Sfeer in vak 26/27 en 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Fanatic 4-ever schreef:Wat is er waar van het gerucht dat er op zuid komend seizoen een staanvak komt?
Niks, er zijn wel mensen die het graag zouden willen. Maar dat is ook het enige op dit moment.
Op naar het volgende seizoen....
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

zou wel grappig zijn, en dan over de hele lengte van de hele tribune met mensen die langer dan 5 jaar een seizoenkaart hebben en lid worden van de nog op te richten supportersvereniging Cross Side.
today is D-Day
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Nieuw Noord versus Oud Zuid ofzo :lol:
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

whats in a name. Maar denk dat het sfeertechnisch niet eens zo gek zou zijn? misschien moeten we hier een topic voor opzetten.
today is D-Day
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Liever heel Noord sta-tribune dan!
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

nee want dan bereik je nog steeds niet dat je het hele stadion dekt met sfeer.
today is D-Day
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

bdb schreef:Liever heel Noord sta-tribune dan!
Dat is niet realistisch. De meeste supporters willen niet de hele wedstrijd staan. Jammer, maar dat zal wss niet veranderen. Het is beter dat NN naar beneden gaat en zo dicht mogelijk op het veld staat. Ik ben er van overtuigd dat er dan meer supporters om het staanvak heen blijven staan en meer mee gaan doen.

Het eventuele staanvak op zuid hoeft natuurlijk niet zo groot te worden als dat op de Noord tribune. Al zouden er maar 100 mensen staan zou dat al een heel mooi begin zijn!
Ik weet niet of er daadwerkelijk plannen zijn, maar het lijkt me dat elke supporter met een beetje beleving dit idee aanmoedigt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

feanfans schreef:
Het eventuele staanvak op zuid hoeft natuurlijk niet zo groot te worden als dat op de Noord tribune. Al zouden er maar 100 mensen staan zou dat al een heel mooi begin zijn!
Ik weet niet of er daadwerkelijk plannen zijn, maar het lijkt me dat elke supporter met een beetje beleving dit idee aanmoedigt.
Dit wordt al jaren en jaren door Nieuw Noord aangedragen bij de club, de problemen zijn echter de zichtlijnen van het publiek in de vakken er omheen...
Corruption is everywhere, fight it!
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Dat is een dikke nonsens reden, je kan de eerste rijen onderin op Noord gewoon als staanvak gebruiken en dan 3 rijen leeg laten en daar boven zitplaatsen. Je zal dan echt niet de capaciteit verminderen aangezien er meer mensen in een stavak kunnen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waar een wil is is een weg, zie Breda.
erik1379
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-02-2010 13:35

Bericht door erik1379 »

ja, maar je weet hoe het gaat bij de club hé!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Misschien is het al gevraagd maar heb ik het gemist maar waarom een actie voor VdB? Zit verder niks achter deze vraag, just curious.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

---E--- schreef:Dat is een dikke nonsens reden, je kan de eerste rijen onderin op Noord gewoon als staanvak gebruiken en dan 3 rijen leeg laten en daar boven zitplaatsen. Je zal dan echt niet de capaciteit verminderen aangezien er meer mensen in een stavak kunnen.
Ja, maar dan zijn de inkomsten lager. En probeer Henkie Dollar dan nog maar eens te overtuigen.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Squerrel schreef:Misschien is het al gevraagd maar heb ik het gemist maar waarom een actie voor VdB? Zit verder niks achter deze vraag, just curious.
Omdat deze jongen het fantastisch doet, zich teruggeknokt heeft uit een lastige positie. Tevens uitgeroepen door de bezoekers van de website feanfan.nl tot speler van 2009.
Op naar het volgende seizoen....
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Fanatic 4-ever schreef:Ja, maar dan zijn de inkomsten lager. En probeer Henkie Dollar dan nog maar eens te overtuigen.
3x26 plaatsen = 78 stoeltjes onbezet die nu wel bezet zijn. Dat is keer een SK van 180 euro, 14.040 euro op jaarbasis wat de club zou mislopen.

In NN staan 1000 supporters die 170 euro voor een SK betalen.
Op jaarbasis leveren de SK's van NN 170.000 op.
Maak een SK van NN 15 euro duurder, dat is opzich geen probleem - je staat immers ook dichter op het veld en Henkie Dollar kan dit iig niet meer als reden aanvoeren. Op deze manier levert het de club zelfs nog meer op dan in de huidige situatie.
Is dit een idee of komt hij dan met nieuwe smoezen aanzetten?
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Maar wat doen we dan met de mensen die nu wel dicht op het veld zitten? Dan moeten die ook weer verplaatst worden, en vele willen dat niet want ze zijn tevreden met de plek die ze nu hebben.
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

on topic maar denk.

de achterste rijen op zuid eruit en daar staan plaatsen van maken voor 500 man.
today is D-Day
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Eventje off topic, maar ik zag een aantal rekensommetjes voorbij komen.
Hier wordt wel een heel romantisch beeld neergezet. Met het beschikken over de juiste gegevens kun je het volgende concluderen:

Heerenveen rekent voor iedere zitplaats 1,2 staanplaatsen, wat neerkomt op 1200 staanplaatsen per 1000 kuipstoeltjes.

Laten we gemakshalve uitgaan van een stavak met een capaciteit van 1200 personen.
De Noordtribune telt in de breedte 139 stoeltjes, aldus de plattegrond van de Noordtribune.
Je hebt dus 8 rijen nodig om die 1200 personen te spreiden over de gehele breedte van de Noordtribune.

Een zitplaats op Noord kost 185 euro (Bron sc Heerenveen)
Uitgaande van de huidige situatie brengt dit stukje tribune dus 8 x 139 x €185 = € 205.720 op.
Bij het vervangen van de 1000 kuipstoeltjes voor 1200 staanplaatsen kom je op 1200 x €170 (prijs scc NN vak, bron sc Heerenveen) = € 204.000. Dat is al bijna 2000 euro in het voordeel van ‘Henkie Dollar’.
In verband met zichtlijnen is het niet mogelijk om de eerste 6 rijen boven het stavak te verkopen: 6 x 139 x €185 = € 154.290. 2-0 voor Henk.

Kortom 1200 man in het stavak moeten minimaal 205.720 + 154.290 = € 360.010 in het laatje brengen. Als iedere persoon in het stavak € 310 wil betalen voor zijn of haar scc is Henk om…
de achterste rijen op zuid eruit en daar staan plaatsen van maken voor 500 man.
500 staanplaatsen staat gelijk aan 3 rijen kuipstoeltjes: dolle boel...
Als één man achter onze trots!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

In NN staan 1000 supporters die 170 euro voor een SK betalen.
in NN staan 1200 man

in de tijd dat het NN midden op Noord kwam heb ik met de bouwtekeningen en een rekenmachine van alles uit zitten te rekenen echter zolang de noord tribune niet een gehele sta tribune wordt houd je zichtproblemen.
ik diverse opties ingetekend, ideeen aangedragens als de bovenste ring verhogen, 3, (dit moesten er zelfs 5 tot 6) zijn rijen openlaten tussen onderin staan en bovenin zitten, het onderste gedeelte verlagen noem maar op.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Mooie actie voor Brian, hij verdient het zeker om extra aandacht te krijgen. Jammer dat niet iedereen de moeite wou nemen om even dat velletje plastic omhoog te houden.

Ik zit zelf in vak 427, en we hebben al vaker gekeken hoe we het sfeervoller kunnen krijgen op zuid. We hebben wel een groep(je) die fanatiek mee zingt met NN en ook zelf liederen inzet, maar zo vocaal aanwezig zijn als op noord lukt natuurlijk nooit.
Een ander probleem is dat er in ons vak best veel losse kaart verkoop is, waardoor je bij elke wedstrijd weer andere mensen hebt die doorgaans niet echt mee zingen en klappen en dergelijke.
Volgens mij is er ook een aanvraag geweest om een trommel in ons vak om de boel wat op te zwepen, maar dat is als ik het goed heb afgewezen omdat er geen ruimte voor is.

Al met al, de wil is er wel maar je moet ook bij machten zijn om er wat aan te doen. En met sfeerakties maken we dacht ik toch wel een hoop goed?!
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Appielwt
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 08-06-2009 21:21

Bericht door Appielwt »

André schreef:Eventje off topic, maar ik zag een aantal rekensommetjes voorbij komen.
Hier wordt wel een heel romantisch beeld neergezet. Met het beschikken over de juiste gegevens kun je het volgende concluderen:

(...)
Jammer dat het inderdaad altijd om geld moet draaien...
Laatst gewijzigd door Caspar op 10-02-2010 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: graag selectief quoten!
Breuer: "Leeg spelen voor het publiek"
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

André schreef:Eventje off topic, .......................
In verband met zichtlijnen is het niet mogelijk om de eerste 6 rijen boven het stavak te verkopen: 6 x 139 x €185 = € 154.290. 2-0 voor Henk....
Nog even veel erger off topic over zichtlijnen:
De club verkoopt nu nul-zicht plaatsen achter een dikke paal voor de normale prijs. Kun je nog beter naast een sta-vak zitten volgens mij.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

sta schreef:Kun je nog beter naast een sta-vak zitten volgens mij.
Nouja, zittend in een sta-vak zie je ook niet zo veel. :wink:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Leuke sfeeractie op Zuid !
Mag ook wel eens gezegd worden.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zijn daar al foto's van?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Leuk idee, alleen jammer dat er de huisspreuk van NN op stond (sinds 2001)...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Erg jammer ja, heb je zo'n goede spreuk en gaat er een ander mee aan de haal. :roll:
Laten ze zich bezig houden met bingo's en klaverjassen
Laatst gewijzigd door Frisian op 15-02-2010 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Concurrent? :mrgreen:

Het was denk ik helemaal niet erg geweest als ze even het NN bestuur hadden gevraagd, wel zo netjes niet?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Waarom had feanfan sinds 2001 in de sjaaltjes staan, als ik vragen mag?
Ladies and gentleman: We've got him!
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Caspar schreef:Waarom had feanfan sinds 2001 in de sjaaltjes staan, als ik vragen mag?
Ik heb zo`n sjaaltje,maarzie nergens 2001 staan
heb een wit sjaaltje,gellof dat er ook blauwen waren
Plaats reactie