Het algemene ''maatregelen tegen supporters" topic

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Combi Kerkrade afgewend

dinsdag, 28 maart 2006
Vandaag is een delegatie van Ajax, de Supportersvereniging Ajax en de politie Amsterdam afgereisd naar Kerkrade. Aanleiding voor dit late veiligheidsoverleg was de spanning die er op de ontmoeting van komende zondag was komen te staan, als gevolg van de arrestatie van 200 Roda JC-fans na verstoring van de openbare orde, afgelopen woensdag in Amsterdam.
Deze jongens hebben inmiddels een stadionverbod, wat kwaad bloed heeft gezet bij de Roda-fans. Daardoor wilde de lokale overheid de Ajax-supporters aankomende zondag per bus bij het stadion laten komen. Omdat zowel een parkeeromwissel-procedure als een buscombi voor ons onbespreekbaar waren, is aangedrongen op een extra veiligheidsoverleg.

Besloten is dat Ajax-supporters alsnog met de auto naar het stadion mogen afreizen. Hier is echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Het omwisselen bij het uitvak moet tussen 10.30 en 12.00 uur. De auto’s dienen,zoals gebruikelijk, te worden geparkeerd bij het uitvak. Bij het stadion wordt de parkeerplaats door middel van borden aangegeven. Na de wedstrijd is er een ophoudprocedure van ongeveer 20 minuten, waarna we weer richting het noorden kunnen reizen. Ajax informeert de mensen die een omwisselbiljet hebben gekocht voor de wedstrijd nader met een persoonlijke brief.

De Supportersvereniging Ajax is blij met het besluit van de gemeente Kerkrade om de Ajacieden niet te straffen naar aanleiding van het wangedrag van de Roda-fans.
Typisch weer. En die laatste alinea is wel heel erg triest zeg... :evil:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als Ajacied kun je alles maken, dat blijkt wel weer. Daarvoor gelden andere regels.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Afbeelding

deze foto komt van de ajaxfotoside, betreft de wedstrijd van zondag tegen Roda JC. Volgens het onderschrift mocht de ajaxvlag niet langs de langze zijde hangen. Wellicht had het iets te maken met de gebeurtenissen rond de bekerwedstrijd.
Toch is het misschien een idee voor sc Heerenveen dat daarover (ophangen van vlaggen/spandoeken voor de tegenpartij buiten het gastenvak) in het abe lenstra stadion ook richtlijnen komen.
Als iemand van de tegenpartij al zo nodig niet in het gastenvak wil zitten maar tussen de heerenveensupporters, verbied het dan tenminste dat zulke figuren ook vlaggen etc. gaan ophangen.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Op de site van de west side ultras staan een aantal filmpjes.

Onder het kopje 2006.04.02 Roda JC wint in slotfase van Ajax staat een filmpje van een Roda supporter die een sv heeft gehad naar aanleiding van de beker wedstrijd in Amsterdam. Tevens beelden in het filmpje van de acties op de tribunes en de spelers in de speciale shirts.

http://www.rodajcfans.nl
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

André schreef:Onder het kopje 2006.04.02 Roda JC wint in slotfase van Ajax staat een filmpje van een Roda supporter die een sv heeft gehad naar aanleiding van de beker wedstrijd in Amsterdam. Tevens beelden in het filmpje van de acties op de tribunes en de spelers in de speciale shirts.
Kan jij de uitspraken van die man die het laatst aan het woord is even vertalen Andre? Ik kan er werkelijk geen reet van verstaan :mrgreen:
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Inderdaad de ondertiteling is weggevallen.
Jouw Duits is dus ook niet zo goed Squerrel? :mrgreen:
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ik vind het echt schandalig hoe ze met die RJC fans zijn omgegaan, als dit al hooligans zijn, heb nog nooit zulke nette hooligans gezien dan :urgs:
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
rolandos
Invaller
Berichten: 488
Lid geworden op: 25-01-2005 18:02
Locatie: akkrum

Bericht door rolandos »

sc heerenveen 4 ever schreef:Ik vind het echt schandalig hoe ze met die RJC fans zijn omgegaan, als dit al hooligans zijn, heb nog nooit zulke nette hooligans gezien dan :urgs:
Hoe ziet een standaard hooligan er dan uit?
Nieuw Noord
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

rolandos schreef: Hoe ziet een standaard hooligan er dan uit?
Die hebben een hooded sweater aan met daarop een logo van hun club of vereniging. :mrgreen:
Anti anti. :)
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

dus jij noemt mij dus een hooligan hoop dat ik je een x tegen kom :wink:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

sarcasme :wink:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

bollebert schreef:dus jij noemt mij dus een hooligan hoop dat ik je een x tegen kom :wink:
[laatste offtopic]
Je herkend mij toch niet want ik heb een hooded sweater (met NN logo) aan. :mrgreen:
Vrijdag het hele :stan: vak in het donkerblauw?
[/laatste offtopic]
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Ben je als brave supporter wat aan het surfen op internet, kom je jezelf zowaar tegen.
http://www.cleerdin-hamer.nl/stadionverbod.htm
Indien iemand verdacht wordt van het begaan hebben van een delict en/of overtreding bij een voetbalwedstrijd, dan kan hij een zogenaamd stadionverbod krijgen.

De procedure ziet er als volgt uit: Piet wordt verdacht door de politie van een delict, bijvoorbeeld het niet-opvolgen van een ambtelijk bevel. Hij wordt dan aangehouden en meestal vastgezet door de politie voor enige tijd. Na enige tijd b.v.6 uur of langer wordt hij vrijgelaten. Hij krijgt dan of een dagvaarding mee van de politie of hij krijgt een transactieaanbod.
Het moet toch niet gekker worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Lastige mannetjes dus die pieten. :mrgreen:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Freezeman schreef:Lastige mannetjes dus die pieten. :mrgreen:
Dat is nog eens de zwarte Piet toegespeeld krijgen :D
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Dus toch:
Clubs beginnen proef met vingerafdrukken

Uitgegeven: 6 juli 2006 18:31
Laatst gewijzigd: 6 juli 2006 18:54

ZEIST - Ajax, Feyenoord en Vitesse beginnen per 1 januari 2007 met een proef waarbij vingerafdrukken worden gebruikt bij de toegangscontrole in de stadions. De clubs kondigden vorig jaar al aan biometrie te willen gebruiken in de controle, nu is de keus gevallen op vingerafdrukken.

De clubs hadden meer biometrische opties, zoals scans van een gezicht of iris. De KNVB en de clubs hebben laten onderzoeken welke optie de meest geschikte zou zijn. Controle via vingerafdrukken is volgens de resultaten betrouwbaarder, sneller, mobieler en duurzamer. De proef duurt volgens de KNVB zeker tot de zomer van 2007, mogelijk langer.

Manager competitiezaken Bert van Oostveen van de KNVB zei voor Radio 1 dat de proef zich vooral richt op de 1135 mensen die momenteel in Nederland een stadionverbod hebben. "Die mensen willen we graag weren." De bond overlegt momenteel met de overheid over de wettelijke mogelijkheden om mensen te verplichten hun vingerafdrukken af te staan.

Een hooligan van wie de vingerafdruk bekend is, kan met het nieuwe systeem eenvoudig worden tegengehouden. Wie bij de toegangspoort van het stadion zijn of haar vinger op de lezer legt en een stadionverbod blijkt te hebben, krijgt volgens Van Oostveen een 'rood lampje' en komt dan het stadion niet in.
Ik vraag me af wat ze nu werkelijk willen. In de tekst staat dat ze zich alleen richten op de mensen met een stadionverbod, maar ik zie geen andere manier om te scannen, dan dat iedereen zijn vinger laat scannen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

casparD schreef: Ik vraag me af wat ze nu werkelijk willen. In de tekst staat dat ze zich alleen richten op de mensen met een stadionverbod, maar ik zie geen andere manier om te scannen, dan dat iedereen zijn vinger laat scannen.
Ze laten natuurlijk ook iedereen scannen, maar 'ze richten zich op de mensen met een straatverbod' wel niks meer zeggen dat ze daarmee dus die willen weren.
Blijft belachlijk dat ik mij moet laten scannen om anderen buiten de deur te houden. Wordt wel erg big brother op die manier.
Natuurlijk ze zullen het niet voor andere doeleinden gebruiken.......tuurlijk niet...
maar het kan wel, men kan wel weer zien wie waar was op welk moment enz...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Waarom zou iedereen zijn vingerafdrukken moeten afstaan? Je kunt toch ook iedereen laten scannen en alleen de mensen met een stadionverbod de vingerafdruk opslaan. Is de vinger niet van iemand met een stadionverbod dan moet het wel iemand zijn zonder stadionverbod.

Wanneer ik mijn vingerafdruk moet geven betekend dat ook dat die vingerafdruk gelinkt wordt aan mijn seizoenskaart en wil ik die een keer uitlenen dan moet die persoon eerst naar de club om zijn/haar vingerafdruk af te staan. Daarnaast krijg je grote problemen met mensen die met losse kaartjes een wedstrijd gaan bezoeken, die moeten vooraf ook hun vingeradruk laten registreren ... dit zou financieel een beste strop betekenen voor de losse verkoop. Ik denk niet dat veel mensen zich als een crimineel laten behandelen en zoveel moeite nemen alleen maar om een wedstrijd van 2 x 45 minuten te bekijken.

Als ze nu een keer de straffen voor hooligans aanpassen dan kan dit soort onzin ook de deur uit, anders ben ik bang dat ze straks de baby nog met het water weggooien.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

vlqrt schreef:Waarom zou iedereen zijn vingerafdrukken moeten afstaan? Je kunt toch ook iedereen laten scannen en alleen de mensen met een stadionverbod de vingerafdruk opslaan. Is de vinger niet van iemand met een stadionverbod dan moet het wel iemand zijn zonder stadionverbod.
Naar wat ik via de radio heb begrepen werkt het ook op deze manier.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Supporters PSV onterecht aangehouden

Uitgegeven: 9 augustus 2006 13:01

DEN HAAG - Vijftien supporters van PSV zijn op 13 augustus vorig jaar in Almelo ten onrechte aangehouden en vastgezet. De Raad van State heeft dat woensdag bepaald in een hoger beroep, dat de burgemeester van Almelo had ingesteld.

De Eindhovenaren zaten voorafgaand aan het duel Heracles-PSV op terrassen in het centrum van Almelo. Uit vrees voor wanorde werden ze opgepakt. De noodverordening die de burgemeester daarvoor gebruikte, was kort daarvoor ingesteld. Zij was bij de fans niet bekend en daarom formeel niet geldig, beargumenteerde de hoogste bestuursrechter woensdag.


De burgemeester haalde voor de tweede keer bakzeil. Eerder stelde de rechtbank in Almelo hem in het ongelijk. De supporters kunnen nu definitief een schadevergoeding van 95 euro tegemoet zien.
Plaats reactie