Rondom SCH - Ajax --> aanval vak 10 door Ajax 'supporters

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

De politie en ME: je bedoelt die mensen die in principe niet voor deze wedstrijd paraat waren?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Force schreef:Ik denk niet dat die wegrennen. Maar als de stewards het niet doen, komt de politie wel en de ME. Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat er nooit uitsupporters in NN komen zonder een ticket te kopen.
Heb je enig idee hoeveel politieagenten er op het moment van de wedstrijd daadwerkelijk IN het stadion bivakeren? Dat zijn er echt niet veel. Net buiten het stadion staat wel een groep, maar ik heb een vermoeden dat die niet direct contact hebben met de stewards.

Zodra een groep hooligans los wil gaan zijn ze binnen een 30 seconden van welk vak ook in het stadion in het NN vak. Qua logistiek kan de ME nooit op tijd zijn om te voorkomen dat ze het vak inkomen. Het enige wat belemmerd dat een grote groep mensen in een keer het vak inkomt is de grootte van de trappen. Daarom hebben de relschoppers er denk ik ook voor gekozen om niet het vak in te gaan. Hadden ze dat wel gedaan dan waren er meer mensen van NN in actie gekomen en hadden ze een vechtpartij ook niet gewonnen. Door buiten het vak in de gracht de confrontatie te zoeken konden ze een overtal bewaren.

Ik ben benieuwd hoe de club op dit incident gaat reageren.
Het is maar een spelletje
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Force schreef:Ik denk niet dat die wegrennen. Maar als de stewards het niet doen, komt de politie wel en de ME. Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat er nooit uitsupporters in NN komen zonder een ticket te kopen.
Ik denk dat in het geval dat het NN vak word bestormt, de politie en ME voordat de eerste persoon een voet op de trap heeft gezet alles al met lintjes heeft afgezet en alle verdachten op foto heeft gezet.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Er is voor hetgeen donderdagavond gebeurde maar 1 verantwoordelijk en dat is sc Heerenveen. Als je besluit om de kaartverkoop vrij te geven, d.w.z. op een clubcard van sc Heerenveen kun je een onbeperkt aantal kaarten halen dan kun je ervan uitgaan dat uitsupporters daarvan gebruik maken. Via via is altijd wel aan een clubcard te komen.
Had de verkoop gewoon 1 op 1 gehouden, dan is het stadion maar niet uitverkocht.

Wat die onbeperkte verkoop betreft dan spreekt de sportclub zich ook tegen. Als iemand naar een uitwedstrijd wil moet men aan de uitregistratie voldoen en kan er per clubcard maar 1 omwisselbiljet gekocht worden. Men wil weten wie er naar een uitwedstrijd gaan. Bij thuiswedstrijden vind men een vol stadion blijkbaar belangrijker dan het gegeven dat men wil weten wie er in het stadion zitten.

Vooraf was al aangegeven dat ajaxsupporters kaarten voor vak 10 hadden. Ik ben benieuwd of men vooraf al maatregelen wilde nemen of dat men dacht: we zien wel hoe het komt. sc Heerenveen wilde de ajaxsupporters wil in het uitvak plaatsen maar dat wilde Ajax blijkbaar niet. Dat kan ik me wel voorstellen, Ajax is verantwoordelijk voor hetgeen gebeurd in het uitvak, als ik het goed heb gold voor het uitvak een registratieplicht. Bij uitwedstrijden hanteert heerenveen ook de regel dat supporters met kaarten voor een ander vak niet in het uitvak kunnen plaatsnemen mits zij geen uitregistratie hebben.

Er zijn al gesprekken met de sportclub geweest en er zullen nog wel vele gesprekken volgen maar laat de club nou eens een duidelijk standpunt maken en dat ook naar buiten brengen. Zet een dusdanige kaartverkoop neer zodat er geen uitsupporters in de heerenveenvakken komen, het uitvak is voor de uitsupporters. Bij bekerwedstrijden dus geen onbeperkte kaartverkoop op je clubcard maar 1 op 1, bij competitiewedstrijden zie je ook nog regelmatig uitsupporters in het vak, waarom een losse kaartverkoop bij competitiewedstrijden?? Geef alleen maar seizoenkaarten uit, er is volgens mij geen knvb-regel die zoiets verbied.
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Arnoud schreef: Misschien konden ze niet lezen ???
Heel scherp arnoud, de k zit nogal in de buurt van de L, ik bedoel natuurlijk boel!
St James' Park!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Súrhusterfeanfans schreef:Ik hoop niet dat NN hier de schuld van krijgt. Het is een puur wanbeleid van de club! Wat een drama zeg.
Wat mij vooral opviel is dat er juist veel mensen in NN in het vak bleven. Wel een hoop geschreeuw maar er kwam niemand naar beneden. Riemer kwam hoogstpersoonlijk langs om zich van de situatie op de hoogte te stellen.

Geen foto's genomen overigens.
Wéér uit!!!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Die @jax-lui (geen supporters) kwamen louter naar Heerenveen om ruzie te zoeken. De groep van 20 man in vak 10 waren te naïef en gingen uitgebreid juichen, ook dat doe je niet in een vak vol fanatiekelingen.

Die "mensen" uit Amsterdam eo. uit vak 9 waren gewoon gevaarlijk. Ik wil hiermee zeggen dat als er geen groep van NN in de gracht was gaan staan, dat die van de pillen strak staande ajax-figuurtjes andere mensen waren gaan slaan. Ouders met kinderen, oudere mensen, etc. Voor de wedstrijd sloegen die Hooligans gewoon willekeurig een aantal mensen. En daar werd vervolgens niets aan gedaan.

Hiermee wil ik het geweld niet goedkeuren, het is gewoon fout om met je tegenstander op de vuist te gaan. Maar in dit geval had het veel erger kunnen aflopen, dan nu het geval was. De hoofdtribune kon makkelijker bereikt worden dan ons vak (10), om maar eens een voorbeeldje te noemen. Doordat een NN groep in de gracht stond konden de raddraaiers uit Amsterdam veel makkelijker aangepakt worden.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

De sociale controle van NN zit wel goed. Want toen Sneijder zijn moeder bezongen werd was het rap stil.
Verder moeten we er niet teveel woorden meer aan vuil maken. de schuld ligt grotendeels bij de club en dat weten ze zelf ook wel. Tuurlijk zullen er Nieuwnoorders zijn geweest die hebben willen rellen, maar gelukkig is dat maar een klein groeppie.

Gewoon de wonden likken en de draad wederom oppakken en het bestuur overtuigen van het NIEUWNOORDVAK!

Wij zijn de liefsten van Nederland, en dat zullen we ook blijven.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

30plus schreef:Zet een dusdanige kaartverkoop neer zodat er geen uitsupporters in de heerenveenvakken komen, het uitvak is voor de uitsupporters.
Ik heb daar eens een mail over naar de club gestuurd, heb na lang wachten een mailtje terug gekregen dat het onder andere de sponsoren zijn die veel kaarten doorgeven/doorverkopen aan uitsupporters. Ik zal eens rondsnuffelen of ik de mail nog ergens kan vinden, ik heb 'm ooit op het forum gepost .... helaas zit hij niet meer in mn mail.
Het is maar een spelletje
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Force schreef:Ik denk niet dat die wegrennen. Maar als de stewards het niet doen, komt de politie wel en de ME. Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat er nooit uitsupporters in NN komen zonder een ticket te kopen.
Als er 30 'harde kern' supporters van bijv. een Ajax of een ADO echt vak 10 in willen, lukt dat ze echt wel hoor. Voordat er genoeg ME/politie is, zijn ze al een heel eind.
Gebruikersavatar
BasH
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-12-2004 19:36
Locatie: Aldskoat

Bericht door BasH »

Nou het verwondere me dat het vorig jaar niet uit de hand liep.Toen die nieuwe tribune klaar was zaten toen ook veel fans van de tegenstander in het vak boven vak29.Dat waren er wel 50 tot 100 toen daar heb ik me toen ook zo aan gestoord.Dat het toen niet uit de hand liep was toen al een wonder.
alves is the best better than the rest!!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Roelof kan je dit verhaal nou ook nog even in normaal nederlands vertalen ? Ik begrijp geen hout van wat jke nu probeert te zeggen.
Het lijkt me toch niet zo lastig, maar speciaal voor jou zal ik het vertalen.
"Het merendeel weet ook wel dat een aantal het mooi vonden gisteren" Maar is het merendeel het dan ook eens met dat aantal, of juist oneens ?
Ik zeg alleen maar, en dat weet jij ook, dat het meerendeel weet, waaronder jij en ik, dat een aantal mensen niet vies is van een relletje.
"Die groep die wel los wilde gaan is te klein om er voor te zorgen on het ook daadwerkeijk te laten escaleren ". Betreur je het nu dat de groep zo klein is of ben je daar blij mee ??
Ik heb niks met rellen of hooliganisme. Maar dat weet je ook wel, dus ik snap niet waarom je die vraag stelt. Ik weet zeker dat het meerendeel in het NNvak niks heeft met rellen.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Maar dat weet je ook wel, dus ik snap niet waarom je die vraag stelt
Ik heb de toelichting gevraagd omdat je tekst naar mijn mening onduidelijk en voor meerdere uitleg vatbaar was . Die duidelijkheid heb je nu wel gegeven. Waarvoor dank.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Aangezien we het stadium van het gezellig naast elkaar zitten toch al gepasseerd zijn, waarom wordt er dan in de huisregels niet opgenomen dat het verboden is buiten het uitvak herkenbaar te zijn als 'uitpubliek'? Ik vond het af en toe echt niet kunnen. Sjaaltjes (en dan bedoel ik ook de door de club verspreidde 'dubbele'!), mutsen en zelfs een vrij grote vlag waren buiten het uitvak te aanschouwen. Wat moeten die dingen daar?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

jasperio schreef:
Ben benieuwd wat er was gebeurd als die ajaxsupporters bij de trappen op waren gelopen van nieuw-noord vak en daar mensen waren gaan aanvallen. Gelukkig hadden ze daar het lef nog net niet voor.
Dit is wel degelijk geprobeerd, maar men kwam niet verder dan 3 treden bij de opgang van 10(trap aan de westkant). Verder ben ik het helemaal met 30plus eens, maar het is al langer bekend dat Heerenveen liever het ALS vol heeft dan een uitvak voor belangrijke wedstrijden(Vitesse vorig jaar bijvoorbeeld).
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Piet schreef: waarom wordt er dan in de huisregels niet opgenomen dat het verboden is buiten het uitvak herkenbaar te zijn als 'uitpubliek'?
Vrije meningsuiting...zijn we daar in NL (incl Frl) niet zo trots op.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Poenkt schreef: Vrije meningsuiting...zijn we daar in NL (incl Frl) niet zo trots op.
Met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken. Je bent gast van Heerenveen, dan mogen de huisregels heel streng zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ben je al ontwaakt uit je natte droom Poenkt???? :wink:

0-5......... :lol: :lol: :lol:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jongens, zullen we dit topic even ontopic houden?
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Veel mensen hier hebbebn moeite met luisteren.Ik heb er an sich geen moeite mee dat er uitsupporters overal zitten.Ok in het NN vak is niet verstandig.....Waarom ging het mis?Die gasten begonnen te slaan en met bierflesjes te gooien.DAT IS TOCH NIET NORMAAL.DAAR WORD OP GEREAGEERD..Niet op het feit dat ze voor een andere club zijn.....
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Het kwam door samenloop van factoren. Ten eerst zaten er ajaxsupporters in ons vak, waar men gefrustreerd over was. Ten tweede kwamen we achter en ten derde daagden de ajaxsupporters onze supporters uit.
Conclusie: De club heeft gefaald.
SCH
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Topic over Heerenveen - ADO van morgen (sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?t=2630&start=30):
Den Haag Fanatic schreef:Vraagje. Zijn de loketten morgen geopend? Ik kan alsnog naar deze wedstrijd en heb een cc van Heerenveen.
Haagse humor :D
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Force schreef:Ik denk niet dat die wegrennen. Maar als de stewards het niet doen, komt de politie wel en de ME. Dus ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat er nooit uitsupporters in NN komen zonder een ticket te kopen.
Wat een naieve gedachte zeg, ben je toevallig bestuurslid? :upto:
Miereneukert!
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Sc Heerenveen heeft duidelijk de schuld, daar is iedereen het wel over eens. Maar als ik dan van mijn neefje van 10 moet horen (hij had een kaartje voor vak 8 ) dat hij de 2e helft thuis heeft gezien.... Nou wat een k*t stewards zeg, mietjes waren erbij. Tegen Sparta zag je ineens wel 50 stewards in de gracht staan en waar waren ze nu??? Werd er geknokt staat de helft van de stewards tegen de boarding aan niks te doen! Gelukkig waren er nog stewards die deden waar ze ervoor staan!!!
F.A.R.K.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heeft Nieuw Noord al gesproken met de hoge heren? Hoe sneller hoe beter. Anders wordt er een beeld over de gang van zaken gecreëerd terwijl je er niet bij betrokken bent. Dat maakt je kwetsbaar! Er zullen mogelijk betrokkenen zijn die het eigen straatje willen schoonvegen ten koste van anderen.
Feanfan united
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 04-02-2006 21:06

Bericht door Feanfan united »

Gister was de sfeer weer lekker. Het was genieten in het stadion, maar ook zeker voor de TV. Hele tijd beelden van :stan: en je hoorde :stan: ook de hele tijd. Dat komt echt wel goed :wink:
Feanfan ben je niet even, maar voor je hele leven!!
Fatih
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 12-12-2002 18:23
Locatie: Droog

Bericht door Fatih »

ze horen je niet Kukel!
Bush-wanker
Gebruikersavatar
Wolter
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-01-2006 11:53

Bericht door Wolter »

wald pyk schreef:Voor de wedsrijd zag je ajax supporters lopen die flink dronken.Ook bij het stadion.Heb er wat van gezegt tegen een stuward.Als andwoord krijg je dat het wel mee valt.Dan de supporters in vak 10 die moet je er gewoon uit halen en naar het gasten vak sturen.Tsa wil je in de rust een biertje halen krijg je klappen met als resultaat een kapote bril.Zal staks naar het politie buro om een aanklacht in te dienen.

ps sorry voor de schrijf fouten maar mijn oog zit bijna dicht.Een souvenier van een ajaxcied.
Eigen schuld dat je een knal voor je bek hebt gekregen. Naar wat ik heb vernomen had jij de grootste bek van allemaal :roll:
Gebruikersavatar
bombats
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 26-01-2006 16:16
Locatie: boornbergum
Contacteer:

Bericht door bombats »

dus gelijk maar slaan ??

wat terugzeggen is voldoende toch ?? maar slaan vind ik niet kunnen ..!!

:stan:
heerenveen !! ??
Gesloten