Sfeer in vak 26/27 en 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 10:02

Hallo supporters.

De afgelopen jaren waren bovengenoemde vakken de sfeervakken van SCH. Nu met het NN vak is het hier weer enigsinds veranderd, en hobbelt men mee met de fantastische sfeer van NN. Vak 427 zou ook een sfeervak maar dan zitten worden volgens de supportersvereniging. Ik heb het gevoel dat we hier de hulp van NN bijnodig hebben. Zitten er onder de NN leden geen supporters in deze vakken? Zij zouden dan misschien met wat faciliteiten na NN hier een aanzet toe kunnen geven. Het zou toch geweldig zijn als we de beide kopse kanten van het stadion tegen elkaar konden laten zingen. Hoop via dit forum met elkaar hier beweging in te krijgen en mensen te mobiliseren om hier actief aan bij te dragen. Het word zo steeds leuker in het stadion en het word weer een vesting die niet te nemen is. Zou fantastisch zijn als we tegen PSV hier al een begin mee konden maken.
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Venderwel » 28-09-2005 10:09

marrum rules schreef:Hallo supporters.

De afgelopen jaren waren bovengenoemde vakken de sfeervakken van SCH. Nu met het NN vak is het hier weer enigsinds veranderd, en hobbelt men mee met de fantastische sfeer van NN. Vak 427 zou ook een sfeervak maar dan zitten worden volgens de supportersvereniging. Ik heb het gevoel dat we hier de hulp van NN bijnodig hebben. Zitten er onder de NN leden geen supporters in deze vakken? Zij zouden dan misschien met wat faciliteiten na NN hier een aanzet toe kunnen geven. Het zou toch geweldig zijn als we de beide kopse kanten van het stadion tegen elkaar konden laten zingen. Hoop via dit forum met elkaar hier beweging in te krijgen en mensen te mobiliseren om hier actief aan bij te dragen. Het word zo steeds leuker in het stadion en het word weer een vesting die niet te nemen is. Zou fantastisch zijn als we tegen PSV hier al een begin mee konden maken.


Nou ja de meeste NN' ers staan op 10. Dus zal lastig worden om ze in 427 te zoeken!
Het zou natuurlijk wel hartstikke mooi zijn om 'tegen' elkaar te zingen, voor de mannen op het veld, maar das wel lastig te coördineren!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Arjen » 28-09-2005 10:10

Leuk bedacht maar voorlopig niet haalbaar vrees ik.
Het is een feit dat op de overige tribunes supporters zitten die de wedstrijd anders beleven dan degenen die in het NN-vak staan. Als het goed gaat zullen ze meezingen en voor het overige beleven zij de wedstrijden anders en hoeven niet zo nodig te zingen (en daar is niets mis mee voordat we die discussie weer krijgen).
De fanatieke aanhang die wil zingen staat nu in het :stan: vak. Meer supporters die op die manier fanatiek zijn hebben we op dit moment niet.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Eastermar » 28-09-2005 10:12

Zij zouden dan misschien met wat faciliteiten na NN hier een aanzet toe kunnen geven.

Kun je misschien uitleggen wat je met bovenstaande zin bedoeld Marrumrules?

Misschien dat je je verzoek maar eens bij het bestuur van supportersclub FeanFan moet neerleggen...
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Niels » 28-09-2005 10:13

Zou fantastisch zijn als we tegen PSV hier al een begin mee konden maken.


Wat dacht je van morgen? :mrgreen:

Ik ben het eens met je verhaal trouwens. Zoiets zou prachtig zijn. Maar ik denk dat we niet té hard van stapel moeten lopen. Het is mooi dat het Nieuw Noord vak de rest van het stadion bij tijden ook enthousiast achter de ploeg weet te krijgen - daar is het vak deels ook voor bedoelt natuurlijk. Tegen elkaar opzingen, dat vergt echter toch wel iets meer denk ik. Maar wie weet helpt een discussie als deze daarbij.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 10:22

Eastermar ik bedoel daarmee items zoals spandoeken banieri die op dat moment niet in jullie vak gebruikt worden, zij zouden dan misschien hier voor aankleding kunnen zorgen.
Dat verzoek neerleggen bij feanfan, zou dat zin hebben?? Waarom is er dan NN ontstaan als zij het hadden kunnen doen??

Nielshh, zou niks liever willen dan morgen erbij zijn, maar ben helaas net geopereerd en dit komt te vroeg. Ben er zondag weer bij. dus vandaar zondag.

Hoop inderdaad door hier met elkaar over van gedachten te wisselen dat er meer supporters opstaan om de sfeer hier ook te verbeteren. Ik denk dat er veel bereidwilligheid hiervoor is.
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Venderwel » 28-09-2005 10:25

marrum rules schreef:Eastermar ik bedoel daarmee items zoals spandoeken banieri die op dat moment niet in jullie vak gebruikt worden, zij zouden dan misschien hier voor aankleding kunnen zorgen.


Dit is natuurlijk wel een heeeel goed idee! Als er door NN een speciale actie gehouden wordt, waardoor de 'normale' banieri daar niet gebruikt wordt, dan zou je ze natuurlijk ergens anders kunnen gebruiken!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 28-09-2005 10:29

Ik heb de catalogus van Nieuw Noord er net even op nagekeken, maar die huurprijzen van banners e.d. zijn niet misselijk hoor! :mrgreen:

Enerzijds snap ik het punt. Anderzijds heb ik zoiets van 'de Feanfan heeft zelf ook een bankrekening, dus als men zoiets iets wil kan men natuurlijk ook zelf eens iets proberen te regelen...' Paar zwaaivlaggen ofzo? Naast het NN-vak is ook een jongen, die zelf zo'n ding in elkaar gezet heeft!

Bovendien heeft Nieuw Noord slechte ervaringen met de omgang van sommige supporters van ons materiaal. Voorbeeld: de gejatte vlaggen vorig seizoen. Zaterdag zijn ze ook gebruikt, maar daar is er niet één van ontvreemdt! Of het in de natte gracht dumpen van een megadoek, die daardoor enorm smerig wordt. Zo'n ding wordt bovendien gauw doorgegeven opzij, en dan beland hij dus in vakken als 17 en 18, die gauw van dat ding af willen en hem dus maar naar beneden gooien.

Nu wil ik absoluut niet beweren dat er in vak 427 e.d. dieven zitten ofzo, maar probleem is wel dat NN op die manier geen toezicht heeft op haar materiaal en dan weet je het maar nooit... Sommige mensen gaan nou eenmaal niet zo zuinig met spullen om!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Arjen » 28-09-2005 10:32

Maar meer spandoeken in het stadion zou moeten kunnen. Morgen ook maar weer eens een paar antieke doekjes te voorschijn toveren (speciaal voor the Rock :mrgreen: ).
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Venderwel » 28-09-2005 10:34

Nielshh schreef:
Enerzijds snap ik het punt. Anderzijds heb ik zoiets van 'de Feanfan heeft zelf ook een bankrekening, dus als men zoiets iets wil kan men natuurlijk eens zelf eens iets proberen te regelen...'


Heb het idee dat het een eigen initiatief is van iemand (dus bewonderenswaardig) en niet vanuit feanfan.

Wat betreft die ontvreemding van spullen, daar kun je natuurlijk duidelijk afspraken over maken.
Lijkt mij in elk geval wel de moeite waard om als NN bestuur eens over te babbelen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 28-09-2005 10:34

Maar meer spandoeken in het stadion zou moeten kunnen.


Helemaal mee eens! Volgens mij heeft NN ook nog wel een paar doekjes liggen die niet elke week hangen en die morgen best weer eens 'gelucht' kunnen worden!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 10:53

:?: ontvreemden van anders artikelen moeten we voorkomen en dus inderdaad goed over na denken hoe we dit evt afspreken. Hier kun je mensen verantwoordelijk voor maken.

Ben in ieder geval blij met jullie eerste reacties. Hop dat er ook reacties komen van andere supporters die in betreffende vakken zitten en mee initiatief willen nemen. Hoe meer sfeer hoe beter de resultaten worden!!!!!!!!! dat bewijst NN.

Hoop dat NN hier ook serieus over na wil denken en ons kan assisteren met het vd grond krijgen van dit doel.[/quote]
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Eastermar » 28-09-2005 10:57

items zoals spandoeken

De spandoeken die NN in "beheer" heeft hangen inprincipe elke week. Het is dus niet zo dat wij stapels spandoeken hebben liggen die nooit worden opgehangen. Dus dit item valt helaas al af Marrum Rules.

Misschien dat we nogmaals op verschillende sites en in NoordNieuws en Feanfan een oproep kunnen plaatsen om spandoeken die niet meer worden gebruikt bij NN in te leveren. Spandoeken zoals "blue white boys", Torcida Heerenveen, SCH, etc zijn al enkele seizoenen niet meer te zien in het ALS.

Maar meer spandoeken in het stadion zou moeten kunnen

We hebben zowel op het NN-forum als op dit forum hier een apart topic over. Er is zeker op Zuid nog voldoende plaats voor spandoeken. Wees eens creatief en maak een mooi spandoek.
Laatst bijgewerkt door Eastermar op 28-09-2005 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Squerrel » 28-09-2005 11:01

Marrum Rules, namens wie spreek je eigenlijk? Namens Feanfan of is het eigen initiatief?
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 11:11

eigen initiatief, ben niet georganiseerd bij welke vereniging dan ook.
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Squerrel » 28-09-2005 11:15

marrum rules schreef:eigen initiatief, ben niet georganiseerd bij welke vereniging dan ook.


Dan zou ik eerst maar wat medestanders zoeken ( wat hier dus je bedoeling is ). Je moet toch echt met een groepie zijn om dit voor elkaar te boksen. In dat opzicht komt de wedstrijd tegen PSV veel te vroeg.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Arjen » 28-09-2005 11:20

Het feanfanvak is toch een groep van 200 (echte :wink: ) supporters. Op zich zou er dus best wat mogelijk moeten zijn.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Piet » 28-09-2005 11:24

Piet spreekt nu even namens Piet en wil graag kwijt dat het misschien geen kwaad kan als NN alle mensen die meer betalen voor hun zitplaats dan een seizoenkaart kost (lees: mensen die zich belangrijk voelen) een vlaggetje geeft. Dan sla je drie vliegen in één klap.
Ten eerste denken deze mensen van ha, leuk, een vlaggetje, en beginnen te wapperen (voelen zij zich belangrijk en alle minder belangrijke mensen kunnen eindelijk eens zien wie deze mensen allemaal zijn).
Ten tweede wordt NN zo nog meer onder de aandacht gebracht van mensen die zich belangrijk voelen, waardoor ze NN misschien wel wat willen betalen.
Ten derde wordt de sfeer in het gehele stadion dan misschien beter, doordat deze mensen inzien dat het zwaaien met een vlag helemaal zo gek nog niet is.
Alvast even een tekst bedacht voor op het vlaggetje: NieuwNoord denkt met u mee, zowel zakelijk als privé!
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 11:59

squerrel, inderdaad is het nodig om medestanders te creeren, dit is 1 manier hiervoor, de komende weken zullen hopelijk meerdere mensen dit lezen en ook hierover praten op de tribunes. Ik heb echter geen ambities om een NN principe op te zetten en mensen te organiseren hiervoor. dat zou dan de volgende supp vereniging worden.
Misschien prikkelt het ook de FEanFan wel om actie te ondernemen.
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Squerrel » 28-09-2005 12:04

Je moet de feanfan juist benaderen, dit is "hun" vak. Met eigen initiatief, hoe goed en leuk bedoeld, red je het niet. Als eerste de financien en dat is nog maar 1 ding maar wel direct de belangrijkste denk ik.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Eastermar » 28-09-2005 12:11

en mensen te organiseren hiervoor

Wel dingen willen veranderen, maar er niks voor willen doen. Zo komt er natuurlijk nooit iets van de grond. En zoals Sqeurrel al heeft gezegd...gooi eens een balletje op bij FeanFan.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 12:19

Hallo zeg gelijk maar afbranden? volgens mij is dit een initiatief om ergens toe te komen, en zijn jullie tips hiervoor nodig. Waarom het wiel uitvinden als dat al gebeurt is? Kunnen toch beter van elkaar leren en gebruik maken dan alles dubbel te doen?
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Squerrel » 28-09-2005 12:22

Niks afbranden, het initiatief is prima maar als je zelf al zegt "ik wil hiervoor geen mensen gaan organiseren" dan is je initiatief hierbij ten einde. Das heel simpel.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor alfa » 28-09-2005 12:26

Ik weet niet of iedereen het heeft meegekregen maar Gert Jan Verbeek bedankte zaterdag tijdens de persconferentie tot tweemaal toe Nieuw Noord voor de fantastiche sfeer in het stadion. Volgens GJ was het publiek nu eens weer een echte steun in de rug voor de spelers. Een groot compliment dus voor Nieuw Noord. Het leuke is overigens dat de sfeer van Nieuw Noord ook overslaat naar o.a. vak 27. Ik zit daar zelf en de sfeer is daar momenteel erg goed.
9-5-2004! FOPPE FOREVER
alfa
Nieuw talent
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 13-12-2002 16:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 12:32

Alfa zit al vanaf de eerste steen in 27, en de sfeer was afgelopen week idd aardig, maar het kan nog veel beter. Daar gaat het om!
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Arjen » 28-09-2005 13:17

Maar dan moeten daar wel meer mensen zitten die dezelfde beleving hebben die jij blijkbaar hebt marrum rules en die zitten er niet meer volgens mij.
Maar ga staan, schreeuw, zing en zweep iedereen op zondag op zuid. Ben benieuwd
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 13:23

Tuurlijk zitten er nog meer fanatieke supporters! alleen net als de afgelopen jaren her en der verspreid. Maar we houden vol!
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Arjen » 28-09-2005 13:28

Goed lezen marrum, ik heb het bewust niet over fanatiek want dat kunnen stillere supporters heel goed zijn. Er zitten zeker wel fanatieke supporters in de rest van het stadion, maar of die ook veel zullen zingen en schreeuwen, tot nu toe (en vorige seizoenen ook) niet.............................
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor marrum rules » 28-09-2005 13:34

heb mijn leesbril ff opgezet. snap je wel, maar denk dat het nu toch anders is dan voorgaande jaren, vak 427 is een nieuw vak met de ambitie sfeervak, volgens mij zitten daar dus in potentie genoeg mensen die mee willen doen.
Avatar gebruiker
marrum rules
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 19-09-2005 12:05
Woonplaats: marrum

Berichtdoor Niels » 28-09-2005 13:37

Ja, dat vak heeft zelfs een naam meegekregen en wel FeanFanFak. Maar zoals ik al zei lijkt het me dan ook in eerste instantie een taak van de supportersclub FeanFan om daar met sfeer aan de gang te gaan. Als dat de mensen daar interesseert tenminste...
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron