Spreekkkoren

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Spreekkkoren

Bericht door rodion »

, 30/12/2005

It fuotbalbûn, de KNVB, hat in
foarûndersyk ynsteld nei sprekkoaren by
de wedstriid Hearrenfean-Willem II. It
giet om teksten tsjin skiedsrjochter
Eric Braamhaar. De sprekkoaren soene op
de swarte list stean. It giet ûnder oare
om 'Hoerejong'.

De mooglike sanksjes ferskille fan in
warskôging oant in jildboete. Sportclub
Hearrenfean krijt earst noch de kâns te
reagearjen. Takom wike wurdt bekend
makke wat de mooglike straf is.

Bron: OF
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Beetje kinderachtig van de KNVB. Maar oké, het is gezegd. Nu was de beste man natuurlijk ook wel erg belabberd aan het fluiten, maar dat geeft ons niet het recht om dit te gaan roepen. Je kan je ergernis ook wel op een andere manier uiten denk ik. Er zitten genoeg 'Maassen' in die lijst om duidelijk te maken dat zo'n eikel als een krant staat de fluiten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Zou men dit bij elke club doen? hoor het bijna wekelijks, maar lees dergelijke berichten niet wekelijks.
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

't Zingen van h*erenjong hoort inderdaad niet zo. Maar dit is volgens mij echt zoeken van de KNVB om Heerenveen eens ergens een keer op te pakken. Vind het te belachelijk voor woorden. Hoor het op Talpa zeer geregeld dat "h*erenjong" wordt gezongen kan me niet voorstellen dat ze elke keer die clubs aanpakken...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

H-J schreef:Zou men dit bij elke club doen? hoor het bijna wekelijks, maar lees dergelijke berichten niet wekelijks.
Dingen halen alleen de media wanneer het 'nieuwswaarde' heeft. Het kan zijn dat de KNVB vaker boete's uitdeeld, maar dat we daar gewoonweg niets van horen omdat het geen nieuwswaarde heeft. Dit bericht heeft ook alleen maar de lokale media gehaald, wanneer dat ik Utrecht zou gebeuren horen we er ook niks van (fans die in Utrecht wonen daargelaten natuurlijk :wink: )
Het is maar een spelletje
Superfrieze
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 30-10-2005 20:14
Locatie: R'haule

Bericht door Superfrieze »

En de supporters van Willem II Hamas Hamas enz

Wat gebeurt daarmee?
Of hebbe ze dat niet gehoord :roll:
Proud to be a Frisian
HV ON TOUR
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07

Bericht door HV ON TOUR »

Op naar Zeist.............
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

vlqrt schreef: Dingen halen alleen de media wanneer het 'nieuwswaarde' heeft. Het kan zijn dat de KNVB vaker boete's uitdeeld, maar dat we daar gewoonweg niets van horen omdat het geen nieuwswaarde heeft. Dit bericht heeft ook alleen maar de lokale media gehaald, wanneer dat ik Utrecht zou gebeuren horen we er ook niks van (fans die in Utrecht wonen daargelaten natuurlijk :wink: )
Ik ben nieuwsgierig wat de afgelopen jaren aan boetes zijn uitgedeeld aan de diverse clubs. Ik kan me zo voorstellen dat sommigen een soort abonnement hebben waarin ze groepskorting bedingen.
Op zich zelf wil ik de reactie van het publiek in Heerenveen niet goed praten. Een boete.... OK mij best. Maar dan de anderen in een soortgelijke situatie ook. En ik kan me niet voorstellen dat clubs als Utrecht, Groningen, Feijenoord, Den Haag, Twente een enorm aantal boetes achter hun naam heeft staan. Volgens mij is het meten met twee maten.

Doet me denken aan school van vroeger. Je had der van de leraren bij die de zaak niet onder controle hadden. De grootste klojo's zetten dan de boel op stelten.
En als dan een piepeltje één keer mee deed was die direct de sigaar. De Helden :x

Het zou mij niets verbazen dat de helden van de knvb weer eens een voorbeeld willen stellen. OK, best maar dan wel gelijke monniken, gelijke kappen!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ze zouden eens moeten nagaan waar dit gedrag vandaan komt. Deze scheidsrechter stond zo verschrikkelijk dramatisch te fluiten dat dat reacties oproept bij de fans. Nu kun je discussieren over wat je wel en niet kunt roepen (en deze teksten mogen nu eenmaal niet van de KNVB), maar feit is dat het komt door het gedrag van een scheidsrechter. Daarom zouden ze eens moeten beginnen met het schorsen van een schiedsrechter als ze zo slecht fluiten. Spelers worden ook gestraft als ze fouten maken, zo zou dat met scheidsrechters ook moeten. Niet dat ze dan geen fouten meer maken, maar misschien gaan ze zich wat minder arrogant opstellen. Hij liep over het veld met een houding van' ze kunnen mij toch niks maken.' Zo'n man verdiend dan even geen wedstrijd meer op het hoogste niveau. Maar kritisch kijken naar het arbiterskorps hebben ze nog nooit gedaan in Zeist..........
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Braamhaar heeft enkele toppers volledig uit de hand laten lopen en floot ook deze wedstrijd erg slecht. Op zich zijn dergelijke spreekkoren niet echt nodig, maar wel verklaarbaar. Publiek reageert nu eenmaal wat emotioneel en primair. Verder vind ik het wrang dat de KNVB nooit een scheidsrechter zal straffen voor een slechte wedstrijd of een serie slechte wedstrijden, maar wel altijd erg fel reageert wanneer iemand daar iets van zegt (in welke vorm dan ook).
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ja, geef de schuld maar aan Braamhaar. Triest dat een club als Heerenveen nu ook al in opspraak komt, daar gaan we al. Het grote gevaar van het NN-vak al binnen een half jaar bewaarheid. :cry:
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Van dat 'grote gevaar' was ook al sprake voor het NN-vak, dus dat vak graag buiten beschouwing laten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat zullen de zwartkijkers wat betreft het NN vak 'blij' zijn. Niet de positieve effecten zien, maar als eerste de mond opentrekken als er wat negatiefs gebeurd (zie ALS 26.000 :? )

Zijn we ooit niet eens naar Zeist geweest vanwege het Jol incident. Was er toen een sfeervak.

Ze moeten in Zeist wat doen aan de kwaliteit van de scheidsrechters. Dat wil niet zeggen dat je alles maar mag roepen, maar actie is reactie en die kun je vermijden door goede scheidsrechters aan te stellen. Het niveau van de arbiters in |Nederland is bedroevend.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het niveau van de arbiters in |Nederland is bedroevend.
.
Net zo als het niveau van sommige supporters !
Ik begin toch het gevoel te krijgen dat er een deel "supporters" in vak 10 zit dat zich helemaal niets aantrekt van wat wel en wat niet kan en zich dus ook absoluut niets aantrekt van wat nou de doelstelling is van Nieuw Noord.
Verder zijn argumenten als "maar actie is reactie" niets anders dan het goed praten van het foute gedrag van een deel van de supporters. Er is geen enkel argument aan te voeren waarom een scheidsrechter na foute beslissingen uitgemaakt moet worden voor 'hoerenjong". Als je vindt dat dat tot je normale taalgebruik hoort dan wordt het tijd dat je je onder behandeling stelt.
Verder zou het toch godsgeklaagd zijn als de aanwas van NN, dus niet degenen die de kar vanaf het begin getrokken hebben, het straks voor deze groep zou verzieken.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

TORCIDA schreef:alleen jammer dat het voor een groot deel door meerder supporters uit het hele stadion werd gezongen, bron: het rapport van de knvb
Kunnen wij die ook krijgen?
Heerenveen rules schreef:Wat zullen de zwartkijkers wat betreft het NN vak 'blij' zijn. Niet de positieve effecten zien, maar als eerste de mond opentrekken als er wat negatiefs gebeurd (zie ALS 26.000 :? )
Gaan we weer. Want owee, er mag niks negatiefs gezegd worden over NN hoor. Absoluut niet.
Arnoud schreef:Ik begin toch het gevoel te krijgen dat er een deel "supporters" in vak 10 zit dat zich helemaal niets aantrekt van wat wel en wat niet kan en zich dus ook absoluut niets aantrekt van wat nou de doelstelling is van Nieuw Noord.
Dit was destijds ook de reden van Riemer om de boel uit elkaar te halen. Ook toen waren er de nodige problemen en om te voorkomen dat we hier van die randstad taferelen krijgen heeft Riemer toen de boel uitelkaar gehaald.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Dit was destijds ook de reden van Riemer om de boel uit elkaar te halen. Ook toen waren er de nodige problemen en om te voorkomen dat we hier van die randstad taferelen krijgen heeft Riemer toen de boel uitelkaar gehaald.
Wanneer was dit dan?
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Frisian Viking schreef:Gaan we weer. Want owee, er mag niks negatiefs gezegd worden over NN hoor. Absoluut niet.
Daar gaat het niet om. Als zoveel duizend man aanwezig zijn, waarvan een grote groep iets zingt, hoeft daarbij niet direct naar NN te worden gewezen. Jij zult het daar ongetwijfeld mee oneens zijn.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

kukkel schreef:Wanneer was dit dan?
Nu zo'n 10 jaar terug.
H-J schreef:Daar gaat het niet om. Als zoveel duizend man aanwezig zijn, waarvan een grote groep iets zingt, hoeft daarbij niet direct naar NN te worden gewezen. Jij zult het daar ongetwijfeld mee oneens zijn.
Waarom zou ik het daar mee oneens zijn?

En als het positief is dan is het wel het NN-vak, en als het negatief is dan is het 't stavak?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Frisian Viking schreef: Nu zo'n 10 jaar terug.
BRON???!!
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

BBB schreef: BRON???!!
Ja idd...vertel er eens wat over want ik snap niet waar je het over hebt?
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Frisian Viking schreef:Waarom zou ik het daar mee oneens zijn?

En als het positief is dan is het wel het NN-vak, en als het negatief is dan is het 't stavak?
Omdat je opvallend negatief bent.

Wat stel je je weer zwart-wit op. Als het negatief is, kan het ook best het stavak/NN vak zijn. In dit geval is het echter NIET ALLEEN het stavak... Dat maakt in dit geval nogal een verschil.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dit was destijds ook de reden van Riemer om de boel uit elkaar te halen. Ook toen waren er de nodige problemen en om te voorkomen dat we hier van die randstad taferelen krijgen heeft Riemer toen de boel uitelkaar gehaald.
Dat is onzin. Als je niet meer weet hoe het zit, moet je je stilhouden. Destijds was er een aantal mensen in Vak 9 (ik mee van de Cross Side) die zich maar moeilijk konden gedragen en keer op keer de gasten in het uitvak provoceerden. Dat was toen nog vak 10. Een aantal mensen uit 9 is toen inderdaad verspreid. Het ging om enkele mensen en had helemaal niets met spreekkoren of sfeer of iets dergelijks te maken.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Forza schreef: Dat is onzin. Als je niet meer weet hoe het zit, moet je je stilhouden. Destijds was er een aantal mensen in Vak 9 (ik mee van de Cross Side) die zich maar moeilijk konden gedragen en keer op keer de gasten in het uitvak provoceerden. Dat was toen nog vak 10. Een aantal mensen uit 9 is toen inderdaad verspreid. Het ging om enkele mensen en had helemaal niets met spreekkoren of sfeer of iets dergelijks te maken.
Ik heb het ook niet over sfeer of iets dergelijks. Het bleek gewoon dat er een paar rotte appelen tussen zaten, en het is niet ondenkbaar dat die nu ook in vak10 staan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
justjanjeweet
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 28-09-2005 18:29
Locatie: Grou

Bericht door justjanjeweet »

KNVB doet altijd onderzoeken, slaat nergens op om zo aan het geld te komen.
op elke tribune in nederland wordt gevloekt en negatief gezongen. en omdat heerenveen altijd posetief in het nieuws komt. willen ze heerenveen ook eens aan pakken.
slaat nergens op!
Trots V/h Noorden
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik vind het terecht dat de KNVB een onderzoek instelt. Gisteravond was het merendeel van de mensen in het NN-vak hoofdzakelijk bezig met het zingen van anti-ajax liederen. Het is een feit dat zodra een scheids een aantal keren negatief fluit voor Heerenveen er direct hoerenjong gezongen wordt! Ik erger me hier aan. Lekker doorgaan zo, volgend jaar geen NN-vak meer :(
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

omdat heerenveen altijd posetief in het nieuws komt.

En je zou moeten beseffen dat de meerderheid van de Heerenveen-supporters ook wil dat dat zo blijft.
Als je als supporter daar moeite mee hebt zijn er 2 mogelijklheden: je aanpassen of een andere plek zoeken waar je wel straffeloos kunt razen en tieren.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

ben er gister ook weer geweest,heb nooit de text hoerenjong gehoord en sta toch in vak 11 ! en dat is toch de kant waar de rotte appels zouden staan volgens de zwart kijkers onder ons.
mischien wel gezongen in 10 maar kan nooit lang zijn geweest.
wel veel gezongen dat het een vriendje van braamhaar was,maar dat is ludiek en niet kwedsent.
anti ajax liederen werden soms gezongen ook niet mijn favoriet maar je moet niet gaan overdrijven.
verder beleefd iedereen het op zijn/haar eigen wijze en hebben we best een goeie start met nn dit seizoen. 8)
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Als je nou 1 of 2x anti Ajax zingt dan kan ik dat nog trekken, maar om de 5 minuten?
Hou toch alsjeblieft op.
En dat hoerenjong klonk iedere keer als er gezongen werd:
"wie niet sprint is voor ......" (of een variatie daarop) en steevast eindigt zoiets met "hoerenjong"
Slaat helemaal nergens op.
Laatst gewijzigd door Freezeman op 31-12-2005 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Anti anti. :)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat wij hier in het noorden roepen,schreeuwen of zingen valt 10x mee. Horen jullie wat er op de tribunes bij pakweg, Utrecht, Den Haag, Amsterdan, Rotterdam wordt gezongen? Oke, dat het volkclubs zijn, of grotere supportersgroepen zijn, dat is daar aan toe.
Ik vindt dat het hier nog best meevalt. Wij hebben ook leuke liederen gezongen.
SCH
Plaats reactie