Het algemene ''maatregelen tegen supporters" topic

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik vind het ook goed dat hooligans worden aangepakt, maar het staat toch niet
in verhouding met doodslag
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Elektronisch huisarrest voor voetbalvandalen

Uitgegeven: 9 juni 2005 19:41

DEN HAAG - De reclassering begint in september een proef met elektronisch huisarrest voor voetbalsupporters die van de rechter een stadionverbod hebben gekregen. De reclassering gaat hierbij voor het eerst gebruik maken van stemherkenning, zo zei J. Bijl, hoofd beleid bij de reclassering Nederland donderdag in de Tweede Kamer.

Het parlement hield een hoorzitting over voetbalgeweld in en rond stadions waarbij mensen uit de praktijk, onder wie vertegenwoordigers van de KNVB, burgemeesters en supporters, aanwezig waren.


Telefonisch melden

Het gaat om pilots in Amsterdam, Rotterdam en Arnhem en betreft ongeveer dertig mensen. Zij moeten zich vanuit huis telefonisch melden, waarbij een computer aan de hand van stemherkenning controleert of de juiste persoon belt. De reclassering vindt dit een goedkope en effectieve manier om mensen te controleren en te beletten naar het stadion af te reizen.

Volgens Bijl gaat het overigens om jongeren die geen voetbalsupporter zijn, maar ook bij andere gelegenheden problemen maken. Ook wordt gekeken naar andere andere strafmogelijkheden, zoals het uitvoeren van taakstraffen tijdens voetbalwedstrijden, om de jongeren zo van de straat te houden.

De reclassering onderzoekt overigens de mogelijkheden om de maatregel met stemherkenning ook te kunnen toepassen bij civielrechtelijke stadionverboden, dat wil zeggen, verboden die door KNVB of een club zijn opgelegd. Dat zijn er veel meer. Wettelijk gezien is dat nu niet mogelijk.

Een vertegenwoordiger van de KNVB zei donderdag dat er dit voetbalseizoen in totaal zo'n duizend stadionverboden zijn opgelegd, tegen achthonderd tijdens het vorige competitieseizoen.

Fotobestand

J. van Deursen, korpschef van politieregio Gelderland-Midden en binnen de Raad van Hoofdcommissarissen belast met voetbalzaken, gaf aan dat hard wordt gewerkt aan een centrale registratie van voetbalvandalen. Het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme heeft straks de beschikking over een fotobestand van vijfhonderd voetbalvandalen.

Uit de hoorzitting kwam de wens van diverse partijen naar voren om voetbalvandalen in de toekomst aan te merken als veelplegers. Dat zou de rechter veel meer mogelijkheden geven zwaardere straffen op te leggen.
Bron: nu.nl
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Code: Selecteer alles

Het gaat om pilots in Amsterdam, Rotterdam en Arnhem en betreft ongeveer dertig mensen. Zij moeten zich vanuit huis telefonisch melden, waarbij een computer aan de hand van stemherkenning controleert of de juiste persoon belt. 
Het is een stap in de goede richting, maar waarom moet het nou weer telefonisch? Je kunt er gif op in nemen dat hier mee wordt gefraudeerd. De enige oplossing is volgens mij nogal altijd een meldingsplicht op het pliesie-bureau.
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Hooligans de ergste criminelen van het land? :? Als ze de hooligans aan willen pakken oke, maar pak dan de rest van de criminaliteit ook aan.
Jos in de basis
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

kukkel schreef:...ok...Iedereen heeft zo iets van terecht[veel]..prima maar ga dan ook niet lopen janken als je zon ding tegen je harses krijgt als er weer zo iets gebeurt als in zwolle.Als de politie dat mag gebruiken zullen ze dat ook tegen jou doen.Ik bedoel naar een uitwedstrijd toe ben je al een hooligan in de ogen van onze grote blauwe vriend.....
Hier wil ik me graag helemaal bij aansluiten!!!! Als je naar het Zwolle-incident kijkt? Wie had gedacht dat je als Heerenveen-supporter zo behandeld zou worden?, alleen maar door insschattings-fouten. Ik krijg niet graag zo'n projectiel tegen me aan door toedoen van een inschattingsfout!!!
Er wordt nu alleen maar gekeken naar hoe ze je tijdelijk kunnen uitschakelen ipv te kijken naar het maatschappelijke probleem dat hier achter schuil gaat. Laten ze dat nu eens onderzoeken en daar eens mee bezig gaan. Het is toch van den zotte dat je niet zomaar meer even op het idee kunt komen: "he, er is vanavond wel een leuke wedstrijd in de stad, zullen we daar ff naar toe gaan?". Een stadion is dadelijk nog beter beveiligd dan menig gevangenis, waar gaat t nu nog over!!! :evil:
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Booijstra schreef:

Code: Selecteer alles

Het gaat om pilots in Amsterdam, Rotterdam en Arnhem en betreft ongeveer dertig mensen. Zij moeten zich vanuit huis telefonisch melden, waarbij een computer aan de hand van stemherkenning controleert of de juiste persoon belt. 
Het is een stap in de goede richting, maar waarom moet het nou weer telefonisch? Je kunt er gif op in nemen dat hier mee wordt gefraudeerd. De enige oplossing is volgens mij nogal altijd een meldingsplicht op het pliesie-bureau.
ik heb ergens gelezen dat de computer niet te frauderen is. Hij heeft et gelijk in de gaten als er een valse stem bezig of dat het een bandje is
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Stel je bent fanatiek Feyenoord supporter en je post op het forum van lunaticnews. Ook daar hebben ze een sectie offtopics waarin onzinberichten staan (wat op zondag te doen als er geen voetbal is). Stel je zet daar neer dat je met vuurwerk /vuurpijlen de redbullrace wil verstoren. Mag je dan opgepakt worden????

Terroristen mogen niet opgepakt worden vanwege te weinig bewijs maar voetbalsupporters (want ze worden specifiek in verband gebracht met Feyenoord, wat op zich al onzin is, de club heeft er niets mee te maken) mogen voor enkele onzinberichten op internet opgepakt worden blijkbaar. Vreemd
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Het lijkt er sterk op, dat de aanhoudingen alleen preventief waren. Een woordvoerder van justitie zei in Het Parool van vandaag het volgende: "Als we dat niet hadden gedaan en er was iets gebeurd, had iedereen gevraagd waarom we geen actie hadden ondernomen."
Ik ken 'de 'geschiedenis' van degenen die zijn aangehouden niet, maar vandaag de dag hoeft een verdenking niet zo groot te zijn, wil je worden aangehouden (eerder: vastgehouden). Dat het voetbalsupporters betreft, komt waarschijnlijk alleen doordat je als supporter in de gaten wordt gehouden. Het zou me niets verbazen, als op dit forum ook wordt 'meegelezen.' Helaas doet justitie hierover geen mededelingen en in het verlengde van het 'aftappen' geldt voor meelezen dan ook: er bestaat geen centraal toezicht op de procedures en methodes die politie en justitie gebruiken. Kortgezegd ben je dus aan hen overgeleverd. Hetzelfde geldt overigens ook voor het meelezen van e-mail.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Dat het voetbalsupporters betreft, komt waarschijnlijk alleen doordat je als supporter in de gaten wordt gehouden. Het zou me niets verbazen, als op dit forum ook wordt 'meegelezen.' Helaas doet justitie hierover geen mededelingen en in het verlengde van het 'aftappen' geldt voor meelezen dan ook: er bestaat geen centraal toezicht op de procedures en methodes die politie en justitie gebruiken. Kortgezegd ben je dus aan hen overgeleverd. Hetzelfde geldt overigens ook voor het meelezen van e-mail
Hmmm... Ik heb Aaron Harder nog nooit gehoord over een preventieve aanhouding :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Ik word van het onderstaande bericht niet vrolijk....
KNVB en clubs praten over deportatieregeling
Vandaag vindt in Zeist een overleg plaats tussen de KNVB en de eredivisieclubs. Onderwerp van het overleg is het vervoer van voetbalsupporters naar uitwedstrijden. De maatregelen die de KNVB voor zal stellen zijn draconisch, verregaand en, simpel gezegd, ronduit van de pot gepleurd.

Als het aan de heren in Zeist ligt moet elke supporter die een uitwedstrijd wil bezoeken een persoonsgebonden uitkaart - met pasfoto - krijgen. De kaart zal uiteraard niet gratis zijn. Voor alle wedstrijden moeten verplichte buscombi's gaan gelden. Op eigen gelegenheid een uitwedstrijd bezoeken en voor de wedstrijd door de stad struinen is er niet meer bij. Kaarten voor de uitvakken worden alleen nog maar via Ticketbox verkocht. Aan de kaarten wordt een busnummer gekoppeld. Supporters hebben dus niet meer vrij de keuze bij wie ze in de bus naar een uitwedstrijd willen zitten. Alle maatregelen zouden het komende seizoen (over anderhalve maand dus) van kracht worden en moeten voor alle eredivisieclubs gaan gelden.

Het aangekondigde pakket maatregelen liegt er niet om. De KNVB benadert het vervoer van supporters naar uitwedstrijden alsof het om de deportatie van semi-criminelen gaat. De gemiddelde TBS'er op verlof krijgt minder begeleiding en toezicht dan de doorsnee goedwillende voetbalsupporter.

De maatregelen zijn nog 'slechts' een voorstel en zijn vandaag nog onderwerp van gesprek in Zeist. Het valt te hopen dat de clubs zich hard maken voor hun achterban en de voorgestelde deportatieregeling af kunnen zwakken of zelfs helemaal van tafel kunnen krijgen. Lukt dit niet en krijgt de KNVB haar zin, zal een groot beroep worden gedaan op de creativiteit van de supporters. Want veel fans zullen zich niet het voorrecht laten ontzeggen om hun club te volgen en te steunen op een wijze, zoals zij dat willen. Alle maatregelen kunnen worden omzeild en genegeerd.

De KNVB laat weten dat aanstaande vrijdag verder wordt ingegaan op de play offs en de (veiligheids)maatregelen die de clubs hebben genomen in het kader van deze nieuwe competitieopzet.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Het is gvd te gek vor woorden.Op deze manier krijg je de gastenvakken nooit vol.
Op deze manier heb je ook minder politie nodig en dat willen de kamp lieders in Zeist toch?
Deportatie van voetbal supporters,het lijkt de 2de wereld oorlog wel.
Vindt je het vreemd dat er geen mensen meer mee gaan naar uitwedstrijden.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het lijkt erop dat ze het voor de uitsupporters zo onaantrekkelijk mogelijk willen maken, zodat ze binnenkort het meereizen helemaal af kunnen schaffen. :angry:

Ongelofelijk. En we zijn net zo lekker bezig met die uitregistratie hier bij Heerenveen, wat me tot nu toe 100% meevalt.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ze moeten er niet teveel regeltjes aan hangen eigenlijk, er kan altijd wel een rel uitbreken zelfs als iedereen met bussen gaat. Dan moet je het meereizen afschaffen en zelfs dan kunnen ze met auto's naar de betreffende stad gaan en de boel kapot slaan.

M.a.w. het gaat beetje de verkeerde kant op en het wordt steeds minder aantrekkelijk om voor een "normale" supporter naar een wedstrijd te gaan.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Op In The Winning Mood, het Sparta Fanzine, staat nu een iets genuanceerder bericht http://www.itwm.nl/artikel.php?id=986
Deportatieregeling: De klepel en de klok
19:05 29/06/2005

De informatie die wij ontvingen over de maatregelen die de KNVB voor uitsupporters in petto zou hebben, bleek slechts ten dele waar te zijn. De maatregelen die in het eerder vandaag geplaatste artikel ‘KNVB en clubs praten over deportatieregeling’ zullen ten dele doorgevoerd worden, maar gelukkig niet allemaal.

ITWM steekt de hand hier ook in eigen boezem, want de informatie die wij ontvingen over de maatregelen die de KNVB voor uitsupporters in petto zou hebben, blijkt slechts ten dele waar te zijn. Weliswaar zijn de onzalige maatregelen die in het artikel ‘KNVB en clubs praten over deportatieregeling’ worden besproken, eerder allemaal overwogen en besproken, maar ze zullen –gelukkig – niet allemaal worden doorgevoerd. Vandaag in Zeist is niet het maatregelenpakket voor het bezoeken van uitwedstrijden besproken. Er was wel een cursus ‘uitpassen maken voor medewerkers van eredivisieclubs’. De persoonsgebonden uitpas is door de clubs enige tijd geleden geaccepteerd als een, door de komst van het play-off-systeem nodige geachte, extra veiligheidsmaatregel.

De uitkaart wordt een upgrade van een seizoenskaart of clubkaart. Supporters die een uitwedstrijd willen bezoeken moeten een pasfoto inleveren. De foto wordt ingescand en in een database opgeslagen. Wil een supporter een uitvak betreden, dan wordt zijn seizoenskaart gescand, waarna de foto op kan worden geroepen. Klopt de foto met de persoon voor het tourniquette, dan mag hij naar binnen. Zo niet: vette pech.

Ook de verkoop van kaarten van uitvakken zal, zoals gemeld, via Ticketbox gaan lopen. Een koppeling tussen kaartje en busnummer is een mogelijkheid, maar zal niet voor iedere wedstrijd doorgevoerd worden. Per wedstrijd kan worden bekeken of deze maatregel wordt getroffen.

Voor de duidelijkheid; wat godzijdank niet waar is, is dat voor alle wedstrijden een verplichte buscombiregeling zal gelden. Alleen voor wedstrijden met verhoogd risico zullen Spartaan verplicht de bus moeten nemen. Het goede nieuws voor Spartanen is dat de meeste clubs Sparta niet als risicoclub aangemerkt.

De voorgestelde maatregelen blijven ingrijpend, maar zijn gelukkig bij niet zo ingrijpend als voor korte tijd werd gevreesd.

Door: de redactie
Nu die Ticketbox nog buitenspel zetten.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Ticketbox betaalt Kesler vast een boel geld om als verplicht verkooppunt aangemerkt te worden. Ik snap echt niet dat de verkoop van kaartjes bij niet-risicowedstrijden niet anders kan. Maar misschien kunnen we bij Heerenveen weer een pilot starten :mrgreen:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Blijft de uitregistratie van vorig jaar nu dit jaar gewoon geldig of moet ik mijn seizoenskaart 'upgraden' (het woord is me trouwens een raadsen, want de toegevoegde waarde zie ik niet)?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hier maar ff (was er ook een apart topic voor die rellen destijds bij ajax?)
'Politie in de fout bij voetbalrellen'

Uitgegeven: 13 juli 2005 14:02
Laatst gewijzigd: 13 juli 2005 14:07

DEN HAAG - De twee treinen met Ajax-supporters die op 17 april op weg waren naar het Feyenoord Stadion in Rotterdam, zijn te overhaast teruggestuurd door burgemeester Opstelten van Rotterdam. Dat stelde het Auditteam Voetbalvandalisme woensdag in Den Haag in een onderzoek naar de rellen. Die konden onder meer ontstaan door de gebrekkige communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie.

Eerst en vooral ligt de volle verantwoordelijkheid voor de rellen bij de betrokken supporters, benadrukte M. Vliegenthart, voorzitter van het Auditteam. Toch hebben een aantal besluiten van de politie en burgemeester Opstelten bijgedragen aan het ontstaan van de rellen. Zo heeft de politie Rotterdam geen ervaring met het terugsturen van treinen en kon daardoor de consequenties van het besluit van Opstelten niet overzien. Daarnaast had de spoorwegpolitie moeten zorgen voor een goede samenwerking tussen de toezichthoudende partijen.




Betere communicatie

Volgens het Auditteam had betere communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie kunnen zorgen voor deëscalatie in plaats van escalatie. "De politie Rotterdam bleef van essentiële informatie verstoken die relevant was voor het goed in kunnen schatten van de situatie", zo staat in het rapport "Een wissel met grote gevolgen".

Door het tekort aan informatie schatte Rotterdam de omstandigheden op 17 april negatiever in dan ze daadwerkelijk waren. Een verzoek van de Amsterdamse politie om de supporters extra te fouilleren en de negatieve berichten over de stemming in de trein, leidden tot verhoogde waakzaamheid, stelt het Auditteam. Toen vervolgens bleek dat de Ajacieden de trein hadden verlaten en dat inzet van de mobiele eenheid nodig was, besloot Opstelten de eerste trein terug te sturen naar Amsterdam.

Overhaaste beslissing

Een overhaaste beslissing, aldus het Auditteam. "Er is snel gehandeld zonder nadere overwegingen danwel een check op de informatie. Een dergelijke aanpak van 'lik-op-stuk' was ook niet in de voorbereiding afgesproken."

De eerste trein werd om 10.42 uur op Rotterdam-Zuid door spoorbeheerder ProRail stilgezet, omdat zij twijfelden of de lange trein wel aan het perron zou passen. Daarna belaagden Feyenoord-supporters de trein en verlieten de Ajacieden de wagons.
Niet echt verrassend voor de meesten hier natuurlijk, voor de politiek waarschijnlijk wel... :?
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

KNVB bespreekt rellen met Feyenoord en Ajax

Uitgegeven: 13 juli 2005 17:57

ZEIST - De KNVB neemt de aanbevelingen van het Auditteam Voetbalvandalisme rond de rellen bij Feyenoord - Ajax op 17 april ter harte. De voetbalbond gaat op korte termijn met beide clubs om de tafel om te kijken welke specifieke maatregelen nodig zijn om de komende duels tussen de ploegen zonder rellen te laten verlopen.

"We hopen alleen dat ook de lokale autoriteiten aanschuiven. Je moet afspraken maken binnen de volledige keten. Anders gaat het mis. Dat heeft 17 april wel aangetoond", aldus Bert van Oostveen, competitiemanager van de KNVB. Destijds ging het volledig mis tussen de aanhang van Feyenoord, Ajax en de politie.


Een van de onderwerpen die bij het gesprek op tafel zal komen is eventueel het thuislaten van de fans door de bezoekende club. "Formeel kunnen wij als KNVB niet stellen dat de clubs zonder hun fans moeten spelen. Dat is een tuchtrechtelijk aspect en dat is het nu niet", aldus Van Oostveen. "Maar we zullen eens moeten kijken hoe de clubs er over denken."
bron: nu.nl
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Waarom hoor ik de media en politiek nu niet over de gemaakte fouten? Allemaal op vakantie....? :evil: :twisted:
Graaijax Hamsterdam!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Nee die zijn links en dan kun je alleen op het milieubeleid, het economische beleid en het sociale stelsel zijken. En passant kun je proberen om 26.000 illegalen legaal te maken, maar voor voetbalsupporters die gelijk hebben is natuurlijk geen gaatje meer over :wink:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

vlqrt schreef: En passant kun je proberen om 26.000 illegalen legaal te maken,

26.000, dat getal ken ik ergens van? :wink:

Na F'noord-Ajaks was iedereen in rep en roer en was de maat vol met voetbalsupporters en nu hoor en lees ik...................helemaal niets... Er valt namelijk niks te scoren... :twisted:
Graaijax Hamsterdam!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Yups dat is inderdaad 6000 meer dan in het beterlaatdannietstadion
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

vlqrt schreef:Yups dat is inderdaad 6000 meer dan in het beterlaatdannietstadion
Maar dat zijn geen illegalen? :P Dus toch 26.000 in het ControlCControlV-stadion.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

vlqrt schreef:Nee die zijn links en dan kun je alleen op het milieubeleid, het economische beleid en het sociale stelsel zijken. En passant kun je proberen om 26.000 illegalen legaal te maken, maar voor voetbalsupporters die gelijk hebben is natuurlijk geen gaatje meer over :wink:
politiek links beste jongen :roll: vind dat op het moment wel meevallen.
Poenkt schreef:Maar dat zijn geen illegalen? Razz Dus toch 26.000 in het ControlCControlV-stadion.
Seizoenkaarten zijn al verkocht, s'rry vol is vol
Heerenveen: superbia ex septentrio
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Jammer dat voetbal zolangzamerhand in een verdom hoekje komt! Voetbal-supporters worden met criminelen vergeleken.
Maar je hebt het overal. Het begin is gemaakt bij hockey, al was t nog redelijk onschuldig en vannacht was het bv helemaal fouteboel bij de Tour! 1500 feestende gekken op een berg met als resultaat: massale vechtpartijen met oa de media, dwanghekken die door autoruiten werden gegooit, etc. En de politie???, tja, uit onmacht heeft dit geen vervolg gekregen :roll:
Het enige verschil is, is dat er bij voetbal meer aandacht aan wordt gegeven.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Nou, je moet het ook niet overdrijven. Bij voetbal gebeurt ook vaker iets dan bij andere sporten. Als ik zie hoe ruim 3000 fans in de martinihal fanatiek maar netjes de Capitals steunen en ik vergelijk dat met de ambiance bij een gemiddelde wedstrijd van DKV waar evenveel mensen in het stadion zitten, dan weet ik wel waar ik me veiliger voel als supporter van de tegenpartij. Sommige 'voetbalsupporters' zijn ook geen heiligen.

Het valt namelijk nog best mee met wat in de media komt en wat er allemaal gebeurt. De incidenten bij Den Bosch - Roda afgelopen jaar zijn niet heel uitgebreid in de media besproken, evenals de Graafschap supporters die het interieur van een locale Heerenveens horecaboer een make over gaven. Ik denk dat wanneer je op deze manier doorgaat, je nog best een lang lijstje van ongeregeldheden kunt maken waar jij en ik nooit wat over hebben gelezen.
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Helemaal mee eens vlqrt. Er zijn ook uitwedstrijden waar ik zeker niet meer heen ga en dat is puur uit "veiligheid". Maar er gebeuren ook zat incidenten bij andere sporten echter, deze worden minder breeduit in de media gezet! Ik wil het niet bagatelliseren maar toch... Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan aangaande bepaalde maatregelen. En dat ze misschien nu nodig zijn komt omdat er de laatste jaren te weinig aan de echte problemen is gedaan. En zolang bepaalde clubs niet echt actie durven ondernemen tegen hun eigen harde kern heeft het nogsteeds weinig zin.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

michel schreef:Seizoenkaarten zijn al verkocht, s'rry vol is vol
Er is nog ruimte voor 1000 supporters...daar zal ik 6-11 zekerl tussen staan.
s'rry vol is vol
Pas op met dit soort opmerkingen!! Jullie hebben Royce. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Poke schreef:Helemaal mee eens vlqrt. Er zijn ook uitwedstrijden waar ik zeker niet meer heen ga en dat is puur uit "veiligheid". Maar er gebeuren ook zat incidenten bij andere sporten echter, deze worden minder breeduit in de media gezet! Ik wil het niet bagatelliseren maar toch... Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan aangaande bepaalde maatregelen. En dat ze misschien nu nodig zijn komt omdat er de laatste jaren te weinig aan de echte problemen is gedaan. En zolang bepaalde clubs niet echt actie durven ondernemen tegen hun eigen harde kern heeft het nogsteeds weinig zin.
Ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar uitvindingen zoals de buscombi (hoewel overdrijven ook een vak is) toch wel nut hebben. Uitregistratie kan ik me ook wel in vinden, die postzegel en een pasfoto'tje zijn de kosten niet en ik ben toch te laf om te gaan meppen :mrgreen: .
Plaats reactie