Spreekkkoren

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor FeanFanForLife » 20-03-2006 21:09

hansrob schreef:
Sjoerd schreef:Hoorde zaterdag ook enkele 'supporters' een tekst zingen waarvan mijn broek afzakte.

'Geld, maar geen voetbal'.

Ik kan ergens wel begrip op brengen voor de ontevredenheid over de verkoop van onze vrienden Huntelaar en Samaras. Maar wanneer je de spelers die nu in het veld staan, op deze manier wilt motiveren................dan ben je rijp voor een goed gesprek.
Nu zullen er wel weer reacties komen in de trant van; het was voor Riemer, blablabla.
Denk nou toch eens na!
Bah.

Met vriendelijke groet, Sjoerd.


Maak ens een afspraakje zou ik zeggen want inhoudelijk is er niks mis met die tekst (die ik overigens niet heb gezongen hoor).

Waarschijnlijk ben je niet mee geweest naar uitwedstrijden als Roda, PSV en Utrecht want als je daar je goeie geld aan hebt uitgegeven, zoals velen uren in de bus hebt gezten en dan een dergelijke lakse vertoningen te zien krijgt dan heb je wel enig recht van spreken.

En dan mogen de heren op het veld nog niet eens mopperen dat ze niet ook nog te horen krijgen dat de trouwe fans die stad en land afreizen om hen te komen aanmoedigen (velen zelfs tot in het verre buitenland toe want ga maar even 15 uur enkele reisin de bus zitten ) het een beetje zat zijn dat zij bij uitwedstrijden na een wel heel erg povere vertoning niet eens de moeite nemen die fans even onder aan het vak te komen bedanken. Echt geloof me die afstand is dan even groot als bij een winst partij.

Zoals je ziet zijn er nog andere argumenten dan de door jou gevreesde die wellicht zelf nog wat meer hout snijden. Dus maak die afspraak voor een goed gesprek eens met die spelers die deze matige reeks voorschotelen zou ik zeggen en wees eens even kritisch naar hen als naar de trouwe fans die het team door dik en dun steunen.

Denk eens na voor je dergelijke dingen post.


Helemaal mee eens, ** Sorry voor deze one-liner , maar moest het even zeggen!**
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor hansrob » 20-03-2006 21:14

FeanFanForLife schreef:Helemaal mee eens, ** Sorry voor deze one-liner , maar moest het even zeggen!**


Het zij je vergeven om ook maar eens een one liner te gebruiken.(nu dus maar weer over naar inhoudelijke reacties voor de beheerders ingrijpen?)
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Force » 20-03-2006 21:19

Je bent vergeten er bij te zetten dat je naar Twente gaat.... :wink:

Altijd dat gezeik om zogeheten "spreekkoren". Het is gewoon de waarheid; we hebben geld maar geen voetbal. We winnen nu 2x achter elkaar aan 'lucky' van tegenstanders in Heerenveen die mindere kwaliteiten hebben dan ons, en we verliezen van concurrenten en spelen in deze wedstrijden belabberd. Je mag toch wel eens laten merken, dat je iets wil zien voor je betaalde geld?!
Laatst bijgewerkt door Force op 20-03-2006 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Berichtdoor hansrob » 20-03-2006 21:22

Force schreef:Je bent vergeten er bij te zetten dat je naar Twente gaat.... :wink:

En naar NEC maar dat zijn andere topics! :D
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Niels » 21-03-2006 13:01

Gáááp...

En ik ben ook naar een heleboel uitwedstrijden geweest, maar daar hoor je mij ook niet in elk topic over! :grmbl:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Smitte » 21-03-2006 13:55

Nielshh schreef:Gáááp...

En ik ben ook naar een heleboel uitwedstrijden geweest, maar daar hoor je mij ook niet in elk topic over! :grmbl:


Ik hoorde je anders wel in Utrecht ;)
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Il prima Capo! » 21-03-2006 14:00

Een mooie post van Hansrob. Dat roomse gezeik van sommige supporters word ik soms helemaal flauw van. Ik vind zelfs dat we veel te licht zijn voor de club en de selectie. Ze maken er een potje van. Ik heb geen zin om weer alles neer te zetten wat er mis is.

Laten we beginnen met spreekoren richting Gert Jan. :wink:
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Sjoerd » 21-03-2006 19:18

Bedankt voor de reacties.
Ik ben inderdaad niet naar de genoemde uitwedstrijden geweest. Ga wat dat betreft niet regelmatig genoeg mee (pik zo nu en dan een mee).

Dus nogmaals, het is me wat duidelijker waarom deze onvrede enige tijd werd geuit.
Vanuit jullie standpunt dus ook wel terecht.

Groeten, Sjoerd.
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor hansrob » 21-03-2006 20:51

Nielshh schreef:Gáááp...

En ik ben ook naar een heleboel uitwedstrijden geweest, maar daar hoor je mij ook niet in elk topic over! :grmbl:


Beetje gezeur vind je zelf ook niet Nies? Wanneer je mijn posts goed leest kun je zien dat het mij niet gaat te vertellen waar ik allemaal wel niet geweest ben maar heeft het met of de inhoud van de post of een beetje humor te maken. Zo vaak ga ik namelijk ook weer niet mee.

Als voorbeeld mag ik je verwijzen naar het antwoord van Sjoerd op mijn reactie. Door de inhoud snapt hij nu waar de onvrede vandaan komt en is hij weer bijgepraat. Daardoor is jouw wat flauwe gaaap wat misplaatst vind ik!

Geplaatst: 21-03-2006 19:18 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor de reacties.
Ik ben inderdaad niet naar de genoemde uitwedstrijden geweest. Ga wat dat betreft niet regelmatig genoeg mee (pik zo nu en dan een mee).

Dus nogmaals, het is me wat duidelijker waarom deze onvrede enige tijd werd geuit.
Vanuit jullie standpunt dus ook wel terecht.

Groeten, Sjoerd.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Force » 21-03-2006 22:14

Ik vind dat Niels hier toch wel een punt heeft hansrob, want het is gewoon onzin om in de helft van je posts neer te zetten dat je naar Twente en Nec gaat, en dat je bij o.a. Roda JC bent geweest. Dat interesseert mij in ieder geval geen hol, en ik denk dat vele anderen dat ook weinig interesseert.
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Berichtdoor chrissie » 21-03-2006 22:33

Alsjeblieft geen discussie of men wel of niet en hoevaak mag vermelden waar men heengaat. Volgens mij gaat dit topic hier niet over.
Snap wel dat het je "niks" interesseert, maar iedereen mag vermelden wat ie wil.
Ben het er wel mee eens dat het geen one-liners moeten worden, ik ben wel/niet naar .....geweest 8)
In het geval van Hansrob heb ik er geen problemen mee.
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-03-2006 10:25

Zou een mooie bende worden als iedereen maar lukraak zou melden wat hij wil.

In het geval van Hansrob heb ik er geen problemen mee.


Bij een ander wel?

Trouwens, ik ben nog naar RBC geweest in de vrieskou, en ik luste geen eens tomatensoep. Oh, ja, ook nog naar Utrecht waar ze zonder bezieling speelden. Maar ik blijf komen, ook zaterdag weer naar Twente :urgs:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Riverside » 22-03-2006 10:30

Fanatic 4-ever schreef:Trouwens, ik ben nog naar RBC geweest in de vrieskou, en ik luste geen eens tomatensoep. Oh, ja, ook nog naar Utrecht waar ze zonder bezieling speelden. Maar ik blijf komen, ook zaterdag weer naar Twente :urgs:


Ik ben naar Roda-uit geweest.... Pfff, wat een lijdensweg! :mrgreen: En ja, ook Utrecht heb ik meegemaakt... Groningen-uit, ook geen bezieling in notabene een soort derby!

Maar goed; het went hé. Voor het voetbal komen we allang niet meer, maar zoals het een echte supporter betaamt ben ik zaterdag in Enschede ook weer aanwezig. Goed hé! :mrgreen:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor hansrob » 22-03-2006 10:42

Gearard schreef:
Fanatic 4-ever schreef:Trouwens, ik ben nog naar RBC geweest in de vrieskou, en ik luste geen eens tomatensoep. Oh, ja, ook nog naar Utrecht waar ze zonder bezieling speelden. Maar ik blijf komen, ook zaterdag weer naar Twente :urgs:


Ik ben naar Roda-uit geweest.... Pfff, wat een lijdensweg! :mrgreen: En ja, ook Utrecht heb ik meegemaakt... Groningen-uit, ook geen bezieling in notabene een soort derby!

Maar goed; het went hé. Voor het voetbal komen we allang niet meer, maar zoals het een echte supporter betaamt ben ik zaterdag in Enschede ook weer aanwezig. Goed hé! :mrgreen:


De laatste posts moeten voor sommigen een slaappverwekkende lijdensweg zijn! Hoe juist de inhoud ook mag zijn. Zullen we er dus maar over ophouden en proberen de komende wedstrijden positief te benaderen en positief achter het team te blijven staan?
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor Squerrel » 22-03-2006 10:44

Misschien even een apart topic voor hansrob waar die zoal is geweest en waar hij nog van plan is heen te gaan (al dan niet met vrouw/kinderen en de rest van de familie :mrgreen: )
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Riverside » 22-03-2006 10:46

hansrob schreef:Zullen we er dus maar over ophouden en proberen de komende wedstrijden positief te benaderen en positief achter het team te blijven staan?


Doen wij weleens anders dan? :wink:

Als één man achter Heerenveen!
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor michel » 22-03-2006 11:00

Oké dat was het wel voor vandaag met dit offtopic-geneuzel. Als het zo belangrijk is voor je,
ga je maar verder via pb.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor hansrob » 22-03-2006 11:01

Gearard schreef:
hansrob schreef:Zullen we er dus maar over ophouden en proberen de komende wedstrijden positief te benaderen en positief achter het team te blijven staan?


Doen wij weleens anders dan? :wink:

Als één man achter Heerenveen!


Nee, wij doen niet anders daarom staat er "blijven" staan!
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Berichtdoor wouterD » 23-03-2006 18:35

Gister tijdens de halve finale gatorade cup bij ajax - roda jc zong het ajax publiek massaal hoerenjong liederen op verschillende deuntjes,, ben benieuwd of hier ook nog een onderzoek naar wordt ingesteld.
maar waarschijnlijk zal de knvb toch niks doen omdat ajax zon grote club is. :urgs:
wouterD
Selectiespeler
 
Berichten: 182
Geregistreerd op: 27-12-2005 11:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Teppie Superfries » 23-03-2006 20:29

wouterD schreef:Gister tijdens de halve finale gatorade cup bij ajax - roda jc zong het ajax publiek massaal hoerenjong liederen op verschillende deuntjes,, ben benieuwd of hier ook nog een onderzoek naar wordt ingesteld.
maar waarschijnlijk zal de knvb toch niks doen omdat ajax zon grote club is. :urgs:


Zoals al zo vaak gezegd als dit ten sprake komt, het moet minstens 3 min. aanhouden, heb niet alles gezien, maar van wat ik gezien heb was dat niet zo...
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor Jurruh » 23-03-2006 22:41

In totaal hebben ze het toch wel zo'n 8 á 10 minuten gezongen. Niet constant achter elkaar, maar als dit niet wordt bestraft, dan weet ik het ook niet meer.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor wouterD » 23-03-2006 23:02

Ik heb het inderdaad ook niet 3 mins achterelkaar gehoord maar het kwam regelmatig terug.
Ze zongen het ook zeer goed hoorbaar.
Maar ja ik heb me er verder ook niet aangestoord en de knvb kennede zal die er toch wel niks aan doen, maar als je dit verglijkt met wat er in h'veen gebeurde, moeten ze gewoon consequent zijn en dit ook gaan onderzoeken
wouterD
Selectiespeler
 
Berichten: 182
Geregistreerd op: 27-12-2005 11:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor vlqrt » 23-03-2006 23:22

Straks houden de supportersgroepen de songs gewoon bij met een stopwatch ... na twee en een halve minuut gewoon koppen dicht en na een minuutje rust weer beginnen. Het moet toch niet gekker worden :?
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Venderwel » 24-03-2006 09:05

vlqrt schreef:Straks houden de supportersgroepen de songs gewoon bij met een stopwatch ... na twee en een halve minuut gewoon koppen dicht en na een minuutje rust weer beginnen. Het moet toch niet gekker worden :?


Dan krijgen we een battle tussen de verschillende supportersgroepen, wie houdt het langst een spreekkoor vol zonder bestraft te worden!! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor MarteNN » 09-04-2006 13:13

Hier een quote van Paul Bosvelt uit de FeanFan met betrekking tot de spreekkoren:

'Of de spelverruwing erger is geworden? In de stadions heeft men de veiligheid steeds beter onder controle. En spreekkoren zijn er altijd al geweest. Zelf heb ik daar het meest mee te maken in de wedstrijden tegen Ajax en Sparta, ook nu nog. Ik laat me overigens niet zo gauw intimideren.
Er is hier wat ophef ontstaan over spreekkoren, ik vind het nog wel meevallen. Ik snap heel goed dat de supporters niet over zich heen willen laten lopen in het eiegn stadion. In mijn geval, tegen Ajax, vond ik het eigenlijk wel prettig dat ze er tegein gingen. Er moet ook niet het gevoel ontstaan dat je een uitwedstrijd speelt.'

Oké Paul! :lol:
(dit is trouwens niet geplaatst met de bedoeling weer de hele discussie op te rakelen...)
MarteNN
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 07-02-2006 15:53
Woonplaats: Dronrijp

Berichtdoor Riverside » 09-04-2006 13:17

Dat stukje heb ik ook (met veel plezier) gelezen!

Paultje Bosvelt! :stan:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor ALS 26.000 » 27-05-2006 10:16

Clubs volgen aanpak vandalisme Heerenveen

Gepubliceerd op 27 mei 2006, 01:03

HEERENVEEN - De voetbalclubs in de eredivisie trekken één gezamenlijke lijn tegen voetbalvandalisme. De algemene vergadering betaald voetbal neemt maandag het aangescherpte plan van aanpak aan dat twee jaar geleden werd opgesteld door voorzitter Riemer van der Velde van SC Heerenveen en zijn toenmalige collega Gaston Sporre van FC Zwolle.

Dit is de stellige verwachting van Yme Kuiper, juridisch adviseur van SC Heerenveen. Een onderdeel van de nieuwe aanpak is het op de huid zitten van supporterskernen die bekend staan om hun vervelende gedrag. Herhaaldelijk over de schreef gaan kan een stadionverbod opleveren, maar ook boetes en celstraffen. De politie moet de ‘gereedschappen' in handen krijgen om lik‑op‑stuk‑beleid te kunnen voeren.
Zie verder de LC van zaterdag.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor UK » 27-05-2006 15:51

Zullen wij wel weer het goede voorbeeld moeten geven.
Het aantal stadionverboden zal er niet om liegen komend seizoen denk ik!

UK
Avatar gebruiker
UK
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 31-12-2004 16:31

Berichtdoor BBB » 27-05-2006 16:00

Idd, als in de rest van NL dezelfde criteria voor een stadionverbod gaan gelden als bij Heerenveen dan blijven er bij sommige clubs weinig supporters over...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor hansrob » 27-05-2006 16:05

BBB schreef:Idd, als in de rest van NL dezelfde criteria voor een stadionverbod gaan gelden als bij Heerenveen dan blijven er bij sommige clubs weinig supporters over...


Volgens mij blijven juist dan de "Supporters over"!

Kijk iedereen kan eens uit zijn/haar rol vallen en daarvoor zal je echt geen stadionverbod krijgen. Bij herhaling zullen stadionverboden worden opgelegd.Maar wanneer je bij hethaling uit je rol valt is het wellicht goed eens thuis tijdens een (wegens een opgelegd stadionverbod) gemiste wedstrijd van je club na te denken over je (wan)gedrag en over de vraag hoe dat te verbeteren.Hier lijkt mij niks mis mee want wangedrag hoort niet op een voetbalveld/tribune thuis
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron