Sfeer in vak 26/27 en 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Caspar schreef:Waarom had feanfan sinds 2001 in de sjaaltjes staan, als ik vragen mag?
Ik bedoel dat het sinds 2001 (als ik me niet vergis) de spreuk is die NN hanteert (staat ook op die eerste sjaals).
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ane Lenstra schreef:Heel netjes inderdaad. Is dat niet gebeurd dan?
Nee tuurlijk is dat niet gebeurd. Je gaat toch niet bekijken bij elke sfeeractie die je doet, of toevallig iemand anders die spreuk ooit al een keer gebruikt heeft. Net of maar iemand bij FF wist dat dit de huisspreuk van NN was/is.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Wie bedenkt dan zoiets voor op die reclame sjaals?
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Een groep met mensen. En wat bedoel je met reclamesjaals?
Bekerfinale actie alweer vergeten?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Welke tekst stond er op dan? Kan me zo niet een huisspreuk van NieuwNoord voor de geest halen..
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Fanatic 4-ever schreef: Ik bedoel dat het sinds 2001 (als ik me niet vergis) de spreuk is die NN hanteert (staat ook op die eerste sjaals).
Ik heb alleen een paar foto's gezien van de Feanfan actie, maar wat was er met 2001? Stond het op de sjaals? Zo ja: waarom? Wat heeft feanfan met 2001?
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Niks er stond op: Wij zijn Feanfans, Als één man achter onze trots!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ItFean82 schreef:Niks er stond op: Wij zijn Feanfans, Als één man achter onze trots!

Ah, dan is het duidelijk. Dat laatste gedeelte is inderdaad al een paar keer gebruikt door Nieuw Noord.
Ladies and gentleman: We've got him!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

ItFean82 schreef: Nee tuurlijk is dat niet gebeurd. Je gaat toch niet bekijken bij elke sfeeractie die je doet, of toevallig iemand anders die spreuk ooit al een keer gebruikt heeft. Net of maar iemand bij FF wist dat dit de huisspreuk van NN was/is.
Ik neem aan van wel dat je dat even beetje uitzoekt.
Maar als het niet is gebruikt is er niets aan de hand lijkt mij.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

sch4-live schreef: Maar als het niet is gebruikt is er niets aan de hand lijkt mij.
Hoe bedoel je dit ?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

ItFean82 schreef: Net of maar iemand bij FF wist dat dit de huisspreuk van NN was/is.
Tuurlijk wisten jullie dat wel, gezien ik wel zeker weet dat er een paar van jullie die nn sjaal hebben waar dat op staat...

En uit het stukje 'we gaan toch niet kijken of iets al eens gebruikt is' blijkt helemaal dat je totaal geen kennis hebt van sfeeracties...

Volgende keer dus maar zingen: kof-fie-kannen, zo gaan we zondag op stap? Of een sjaal met: Wij gaan niet opzij? Of misschien een shirt met daarop: Jullie lopen nooit alleen?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Als je me quote, quote dan goed.

Ik zei namelijk niet dat we niet kijken of iets al eens eerder gedaan is. Maar de woorden "Wij staan achter onze trots" kom je overal tegen. Ik zag het laatst zelfs hangen bij de plaatselijke waterpoloclub.

Verder doe jij een hoop aannames, die niet waar zijn en ik dus ook niet op ga reageren.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Er stond toch echt Als een man achter, hadden jullie er maar wij staan achter onze trots van gemaakt dan was het wat netter geweest. Verder getuigt het niet van extreme orignaliteit maargoed dat is toch lastig want bijna alles is gedaan. Maar een originele tekst is altijd wel te vinden.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Misschien moet Feanfan voortaan zn plannen maar met jou bespreken, wie weet komt er dan nog wat goeds uit.

Mag ik eens vragen, en daar wil ik graag een eerlijk antwoord op: Waarom altijd maar weer dat negatieve tegenover Feanfan.
Ik zie bij verschillende clubs dat de samenwerking goed loopt tussen meerdere supportersverenigingen, alleen bij Heerenveen hebben bepaalde individuele personen uit NN (natuurlijk niet heel NN want het zijn altijd individuen) schijnbaar een hekel aan Feanfan.
supporter: in voor en tegenspoed
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Zo jongens, er komt eens commentaar op FF en dat mag opeens niet. Het is toch een beetje misselijk om de spreuk te jatten van een andere groep in het stadion. Prima sfeeractie voor de rest.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dan moet je dat wel weten hé......
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Jatten nog wel?! Nogmaals niemand wist ervan dat dit de huisspreuk van NN was, je kan zoiets ook toevallig noemen. Als de tekst heel groot op de site van NN staat, en in hun logo vermeld was geweest dan had je dat kunnen weten. Nu moet je de geschiedenis van NN al weten, wil je uberhaupt weten dat dit een huisspreuk was/is. Kortom gewoon dom toeval.
Op naar het volgende seizoen....
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

.. Wees blij dat er mensen zoveel tijd en energie steken in acties. Waardeer eens het werk, volgens mij zijn zowel NN als zuid voor één en dezelfde club. Waarom al die rivaliteit? :roll:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

ItFean82 schreef:Jatten nog wel?! Nogmaals niemand wist ervan dat dit de huisspreuk van NN was, je kan zoiets ook toevallig noemen. Als de tekst heel groot op de site van NN staat, en in hun logo vermeld was geweest dan had je dat kunnen weten. Nu moet je de geschiedenis van NN al weten, wil je uberhaupt weten dat dit een huisspreuk was/is. Kortom gewoon dom toeval.
Als je je er een beetje in verdiept in de ''Tifo wereld'' dan kom je hier toch snel genoeg achter ?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frisian schreef: Mag ik eens vragen, en daar wil ik graag een eerlijk antwoord op: Waarom altijd maar weer dat negatieve tegenover Feanfan.
Misschien het actie reactie idee. De mensen van Feanfan hebben altijd maar commentaar op NN. En wie de bal kaatst kan hem schijnbaar terugverwachten.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wanneer is er dan commentaar op sfeeracties van NN geweest?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian schreef:Misschien moet Feanfan voortaan zn plannen maar met jou bespreken, wie weet komt er dan nog wat goeds uit.

Mag ik eens vragen, en daar wil ik graag een eerlijk antwoord op: Waarom altijd maar weer dat negatieve tegenover Feanfan.
Dat is al eens gedaan hoor, maar er is daar een figuur die toch altijd z'n eigen weg gaat. Met als dieptepunt het 'brandveilige doek' voor de bekerfinale die in vlammen opging bij het testen. Is notabene nog op OF geweest.

Als je even terugleest zul je zien dat ik niet altijd negatief over feanfan ben. Ik juich elke iniatief tot sfeeracties van harte toe, waar dan ook in het stadion. Tegelijkertijd ben ik vaak kritisch over de manier waarop deze acties tot stand komen, en wat de thema's zijn. Dat is totaal niet mijn smaak en dat geef ik ook aan. Het is gewoon enorm jammer dat een persoon uit het sfeerteam zuid (en hij wil hier niet meer posten omdat hij schijnbaar niet tegen kritiek kan) blijkbaar een hekel had aan NN omdat hij geen ingang kreeg in het bestuur (wat best logisch is als je net 2 maanden bij de club komt kijken en in het verleden bij Ajax kwam...), en daarom maar op zuid een sfeervak op is gaan richten. Als hij gewoon reeel was geweest en zich gewoon als lid had aangesloten bij NN hadden we nu wellicht een mooi sfeervak op de onderste ring, met daarboven een soort zittend sfeervak zoals dat nu op zuid is. Ben je gelijk van het zichtlijnen probleem af.

Bovendien zijn er door die personen dingen geflikt die gewoon echt niet door de beugel kunnen. Normaal ben ik vrij vergevingsgezind maar als je keer op keer a zegt en b doet, dan houdt het natuurlijk een keer op...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Wij zijn Feanfans, als één man achter onze trots. Leuke sjaaltjes, zag er leuk uit!

Aktie van nieuw noord was ook echt mooi!

Wat een gezeik verder weer over feanfan dit en feanfan dat. Laten we blij zijn dat we 2 supportersverenigingen hebben in plaats van geen. En wat maakt het uit dat deze tekst van nieuw noord is of was, we zijn toch allemaal Heerenveen fans?

Ik weet ook wel dat er het een en ander is gebeurd tussen NN en FF, maar om nou na elke aktie weer op elkaar te gaan zitten zeuren over originaliteit of teksten of wat dan ook is toch niet nodig?

Maar ja, misschien wordt het ooit nog echt 1 grote familie :wink:
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Het is net hoe je het wil zien. Opbouwende kritiek is toch niks mis mee? Dat vind ik juist positief bedoeld, waardoor de sfeer (acties) in het ALS alleen maar verbeterd kan/kunnen worden.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Wie maakt die fotoverslagen voor de website van Feanfan? Het lijkt wel alsof de fotograaf de foto's met een mobiele telefoon maakt..
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Heerenveen rules schreef:Misschien het actie reactie idee. De mensen van Feanfan hebben altijd maar commentaar op NN. En wie de bal kaatst kan hem schijnbaar terugverwachten.
Kan je daar misschien wat voorbeelden van geven, misschien heb ik het mis maar ik kan me niet herinneren dat FF commetaar op NN heeft.
Fanatic 4-ever schreef: Dat is al eens gedaan hoor, maar er is daar een figuur die toch altijd z'n eigen weg gaat. Met als dieptepunt het 'brandveilige doek' voor de bekerfinale die in vlammen opging bij het testen. Is notabene nog op OF geweest.

Als je even terugleest zul je zien dat ik niet altijd negatief over feanfan ben. Ik juich elke iniatief tot sfeeracties van harte toe, waar dan ook in het stadion. Tegelijkertijd ben ik vaak kritisch over de manier waarop deze acties tot stand komen, en wat de thema's zijn. Dat is totaal niet mijn smaak en dat geef ik ook aan. Het is gewoon enorm jammer dat een persoon uit het sfeerteam zuid (en hij wil hier niet meer posten omdat hij schijnbaar niet tegen kritiek kan) blijkbaar een hekel had aan NN omdat hij geen ingang kreeg in het bestuur (wat best logisch is als je net 2 maanden bij de club komt kijken en in het verleden bij Ajax kwam...), en daarom maar op zuid een sfeervak op is gaan richten. Als hij gewoon reeel was geweest en zich gewoon als lid had aangesloten bij NN hadden we nu wellicht een mooi sfeervak op de onderste ring, met daarboven een soort zittend sfeervak zoals dat nu op zuid is. Ben je gelijk van het zichtlijnen probleem af.

Bovendien zijn er door die personen dingen geflikt die gewoon echt niet door de beugel kunnen. Normaal ben ik vrij vergevingsgezind maar als je keer op keer a zegt en b doet, dan houdt het natuurlijk een keer op...
Ik weet wat voor ''figuur'' je bedoelt, maar volgens mij is het sfeerteam van Feanfan groter dan die ene figuur, en omdat je in een team zit kan niet één iemand bepalen wat er gebeurt, dat doet het hele team.
Zo ook de sjaaltjesactie, de tekst is niet door één persoon bedacht, of zoals somigen hier zeggen ''gejat''.

Ik weet ook dat je graag thema's aan de sfeeracties wilt koppellen, ik vind die insteek altijd erg mooi.
Punt is wel dat we nog lang niet zover zijn als NN, en dat hoeft voor ons ook niet, we doen het allemaal wel met veel plezier en met hetzelfde doel als NN, proberen de sfeer in het stadion beter te maken.

Ik lees verder in je verhaal over die ene persoon die niet bij NN kon in het bestuur kon komen en daarom zelf een sfeerteam is gestart.
Dit verhaal klopt niet helemaal.
Het sfeerteam is begonnen met een paar enthousiaste leden van Feanfan die ook graag meer sfeer in het stadion wilden.
Die personen beanaderden iemand anders die niet welkom was bij het sfeerteam van NN (dit was niet degene waar jij het over hebt)
Toen is er gebrainstormt over het de sfeer e.d., daaruit kwam een oproep voor enthousiaste mensen die mee wilden helpen met ditgene.
Op die oproep heeft onder andere ook de persoon die jij bedoelt gereageerd en de rest is historie.
Wie weet was er ooit een sfeervak voor ons beide gekomen, ik denk het zelf van niet.

Je hebt het verder over het bekerfinale doek.
Dat doek is toen besteld met alle certificaten voor brandveiligheid, het doek zou dus brandveilig zijn.
Het lijkt mij dat je dan juist het desbetreffende bedrijf aansprakelijk kan stellen, niet die betreffende persoon.

Wat ik nogmaals wil benadrukken is dat het sfeerteam van FF uit meer personen bestaat dan uit één.
Beslissingen worden dus ook samen genomen.
NN en FF streven samen hetzelfde doel na, een zo sfeervol mogelijk ALS (al is dat erg moeilijk)
Laten we mekaar dus respecteren in wat we doen en zorgen dat de samenwerking en het respect zo word zoals bij andere clubs.
supporter: in voor en tegenspoed
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frisian schreef:Kan je daar misschien wat voorbeelden van geven, misschien heb ik het mis maar ik kan me niet herinneren dat FF commetaar op NN heeft.
Misschien moet ik het loskoppelen van FF, maar NN hoeft maar eens wat minder sfeer te maken of spreekkoren aan te heffen die niet kunnen en iedereen heeft commentaar. Terwijl men zlef niks doet om de ploeg vocaal te ondersteunen.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik denk idd dat je dat kan loskoppelen.
Ik hou zelf ook niet van spreekkoren, al snap ik wel dat er af en toe wat word geroepen.
Als die spreekkoren dan minutenlang aanhouden kan ik me daar erg kwaad om maken.
Hetzelfde als de negatieve spreekkoren tegen de eigen club, ik kan me daar erg kwaad om maken maar ik respecteer ook de mening van anderen.
En je staat met 1000 in een vak dus zijn er ook verschillende meningen.
Als je dus bijvoorbeeld van mij een reactie krijgt op het forum is dat mijn mening en die staat los van FF.
Als het een gezamelijke mening van FF zou zijn komen ze daar wel gezamelijk naar buiten dmv oa de site.
En zelfs dat kan je denk ik niet doen want FF heeft volgens mij 2500 leden met ook weer allemaal een mening.
supporter: in voor en tegenspoed
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Ik weet ook dat je graag thema's aan de sfeeracties wilt koppellen, ik vind die insteek altijd erg mooi.
Punt is wel dat we nog lang niet zover zijn als NN, en dat hoeft voor ons ook niet, we doen het allemaal wel met veel plezier en met hetzelfde doel als NN, proberen de sfeer in het stadion beter te maken.

Misschien is het een idee om eens wat vaker dan met NN te overleggen, niet omdat NN het dan goed moet keuren of wat dan ook maar gewoon eens kijken wat hun er van vinden. Hun draaien toch wat langer al mee en wat Feedback is nooit verkeerd. Zo kun je ook dingen als Zaterdag met ''Als een man achter'' voorkomen.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik snap je punt maar ik denk niet dat dat goed is.
Feadback is altijd goed naar elkaar, zonder elkaar af te kraken natuurlijk.
En één van de dingen van Tifo is het geheim te laten houden tot aan de aftrap, je wilt het dus met zo weinig mogelijk mensen delen.
Dus het van te voren met NN erover hebben is geen optie, NN zal dat denk ik andersom ook niet doen.
supporter: in voor en tegenspoed
Plaats reactie