Rondom SCH - Ajax --> aanval vak 10 door Ajax 'supporters

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

goh..Ik probeer het gewoon nog een keer...Er gebeurde meer als alleen maar juichen..
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

En de Heerenveen supporters die bij ajax-heerenven in het thuis publiek zitten zijn friezen die echt niet een kaartje voor de f side kopen ze kopen dan voor het gezinsvak of ander vak waar publiek in zit die niet altijd naar de wedstrijd gaat. Dat is ook een stuk minder erg naar mijn mening. Ik zou het lef niet hebben om wat deze ajax supporters in NN deden te doen op de F side of andere beruchte vakken in de arena.
Alle ballen op Henkie!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eerst trammalant tegen Sparta en nu dit.Dit kan wel eens het einde van het NN-vak zijn..................
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Haha lolbroek!

Valt me nog mee trouwens dat deze zielige reactie pas na 5 pagina's voorbij komt :P
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Nee hoor, een soortgelijke opmerking van mij staat al op pagina 3.
Atom
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 12:40
Locatie: Grunn

Bericht door Atom »

ALS 26.000 schreef:Eerst trammalant tegen Sparta en nu dit.Dit kan wel eens het einde van het NN-vak zijn..................
Stemmingmakerij! Voegt niks toe aan dit topic.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Pfff, wat ben jij toch vermoeiend met dat constante gezeur van je over het NN-vak ALS... :huh:
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Is inderdaad stemmingmakerij Atom, nul komma nul onderbouwt (beetje jammer ALS 26duizend)
maar geef dat soort posts nou niet teveel eer door er veel op te reageren.
Mocht dit (of welke gebeurtenis in de toekomst dan ook) een einde kunnen betekenen dan
zal dit niet als eerste worden gecommuniceerd naar de eerste de beste forummer maar naar
mensen die daar echt wat mee te maken hebben.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik wil het wel onderbouwen, hoor...

Ik geloof ten eerste niet dat Nieuw Noord direct verantwoordelijk is of schuldig aan datgene wat gebeurd is. Maar: ik constateer hier ook een totaal gebrek aan zelfreflectie. Als ik het zo lees, heeft helemaal niemand iets gedaan en ligt het allemaal aan een ander. Het is de schuld van de beleidsmakers, van de stewards, van de Amsterdammers of van wie dan ook. Niemand hier en niemand in het Nieuw Noord-vak heeft in de gebeurtenissen in en rond het vak ook maar enig aandeel gehad, als ik de verhalen zo lees.

Ik ben inderdaad bang dat dat gebrek aan zelfkritiek en blijkbaar ook het gebrek aan sociale controle een probleem kan worden voor Nieuw Noord. Zij zijn niet verantwoordelijk, ik zei het al, maar het gebeurt wel in 'hun huis' (als ik vak 10 even zo mag noemen). Op het moment dat iemand een reactie plaatst over mogelijke gevolgen voor NN staan er meteen vier of vijf reacties achter over hoe belachelijk dat is. Als de sociale controle en het vermogen om anderen snel te corrigeren op Vak 10 zou worden toegepast, was er waarschijnlijk geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Forza schreef:Ik ben inderdaad bang dat (...) het gebrek aan sociale controle een probleem kan worden voor Nieuw Noord.
Ja, ik heb het nog wel geprobeerd. Toen ze allemaal anti-Ajax riepen, heb ik gezegd dat dat niet mocht. Toen ik mijn vinger ophief om te waarschuwen begonnen ze zelfs te lachen... :cry:

Volgens mij werden de NN-ers die "Sneijder, Sneijder, je moeder is ..." begonnen te zingen, binnen no time overstemd door de rest. Dat is een vorm van sociale controle en de enige mogelijkheid daartoe in een vak van 800 man. Een individu kan ergens op aangesproken worden, eenn grotere groep niet. De mogelijkheid tot sociale controle is echt miniem.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Pipo
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-02-2006 09:25

Bericht door Pipo »

Toen er iemand Hamas, hamas begon te zingen werd er direct op ingesprongen door NN. Opmerkingen als 'dat zingen we hier niet' 'dat heeft niets met voetbal te maken' kwamen al snel langs. Wat dat betreft is dat besef er dus wel.

Het enige wat ik van een NN supporter gezien heb is dat er iemand bijna over de stewards heen vloog, omdat de Ajax supporters aan het juichen gingen bij de 0-1. Gelukkig stond er een muur van stewards er tussen in. Er werden ook wat supporters door anderen weer terug getrokken enz enz

De onrust begon toen ze in het vak zaten met z'n allen. Een paar minuten later kwamen er allemaal steward om de Ajax supporters heen staan, na de 0-1 zijn ze uit het NN vak gehaald.

Van de heibel in de rust heb ik vooral gezien dat de steward weg gedrukt werden en ook best nog wel in de knoei kwamen.

Maar nogmaals... waar twee vechten... hebben twee schuld.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Forza, bedankt voor je ondrbouwing. Maar...
Als de sociale controle en het vermogen om anderen snel te corrigeren op Vak 10 zou worden toegepast, was er waarschijnlijk geen enkel probleem.
Die sociale controle is er wel degelijk. Misschien krijg je dat niet mee aangezien jij - volgens mij - niet zelf een plek hebt in het vak. Maar bij verscheidene dingen is er al wel degelijk sprake geweest van zelfregulatie en - controle.

In dit geval is er tijdens een overleg tussen NN en de directie aan het begin van de week al aangegeven dat er problemen zouden kunnen ontstaan met de Ajax-supporters die kennelijk kaarten hadden voor vak 10. Niet dat daar van uit wordt gegaan, dat snap jij en dat snap ik, maar de kans wordt wel verhoogd. En dat is onnodig.

Helaas heeft de club kennelijk niks - of te weinig - gedaan met deze waarschuwing en zijn die supporters toch in het vak terecht gekomen. Nu begrijp ook ik dat het niet deze groep is geweest met wie die aanvaring is ontstaan, maar die groep zal de acceptatie-grens wel hebben doen zakken.

En feit is en blijft dat de eerste 'geweldadigheden' vanuit Ajax-hoek kwamen. Dat de reactie daarop misschien niet al te handig was, is misschien waar, maar klappen worden vaak dito beantwoordt.
Topclub...
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-02-2006 19:48

Bericht door Topclub... »

Ik ga toch nog effe door op het onderwerp... Ik was bij ajax-Heerenveen, en gister ook bij Heerenveen-Ajax! Neej ik zat niet in vak 10 ook zat ik niet in het uitvak! Wat mij opviel, was dat bij de 0-1 heel weinig mensen uitgebreid stonden te juichen.... Bij de rest van de doelpunten was dit een ander verhaal.... Ik ben absoluut van mening dat wat er gister gebeurde niet kan... ook ik was blij toen we scoorde.. en ging automatisch omhoog... :oops: Dat wat de heerenveen supp in de arena ook deden( die ook niet alleen maar in het uitvak zaten)! Dat het slecht is om Ajax supp. naast de NN zetten dat mag duidelijk zijn! Dat het uitvak niet vol zat en er ajax supp tussen de heerenveen supp. zaten is ook slecht..Ik heb gister een hele toffe avond gehad, vind heerenveen een mooie club met veel sfeer! Ondanks het opstootje en de frieze hazes:P was het echt een superavond!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Automatisch omhoog gaan bij een doelpunt van je club, daar hoef je geen :oops: voor te plaatsen. Het gaat erom hoe je je daarna gedraagt.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Pipo
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-02-2006 09:25

Bericht door Pipo »

Of je moet een beetje ingetogen gaan juichen. Ik stond ook naast een Ajax fan in NN en tevens goede kennis ;) Hij heeft met niemand mot gehad... hij was alleen, in tegenstelling tot ons, blij met de uitslag... Verder heeft hij de hele wedstrijd in vak 10 gestaan en heeft niemand last van hem gehad.

Tsja dat Ajaxrood kan ik hem niet uit het bloed krijgen, iemand nog tips??? :wink:
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Van een Ajax-forum:
Ko, we zijn eigenlijk per toeval op dat vak terecht gekomen. Een van ons heeft 20 kaarten gehaald en omdat we met 20 man een beetje bijelkaar wilden zitten werd dat opgegeven en toen bepaalde het ticketbox systeem dat we in vak 10 moesten zitten (staan). Eenmaal thuisgekomen kwamen we er pas achter dat dit het nieuwe fanatieke vak van Heerenveen is. Beetje slordig van ons, geef ik toe.. we hadden misschien eerst even research moeten plegen, maar ook wel vreemd dat zulke vakken voor iedereen los in de verkoop gaan! Dan heeft SC Heerenveen haar zaakjes ook niet helemaal op orde. Blijkbaar heerst daar nog wat onderschatting, "problemen met supporters komen bij ons toch nooit voor want wij zijn friezen en zo zitten wij niet in elkaar." Yeah right, als je zo graag met de grote jongens mee wil doen en een stadion met 28.000 stoelen bouwt moet je ook voorbereid zijn op de mogelijke randzaken. Die voorbereiding was gewoon niet in orde. We hebben nog gebeld naar Heerenveen met de vraag of we overgezet konden worden naar het uitvak, dat zat toch maar half vol, maar nee dat was uitgesloten... nouja dan moest het maar zo.

Onze groep bestaat uit mensen waarvan de meesten om geografische redenen maar een paar keer per jaar naar Ajax gaan, maar wel bloed fanatiek zijn. In de goeie zin van het woord, wij zijn geen heilige boontjes maar zoeken ruzies niet op. Juichen voor een doelpunt lijkt me logisch, doen honderden Heerenveen supporters ook ieder jaar in de Ajax vakken en de spelers wat aanmoedigen moet ook kunnen. Daarop kwamen wel wat reacties maar het bleef bij wat provocaties van Heerenveen kant waar wij niet op reageerden. Na de 0-1 is ons door de stewards vriendelijk maar dringend verzocht een vak verderop plaats te nemen en dat hebben we zonder problemen gedaan. In dat vak stonden nog veel meer Ajacieden en in de rust sloeg zomaar ineens de vlam in de pan toen zo'n 30-40 mensen ineens naar beneden liepen en met Nieuw Noord op de vuist gingen. Onze groep had hier niets mee te maken, dit waren geen pet-sjaal supporters maar gasten die zich niet voordoen als Ajaxsupporters... je kent ze wel.
Tsja, als het waar is dat ze gebeld hebben mag SCH zich nog harder achter de oren krabben....
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

hoho er moet even heel duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de Ajaks supporters in vak 10 en de Ajaks supporters uit vak 9! De supporters uit vak 9 zijn gaan meppen in de gracht. De Ajaks supporters in vak 10 zorgden enkel en alleen voor een hoop irritatie en frustratie!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

En dan wil ik nog een derde catogorie toevoegen: de ajaks supporters die met kinderen gewoon netjes in vak 9 zaten, zonder te profoceren. Als al die ajaks sup. zo deden was er niks gebeurt, juichen bij een doelpunt heb ik niet zoon moeite mee maar gaan uitdagen daar kan ik niet tegen.
Een onderschrift: wat is dat?
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

wat wel jammer is dat er bij scheerenveen veel meer word getollereerdt!!!!(goed schreven?)
dat kinderen met een ajaxshirt in het scheerenveenvak lopen kan ik nog een beetje accepteren .
vorige jaar geloof ik hingen er ook al spandoeken voor ajax op de zuidtribune



jammer dat er niet harder word opgetreden door bijvoorbeeld de stewards die zien dat ajaxfans in scheerenveenvakken komen
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Zelfs in een Ajax-shirt lopen kan wat mij betreft gepikt worden, ook hier is het weer de manier waarop je je gedraagt. Ik baal daar dan wel wat van, maar ach, er zijn dan wel andere dingen waar ik me druk om kan maken.
boy waterman schreef:dat kinderen met een ajaxshirt in het scheerenveenvak lopen kan ik nog een beetje accepteren .
Dat je je überhaupt druk kunt maken om kinderen. Het zijn namelijk kinderen.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Als ik het zo lees, heeft helemaal niemand iets gedaan en ligt het allemaal aan een ander.
Het zou mooi zijn als hier iemand opstaat en zegt: ,,Ik vond het wel prima, ik vind die sensatie mooi en kon het knokken ook waarderen.'' Het meerendeel weet ook wel dat er een aantal het mooi vonden gisteren. Maar die groep is zó klein. Die groep die wel los wilde gaan is te klein om ervoor te zorgen om het ook daadwerkelijk te laten escaleren. Ik heb het idee trouwens dat Heerenveen dat ook wel weet. Ze zullen jacht maken om die rotte appels eruit te pakken, maar volgens mij slaagt dat redelijk door de fikse stadionverboden die er worden uitgedeeld.

Je moet het dus ook anders zien. Er zal wel zelfkritiek zijn, maar het was niet misgegaan gisteravond als er geen Ajacieden waren die Heerenveenfans gingen provoceren (klappen uitdelen, mensen uitschelden, voordringen, duwen etc.). Het gevoel van het gebrek aan goed bestuur of goede leiding in deze overheerst.
Ik ben inderdaad bang dat dat gebrek aan sociale controle een probleem kan worden voor Nieuw Noord.
Daar kun je dus niet over oordelen als je zelf niet in NNvak staat. Integendeel, die sociale controle was ook gisteren weer aanwezig. Ben je alweer aan het oordelen (of je suggereert iets) zonder kennis van feiten. Foei, foei! :wink:
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Daar kun je dus niet over oordelen als je zelf niet in NNvak staat. Integendeel, die sociale controle was ook gisteren weer aanwezig. Ben je alweer aan het oordelen (of je suggereert iets) zonder kennis van feiten. Foei, foei!
Dan is het jammer dat van die zelfkritiek tot de post van Nielhhh hier op het forum niets te merken was. En verder lijkt heel veel kennis van zaken niet nodig. Als er binnen een groep mensen zijn die het mooi vinden om los te gaan (je zegt het zelf, dus daar is niks suggestiefs aan) en ze gaan ook inderdaad (tot op zekere hoogte) los, dan is in mijn ogen de sociale controle niet groot genoeg of de groep die losgaat (wil gaan) is een dusdanig groot probleem dat het met sociale controle niet meer op te lossen is.

Ik denk dat laatste en ik hoop met jou dat de club zo snel mogelijk die 'rotte appels' er tussenuit haalt. En nee, het was niet misgegaan als er geen Ajax-supporters in de verkeerde vakken hadden gezeten. Het was ook minder misgegaan als sommige mensen zich niet hadden laten provoceren, maar even een blokje om waren gegaan toen het vervelend werd. Als, als, als...
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Als ik het zo lees, heeft helemaal niemand iets gedaan en ligt het allemaal aan een ander.


Het zou mooi zijn als hier iemand opstaat en zegt: ,,Ik vond het wel prima, ik vind die sensatie mooi en kon het knokken ook waarderen.'' Het meerendeel weet ook wel dat er een aantal het mooi vonden gisteren. Maar die groep is zó klein. Die groep die wel los wilde gaan is te klein om ervoor te zorgen om het ook daadwerkelijk te laten escaleren. Ik heb het idee trouwens dat Heerenveen dat ook wel weet. Ze zullen jacht maken om die rotte appels eruit te pakken, maar volgens mij slaagt dat redelijk door de fikse stadionverboden die er worden uitgedeeld.
Roelof kan je dit verhaal nou ook nog even in normaal nederlands vertalen ? Ik begrijp geen hout van wat jke nu probeert te zeggen. "Het merendeel weet ook wel dat een aantal het mooi vonden gisteren" Maar is het merendeel het dan ook eens met dat aantal, of juist oneens ? "Die groep die wel los wilde gaan is te klein om er voor te zorgen on het ook daadwerkeijk te laten escaleren ". Betreur je het nu dat de groep zo klein is of ben je daar blij mee ?? Nogmaals, je praat als het orakel van Delphi !
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Wat ik ook niet snap.. er staat een flinke rij voor ingang stadion begin wedstrijd, en er komen een paar ajacieden en die lopen de boel zomaar "even"voorbij... de stewards kunnen er toch wel wat van zeggen...
Laatst gewijzigd door Lennart op 04-02-2006 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
St James' Park!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

en die lopen de boek zomaar "even"voorbij.
Misschien konden ze niet lezen ???
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Ik kan me nog een interview met Riemer van vorig jaar herinneren. Huntelaar had ruzie gehad in een shoarmatent. Riemer vond dat Huntelaar niet alles hoefte te slikken en hij vond het jammer dat hij en Verbeek er niet waren, konder ze helpen.

"Wij" als supporters moeten volgens sommigen wel alles slikken en de andere kant opkijken. Vervolgens worden jij en je maten aangevallen en dan moet je gewoon weglopen? ECHT NIET!
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

In principe ben ik tegen geweld. Maar er zitten hier wel een hele hoop gandhi's op het forum.

Ben benieuwd wat er was gebeurd als die ajaxsupporters bij de trappen op waren gelopen van nieuw-noord vak en daar mensen waren gaan aanvallen. Gelukkig hadden ze daar het lef nog net niet voor. Volgens mij zou dan nog het overgrote deel gewoon toekijken hoe de mede nieuw-noorders in elkaar worden gebeukt, onder het mom van slaan lost toch niks op.

Nou als het er op aan komt dan help ik mijn medesupporters. Praten is dan geen optie meer, maar pure zelfbescherming en solidariteit is dan mijn credo.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Wow, jij bent stoer!
Dan zal ik jou eens even wat vertellen, als die ajaxcieden echt in het NN vak waren gekomen (wat nooit zal gebeuren, daar zorgen de stewards wel voor) dan was het overgrote deel er wel degelijk op af gegaan. Dus dat iedereen zal toekijken, is lulkoek.
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Force schreef:Wow, jij bent stoer!
Dan zal ik jou eens even wat vertellen, als die ajaxcieden echt in het NN vak waren gekomen (wat nooit zal gebeuren, daar zorgen de stewards wel voor) dan was het overgrote deel er wel degelijk op af gegaan. Dus dat iedereen zal toekijken, is lulkoek.
De stewards zorgen er wel voor dat de ajacieden uit het vak blijven ....?? .... dat zijn de eersten die wegrennen!

Wees blij dat er mensen zijn die blijven staan en zich verdedigen. Ik denk dat zij voor meer veiligheid zorgen dan de stewards. Je wil niet eten wat er zou gebeuren als iedereen zou wegrennen en er paniek ontstaat.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Ik denk niet dat die wegrennen. Maar als de stewards het niet doen, komt de politie wel en de ME. Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat er nooit uitsupporters in NN komen zonder een ticket te kopen.
Gesloten