt dit gedrag door andere supporters in het stadion niet gewaardeerd.

Door dit gedrag zijn er vanaf begin januari 2006 zes stadionverboden opgelegd die ook landelijke werking hebben. Deze stadionverboden variëren van 18 tot en met 36 maanden.

Wij zullen in de komende tijd toezien op dit gedrag en zien ons genoodzaakt in te grijpen indien de situatie daarom vraagt, waarbij als regel de overtreder een stadionverbod krijgt. Dit is noch in uw noch in ons belang.

Wij hopen dat de sfeer zo blijft als aan het eind van de wedstrijd tegen Steaua Boekarest en rekenen op ieders medewerking. Want het kan niet zo zijn dat wij het sfeervak moeten gaan missen!

Met vriendelijke groet,

sc Heerenveen
De Directie

p.s goede actie van Pearl uhhh Nieuw Noord.............. :D
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Gewoon weer back to the roots:
HIHA HONDELUL
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ten aanzien van stadionverboden vind ik dat je hoor en wederhoor moet toepassen tenzij je iemand 'op heterdaad' betrapt en aanspreekt. Als straf ook is gericht op het bereiken van een leer-/verbetereffect is het van belang dat de dader de straf begrijpt cq accepteert. Anders crëër je alleen maar frustraties.
Los daaarvan ving ik het een minachting van het publiek dat er vanuit de club nog niets is gemeld nav de wedstrijd tegen Ajax. Geen toelichting over het gebeurde, geen excuus, geen maatregelen tegen de betrokken Ajax suppoorters of de club Ajax. Ook tegen dat soort figueren kun je maatregelen nemen als dat ook voor je eiegen supporters kan. Een hele kwalijke zaak dat dat niet gebeurt.
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Als die mensen met een sv inderdaad dingen hebben geroepen/gezongen, waarom haal je die mensen er dan niet direct uit of hou je ze na de wedstrijd aan. Nu krijg je een welles nietes verhaal.

Verder sluit ik me aan bij HJ. Verders moet mijn naamgenoot maar eens leren tot tien tellen, na het incident in de trein tegen Vitesse had hij zijn oordeel ook direct klaar en kwam toen ook aardig op zijn woorden terug.
Jos in de basis
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Bij Groningen pakken ze dit soort zaken in ieder geval beter aan. Naar aanleiding van de spreekkoren tijdens de wedstrijd tegen RKC dit bericht:
GRONINGEN - FC Groningen gaat kwetsende spreekkoren van supporters aanpakken. De leiding van Groningen zal niet schromen de verantwoordelijken hoge boetes of stadionverboden opleggen.

Aanleiding voor de harde aanpak zijn de spreekkoren van afgelopen zaterdagavond aan het adres van RKC-voetballer Antony Lurling.

Ondanks een oproep van de stadionspeaker in de Euroborg hielden de beledigende teksten aan. Scheidsrechter Van Egmond onderbrak vervolgens de wedstrijd voor tien minuten. Twee weken eerder in de wedstrijd tegen PSV klonken er ook al beledigende teksten van de tribunes in de Euroborg. Toen moest scheidsrechter Temmink het ontgelden, maar die legde het bekerduel destijds niet stil.

De directie van FC Groningen heeft er nu schoon genoeg van. Aan de hand van videobeelden is een aantal verantwoordelijken opgespoord. Zij zullen binnenkort worden uitgenodigd voor een gesprek op het stadion.
http://www.fcgforum.com/viewtopic.php?t=1657&start=240

Dit is toch een veel betere manier? Eerst diegenen uit het publiek pikken aan de hand van video beelden, en ze dan uitnodigen voor een gesprek? En dan eventueel een sanctie opleggen.


Persoonlijk vind ik dat het bestuur van Heerenveen wel extreem paniekerig handelt als het om spreekkoren gaat. Er zullen altijd een aantal "rotte appels" tussen zitten, maar zolang de sociale controle groot is, is er toch niet zoveel aan de hand? Het bestuur van Heerenveen moet eerst eens bij zichzelf te rade gaan alvorens er met het beschuldigende vingertje naar NN gewezen word.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Pride of the north
Bankzitter
Berichten: 187
Lid geworden op: 19-04-2004 21:27

Bericht door Pride of the north »

Er is al veel gesproken over dit onderwerp maar ik wil er twee dingen aan toevoegen:

Ten eerste de actie is door het grootste gedeelte van het stadion goedgekeurd want (wat wij zelf niethebben gehoord op noord) is dat wij een ovationeel applaus hebben gekregen van hetstadion toen we weerbegonnen te zingen.

Ten tweede ik sta ook in vak 10 en ik ben geen tuig of crimineel of wat dan ook en de mensen die denken dat in ons vak veel tuig staat, nodig ik hierbij uit om voor de wedstrijd eens een kijkje te gaan nemen bij het vak.

gegroet
I love SCH -4-ever
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Pride of the north schreef: Ten tweede ik sta ook in vak 10 en ik ben geen tuig of crimineel of wat dan ook en de mensen die denken dat in ons vak veel tuig staat, nodig ik hierbij uit om voor de wedstrijd eens een kijkje te gaan nemen bij het vak.

gegroet
Dan zal een groot gedeelte van 'ús NN tuig' eerst een SV moeten krijgen, anders passen ze er niet bij in! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
UK
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-12-2004 16:31

Bericht door UK »

Op merking van de politie van Amsterdam. (ben zelf getuige geweest van de opmerking)

Wanneer we het over cocaine hebben en voetbal zouden we in de skyboxen moeten controleren, wat daar allemaal mee naar binnen wordt genomen is niet normaal!

We doen dit niet want dit zijn de mensen die het meeste geld bij de club binnen brengen.

UK
Gesloten