Sfeer in vak 26/27 en 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor 1983 » 28-09-2010 10:06

Wat een onzin zeg. Ik kan me voorstellen dat je tegen kwetsende spreekkoren bent o.i.d. ,maar dit is toch vrij onschuldig. Bovendien bevat het liedje de waarheid, want we zijn niet voor DKV. Toch Maikel 41? Je kunt het ook moeilijk kwetsend noemen of iets. Daarbij heeft echt niet iedereen die het meezingt de derby nooit meegemaakt hoor.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Ebiede » 28-09-2010 10:49

En wie niet spirngt is voor Cambuur..

Afgelopen weekend twee stewards zijn springen, vanaf Oost links van het NN-vak..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-09-2010 11:46

Laat je toch niet zo opnaaien door die gast... Voor hetzelfde geldt is het iemand van de club, omdat er OSSH-leden geklaagd hebben dat dat gezongen werd, omdat hun neefje voor die grafclub is. Dan moet er natuurlijk wat gebeuren, want we horen altijd met respect met de tegenstander om te gaan!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Lasse4evah » 28-09-2010 18:10

Fanatic 4-ever schreef:Laat je toch niet zo opnaaien door die gast... Voor hetzelfde geldt is het iemand van de club, omdat er OSSH-leden geklaagd hebben dat dat gezongen werd, omdat hun neefje voor die grafclub is. Dan moet er natuurlijk wat gebeuren, want we horen altijd met respect met de tegenstander om te gaan!


Het is al jaren onze tegenstander niet meer :lol:
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Arjen » 28-09-2010 18:31

maikel 41 schreef: Toch was het nooit irritant als supporters onderling, misschien op een enkeling na.


Was je er ook bij toen Piet Keur twee keer scoorde tegen dkv....
Dat vond ik allemaal niet erg vriendelijk hoor wat er voor ons gebeurde aan de noordzijde :mrgreen: . Alhoewel een vriendelijk tikje om de heren kenbaar te maken dat ze moesten oprotten is misschien niet heel irritant inderdaad :wink:
Of toen we vrijwel zeker waren van champions league voetbal? Was ook niet erg gezellig buiten het stadion en dat ging van hun kant niet om een enkeling. Maar misschien zat je niet in het uitvak maar elders inhet stadion, kan me voorstellen dat er dan niets te merken was.

Maar zonder gekheid, ik zie het probleem echt niet.... Het is niet kwetsend en of haatdragend. Een beetje rivaliteit is helemaal niet erg, zelfs niet als we nooit meer tegen ze spelen :twisted: .
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor McReo » 28-09-2010 18:37

Vind het wel een geinig nummer, en in de winter wordt je ook nog lekker warm van dat springen.
Ik heb dan wel eens Dkv - Sc Heerenveen live mee mogen maken, maar als dat niet zo was dan had ik alsnog
wel mee gejumpt :D

En het is nog onschuldig ook, ken er wel een paar die niet kunnen voor sommigen :wink:
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Superfries88' » 28-09-2010 19:13

Ik zie het probleem niet zo. De rivaliteit met Groningen is best leuk, maar Cambuur is en blijft onze enige echte rivaal. Voor mijn gevoel dan. Je mag toch best iets ludieks doen? Want dat is 'wie niet springt is voor'. En natuurlijk zou het wel iets hebben als iedereen (of in elk geval velen) springt, maar het is en blijft een eigen keuze om wel/niet mee te doen. De één doet er niets mee, de ander springt volop mee. Prima toch?

Ik vind het springen juist nog zeer onschuldig. En er zijn genoeg pro-Heerenveen teksten die gezongen worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor mitrita » 28-09-2010 19:20

Arjen schreef:Was je er ook bij toen Piet Keur twee keer scoorde tegen dkv....

Ja, mooi was dat.
Off topic, maar de beelden zijn nog steeds mooi Cambuur-Heerenveen 1993
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Ebiede » 28-09-2010 19:54

Die club mag van mij helemaal kapot gaan..

Dat anderen er een beetje sympathie voor hebben: So be It! Van mij nooit enige vorm van sympathie richting DKV..

Raarste is nog dat iemand hier een discussie begint dat "wie niet springt..." niet kan.

Maikel41 geeft ook nog aan dat:
Toch was het nooit irritant als supporters onderling, misschien op een enkeling na.


Dan vraag ik me af waar jij deze wedstrijden hebt bekeken?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Criz » 28-09-2010 22:53

maikel 41 schreef:Verhaal

Commentaar hebben op een ludiek nummertje over onze rivaal, maar zelf niet het woord Cambuur willen uitschrijven. Joh, blijf lekker op zuid zitten zeg!
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor AMF » 28-09-2010 23:43

maikel 41 schreef:verhaal


Ik kan me nog wel enigszins in je verhaal vinden. Het kan zijn dat sommige mensen het "wie niet springt" vrij irritant vinden. Fair enough. Waar ik me dan wel over verbaas is dat je zegt dat je overweegt om naar Nieuw Noord over te stappen maar omdat dat gezongen wordt je niet gaat/probeert. Met andere woorden: dat dat lied elke wedstrijd één keer voorkomt maakt alles wat er aan sfeer wordt verzorgt de overige 89 minuten ongedaan. Ik kan me dat voorstellen als we elke wedstrijd zouden zingen dat de moeder van de scheidsrechter een hoer is maar voor zoiets onschuldigs?
AMF
Selectiespeler
 
Berichten: 190
Geregistreerd op: 05-10-2009 16:05
Woonplaats: Utrecht

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor maikel 41 » 29-09-2010 08:58

Natuurlijk heb ik mijn stukje "iets"extra aangezet, om proberen duidelijk te zijn.
Ja, ik vind het een beetje irritant om als "zittende" supporter, beschuldigd te worden voor Ca..... te zijn.
Zo interpreteer ik het namelijk.
En ja, ik bedoelde te zeggen met het "normaal"met elkaar omgaan, dat van onze supporters.
Ik weet namelijk ook best wel, dat er in die jaren met derby's "supporters"van de tegenpartij opgepakt werden voor vernieling en geweld etc.
Maar moeten wij ons tot dat soort acties verlagen?
Ik vind echt van niet.
Doodzwijgen lijkt me gewoon beter en voor "hun" irritanter.
Verder blijf ik erbij dat je "dat lied" niet nodig hebt om sfeer te maken.
Met elkaar proberen om een goede sfeer te creeren met liedjes en yell"s over onze eigen club lijkt mij veel aantrekkelijker.
Op zuid zullen we met elkaar ook wat meer geluid moeten maken.
Ik denk dan zoiets, wat ze in Engeland en bij NAC ook doen, namelijk een naar elkaar toezingende tribune, dat lijkt me stukken leuker.
Maar dat vergt enige coordinatie, want dan moet op elke kant van ons ALS wel een tekst aanwezig zijn.
Probeer eens, samen met FEANFAN waarschijnlijk.
Dan denk ik dat je echt de sfeer verbeterd.
maikel 41
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 24-06-2009 08:48

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Superfries88' » 29-09-2010 09:22

Het lukt toch niet, maar waarom zou je in hemelsnaam een aartsrivaal dood willen zwijgen? Het is toch allemaal juist onderdeel van rivaliteit? En ik vraag me af of het er opgevat zal worden als irritant. Als het andersom zou gebeuren zou ik het juist ervaren als verschrikkelijk naïef.

Maar doodzwijgen lukt toch niet. De rivaliteit is er, en er is toch niets op tegen om dat op een ludieke manier te laten zien/horen? En nogmaals: niemand dwingt je om mee te doen. Net zoals niet iedereen pas supporters is als je meedoet aan 'if you love Heerenveen clap your hands'. Natuurlijk zou het fantastisch zijn als een heel stadion meedoet, maar uitgezonderd het 'sta op' zie ik dat niet gebeuren bij ons.

Er zijn genoeg pro-teksten, dat is echt veruit de meerderheid. Dat er eens een ludieke tekst over een andere clubs bij zit, is toch niet zo erg? Overigens is het idee van het tegen elkaar inzingen prachtig, maar gewoon niet realistisch. Ik denk allereerst dat je veel grotere groepen aan beide kanten nodig hebt om elkaar überhaupt goed te kunnen verstaan. NN is volgens mij goed bezig om de sfeer in het vak zelf te verbeteren, hetgeen zou moeten overslaan op de rest van noord. FF moet in elk geval 427 proberen fanatieker te maken en dat moet dan wat meer overslaan op andere vakken op zuid. Pas als dat goed gaat, zou je moeten denken aan het tegen elkaar inzingen van twee tribunes zoals bij NAC.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Gekko » 30-09-2010 08:27

Ik zie dit maar als een generatiekloof met bijbehorende verschillen in wat mensen grappig vinden. Misschien vond ik het de eerste keer ook grappig maar nu al lang niet meer. Ik hoor het eigenlijk niets eens meer. Het hoort er ook een beetje bij. Iedere "harde kern" zingt dit maar steeds in andere varianten over boeren, joden en noem maar op. Doe je het niet dan hoor je er niet echt bij. Niet druk om maken zou ik zeggen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Squerrel » 30-09-2010 09:26

Gekko schreef:Het hoort er ook een beetje bij. Iedere "harde kern" zingt dit maar steeds in andere varianten over boeren, joden en noem maar op. Doe je het niet dan hoor je er niet echt bij.


Kom op Gekko, dat is echt niet de reden waarom het gezongen wordt. Niet alles wordt gedaan om populair gevonden te worden of mee te doen met de rest!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-09-2010 10:10

maikel 41 schreef:worden voor Ca..... te zijn.
En ja, ik bedoelde te zeggen met het "normaal"met elkaar omgaan, dat van onze supporters.
`
Ik denk dan zoiets, wat ze in Engeland en bij NAC ook doen, namelijk een naar elkaar toezingende tribune, dat lijkt me stukken leuker.


A: we moeten normaal met elkaar omgaan, maar je schrijft Ca....... Waarom dat dan?

B: naar elkaar toezingen wordt niet wat met deze stadionbezetting want mensen op Zuid zingen niet, maar kijken alleen. Die zijn er niet om sfeer te maken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sfeer in vak 26/27 en 427

Berichtdoor TORCIDA » 30-09-2010 11:11

en met ons huidige bestuur wordt de sfeer er niet beter op.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron