Acties tegen Play-offs?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Acties tegen Play-offs?

Bericht door Jurruh »

Ik vroeg me af of er nog een plan is om bijvoorbeeld komende zaterdag actie te voeren tegen de play-offs? Of dat het een idee is om dit nog op te zetten?

Hier de acties van afgelopen tijd (vooral afgelopen weekeinde): http://www.sovs.nl/index.php?newsId=383 ... n=&yy=&mm=
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

als het zover is massaal thuisblijven, maar ja dat zal wel niet lukken.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik heb er al een aantal keer over nagedacht: Wat als het zover is?

Ik wil Heerenveen graag zien spelen en ik wil ze ook steunen in de race voor het Europees voetbal. Daarentegen wil ik ook van die verrekte play-offs af.

Een erg moeilijke beslissing als je het mij vraagt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Als ik het goed heb zijn er (helaas) contracten voor 3 seizoenen playoffs getekend dus denk ik dat het niet zal meevallen er vanaf te komen. maar wie er iets tegen begint kan denk ik op mijn steun wel rekenen.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Frisian Viking schreef: Ik wil Heerenveen graag zien spelen en ik wil ze ook steunen in de race voor het Europees voetbal. Daarentegen wil ik ook van die verrekte play-offs af.

Een erg moeilijke beslissing als je het mij vraagt.
Precies de emotie waar de clubs op inspelen. Ze weten dat de supporters een 'verplichting' hebben om erbij te zijn. En al zouden er een paar supporters niet komen, er zijn altijd anderen om hun plaats in te nemen...
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Jeroen schreef:Precies de emotie waar de clubs op inspelen. Ze weten dat de supporters een 'verplichting' hebben om erbij te zijn. En al zouden er een paar supporters niet komen, er zijn altijd anderen om hun plaats in te nemen...
Mooi verwoord Jeroen: "Precies de emotie waar de clubs op inspelen." Ze weten toch wel dat we komen, omdat we nou eenmaal willen dat we Europees gaan. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar hoe vol het stadion straks zit.

Trouwens, PSV was de enigste club die tegen deze play-offs was. Wat mij betreft worden ze de komende drie jaar kampioen, hoeven ze ook niet aan die onzin mee te doen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

PSV is ook de enige club die (bij mijn weten) de supporters niet extra laat betalen voor de play-offs. Ik vindt het wel typisch dat een club in de financiele problemen nog zo nuchter met haar fans om kan gaan en op deze manier de fans tegemoet komt.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik snap trouwens niet dat de clubs akkoord gegaan zijn. Ze roepen al een jaar of wat dat het programma (incl. Europese wedstrijden) te zwaar is.
Helemaal in het seizoen met een EK of WK.

Natuurlijk wil ik ook mijn club steunen, maar of de financiën het dan nog toelaten....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

De clubs zijn niet tegen, maar de trainers en spelers. Die laatste worden meer belast, de clubs krijgen alleen maar meer geld binnen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Onedayflyer schreef:De clubs zijn niet tegen, maar de trainers en spelers. Die laatste worden meer belast, de clubs krijgen alleen maar meer geld binnen.
En ook de supporters zijn tegen.

Alleen de voorzitters en andere bobo's zijn voor dit plan. Het is ook ongelooflijk hoe dit plan er ineens door gedrukt werd. In twee dagen werd bekend dat de hele competitie op de schop zou worden genomen. Er werd niets aan de trainers, spelers en supporters gevraagd. Ze wisten blijkbaar wel dat wij voor een groot gedeelte tegen zouden zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisianfalcon
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 18-12-2005 13:32

Bericht door Frisianfalcon »

Ook ik ben tegen de play offs.
En ik weet haast voor 75% zeker dat ik de wedstrijden ga boycotten, die andere 25% is idd de liefde de ik heb voor Heerenveen. En het voelt als verraad als je in die periode de club juist niet steunt.

De competitie en de play-offs zijn nog niet afgelopen en geweest, en er is vorige week idd besloten om het concept 3 jaar door te laten gaan. :huh:
In de VI las ik vorige week dat sommige supportersver. acties gaan voeren door middel van spandoeken op te gaan hangen en hun mening daarop weer te geven. :D

Ik ben op zich we voor veranderingen maar moet dat (soms) ten koste gaan van de supporters..... :grmbl:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik ben van mening dat de enige actie die je kunt ondernemen, niet naar de playoffs toegaan.
Een spandoek op hangen heeft in dit geval weinig zin, je moet de club in de beurs treffen, boycotten is volgens mij de juiste manier.

Verder ben ik nog steeds van mening (heb het al vaker ergens geroepen :D )
Dat als Feyenoord of Ajax, ik neem gemakshalve maar aan dat PSV kampioen word, dankzij de komende playoffs naast de boot vallen voor de europesche wedstrijden, het onmiddelijk over is.
Anti anti. :)
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik hoop ook op het scenario dat Ajax na 34 wedstrijden op de tweede plaats staat en dan via de play offs Europa mist :mrgreen:

Los van het spanningselement is het gewoon ruk natuurlijk. Het zijn allemaal alles of niets wedstrijden, maar voor dergelijke wedstrijden heb je de beker en niet de competitie!

De clubliefde zal bij de meeste mensen zo groot zijn dat boycotten niet een optie is, de stadions komen vermoedelijk wel vol (al dan niet door wervingsacties) dus zullen de clubs (lees penningmeesters) het als een groot succes ervaren
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zolang we geen scorende spits aantrekken hoeven we ons echt geen zorgen te maken over die play-offs... :|
Gebruikersavatar
Frisianfalcon
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 18-12-2005 13:32

Bericht door Frisianfalcon »

Nielshh schreef:Zolang we geen scorende spits aantrekken hoeven we ons echt geen zorgen te maken over die play-offs... :|
Dit jaar dan niet nee..... :?
Plaats reactie