Het algemene ''maatregelen tegen supporters" topic

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Het algemene ''maatregelen tegen supporters" topic

Bericht door Jeroen »

Maar even een algemeen topic gemaakt, want je wordt zo langzamerhand gek van alle maatregelen die men zowel in Den Haag als bij de KNVB tégen de supporters wil nemen.

Ik las vanmorgen bijvoorbeeld in de Metro dat de politie met beanbags wil gaan schieten op supporters... :shock:
scheerenveen_meid
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-05-2005 15:32
Locatie: burgum

Bericht door scheerenveen_meid »

Ik vind eigenlijk dat het niet kan..
maarjaa, soms... :twisted:
Soms zijn er zulke domme(Ajakkessupporters) misschien moet het wel..;)
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Jeroen schreef:Ik las vanmorgen bijvoorbeeld in de Metro dat de politie met beanbags wil gaan schieten op supporters... :shock:
In de telegraaf stond daar ook een stuk over in. Echter, er stond ook duidelijk vermeld:
Eén probleem rst de organisatie nog"de beanbagmunitie is officieel verboden. Het is een type kogel waarin de regeling Bewapening Politie nog niet voorziet.
Verder wil de ACP (algemeen christelijk politiebond??) liever dat er traangas wordt ingezet. Dat heeft een betere werking op grotere groepen supporters.
Wie moet er kapot?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ik las vanmorgen bijvoorbeeld in de Metro dat de politie met beanbags wil gaan schieten op supporters...
Mag van mij best. Dan moeten die supporters maar niet gaan rellen. Als je dit niet invoert zal je ooit een situatie krijgen waarbij een MEer zich zo bedreigd voeld dat hij zijn dienstwapen trekt. Of moeten we nu ookal rekening gaan houden met de hooligans :blbl:
Een onderschrift: wat is dat?
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

scheerenveen_meid schreef:Soms zijn er zulke domme(Ajakkessupporters) misschien moet het wel..;)
Verklaar je nader. Als je dom bent dan mag er op je geschoten worden met beanbags??Dan kan de politie de laatste tijd een aantal personen hier op het forum ook wel raken.
Bovendien ligt de aanleiding voor deze discussie niet bij de Ajax aanhang als je goed opgelet hebt.

Maar goed ik kan me voorstellen dat de politie meer machtsmiddelen wil hebben om in te grijpen tegen grote groepen hooligans. Maar om dan te gaan schieten gaat wel ver, traangas lijkt mij een veiliger alternatief dat ook erg effectief kan zijn denk ik.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Laten ze in Nederland eesrt maar eens de straffen fors omhoog doen.
Dat geldt niet alleen voor relschoppers, maar ook voor de moordenaars en pyromanen enz. enz.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het gaat mij erom dat er voor supporters uitzonderingen gemaakt worden. zoals Fotze al schrijft zijn beanbags nu verboden, maar ik zie het wel gebeuren dat het bij rellen wel gebruikt mag gaan worden, en bij demonstraties bijvoorbeeld niet.

Net als met die foto's van hooligans op internet. Dat mag wel, terwijl een eigenaar van een kampeerwinkel géén foto van een dievegge op mag hangen.
scheerenveen_meid
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-05-2005 15:32
Locatie: burgum

Bericht door scheerenveen_meid »

Arjen schreef: Verklaar je nader. Als je dom bent dan mag er op je geschoten worden met beanbags??Dan kan de politie de laatste tijd een aantal personen hier op het forum ook wel raken.
Bovendien ligt de aanleiding voor deze discussie niet bij de Ajax aanhang als je goed opgelet hebt.

Maar goed ik kan me voorstellen dat de politie meer machtsmiddelen wil hebben om in te grijpen tegen grote groepen hooligans. Maar om dan te gaan schieten gaat wel ver, traangas lijkt mij een veiliger alternatief dat ook erg effectief kan zijn denk ik.

Nou sorry, maar als die ajax-supporters gaan rellen, en allemaal treinen gaan slopen..
Maarja, ze mogen eerst wel ff wat strenger doen.. en als het dan toch nog steeds erger word, dan mogen ze het wel doen hoor!!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Jeroen schreef:Het gaat mij erom dat er voor supporters uitzonderingen gemaakt.
Dat is niet helemaal waar Jeroen. Er zijn op dit moment 2 arrestatie teams in Nederland die de beanbag gebruiken. Een typisch voorbeeld van onze wetgeving als voorbeeld:
Vorig jaar raakte de beanbag in opspraak nadat een arrestatieteam in Woerden een man uitschakelde die een vrouw gijzelde. De verdachte moest vanwege de ernst van de verwondingen worden opgenomen in het ziekenhuis. Hij raakte gewond aan zijn hoofd, borst, armen en hand. Hij liep een klaplong op
Uit hetzelfde artikel in de Telegraaf.
Wie moet er kapot?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hmm in de metro was het artikeltje toch iets korter :)
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Je kent De Telegraaf toch! Er staat zelfs een foto van de gun bij!

Een Franchi SPAS 12. Lijkt wel een beetje op zo'n RIOT gun. En zelfs wat info over de beanbag:

Een stoffen zakje van ongeveer vijf bij vijf centimeter, gevuld met zeer fijne hagelkorreltjes.

(inmiddels heb ik het hele artikel ook bijna overgetikt :lol: )
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Van mij mogen ze die malloten wel neerschieten...(niet dood natuurlijk)
Wie niet horen wil moet maar voelen!! Beetje zwart wit is het wel, maar als er 40 politiemensen gewond raken bij Feyenoord-Ajax.... :roll:
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
Akkrum fan
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 06-01-2005 11:59
Locatie: Akkrum

Bericht door Akkrum fan »

Feanfan 1 schreef:Laten ze in Nederland eesrt maar eens de straffen fors omhoog doen.
Dat geldt niet alleen voor relschoppers, maar ook voor de moordenaars en pyromanen enz. enz.
Ben ik met je eens!!! Nou ook weer die relschoppers van Feyenoord en ajax hebben maar een paar dagen in die cel gezeten :urgs: die politie agenten die geraakt zijn door die stenen hebben bot breuken en zijn nu nog aan het herstellen, terwijl die relschoppers al weer op vrije voeten lopen. Het is net of de ene regel de andere regel weer opheft :urgs:
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Vorig jaar raakte de beanbag in opspraak nadat een arrestatieteam in Woerden een man uitschakelde die een vrouw gijzelde. De verdachte moest vanwege de ernst van de verwondingen worden opgenomen in het ziekenhuis. Hij raakte gewond aan zijn hoofd, borst, armen en hand. Hij liep een klaplong op
Waren snijbonen zeker....
Paulus de B
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 25-02-2005 16:14

Bericht door Paulus de B »

Gewoon gebruiken die dingen, wie niet horen wil moet maar voelen.

Simpel, je weet dat het niet mag, dus dan moet je ook niet zeiken als je eens tegen een klaplongetje of iets dergelijks aanloopt.
tis allemaal de schuld van die clown en accrobaat
Gebruikersavatar
Super Fries
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2005 16:00
Locatie: Fryslân

Bericht door Super Fries »

Wet ID 03 maanden
Openbaar urineren 03 maanden
Belediging official of politieambtenaar 06 maanden
Poging tot binnendringen 06 maanden
Bezit of afsteken vuurwerk 06 maanden
Eenvoudige vernieling 06 maanden
Baldadigheid 06 maanden
Niet voldoen aan bevel of vordering 06 maanden
Diefstal of verduistering 06 maanden
Openbare dronkenschap 06 maanden
Opiumwet 06 maanden
Bezit of verkoop illegale kaarten 06 maanden
Ontduiken combiregeling 06 maanden
Schaden aanzien en belang voetbal 12 maanden
Opgeven valse naam 12 maanden
Misbruik Club Card 12 maanden
Opruiend gedrag 12 maanden
Bezit slag- of steekwapen 12 maanden
Illegale kaartverkoop 12 maanden
Binnendringen stadion 12 maanden
Kwetsende en discriminerende teksten 12 maanden
Bedreiging official of politieambtenaar 12 maanden
Eenvoudige mishandeling of vechten 12 maanden
Eenvoudige brandstichting 12 maanden
Betreden speelveld 12 maanden
Openlijke geweldpleging 24 maanden
Afsteken vuurwerkbom 24 maanden
Zware vernieling 24 maanden
Verzet of belemmering bij aanhouding 24 maanden
Binnendringen stadion met geweld 24 maanden
Zware mishandeling 36 maanden
Zware brandstichting 36 maanden

Heb even wat opgezocht en het zijn er nog al wat...

De richtlijnen die door de KNVB worden gehanteerd,met daarbij vermeld de duur van de uitsluiting
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Super Fries schreef: Zware mishandeling 36 maanden
Zware brandstichting 36 maanden
Wat is nou 3 jaar. Iedereen weet dat het niet mag en als ze het dan toch doen, gooi maar 60 jaar de cel in. Niet te lief behandelen.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Iedereen weet dat het niet mag en als ze het dan toch doen, gooi maar 60 jaar de cel in.
Ja hoor! :?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik weet niet hoe blij ik hiermee ben.

Aan de ene kant wil ik ook dat hooligans worden aangepakt, maar ik zie het ook nog wel gebeuren dat er bij Heerenveen supporters weer een Zwolle incident plaatsvindt. Ik moet er niet aan denken dat een opgeschoten polotieagent onder het mom van voetbalrellen met een beangun op ons in gaat schieten.

In theorie is het een goed en zeker een afschrikkend middel, maar ik ben toch bang voor misbruik in de praktijk.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

...ok...Iedereen heeft zo iets van terecht[veel]..prima maar ga dan ook niet lopen janken als je zon ding tegen je harses krijgt als er weer zo iets gebeurt als in zwolle.Als de politie dat mag gebruiken zullen ze dat ook tegen jou doen.Ik bedoel naar een uitwedstrijd toe ben je al een hooligan in de ogen van onze grote blauwe vriend.....
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Super Fries
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2005 16:00
Locatie: Fryslân

Bericht door Super Fries »

Feanfan 1 schreef: Wat is nou 3 jaar. Iedereen weet dat het niet mag en als ze het dan toch doen, gooi maar 60 jaar de cel in. Niet te lief behandelen.
Je krijgt dan ook wel een zware celstraf, 20 jaar?
Maar dan kan de KNVB beter een levenslang stadionverbod geven, want als je weer vrij bent dan kun je zo weer het stadion in :?
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Tja het blijft hypocriet natuurlijk...bureaucratie met al zn regeltjes :?
Petter Hansson, Rots van het Noorden
GW
Bankzitter
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-02-2005 13:14

Bericht door GW »

de politie moet gewoon als ze aangevallen worden of als lastige luijtes hun bevelen niet opvolgen gewoon op scherp gaan schieten met rubberen kogels.
Ik val onder klapvee!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2866
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

GW schreef:.....gewoon op scherp gaan schieten met rubberen kogels.
Wat je maar gewoon noemt. :roll:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Feanfan84
Invaller
Berichten: 275
Lid geworden op: 28-06-2004 22:24
Locatie: Wommels

Bericht door Feanfan84 »

Laat de politie/ME de "supporters" van beide clubs die willen knokken gewoon naar een afgelegen pleintje/weiland sturen, en laat ze daar elkaar de hersens maar inslaan :wink:
Gebruikersavatar
Feanfan84
Invaller
Berichten: 275
Lid geworden op: 28-06-2004 22:24
Locatie: Wommels

Bericht door Feanfan84 »

Skip schreef:
Typisch Nederland, een gijzelaar wordt uitgeschakeld, de gegijzelde vrouw is vrij... Maar in Nederland raakt dan de Beanbag in opspraak; de omgekeerde wereld!
In de meeste landen schieten ze die gijzelaar gewoon neer met een echt wapen.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

De straffen staan in geen vergelijking met doodslag en dergelijke
Die Feijenoord supporter die vuurwerk gooide heeft 6 jaar gevangenis gekregen,
Ok het hoort niet wat hij deed.

Maar die man en vrouw die hun kind dood martelden, krijgen respectievelijk 2 en 3
jaar :?

Dan is er toch echt iets mis met het Nederlandse rechtssysteem. Ik vind dat als je
iemand marteld met de dood als gevolg, niets anders kan geven dan levenslang
vak-26
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 02-04-2005 09:01
Locatie: hardergrijp

Bericht door vak-26 »

je hebt weer helemaal gelijk
Wat kan voetbal toch mooi zijn
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

AldeboarNN Fans schreef:De straffen staan in geen vergelijking met doodslag en dergelijke
Die Feijenoord supporter die vuurwerk gooide heeft 6 jaar gevangenis gekregen,
Ok het hoort niet wat hij deed.

Maar die man en vrouw die hun kind dood martelden, krijgen respectievelijk 2 en 3
jaar :?

Dan is er toch echt iets mis met het Nederlandse rechtssysteem. Ik vind dat als je
iemand marteld met de dood als gevolg, niets anders kan geven dan levenslang
wel er even bijvermelden dat ze tbs hebben gekregen....
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Ik vind het op zich niet erg de maatregelen tegen hooligans te verzwaren maar je moet wel uitkijken dat de goeden niet neer geschoten worden tbv de verkeerde............
Of dit helpt?? weet het niet denk alleen inn combi met zwaardere straffen.
Plaats reactie